هنگام بررسی و حفظ روابط با مشتریان می توانید از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری CRM در املاک و مستغلات استفاده کنید. این ابزار میتواند اطلاعات ارزشمند و مدیریت دادهها را در هر مرحله از کسب و کار شما در حالی که شبکه حرفهای و فهرست مشتریان خود را توسعه میدهید، ارائه دهد. با دانستن پاسخ CRM در املاک و مستغلات چیست؟ می توانید روابط مشتری و سازمان داده خود را بهبود بخشید.
نرم افزار CRM برای مشاوران املاک و مستغلات چیست؟
نرم افزار CRM برای مشاوران املاک و مستغلات، سیستمی است که به مدیریت روابط بین خریداران و فروشندگان املاک کمک می کند و نیازهای متعدد شرکت ها و بنگاه های فروش املاک را برآورده می کند. از مدیریت درخواستهای دریافتی تا تهیه مظنه قیمت، از فروش املاک تجاری، مسکونی، ویلایی و … گرفته تا مدیریت املاک، سیستم CRM املاک و مستغلات مدیریت فرآیند فروش آژانس های املاک را بر عهده می گیرد.
هنگامی که پایگاه مشتریان خود را در املاک و مستغلات توسعه می دهید، CRM بنگاه معاملات املاک به شما کمک می کند تا مخاطبین جدید و موجود را سازماندهی کنید. هم چنین شما را قادر می سازد تا تراکنش ها را ساده کنید و فرآیند خرید را تکمیل کنید و می تواند به شما در مدیریت تقویم فعالیت ها کمک کند.
استراتژی نرم افزار CRM به متخصصان یک مکان متمرکز برای داده های شرکت، تعامل با خریداران و به اشتراک گذاری اطلاعات با همکاران ارائه می دهد. به عنوان یک مشاور املاک، مسئولیت اصلی شما این است که مشتریان خود را در هر مرحله از فرآیند فروش، از تولید سرنخ تا تبدیل آن به خریدار و مشتری، راهنمایی کنید. این بدان معنی است که شما باید چندین کار را به طور همزمان برای چندین مشتری انجام دهید، مانند:
- درک عمیقی از هر یک از نیازها و ترجیحات مشتری خود ایجاد کنید
- یک تقویم از قرارها را سازماندهی و برنامه ریزی کنید
- ارتباط موثر را حفظ کنید
- ورود سرنخ های جدید را مدیریت کنید
CRM بنگاه املاک ممکن است تنها قدرتمندترین ابزار در زرادخانه یک مشاور املاک باشد زیرا بستری مرکزی برای انجام همه این وظایف را فراهم می کند.
نرم افزار CRM چیست؟
CRM یک پلت فرم نرم افزاری است که می توانید از آن برای جمع آوری داده های مشتری برای به اشتراک گذاشتن با دیگران در کارکنان و تیم های داخلی خود استفاده کنید. این امکان را برای تیم های شما فراهم می کند تا فرصت هایی ایجاد کنند که به آنها امکان افزایش فروش و ایجاد مشتریان بلندمدت برای کسب و کار شما را می دهد.
CRM چقدر برای مشاوران املاک مهم است؟
نرم افزار CRM برای آژانس های املاک و مستغلات به طور کلی در مورد ایجاد اعتماد بین فروشنده و خریدار املاک است. هنگامی که صحبت از کسب و کارهای املاک و مستغلات می شود، فروش یا خرید املاک یک فرآیند طولانی با پیگیری ها و مذاکرات متعدد است. در چنین شرایطی، پیاده سازی یک نرم افزار CRM در آژانس های املاک و مستغلات به مشاوران املاک راهی کارآمد برای مدیریت مخاطبین، برنامه ریزی وظایف، نظارت بر تیم فروش آنها و سازماندهی برای ایجاد روابط موفق و نهایی کردن معاملات می دهد.
CRM چگونه به املاک و مستغلات کمک می کند؟
نرم افزار CRM در املاک به گونه ای طراحی شده است که به شما امکان می دهد آژانس املاک و مستغلات خود را از یک پلت فرم مدیریت کنید. این سیستم همه دادهها را ذخیره میکند، و به کاربران در هر دستگاهی امکان میدهد به راحتی سرنخها و کمپینها را پیگیری کنند و در عین حال از آخرین روندهایی که بر آنها نیز تأثیر میگذارد مطلع باشند.
میتوانید انتظار ویژگیهایی مانند مدیریت مخاطبین، اسناد و قراردادهای بارگذاری آسان، و ابزارهای مدیریت تقویم را داشته باشید. نرم افزار CRM به بنگاه ها و مشاوران املاک در صرفه جویی در زمان، افزایش بهره وری و شخصی سازی ارتباطات کمک می کند.
نرم افزار CRM برای املاک و مستغلات چه کاری انجام می دهد؟
بهترین CRM برای مشاوران املاک و مستغلات از کسب و کار املاک شما به روش های زیر پشتیبانی می کند:
- یک راه عالی برای به خاطر سپردن و سازماندهی تمام اطلاعات، ارتباطات و سایر جزئیات، ثبت آنها در یک مکان است.
- روش مدیریت مشتریان، خریداران و فروشندگان خود را متمرکز کنید. اکنون میتوانید تمام نمایههای آنها را با پیوندهایی به داراییها به یکدیگر پیوند دهید، بنابراین برای همه افرادی که در معاملات املاک و مستغلات دخیل هستند آسانتر است.
- میتواند بازاریابی و علاقه به بخشهای املاک، گروههای دارایی یا املاک مسکونی فردی را ردیابی کند
- فرآیندهای خرید، فروش و اجاره را با همه طرف های ذینفع و ذینفعان شخص ثالث ساده کنید
نکات اصلی CRM برای مشاوران املاک و مستغلات
- CRM کلید موفقیت در املاک و مستغلات است.
- یک CRM راه عالی برای ارتباط افراد علاقه مند است. با افزایش رقابت، می توانید کار را برای مشتریان بالقوه خود آسان کنید و در زمان خود صرفه جویی کنید.
- CRM به شما کمک می کند تا موفقیت های خود را دنبال کنید و فرآیندهای املاک و مستغلات را بهینه کنید.
- CRM یک راه عالی برای ساده کردن و به حداکثر رساندن کارایی است. همچنین باعث افزایش درآمد و سود می شود.
ویژگی هایی که در CRM برای مشاوران املاک باید جستجو کنید
محصولات CRM زیادی وجود دارد، از پلتفرمهای مدیریت روابط عمومی گرفته تا ابزارهای خاص CRM. هر نوعی که انتخاب می کنید، مطمئن شوید که دارای ویژگی های نرم افزار CRM زیر باشد.
مدیریت کامل فرآیند فروش
ابزار CRM در املاک شما باید بتواند اطلاعات مربوط به تمام مراحل یک فرآیند فروش آژانس املاک و مستغلات، از جمله جذب سرنخ، تعامل، تکمیل معامله و پیگیری های پس از فروش را جمع آوری کند. به دنبال ابزارهایی باشید که به شما امکان می دهد کل خط فروش خود را به روش های مختلف مشاهده و مدیریت کنید. وقتی همه چیزهایی که نیاز دارید از یک مکان دیجیتال، متصل و قابل اجرا باشد، می توانید از کارایی و صرفه جویی در زمان لذت ببرید. این همان چیزی است که CRM های یکپارچه آن را فعال می کنند.
پروفایل های مشتری دقیق
شما مجبور نیستید ساعت ها به طور مداوم از طریق ایمیل ها و متن ها جستجو کنید تا از تمام نیازهای مشتری خود مطلع شویدزیرا این موضوع با مدیریت پیشرفته پروفایل مشتری برطرف می شود. ابزار CRM برای مشاوران املاک باید بتواند تمام اطلاعاتی را که در مورد مشتری خود دارید در یک مکان همگامسازی کند و به شما اجازه فیلتر یا مرتبسازی آنها را بدهد به طوری که همه دادههای مربوطه را در صورت نیاز آماده کنید.
اتوماسیون برای آسان تر کردن کارها
اتوماسیونها به شما امکان میدهند اقدامات سفارشی ای را تنظیم کنید که بر اساس یک تغییر مشخص انجام میشوند، مانند مدیریت سرنخ، ارسال پست در رسانههای اجتماعی پس از بسته شدن موفقیتآمیز معامله، ارسال به موقع گزارشهای تحلیلی وبسایت، یا پاسخ خودکار به سرنخ های فروش جدید.
نقش CRM املاک و مستغلات در تولید سرنخ
CRM برای آژانس های املاک و مستغلات برای شما سرنخ ایجاد نمی کند. این یک تلاش جداگانه است که به طور کامل شامل یک تیم بازاریابی و فروش است. این یکی از راه هایی است که در آن سی آر ام بنگاه املاک و مستغلات و تولید سرنخ با یکدیگر متفاوت هستند.
یک CRM تضمین می کند که تلاش های شما برای تولید سرنخ نتایج بهینه را ارائه می دهد. CRM های املاک و مستغلات همچنین به عنوان یک ابزار اتوماسیون برای تماس و ارتباطات عمل می کنند و تضمین می کنند که شما روابط شخصی را با سرنخ ها و مشتریان برقرار می کنید. به طور کلی نقش CRM در املاک در تولید سرنخ آژانس های املاک و مستغلات به صورت زیر است:
- CRM های املاک و مستغلات به فیلتر کردن سرنخ های ناخواسته کمک می کند
- CRM املاک و مستغلات تضمین می کند که روی سرنخ های با کیفیت کار می کنید
- CRM در املاک و مستغلات به پرورش سرنخ های شما کمک می کند
- CRM املاک و مستغلات شما را قادر می سازد تا سرنخ های خود را بهتر درک کنید
7 استراتژی CRM برای مشاوران املاک
در ادامه مطلب فهرستی از هفت استراتژی نرم افزار CRM در املاک وجود دارد که به شما کمک می کند تا درک کنید که چگونه شرکت های املاک و مستغلات می توانند از CRM استفاده کنند:
1- تکمیل بررسی ها
سیستم های CRM به شرکت ها اجازه می دهد تا عملیات داخلی و خارجی خود را بررسی کنند. به عنوان مثال، تیم های بازاریابی می توانند تحقیقاتی را در بازار انجام دهند تا استراتژی های بازاریابی و فروش رقابتی را بررسی کنند. شرکت ها هم چنین می توانند تجزیه و تحلیل SWOT را برای بررسی نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدات در کسب و کار انجام دهند.
انجام بررسی ها مستلزم این است که شرکت بررسی کند که آیا منابع موجود لازم برای نصب یک سیستم CRM را دارد یا خیر. برای مثال، مدیران ممکن است در دسترس بودن اعضای تیم و بودجه را بررسی کنند.
2- تشریح فرآیندهای فروش
تیمهای فروش میتوانند سفر مشتری و مراحل مختلف فرآیند فروش را تعیین کنند تا مشخص کنند که چگونه و چرا شرکت فروش موفقی را تجربه میکند. این فرآیند می تواند به مدیران کمک کند تا تعیین کنند کدام اعضای تیم در نقش های خاص مؤثر هستند، مثلاً چه کسی بیشترین فروش را انجام می دهد. هنگام تشریح فرآیند فروش، مدیران هم چنین میتوانند نقاط قوت و ضعف را در هنگام تعامل اولیه با مشتریان و نحوه جذب مشتری را توسط شرکت شناسایی کنند.
سیستمهای CRM برای مشاوران املاک اجازه میدهند تا داشبورد خود را با ستونهایی که اجزای املاک را توصیف میکنند، سفارشی کنند، مانند نام نمایندگانی که فایلهای خاص را مدیریت میکنند، قیمت فروش املاک، و بازه زمانی فروشهای فردی. این روش به نمایندگان اجازه میدهد تا ویژگیها را بسته به اندازه فروش و زمان مورد نیاز برای تکمیل آن فیلتر کنند.
3- تعریف اهداف
یکی دیگر از استراتژی های CRM برای آژانس های املاک، استفاده از روش SMART برای ترسیم اهداف است. SMART مخفف عبارت های «ویژه یا معین، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و محدود به زمان» است. تعریف این پارامترها می تواند به شرکت ها در هنگام تعیین اهداف برای دستیابی به اهداف خود شفافیت بیشتری ارائه دهد. شرکت ها معمولا اهداف مشخصی را برای ایجاد یک هدف روشن در اختیار کارکنان خود قرار می دهند.
به عنوان مثال، یک مدیر فروش ممکن است هدفی تعیین کند که میانگین ارزش املاکی را که تیمش می فروشد تا 15٪ افزایش دهد. اهداف SMART همچنین به تیم کمک می کند تا مطمئن شود که چه زمانی به هدف خود رسیده است. هنگام ایجاد اهداف SMART برای یک تیم، مطمئن شوید که آنها قابل دستیابی هستند. این به اعضای تیم کمک می کند تا انگیزه خود را برای دستیابی به هدف حفظ کنند زیرا آنها می دانند که چگونه به آن دست یابند.
4- استفاده از داده ها
شرکتها میتوانند با استفاده از پلتفرمهای CRM در املاک برای بررسی دادههای جمعآوریشده در بخشهای مختلف، مانند بازاریابی، فروش و خدمات مشتری، از دادهها برای بهبود بهرهوری استفاده کنند. این استراتژی به اعضای تیم اجازه می دهد تا به تمام داده ها و اطلاعات از یک داشبورد دسترسی داشته باشند، در زمان آنها صرفه جویی می شود و به اطمینان از اینکه آنها می توانند به طور موثر عمل کنند، کمک می کند. افزایش در دسترس بودن داده ها برای همه بخش ها می تواند ارتباطات شفاف را ارتقا دهد و به مدیران اجازه می دهد در هنگام تغییر فرآیندهای شرکت با یکدیگر همکاری کنند.
5- ایجاد تجربیات شخصی مشتری
استراتژی های قوی CRM در املاک کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که فرآیندهای شرکت مانند بازاریابی، فروش و فناوری اطلاعات به طور یکپارچه کار می کنند. با شخصیسازی تجربه مشتری، شرکت میتواند آشنایی ایجاد کند و با مخاطبان هدف، رابطه قابل اعتمادی برقرار کند. استراتژیها و سیستمهای CRM به بهبود تجربیات مشتری کمک میکنند زیرا تیمهای فروش و بازاریابی به اطلاعات مهم در مورد آنها و تجربیاتشان با شرکت دسترسی دارند.
مدیران می توانند از این سیستم ها برای به دست آوردن اطلاعات در مورد تاریخچه خرید و علایق مشتریان استفاده کنند و به شرکت اجازه دهند تا تغییراتی در محصولات و خدمات ایجاد کند. همچنین برای شرکت سودمند است که این اطلاعات را برای شناسایی استراتژیهای بازاریابی که میتواند مخاطبان هدف خود را جذب کند، بررسی کند. برای انجام این کار، تیم بازاریابی میتواند روندهای موجود در دادهها را بررسی کند تا تعیین کند کدام تکنیکها مؤثرتر هستند.
6- کاهش هزینه ها
شرکت ها می توانند هزینه ها را با خودکارسازی فرآیندها و پردازش داده ها کاهش دهند. سیستمهای CRM به آنها اجازه میدهند تا کارهای تکراری و اداری، مانند وارد کردن دادههای مربوط به سرنخها را در پایپ لاین فروش، خودکار کنند. تحلیلگران می توانند به جای وارد کردن دستی اطلاعات، از سیستم های CRM برای همگام سازی خودکار فرم های دریافت سرنخ در نرم افزار استفاده کنند.
اتوماسیون فرآیندهای فروش املاک و مستغلات شرکت هم چنین زمان بیشتری را برای انجام وظایف مربوطه در اختیار نمایندگان قرار می دهد. این مهم است زیرا کاهش هزینههای کلی سود را بهینه میکند و به نمایندگان اجازه میدهد تا وظایف اضافی را تکمیل کنند و کارایی آنها را بهبود بخشند. نمایندگان املاک هم چنین می توانند بر فرآیندهای فروش تمرکز نموده و روابط خود را با مشتریان تقویت و به آنها اجازه دهند تا سرنخ ها را دنبال کنند و به قیمت ها یا برآوردها پاسخ دهند.
7- پیگیری عملکرد
تیمهای بازاریابی میتوانند از نرمافزار CRM در املاک برای پیگیری عملکرد کمپینها جهت کمک به دستیابی به اهداف خود استفاده کنند. پیگیری عملکرد با بررسی نرخ بسته شدن معامله، که به تعداد معاملاتی که توسط تیم فروش بسته میشود در مقایسه با سرنخ های شرکت در پایپ لاین، سودمند است.
مدیران هم چنین می توانند نرخ افزایش فروش، میانگین مدت زمان بین خط فروش و تکمیل معاملات و طول کلی چرخه فروش را بررسی کنند. بسیاری از CRM ها این تجزیه و تحلیل ها یا معیارهای مورد نیاز برای پیگیری و تکمیل اهداف خود را در اختیار شرکت ها قرار می دهند.
با پیگیری عملکرد با CRM، آژانس های املاک و مستغلات می توانند فرآیندهای فروش خود را بررسی کرده و زمینه های بهبود را شناسایی کنند. این به آنها کمک می کند تا عملکرد را بهبود بخشند و عملیات داخلی موجود، مانند استراتژی های تولید سرنخ و تکنیک های تماس سرد را بهینه کنند.