شماره تماس: 984191011210+

کارکرد نرم افزار CRM – عملکردهای CRM که به رشد کسب و کار شما کمک می کند!

کارکرد نرم افزار CRM

نرم افزار CRM در حال تبدیل شدن به بخشی ضروری از کسب و کارها در دنیای رقابت شده است. این جمله بسیار با اهمیت است و بر اساس سه ویژگی کلیدی CRM که باعث ایجاد این اتفاق می شود، صادق است. این سه عملکرد جادویی CRM عبارتند از:

اتوماسیون نیروی فروش

اتوماسیون بازاریابی

اتوماسیون خدمات مشتری

1- اتوماسیون نیروی فروش

اولین و مهم ترین عملکرد نرم افزار CRM، اتوماسیون فروش است. فروش برای موفقیت هر کسب و کاری بسیار مهم است و بهترین راه برای پیشی گرفتن از رقبای خود استفاده از نرم افزار CRM فروش است. در برخی موارد، صاحبان کسب و کار محصول خود را می فروشند و در برخی دیگر، خدمات خود را مبادله می کنند. از این رو، ایده اصلی پشت هر کسب و کار امروزی، فروش است.

بهبود مدیریت فروش

درک نقش کلیدی فروش برای هر کسب و کاری بدون نرم افزار ردیابی فروش دشوار است. نرم افزار CRM برای فروش، سیستم‌های اتوماسیون نیروی فروش را برای بهبود استراتژی‌های فروش ارائه می‌دهد و با تسهیل در شناسایی فرصت‌های فروش، به افزایش پتانسیل فروشندگان کمک می‌کند.

پیش بینی و گزارش دقیق

یکی از عملکرد نرم افزار CRM قابلیت پیش بینی است که به مدیران فروش کمک می کند تا گزارش های پیش بینی دقیق و به موقع تولید کنند. این گزارش ها به تصمیم گیری آگاهانه کمک می کند و به مدیریت عملکرد اعضا در تیم ها و واحدها کمک می کند.

مدیریت تماس ها

با استفاده از اتوماسیون نیروی فروش، پرسنل فروش می توانند به سرعت مخاطبین، حساب ها و سایر فعالیت های مرتبط خود را مدیریت کنند. علاوه بر اینکه یک نرم افزار مدیریت تماس است، اتوماسیون نیروی فروش در نرم افزار CRM به شما این امکان را می دهد که ارتباط خود را با مشتریان خود به طور یکپارچه مدیریت کنید. هم چنین به جذب بهتر مشتریان و بهبود نرخ حفظ مشتری کمک می کند.

مدیریت فعالیت ها

بسیاری از شرکت ها در حال بستن معاملات بیشتری هستند و شاهد رشد درآمدهای خود با نرم افزار CRM فروش هستند. اما، با یک پلت فرم CRM، می توانید کارهای بیشتری انجام دهید! مدیریت فرصت در CRM به شما این امکان را می دهد تا یک سرنخ را دنبال کنید که می توانید آن را به فروش تبدیل کنید. علاوه بر این، به شما این امکان را می‌دهد که خط فروش را ساده کنید و تا مرحله پایانی سرنخ را پیگیری کنید و CRM را به بهترین نرم افزار مدیریت فروش تبدیل کنید.

مدیریت کارها

مدیریت وظایف در عملکرد نرم افزار CRM به شما این امکان را می‌دهد تا تمام وظایف سازمان خود را بدون نیاز به ترک صندلی خود مدیریت کنید. بنابراین، با پیگیری همه فعالیت‌ها و تنظیم یادآورها، بهره‌وری تیم خود را افزایش دهید تا زمان را از دست ندهید.

2- اتوماسیون بازاریابی

کارکرد اتوماسیون بازاریابی CRM

یکی دیگر از کارکردها و کاربردهای نرم افزار CRM اتوماسیون بازاریابی است. سازمان ها به منظور افزایش بهره وری عملیاتی و افزایش درآمد، سرمایه گذاری زیادی روی نرم افزارهای اتوماسیون بازاریابی می کنند. نرم افزار CRM با پشتیبانی از نفوذ جادویی بازاریابی، قابلیتی به نام اتوماسیون بازاریابی را ارائه می دهد.

اتوماسیون سفر مشتری

اتوماسیون بازاریابی ابزار مفیدی است که به شما کمک می کند تا تلاش های بازاریابی خود را به سطح بعدی ببرید و در عین حال منابع خود را در طولانی مدت ذخیره کنید و هم چنین به شما در پرورش سرنخ ها از طریق کمپین های خودکار ماهر کمک می کند. این کمپین ها به طرز چشمگیری تعامل با مشتری را به شیوه ای مقرون به صرفه افزایش می دهند و به رشد شما کمک می کنند. از این رو، با اتوماسیون سفر مشتری، هیچ نقطه ارتباطی با مشتری را از دست نخواهید داد و تجربیات معنی‌داری برای مشتری ارائه می‌کنید.

اتوماسیون قیف بازاریابی

با ترکیب استراتژی‌های تجاری قوی، فرآیندهای بازاریابی کارآمد، و فناوری‌های اتوماسیون پویا، اتوماسیون قیف بازاریابی در CRM به کسب‌وکارها در کسب سرنخ ، امتیازدهی به سرنخ، پرورش سرنخ و تخصیص سرنخ کمک می‌کند.

اتوماسیون کمپین بازاریابی

برای برآوردن نیازهای اساسی بازاریابی یک کسب و کار، اتوماسیون بازاریابی CRM به کارآفرینان اجازه می دهد تا کمپین ها و سایر پیشنهادات بازاریابی به مشتریان را توسعه، راه اندازی و پیگیری کنند.

چتر بزرگ اتوماسیون بازاریابی، شیوه های بازاریابی مدرن انبوه را در اتوماسیون کمپین های بازاریابی مانند تولید سرنخ، تقسیم بندی، فروش متقابل و افزایش فروش، تجزیه و تحلیل بازگشت سرمایه و غیره درگیر می کند.

3- اتوماسیون خدمات مشتری

خدمات مشتریان در CRM

یکی از سخت‌ترین کارهایی که در هر کسب‌وکاری در نظر گرفته می‌شود، خدمات مشتری است، اما دیگر چیزی نیست که شرکت‌ها بتوانند آن را به رخ بکشند. خدمات مشتری به بخشی اجباری از کسب و کارها در این دنیای مدرن تبدیل شده است.

اکنون که مردم تعدادی انتخاب در دسترس دارند و این اختیار را دارند که هر چیزی را که از نظر کیفیت محصول یا تجربه مشتری راضی هستند انتخاب کنند، نرم افزار پشتیبانی مشتری ثابت کرده است که بازی را تغییر می دهد.

تجربیات مشتری شخصی

عملکرد نرم افزار CRM با کاهش جنبه های خسته کننده آن، فرآیند خدمات مشتری را خودکار می کند و خدمات خودکاری را ارائه می دهد که به کارآفرینان و بازاریابان کمک می کند محصولات یا خدمات خود را از طریق ارتباط شخصی با مشتریان خود در این محیط تجاری چالش برانگیز متمایز کنند.

مدیریت تماس با مشتری

اتوماسیون خدمات مشتری یک عملکرد نرم افزار CRM و کلید افزایش سودآوری یک شرکت است. فلسفه اصلی این ویژگی مشتری محور ایجاد و تقویت روابط با مشتریان است. برای این منظور، یک پایگاه دانش تلفیقی از اطلاعات پشتیبانی در CRM ایجاد شده است که نمایندگان خدمات مشتری را قادر می سازد تا سطح رضایت مشتری را با ارائه به موقع خدمات دقیق بهبود بخشند.

بهبود روابط با مشتری

با استفاده از اتوماسیون خدمات مشتری CRM، می توان به راحتی روابط مشتری را بهبود بخشید. کارکرد نرم افزار CRM در این زمینه از تهیه تیکت پشتیبانی، مدیریت سوابق تعامل، ردیابی پرونده مشتری، مدیریت مشکلات محصول، پاسخگویی به سؤالات مشتری و به اشتراک گذاری اطلاعات خدمات مشتری در کل سازمان پشتیبانی می کند.

علاوه بر این، اتوماسیون زمان‌بندی خدمات و تنظیم تخصیص منابع را در زمان واقعی برای برآورده کردن درخواست‌های با اولویت بالا تسهیل می‌کند. CRM به عنوان یک راهکار، خدمات مشتری، به بهترین نرم افزار خدمات مشتری تبدیل می شود.

10 عملکرد نرم افزار CRM

پیتر دراکر، استاد مدیریت گفت: «هدف کسب و کار ایجاد و حفظ مشتری است.» و کسب و کارهای کوچک و بزرگ مدت هاست که از انواع روش های دستی برای ردیابی و ارتباط با مشتریان استفاده می کنند.

در دهه 1990 بود که مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) که امروزه آن را می شناسیم، شروع به شکل گیری کرد. مدیریت تماس، بازاریابی پایگاه داده و اتوماسیون نیروی فروش از جمله اولین عملکردهای نرم افزار CRM بودند که ارائه شدند.

امروزه، کاربرد نرم افزار CRM پیچیدگی بیشتری پیدا کرده است، از همکاری بین تیم‌های متعدد پشتیبانی می‌کند و بینش‌های پیش‌بینی‌کننده و تجویزی را برای بهینه‌سازی ابتکارات فروش ارائه می‌کند. همچنین به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا تلاش‌های بازاریابی، خدمات مشتری و فروش خود را در کانال‌های آفلاین و آنلاین یکپارچه کنند. در اینجا به 10 عملکرد نرم افزار CRM اشاره کرده ایم:

1. مدیریت سرنخ ها

2. مدیریت تماس

3. ایمیل

4. گزارش و تجزیه و تحلیل

5. بازاریابی

6. مدیریت تیم فروش

7. اتوماسیون گردش کار

8. مدیریت اسناد

9. مدیریت پیشنهادها

10. پیش بینی

سخن آخر

آیا به دنبال بهترین نرم افزار CRM برای ساده کردن عملکردهای کسب و کار خود هستید؟ اگر قبلا یک CRM در شرکت خود پیاده سازی کرده اید، آیا به طور کامل از آن استفاده می کنید؟ پلت فرم CRM می تواند پتانسیل های پنهان در کسب و کار شما را با سفارشی سازی های CRM برای افزایش عملکرد آن ایجاد کند.

در مجموع، هر سه ویژگی کاربردی گفته شده در نرم افزار CRM به کسب و کارها اجازه می دهد تا با حداقل تلاش انسانی و کارایی بالا پیشرفت کنند. با یک CRM، شما مجبور نخواهید بود که روی یک نرم افزار اتوماسیون بازاریابی برتر یا بهترین نرم افزار خدمات مشتری سرمایه گذاری کنید، زیرا یک پلت فرم CRM تنها چیزی است که نیاز دارید.

چگونه از CRM خود استفاده می کنید؟ آیا CRM شما قادر به ارائه عملکرد اضافی است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در مطالب کاواک

کاواک در شبکه‌های اجتماعی

شاید دوست داشته باشید

درخواست پروپوزال