شماره تماس: 984191011210+

فرآیند فروش چیست؟ 7 مرحله تدوین آن و نقشه راهی برای نهایی کردن معاملات فروش – راهنمای کامل

فرآیند فروش

هر کسب و کاری چه کوچک و چه بزرگ آرزوی افزایش فروش محصول خود را دارد. با این حال، این سفر فروش بدون تنظیم مراحل فرآیند فروش کارآمد ناقص است. شما نمی دانید به کجا می روید و چه می کنید. یک مرحله به خوبی تعریف شده در چرخه فروش ساختاری را به فعالیت های فروش شما اضافه می کند. شما یک جریان استاندارد برای پیشبرد سریع معاملات در چرخه فروش دریافت خواهید کرد. این شما را سازماندهی می کند و به افزایش نرخ تبدیل کمک می کند.

فروش یک نتیجه است نه یک هدف. این تابعی از انجام صحیح چندین کار است، از لحظه ای که یک مشتری بالقوه را هدف قرار می دهید تا زمانی که معامله را نهایی کنید

جیل کنراث

فرآیند فروش چیست؟

فرآیند فروش مجموعه ای از مراحل فروش است که به کارمند فروش در بستن و نهایی کردن معامله کمک می کند. این فرآیند به عنوان یک راهنمای دقیق برای پرسنل فروش عمل می کند. پروسه فروش یک چارچوب ساختاریافته برای ایجاد فروش بیشتر با سهولت نسبی در زمان کمتر است. این به افزایش کارایی کلی فروش و بهبود حاشیه سود کمک می کند.

از جستجو و پیدا کردن مشتری تا بسته شدن معامله، همه چیز با فرآیند فروش ساده می شود. مراحل مختلف این فرآیند به شما وضوح و شفافیت می دهد و جهتی را برای تبدیل مشتری بالقوه به مشتری پرداخت کننده یا خریدار ارائه می دهد. این بهترین راه برای حفظ شتاب فروش است. با یک فرآیند استاندارد، شناسایی تنگناها و مقابله با آنها در زمان واقعی برای کسب فروش بیشتر آسان تر است.

اگر نمی‌توانید کاری را که انجام می‌دهید به عنوان یک فرآیند توصیف کنید، نمی‌دانید دارید چه می‌کنید.

ادوارد دمینگ

چرا ایجاد فرآیند فروش مهم است؟

در اینجا برخی از مزایای ایجاد فرآیند فروش برای کسب و کار شما آورده شده است:

  • به شما کمک می کند تا ساختار تیم فروش خود را برای پشتیبانی از فرآیند فروش و شناسایی چالش های اصلی در چرخه فروش بهینه کنید.
  • این کار ورود پرسنل فروش جدید را آسان تر می کند.
  • به شما کمک می کند تا اهداف کوتاه مدت و بلند مدت را شناسایی کنید و اینکه چگونه هر مرحله در فرآیند از مرحله بعدی پشتیبانی می کند.
  • نشان می‌دهد که کجا زمان و منابع هدر می‌رود. بنابراین می‌توانید فعالیت‌های با بازگشت سرمایه کم را حذف کنید و تلاش خود را بر روی فعالیت‌هایی متمرکز کنید که بازدهی مثبت بیشتری دارند.
  • مراحلی را که نیاز به بهبود دارند مشخص می کند. این به شما امکان می دهد که روی آموزش و تمرین سرمایه گذاری کنید تا در نقاط ضعف بهتر شوید، که به موفقیت شما در سایر بخش های فرآیند فروش کمک می کند.

چرا چرخه فروش برای تیم فروش مهم است؟

اهمیت فرآیند فروش برای تیم فروش

اگر تیم فروش شما فرآیند فروش را دنبال نمی کند، تنها معیاری که مدیران فروش می توانند اندازه گیری کنند تعداد معاملات بسته و ارزش آنها است. در این مورد، هیچ راهی برای شما وجود ندارد که بدانید دقیقا چه چیزی اشتباه رخ داده است، و در کجا، چه زمانی تیم فروش شما سهمیه های فروش از انواع اهداف فروش را از دست می دهد. مطالعات گروه TAS، با اشاره به مطالعه شاخص Dealmaker، نشان داد که شرکت‌هایی که فرآیند فروش را اجرا می‌کنند، از شرکت‌هایی که این کار را نمی‌کنند، عملکرد بهتری دارند.

وجود یک فرآیند فروش به شما این امکان را می دهد که عملکرد تیم خود را در هر مرحله از چرخه فروش ردیابی کنید و به آنها کمک کنید تا بر اساس آن بهبود پیدا کنند. به عنوان مثال، ممکن است متوجه شوید که تیم فروش شما در ارائه محصول عالی است اما در پاسخگویی به مخالفت ها مشکل دارد. اکنون می‌توانید راهنمایی و آموزش بیشتری برای مقابله بهتر با مخالفت‌ها به آنها ارائه دهید.

استراتژی هدف گذاری فروش

مزایای فرآیند فروش چیست؟

  • ماندن در مسیر هدف: همانطور که قبلا ذکر شد، یک فرآیند فروش می تواند تیم های فروش را راهنمایی کند تا همیشه تمام مراحل صحیح را برای تبدیل سریع و آسان مشتری بالقوه به خریدار دنبال کنند.
  • درک بهتر چشم انداز: یک فرآیند شامل تحقیقات در مورد چشم انداز و اهداف است. بنابراین در پیگیری فرآیند فروش، تیم فروش شما بیشتر وقت خود را برای تحقیق سرمایه گذاری می کند. این به آنها کمک می کند تا بفهمند که چه کسانی مشتریان بالقوه هستند و ممکن است به دنبال چه چیزی باشند. یک فرآیند موثر همچنین پرسونای های خریدار و پروفایل های مشتری ایده آل را ترسیم می کند، و به نمایندگان فروش کمک می کند تا کسانی را که به احتمال زیاد تبدیل می شوند شناسایی کنند.
  • تمرکز بر سرنخ‌های واجد شرایط: نمایندگان فروش می‌توانند زمان و تلاش خود را برای جذب مشتریان بالقوه با پتانسیل بالاتر برای تبدیل صرف کنند. با اولویت دادن به سرنخ های بسیار واجد شرایط، کارکنان فروش می توانند شانس خود را برای بستن معاملات بیشتر در زمان کمتر افزایش دهند و احتمالا مدت زمان چرخه فروش کلی را نیز کاهش دهند.
  • پیش بینی دقیق فروش: دانستن اینکه هر کارمند فروش در کدام مرحله از فرآیند است، می تواند به مدیریت کمک کند تا فروش را با دقت بیشتری پیش بینی کند. شما می توانید پیش بینی کنید که در یک بازه زمانی معین چه تعداد معامله ممکن است بسته شود و سهمیه های فروش واقعی تری تعیین کنید.
  • پیگیری به موقع: تعامل مستمر برای پیشبرد معاملات بسیار مهم است. یک فرآیند فروش می تواند تضمین کند که کارکنان همیشه با مشتریان بالقوه در لحظات و کانال های مناسب پیگیری می کنند تا آنها را علاقه مند نگه دارند.
  • افزایش تجربه مشتری: گاهی اوقات، کارکنان فروش مشتاق بستن معاملات هستند و ممکن است با عجله به مشتریان احتمالی چیزی بفروشند. وقتی مشتریان بالقوه برای مرحله بعدی آماده نباشند، ممکن است گیج شوند، بی اعتمادی پیدا کنند یا به سادگی معامله را کنار بگذارند. در این شرایط، فرآیند فروش تضمین می‌کند که کارکنان گام‌های لازم را برای حرکت تدریجی مشتریان بالقوه به سمت خرید و در عین حال که رفتار خرید و انتظارات خود را در ذهن دارند، دنبال می‌کنند.

نحوه ایجاد فرآیند فروش چیست؟ – مراحل نقشه برداری فرآیند فروش

نحوه ایجاد فرآیند فروش

اگر برای اولین بار است که یک فرآیند فروش رسمی ایجاد می کنید، مطمئن شوید که این فرآیند انعطاف پذیر است و با سفر خرید مشتریان تان هماهنگ است. برای ترسیم فرآیند خود، مراحلی را که توسط تیم فروش دنبال می شود طی کنید. سعی کنید درک کنید که چگونه هر یک از این مراحل بر ذینفعان، یعنب کسب و کار، تیم فروش، و مشتریان تأثیر می گذارد تا بفهمید چه چیزی کار می کند، چه چیزی کار نمی کند و چگونه این مراحل به شما در دستیابی به اهداف تجاری خود کمک می کند. در اینجا 5 مرحله ساده برای شروع نقشه برداری فرآیند فروش وجود دارد:

1. در راستای هدف خود کار کنید

برای یافتن بهترین مسیر جهت رسیدن به مقصد، جایی که می خواهید بروید را مشخص کنید. این بدان معناست که برای دانستن مراحلی که باید در فرآیند فروش خود بگنجانید، باید مشخص کنید که در پایان هر گام یا مرحله به چه چیزی می خواهید برسید. به عنوان مثال، می توانید با اهدافی مانند کاهش مدت چرخه فروش یا افزایش نرخ برد خود با چند درصد شروع کنید.

2. همه ذینفعان داخلی را درگیر کنید

هنگام تعیین اهداف برای تیم های فروش خود، مهم است که آنها و هر بخش یا عضو تیم دیگری را که بر فروش تأثیر دارد مانند تیم های بازاریابی یا طراحی محصول، درگیر کنید. اهداف تعریف شده را با آنها به اشتراک بگذارید و نظرات آنها را در مورد اینکه آیا اینها کار می کنند یا نیاز به بهبود دارند، دریافت کنید. قرار دادن همه این افراد در یک سطح همچنین تضمین می کند که فرآیندها و فعالیت های آنها در نهایت با اهداف فروش شما هماهنگ است.

نکته مهم

هنگام تعیین اهداف برای تیم های فروش خود، مهم است که آنها و هر بخش یا عضو تیم دیگری را که بر فروش تأثیر دارد مانند تیم های بازاریابی یا طراحی محصول، درگیر کنید.

3. مراحل فرآیند فروش را تعریف کنید

پروسه فروش

برای شروع، می توانید از یک فلوچارت فرآیند فروش استفاده کنید تا ببینید تیم فروش شما کدام مراحل را دنبال می کند (یا باید دنبال کند). به یاد داشته باشید، ترتیب و عناصر هر مرحله از فرآیند فروش شما به نوع کسب و کار، صنعت، پیشنهادات، سفرهای معمول مشتری و غیره بستگی دارد. هنگام تدوین مراحل فرآیند فروش، به موارد زیر فکر کنید:

  • کدام مراحل در گذشته موثر بوده است؟
  • چه مراحلی ارزش چندانی اضافه نکرده است؟
  • مشتریان بالقوه معمولا در چه مراحلی رها می شوند؟
  • معمولا چقدر طول می کشد تا تیم فروش شما از یک مرحله به مرحله دیگر پیشرفت کند؟
  • کدام تیم ها می توانند (و چگونه) در هر مرحله از فرآیند فروش مشارکت کنند؟

4. با سفر خریدار هماهنگ شوید

اکنون شما یک ساختار از فرآیند فروش اجمالی دارید که تیم شما دنبال می کند. در مقابل هر مرحله از فرآیند فروش در اینجا، اقداماتی را که مشتریان شما معمولا انجام می دهند یادداشت کنید. این می تواند برای یک یا چند شخصیت مشتری باشد. انجام این کار می تواند به شما کمک کند تعیین کنید که فرآیند فروش شما چقدر با سفر واقعی خریدار هماهنگ است و چگونه می توانید هماهنگی بیشتری بین این دو ایجاد کنید.

انواع استراتژی فروش

5. امتحان کنید و تغییر دهید

پس از ایجاد فرآیند فروش مشخص، آن را اجرا و اندازه گیری کنید. از آنجایی که کارکنان فروش شما روند را دنبال می کنند، باید ارزیابی کنند که چه چیزی کار می کند، چه چیزی نیست، و چگونه مشتریان احتمالی شما به هر یک از عناصر مراحل فرآیند فروش پاسخ می دهند. با گذشت زمان، شما قادر خواهید بود مناطق قدرت و بهبود را شناسایی کنید. به تدریج روند را تغییر دهید تا زمانی که نتایج دلخواه را مشاهده کنید. پروسه فروش همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید تیم‌ فروش شما به چه نوع ابزارها و فناوری‌هایی نیاز دارد تا کارآمدتر و سازنده‌تر باشد.

فرآیند فروش 7 مرحله ای چیست؟

مدیریت فرآیند فروش، سفرِ ایجاد یک رابطه پایدار با مشتریان شماست. این سفر به چند مرحله ساده تقسیم می‌شود که به‌عنوان «فرآیند فروش ۷ مرحله‌ای» شناخته می‌شود. هر مرحله نیاز به حداکثر توجه برای تبدیل یک مشتری بالقوه به مشتری خریدار دارد. اگرچه هر شرکتی از روش فروش متفاوتی پیروی می کند، اما اصل موضوع تقریبا یکسان است.

1. جستجو – شکار مشتریان جدید

اولین و بسیار مهم ترین مرحله فرآیند فروش، یافتن جایی است که شما خریداران جدید را جستجو می کنید. برای جستجوی موفقیت آمیز، لازم است بدانید که کجا را هدف قرار دهید. اکثر کارکنان فروش تمایل دارند این مرحله را بدیهی بگیرند و به همین دلیل در آن شکست می خورند. به جای اینکه با نزدیک شدن به همه، شبکه خود را گسترده کنید، جستجوی خود را محدود کنید و شرکت های خاصی را هدف قرار دهید.

نکته مهم

به جای اینکه با نزدیک شدن به همه، شبکه خود را گسترده کنید، جستجوی خود را محدود کنید و شرکت های خاصی را هدف قرار دهید.

  • برای نتایج بهتر یک پرسونای خریدار ایجاد کنید
  • پرسونا باعث صرفه جویی در زمان فروش شما می شود و کاریز فروش را سالم نگه می دارد
  • دریابید که چه کسی را باید هدف قرار دهید
  • برای ایجاد پرسونای خریدار می توانید به پایگاه داده مشتریان موفق گذشته خود مراجعه کنید
  • عادات خرید، نقاط دردناک و ترجیحات آنها را مطالعه کنید
  • مجموعه ای از سوالاتی که باید از مشتریان بالقوه خود بپرسید ایجاد کنید
  • هنگامی که با مخاطبان هدف خود روشن شدید، زمان و رسانه مناسب را برای دستیابی به آنها انتخاب کنید
  • می توانید از طریق تماس یا ایمیل به آنها نزدیک شوید
  • مهم نیست که کدام رسانه را انتخاب می کنید، هدف جلب توجه مشتریان بالقوه است
  • برای دریافت پاسخ بهتر، می توانید یک پیشنهاد فروش عمومی را انتخاب کنید یا آن را شخصی سازی کنید

2. شایستگی – کشف

آیا چشم انداز مناسب را هدف قرار داده اید؟ همیشه در فروش مطمئن باشید زیرا یک حرکت اشتباه می تواند شما را به دردسر بیاندازد. به همین دلیل، ما مرحله احراز صلاحیت را در فرآیند فروش داریم که در آن سعی می‌کنید از طریق سؤالات مشخص، بیشتر در مورد مشتریان بالقوه خود بدانید.

وقتی کارکنان فروش نقش یک دانش‌آموز کنجکاو را به جای یک متخصص آگاه بر عهده می‌گیرند، خریداران تمایل بیشتری به خرید دارند.

جف هافمن

تا جایی که می توانید عمیق شوید و سعی کنید همه چیز را در مورد مشتریان بالقوه خود بدانید تا مطمئن شوید که در مسیر درست قرار دارید. این مرحله همچنین به ایجاد رابطه و جلب اعتماد مشتری کمک می کند.

  • درک کنید که آیا مشتری بالقوه به محصول شما نیاز دارد یا خیر
  • تحقیقات تکمیلی انجام دهید؛ وب سایت، وبلاگ و صفحات رسانه های اجتماعی آنها را مرور کنید
  • نظرات مختلف آنها در مورد محصول شما و شرکت را بخوانید
  • سعی کنید نقاط قوت و ضعف آنها را پیدا کنید
  • نیازها و نقاط درد آنها را درک کنید
  • سعی کنید تصمیم گیرنده شرکت را پیدا کنید
  • ببینید آیا آنها بودجه یا زمانی برای خرید محصول دارند یا خیر
  • سوالات مرتبط بپرسید زیرا مشتریان احتمالی شما ممکن است از سوالات عمومی آزرده شوند
  • پاسخ داده شده به سوالات تان را یادداشت کنید
  • تماس ها را ضبط کنید تا جزئیات دقیق ذکر شده توسط مشتری در طول این مرحله صلاحیت را پیگیری کنید
  • لیستی از مشکلات بیان شده توسط مشتریان بالقوه تهیه کنید و آنها را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید آیا محصول شما می تواند به آنها کمک کند یا خیر
اولویت اصلی در CRM

3. تنظیم قرار ملاقات

قرار ملاقات در فرآیند فروش راهی برای دستیابی به مشتریان بالقوه و نشستن در مقابل آنها است. تنظیم قرار ملاقات به سختی یک پازل است. شما باید هر قدم را هوشمندانه بردارید تا مشتری بالقوه را متقاعد کنید که شما را ملاقات کند. برگزاری جلسات حضوری، بهترین راه برای نمایش ارزش پیشنهادی محصول یا خدمات شما هستند. در تنظیم قرار ملاقات به نکات زیر توجه کنید:

  • با یک گفتگو رهبری کنید، نگرانی های مشتری احتمالی را درک کنید، اطلاعات لازم را ارائه دهید و سپس قرار ملاقات بگذارید
  • هنگام تنظیم یک قرار، اعتماد به نفس داشته باشید
  • مشتریان بالقوه را تحت تاثیر قرار دهید و به آنها دلایلی برای ملاقات ارائه دهید
  • صبور باشید و مودبانه از مشتری احتمالی زمان بخواهید
  • خیلی پرفروش به نظر نرسید، از انواع اظهارات بازاریابی اجتناب کنید
  • به جای پرداخت به حاشه، به موضوع اصلی توجه کنید
  • ایمیل های خود را ردیابی کنید و بعد از چند روز دوباره پیگیری کنید
  • حتی در هنگام تماس، اگر مشتری می گوید که وقت ملاقات ندارد، پس از چند هفته از تلاش برای تماس منصرف نشوید
  • از ابزار زمان‌بندی قرار ملاقات مانند تقویم شمسی استفاده کنید تا مطمئن شوید که هیچ جلسه مهمی را با مشتری احتمالی از دست نمی دهید.
تقویم شمسی کاواک
پیشنهاد ماژول
تقویم شمسی کاواک

4. ارائه – نمایش ارزش منحصر به فرد محصول

این یک مرحله فرآیند فروش بسیار مهم است که در آن می توانید بر تصمیم خرید تأثیر بگذارید. ارائه های فروش به پرورش سرنخ کمک می کند. در طی مراحل اولیه فرآیند فروش، نگرانی ها و مشکلات مشتریان بالقوه را درک کرده اید. اکنون زمان آن رسیده است که محصول خود را به عنوان راه حلی برای آنها ارائه نمائید.

به آنها نشان دهید که چگونه محصول شما می تواند به ساده سازی و حل مشکل آنها کمک کند. در اینجا می توانید نمونه محصول خود را نشان دهید یا به آنها نسخه نمایشی بدهید. ارائه ها فرصتی برای اثبات قابلیت های عالی محصول شماست، بنابراین از آن نهایت استفاده را ببرید. رعایت نکات زیر خالی از لطف نخواهد بود.

  • اطمینان حاصل کنید که ارائه مطابق با الزامات و نیازمندی های مشتری بالقوه است
  • باید در مورد مشکلی که مشتری بالقوه با آن مواجه است صحبت کند و اینکه چگونه محصول شما می تواند به غلبه بر آن مشکل کمک کند
  • همه چیز را در مورد محصول خود بدانید تا به هر نوع سؤالی که مشتری بالقوه مطرح می کند رسیدگی کنید
  • رقبای خود را مطالعه کنید تا به مشتریان بالقوه خود نشان دهید که چگونه از بقیه بهتر هستید
  • از توضیحات طولانی و غیر جالب بپرهیزید
  • ارائه خود را دقیق و در عین حال آموزنده انجام دهید
  • باید تمام جنبه های خوب محصول تان را برجسته کند
  • مشتریان احتمالی خود را با محتوای پیچیده خسته نکنید
  • ارائه خود را با شواهد و مثال ها تقویت کنید
  • با نشان دادن جوایز، مطالعات موردی مشتری و توصیفات خود، اعتبار ایجاد کنید
  • با افراد بالقوه تعامل داشته باشید و در مورد نگرانی های آنها بیشتر بدانید
  • سعی کنید انگیزه خرید آنها را دریابید

5. رسیدگی به ایراد – مواجهه و رسیدگی به نه!

اعتراض به فروش یکی از موانع رایجی است که تقریبا همه فروشندگان در مسیر فروش خود با آن روبرو هستند. هیچ شرکتی به راحتی روی یک راهکار سرمایه گذاری نمی کند. بسیاری از خریداران در این دوراهی گیر کرده اند که آیا یک محصول را بخرند یا نه. من مطمئن هستم که حتی شما نیز ممکن است قبل از خرید یک محصول گران قیمت تردید داشته باشید. بنابراین، فورا به این نتیجه نرسید که مشتری بالقوه علاقه مند نیست. دلایلی پشت ایرادات آنها وجود دارد.

اعتراضات فروش چالشی است که در فرآیند فروش باید با درایت با آن برخورد کنید. به جای پریدن و پاسخ فوری به اعتراض، با آرامش به اعتراض گوش دهید. به مشتریان بالقوه خود فرصت دهید تا نگرانی خود را توضیح دهند. یک معامله فروش را فورا رها نکنید، ببینید چه چیزی مشتریان بالقوه شما را آزار می دهد. پس از اعتراض مکث کنید و قبل از پاسخ دادن به آن فکر کنید.

متخصصان فروش موفق بلافاصله پس از اعتراض مشتری، 5 برابر بیشتر از همتایان کمتر موفق خود مکث می کنند. در این شرایط، حتما نکات زیر را رعایت کنید:

  • خود را جای آنها بگذارید و شرایط را از دیدگاه آنها درک کنید
  • هنگامی که شک دارید، برای اطمینان از عدم رسیدگی اشتباه به اعتراض، کمی دقت کنید
  • چند سوال بپرسید زیرا احتمال دارد که مشتری نگرانی واقعی را پنهان کند
  • از مخالفت ها ناامید نشوید
  • فهرستی از متداول‌ترین اعتراض‌ها تهیه کنید و بهترین راه ممکن برای مقابله با آنها را بیابید

6. خاتمه – حکم نهایی

این مرحله فرآیند فروش، لحظه پیروزی یا شکست است. یا قرارداد را می بندید یا از دست می دهید. یافتن راه درست برای بسته شدن، برای طعم دادن به موفقیت در فروش بسیار مهم است. پس از نزدیک شدن به خط پایان، باخت ناامید کننده خواهد بود. این طور نیست؟ بنابراین، این مرحله را با دقت بیشتری انجام دهید.

سعی کنید انتظارات مشتری بالقوه خود را برآورده کنید و مزایای مشتری بودن خود را نشان دهید. هنگام گفتگو با مشتریان بالقوه خود، با کلمات و عبارات خود انتخابی داشته باشید. از کلمات زیر اجتناب کنید:

  • تخفیف: نرخ معامله را 17 درصدکاهش می دهد
  • قرارداد: نرخ معامله را 7 درصد کاهش می دهد
  • نام شرکت شما: در صورت استفاده چهار بار یا بیشتر در یک تماس، 14 درصد بر نرخ بسته شدن تأثیر می گذارد.

افراد بالقوه را متقاعد کنید که اقدام درست را انجام دهند. از تکنیک‌ها و تاکتیک‌های درست برای بستن معامله استفاده کنید تا مشتریان بالقوه‌تان را به امضای قرارداد جهت تبدیل شدن به مشتری یا خریدار مجاب کنید. در اینجا چند تکنیک وجود دارد که می تواند به شما کمک کند:

تعطیلی تعویق : عجله نکنید، به مشتریان احتمالی خود فرصت دهید تا فکر کنند

بسته شدن مقرون به صرفه : به مشتری بالقوه این احساس را بدهید که می تواند محصولی را که ارائه می دهید بخرد

  • پاداش: برای جلب علاقه مشتری بالقوه، پاداش را پیشنهاد دهید
  • کیفیت: به جای قیمت، بر ویژگی های کیفی محصول خود تأکید کنید
  • فوریت: برای بستن سریع معامله، احساس فوریت ایجاد کنید
  • گواهی: از گواهی یک مشتری راضی برای متقاعد کردن مشتری استفاده کنید

کلام آخر

تمام مراحل فرآیند فروش بسیار مهم هستند. بنابراین، مطمئن شوید که به هر مرحله اهمیت یکسانی می دهید. چرخه فروش خود را کنترل کنید و آن را به طور موثر مدیریت کنید تا حاشیه سود خود را افزایش دهید. شما می توانید از مزایای نرم افزار CRM برای مدیریت موثر فرآیند فروش خود استفاده کنید.

کاواک یک CRM برای کسب و کارهای کوچک و متوسط است که می تواند به شما در ساده سازی فرآیند فروش برای دستیابی به اهداف فروش کمک کند. این CRM پیشرفته توسط تیم های فروش در اندازه های مختلف استفاده می شود. با استفاده از این ابزار فروش پیشرفته، می توانید کاریز فروش متعددی را برای مدیریت موثر مراحل فرآیند فروش خود ایجاد کنید. می توانید قراردادهای فروش خود را اضافه، ویرایش و تغییر نام دهید. با استفاده از Kavak CRM می توانید به راحتی سفر خریداران را پیگیری کنید.

می توانید نسخه دمو نرم افزار CRM کاواک را به صورت رایگان امتحان کنید و ببینید که چگونه برای سازمان شما کار می کند. اگر در مورد ویژگی های مختلف دیگری که این ابزار فروش ارائه می دهد سؤالی دارید، با ما تماس بگیرید و یا فرم زیر را تکمیل کنید. ما خوشحال خواهیم شد که به شما کمک کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در مطالب کاواک

کاواک در شبکه‌های اجتماعی

شاید دوست داشته باشید