کسب و کارهای خدمات محور مثل مطب های پزشکی، مراکز زیبایی و آرایشگاهی، مراکز مشاوره، آموزشگاه ها، مراکز خدمات خودرویی و … که سرویس های دوره ای به مشتریان خود ارائه می دهند می توانند با استفاده از راهکار خدمات ERP کاواک، خدمات قابل ارائه خود را خودکار کرده و لذت استفاده از خدمات دیجیتال را بدون محدودیت زمانی و مکانی در مشتریان خود ایجاد نمایند.
این نوع شرکت ها ضمن ثبت و نگهداری نوع خدمات و زمان فرا رسیدن سرویس دوره ای یک مشتری، باید بتوانند پیش فاکتور و یا فاکتور قابل پرداخت از طرف مشتری و هم چنین زمان سرویس بعدی را نیز مشخص و تعیین نمایند. به همین دلیل و برای پاسخ به این نیاز کسب و کارهای خدمات محور، راهکار خدمات کاواک با ماژول ها و زیرسیستم های وابسته را ایجاد کرده ایم.
چه صنعتی خدماتی محسوب می شود؟

صنایع خدماتی به عنوان بخش رو به رشد اقتصاد ظهور کرده است و از نظر ایجاد اشتغال و افزایش بهره وری نقش مهمی در اقتصاد کشور دارند. صنعت خدمات شامل خدمات حقوقی و حسابداری، مراکز پزشکی، خدمات بانکی، بیمه ای، مشاوره، آموزشی، مشاوران ساختمان و غیره است. بخش صنعت خدماتی در طول سال ها به ویژه به دلیل انتخاب بسیاری از شرکت ها برای برون سپاری خدمات مدیریت کسب و کار خود، رشد کرده است.
به منظور ادامه رشد و بقاء در یک عصر رقابتی، شرکت های خدماتی باید بتوانند از راهکارهای منسجم و یکپارچه مدیریت منابع سازمانی برای بهبود مدیریت کسب و کار خود، بهره ببرند.
برخلاف کسب و کارهای تولیدی، صنایع خدماتی به فروش کالاها یا محصولات فیزیکی متکی نیستند. بلکه آنها خدمات ضروری را به مشتریان ارائه می دهند. انواع صنعت خدمات می تواند شامل خدمات مصرف کننده، خدمات عمومی و خدمات تجاری باشد.
چالش های شرکت های خدماتی
- برآورده کردن مطلوب نیازها و انتظارات مشتریان
- پیچیدگی محاسبات مالی و حسابداری
- اعتبارسنجی مشتریان در کوتاه ترین زمان
- نظارت و کنترل بر ملزومات مصرفی و دارایی ها