شماره تماس: 984191011210+

ماژول مدیریت چک

ماژول مدیریت چک در نرم افزار کاواک، ابزاری برای مدیریت چک های صادره و دریافتی با امکان اطلاع رسانی قبل از سررسید است.

معرفی ماژول چک

ماژول مدیریت چک یکی از ماژول های بسیار کاربردی در نرم افزار کاواک است که برای مدیریت چک های صادره و دریافتی بسیار مفید است. این ماژول برای همه کسب و کارهایی که در مدیریت چک های دریافتی و یا صادر شده خود دچار مشکل هستند و قادر به مدیریت آنها به روش های معمول نیستند، بسیار مناسب است. ممکن است شما چند چک دریافتی از مشتریان در اختیار داشته باشید و تعدادی از آنها را در ارتباط با برخی هزینه ها خرج کنید. یا چند چک صادر شده داشته باشید که باید در موعد مقرر تامین موجودی شوند.

اگر تعداد این چک های دریافتی یا صادر شده زیاد باشد، چگونه می توانید آنها را مدیریت کنید؟ چگونه می توانید از زمان وصول آنها چند روز زودتر از موعد چک مطلع شوید؟ قطعا به خاطر سپردن یا ثبت در سررسید روش خوبی برای حل این مشکل نمی تواند باشد. این مشکل به راحتی و در ماژول مدیریت چک کاواک حل شده است. شاید بپرسید چگونه؟

بعد از ثبت اطلاعات چک صادر شده، براساس تنظیمات اعمال شده می توانید تعیین کنید که سیستم چند روز مانده به تاریخ وصول چک، با ارسال پیامک و اعلان با نوتیفیکیشن به کارمندان مشخص شده از طرف شما، پیام ارسال کند. پیام های اطلاع رسانی سررسید چک های دریافتی از مشتریان هم چند روز قبل می تواند به مشتری به صورت خودکار و از طریق پیامک ارسال شود. به این ترتیب خواهید توانست تمامی چک های دریافتی یا صادر شده را به راحتی مدیریت کنید.

زیرسیستم های ماژول چک

ماژول چک در نرم افزار کاواک از دو بخش یا زیرسیستم تشکیل شده است که کار مدیریت چک ها را برای شما بسیار ساده و آسان کرده است. بخش ها یا زیرسیستم های ماژول چک شامل موارد زیر هستند:

دسته چک ها

از این قسمت می توانید دسته چک های خود را در سیستم ثبت کنید. دسته چک ها به دو حالت حقوقی و حقیقی قابل ثبت هستند. مشخصات چک را در فرم مربوطه وارد می کنید. بعد از ثبت می توانید دسته چک را ویرایش کنید.

برگه چک ها

از این قسمت می توانید اطلاعات برگه چک صادر شده یا چک دریافت شده از مشتریان را در سیستم ثبت کنید. هم چنین می توانید تصویر مربوط به چک را جهت مشاهده در سیستم آپلود کنید.

امکانات و قابلیت های ماژول

1- ثبت کلیه جزئیات چک

2- امکان ذخیره تصویر برای هر چک

3- ایجاد دسته چک و صدور چک از هر دسته چک

4- ارسال پیامک چند روز مانده به سررسید چک دریافتی به مشتری

5- امکان ثبت فعالیت هایی مانند یادآوری، پیگیری چک، اصلاح چک و …

6- ارسال پیامک چند روز مانده به سررسید چک های صادر شده به کاربران تعیین شده

7- ارسال اعلان به صورت نوتیفیکیشن چند روز مانده به سررسید چک های صادره به کاربران تعیین شده

8- قابلیت فیلتر دسته چک براساس بانک و نوع حساب

9- قابلیت فیلتر برگ چک ها براساس وضعیت، بابت پرداخت، سال و ماه

10- نمایش گزارش چک ها (جمع تعداد و مبلغ) به صورت های زیر:

        – گزارش چک های دریافتی 30 روز اخیر

        – گزارش چک های صادر شده 30 روز اخیر

        – گزارش چک های برگشتی 30 روز اخیر

        – گزارش چک های دریافتی 30 روز آینده

        – گزارش چک های صادر شده دارای سررسید 30 روز آینده

یک روز با کاواک

زمانی بود که ما با مشکل بزرگ بی انضباطی مالی در بخش مالی به ویژه چک های دریافتی و صادره مواجه بودیم. به دلیل تعداد زیاد مشتریانی که داشتیم طبیعی بود که تعداد چک های دریافتی ما از مشتریان بالا بود. همین طور چک هایی را بابت هزینه ها، خریدهای سازمانی و … به طرف حساب های خود صادر می کردیم. گاهی نیز برحسب ضرورت لازم می شد برخی از چک های دریافتی را به طرف حساب های خود خرج کنیم.

به دلیل مدیریت غیرسیستمی و نادرستی که داشتیم با مشکلاتی مثل عدم وصول به موقع چک ها، برگشت خوردن چک ها و یا وصول چک دیرتر از زمان سررسید مواجه بودیم. همین امر هم سبب بی انضباطی مالی در شرکت شده بود. حتی مجبور شدیم چک ها را به صورت روزانه مرور کنیم و کنترل کنیم، اما این روش هم فایده ای نداشت و اوضاع مالی بد و بدتر می شد.

بالاخره در نرم افزار کاواک و ماژول مدیریت چک آن، گم شده خود را یافتیم. اکنون و با استفاده از این ماژول، تمام چک های صادره، دریافتی و حتی خرج شده را در سیستم ثبت می کنیم. بدون نگرانی از گم شدن، فراموشی یا سپری شدن موعد چک، براساس تنظیمات اعمال شده در سیستم، پیام های اطلاع رسانی، به موقع و قبل از سررسید چک ها، از طریق پیامک و یا نوتیفیکیشن از طرف سیستم و به صورت خودکار به کارکنان تعیین شده ازطرف ما و یا به مشتری (در مورد چک های دریافتی) ارسال می شود. در کوتاه مدت توانستیم به بی نظمی خاتمه داده و انضباط پولی و مالی را در شرکت حاکم کنیم.

تحول دیجیتال

انضباط در مراودات مالی را با اطمینان انجام دهید

چک های دریافتی و صادره را ثبت و پیامک اطلاع رسانی را قبل از موعد سررسید دریافت کنید.