شماره تماس: 984191011210+

کاربردهای نرم افزار CRM و 5 مرحله تعامل با مشتری

کاربردهای نرم افزار CRM در همه کسب و کارهایی که مورد استفاده قرار گرفته، نتیجه بخش و توأم با رشد کسب و کارها بوده است و همواره از طرف مدیران و به ویژه تیم های فروش مورد استقبال قرار گرفته است. اگر شما هم یک کسب و کار کوچک یا متوسط هستید که می خواهید فروش خود را افزایش دهید، ممکن است بپرسید: نرم افزار CRM چیست و چه کاری برای ما انجام می دهد؟

CRM مخفف عبارت Customer Relationship Management و به معنی «مدیریت ارتباط با مشتری» است و به نرم افزارها و فناوری هایی اشاره دارد که به شما کمک می کنند تمام تعاملات و ارتباطات مشتری فعلی (و مشتری آینده) خود را مدیریت کنید.

کاربردهای نرم افزار CRM خوب این است که این امکان را برای فروشندگان فراهم می کند که سوابق فعالیت های خود را ردیابی کنند، اطلاعات را در داخل نرم افزار به اشتراک بگذارند و با مشتریان خود همواره در ارتباط باشند. برای مدیران کسب و کار، نرم افزار CRM می تواند به اصلاح فرآیند کلی فروش، جمع آوری داده های مهم مشتری و تجزیه و تحلیل روندها و معیارهای فروش کمک کند که منجر به تصمیم گیری های آگاهانه تر در زمینه بازاریابی و فروش می شود.

قبل از اینکه کسب و کارها به CRM علاقه مند شوند، معمولا روابط مشتری را در دیگر ابزارها مانند اکسل، ایمیل و گاهی اوقات در یک درایو مشترک با دسترسی عمومی مدیریت می کردند. این روند برای مدتی کار می کند. اما با رشد کسب و کار و افزایش فعالیت تیم فروش، مشخص می شود که هر فرد در تیم فروش روش متفاوتی برای تعامل با مشتریان، نهایی سازی معاملات و ردیابی ارتباطات دارد.

به عنوان یک مدیر، یک روز صبح از خواب بیدار می شوید و متوجه می شوید که واقعا نمی دانید فروش شما در حال بهبود است یا خیر، و اگر جواب مثبت است، دلیل آن چیست؟ با توجه به پراکندگی اطلاعات فروش، تشخیص اینکه آیا به مشتریان تان به طور مداوم و با کیفیت خدمات ارائه می شود یا خیر، دشوار است.

نقش نرم افزار CRM

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری به ویژه پس از توسعه تجارت الکترونیک و رشد اینترنت به یک ضرورت اجتناب ناپذیر تبدیل شده است. با این حال، نرم افزار CRM نقش حیاتی در مدیریت ارتباط با مشتری روزانه چندین شرکت ایفا می کند.

سازمان ها از نرم افزار CRM برای یافتن راه حل برای مشکلات ناشناخته مربوط به بخش های فروش، بازاریابی و پشتیبانی استفاده می کنند. در زیر کاربردهای نرم افزار CRM در انواع مختلف کسب و کارها ذکر شده است.

کاربردهای نرم افزار CRM

5 کاربرد نرم افزار crm

در این مقاله 5 کاربرد مهم از کاربردهای نرم افزار CRM آورده شده است. ما امیدواریم که این نکات در مورد اینکه آیا CRM گام خوبی در رشد کسب و کار شما است یا خیر، شفافیت ارائه دهد.

1- ردیابی مشتریان

از اولین و مهم ترین کاربردهای نرم افزار CRM ردیابی مشتریان است. یک نرم افزار CRM خوب به شما کمک می کند تا بازار خود و نیازهای مشتریان را درک کنید. همان طور که مشتریان بیشتری را جذب می کنید، یک CRM دو چیز را روشن می کند: چه کسی به آنچه شما ارائه می دهید علاقه مند است و چه چیزی برای آنها مهم است.

نکته مهم

یک CRM دو چیز را روشن می کند: چه کسی به آنچه شما ارائه می دهید علاقه مند است و چه چیزی برای آنها مهم است.

وقتی نوبت به جذب مشتریان بیشتر می رسد، بهترین نرم افزار CRM به شما کمک می کند تا تصمیمات هوشمندانه تری نسبت به رقبای خود بگیرید و به مشتریان آنچه را که می خواهند ارائه دهید. اگر مشتریان شما را ترک کنند یا فروش تان دچار رکود شود، می توانید موضوعات مشترک را بفهمید و فرآیند را مطابق با آن تغییر دهید تا نیازهای مشتریان را بهتر برآورده کرده و آنها را حفظ کنید.

2- جمع آوری داده ها برای بازاریابی

وقتی در ابزارهایی غیر از CRM مانند اکسل و … کار می کنید، به سختی می توانید تصویری بزرگ از تمام داده های مهم در مورد مشتریان فعلی و آینده به دست آورید. از کاربردهای نرم افزار CRM این است که داده های مهم را در ماژول مشتریان و مخاطبین هر مشتری ذخیره می کند. این امر باعث می شود تا بر اساس معیارهای خاص به طور مستقیم به آنها بازاریابی انجام شود.

ماژول مشتریان
پیشنهاد ماژول
ماژول مشتریان

3- بهبود تعاملات و ارتباطات

وقتی لیست مشتریان شما کوتاه است، به راحتی می توانید با همه آنها ارتباط برقرار کنید. با این حال، همان طور که کسب و کار شما رشد می کند و این لیست طولانی تر می شود، احتمال اینکه فرصت های فروش و مشتریان فعلی از بین بروند بیشتر است.

کاربردهای نرم افزار CRM خوب به شما کمک می کند تا روابط عالی با مشتریان خود را حفظ کنید و به آنها اطلاع دهید که محصولات و خدمات شما چه کاری می توانند برای آنها انجام دهند. همان طور که به روزرسانی ها را انجام می دهید و پیشنهادات خود به مشتری را در طول زمان بهبود می دهید، نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری به شما امکان می دهد که مشتریان را در فرآیند فروش نگه دارید.

ماژول فرصت های فروش کاواک
پیشنهاد ماژول
ماژول فرصت های فروش

4- ساده سازی فرآیندهای فروش داخلی

از آنجا که در شرکت ها هر فروشنده ای به طور متفاوتی عمل می کند، همه چیز می تواند به سرعت ناکارآمد شود! ویژگی های نرم افزار CRM خوب به شما کمک می کند فرآیندهای فروش داخلی خود را ساده کنید تا ثبات و کیفیت در تیم فروش شما وجود داشته باشد.

یک فرآیند داخلی ساده هم چنین استخدام، آموزش و به اشتراک گذاری اطلاعات مشتری با فروشندگان جدید را در زمانی که گردش مالی در تیم فروش شما وجود دارد آسان تر می کند. با صرف زمان کمتر در سیستم های CRM و زمان بیشتر در تعامل با مشتریان و ایجاد تجربه مشتری، نمایندگان فروش شما می توانند پیشرفت کنند.

5- برنامه ریزی عملیات

یکی از مهم ترین کاربردهای نرم افزار CRM برنامه ریزی عملیات است. یک ابزار خوب مدیریت ارتباط با مشتری به شما کمک می کند ظرفیت فعلی و تقاضایی که مشتریان برای محصولات و خدمات شما خواهند داشت را متوجه شوید. این بدان معنی است که شما روندها را مشاهده خواهید کرد و با رشد و تغییر همه چیز، سریع تر مطلع خواهید شد.

یک نرم افزار سی ار ام به شما کمک می کند قبل از شروع دردسرها و مشکلات بدانید چه موقع زمان استخدام افراد بیشتر، تغییر فرآیندهای داخلی یا سرمایه گذاری منابع برای تولید بیشتر مناسب است.

پیاده سازی نرم افزار CRM عملیاتی در کسب و کار به معنای شکستن سقف پتانسیل فروش است. با دسترسی به بینش های ارزشمندی که به شما در تصمیم گیری بهتر کمک می کند، استفاده از اطلاعات مشتری برای به دست آوردن دست برتر در بازار رقابت‌، و توسعه فرآیندهایی که به شما امکان می دهد حتی با رشد پایگاه مشتری تان همان کیفیت بالای خدمات را ارائه دهید.

برای افزایش فروش آماده اید؟

ما یک نرم افزار CRM منحصر به فرد و قابل تنظیم برای مدیریت ارتباط با مشتری تحت عنوان کاواک ارائه می دهیم که برای کسب و کارهای کوچک و متوسط طراحی شده است. از نظر ما بهترین نرم افزار CRM نه تنها باید در مورد مدیریت فروش باشد، بلکه باید در مورد لذت بردن تیم فروش از فرآیندهای CRM نیز باشد.

چرا به نرم افزار CRM نیاز داریم؟

یکی دیگر از کاربردهای نرم افزار CRM این است که به کسب و کارها کمک می کند تا جزئیات تماس مشتری را به روز نگه دارند، هر نوع تعامل با مشتری را ردیابی و حساب های مشتری را مدیریت کنند. این برای کمک به کسب و کارها در بهبود روابط با مشتری و همچنین ارزش طول عمر مشتری Customer lifetime value (CLV) طراحی شده است. این امر به دلیل حجم گسترده ای از داده هایی که کسب و کارها به طور روزانه تولید می کنند حیاتی است.

موضوع داده های مشتری چالشی را ایجاد می کند که نرم افزارهای CRM برای رفع آن به وجود آمده اند. هر بار که شخصی از تیم فروش تلفن را برمی دارد و با مشتری صحبت می کند، برای ملاقات با یک مشتری بالقوه جدید بیرون می رود، یا یک سرنخ امیدوارکننده را دنبال می کند، چیز جدید و ارزشمندی را یاد می گیرد.

روش های قبلی ذخیره سازی داده های مشتری، باعث گم شدن یا فراموش شدن جزئیات، یا عدم پیگیری یک جلسه یا مکالمه تلفنی طبق وعده داده شده می شود. بدتر از آن، اگر فردی که به اطلاعات کلیدی مشتری دسترسی دارد، شرکت را ترک کند، آنگاه تمام اطلاعات مشتریان با او از شرکت خارج شود.

یک نرم افزار سی آر ام به اطمینان از دقت و کارایی کمک می کند. هدف یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری، رسیدگی به چالش هایی از این قبیل است. داده های مشتری را می گیرد و آن را به بینش مفید و کاربردی تبدیل می کند که می تواند یک کسب و کار را متحول کند. کاربردهای نرم افزار CRM به همه افراد در یک کسب و کار کمک می کند تا به راحتی سوابق را به روز کنند و به آخرین اطلاعات دسترسی داشته باشند.

نرم افزار CRM چه کاری انجام می دهد؟

نرم افزار crm چه کاری می کند؟

نرم افزار CRM اساسا یک پایگاه داده مرکزی را فراهم می کند که در آن کسب و کارها می توانند داده های مشتریان فعلی و مشتریان احتمالی را ذخیره کنند، تعاملات مشتری را ردیابی و این اطلاعات را با دیگر همکاران به اشتراک بگذارند. این قابلیت نرم افزار CRM به کسب و کارها اجازه می دهد تا روابط با مشتریان را مدیریت کنند و به رشد کسب و کار کمک کنند.

با وجود یک سیستم CRM، هر سوال، درخواست خدمات، اولویت و هر جزئیات تماس قبلی در مورد هر مشتری در دسترس است، به این معنی که هر تعامل جدید با آنها باید همیشه شخصی، مرتبط و به روز باشد.

قابلیت های نرم افزار CRM

علاوه بر ردیابی هر تماس تلفنی، ایمیل ارسالی، جلسه برگزار شده و پیشنهاد ارائه شده، سیستم های CRM برای افزودن یادداشت ها، برنامه ریزی پیگیری ها و سازماندهی اقدامات بعدی مورد استفاده قرار می گیرند. این مورد از کابردهای نرم افزار CRM تضمین می کند که فرصت های نهایی سازی معاملات از دست نخواهند رفت. با درک بهتر مشتریان، فرصت های فروش مجدد و افزایش فروش نیز واضح تر می شوند.

پنج مرحله تعامل با مشتری

گفتگوی واقعی و شخصی: اولین قدم تعامل و نحوه ارتباط با مشتری است. همیشه باید مطمئن شوید که زمان و تلاش خود را صرف رفتار با مشتری به عنوان یک فرد می کنید. یک راه آسان برای انجام این کار این است که هنگام برقراری ارتباط، به نام آنها اشاره کنید. نه تنها مؤدبانه است، بلکه باعث می شود مشتری احساس کند که با او به عنوان یک شخص رفتار می شود.

گام دوم پاسخگو بودن: بهترین خدمات ممکن را ارائه دهید و زمانی که به مشتری کمک می کنید سعی نکنید مشتری را از یک عضو تیم به عضو دیگر تیم منتقل کنید. البته برخی مواقع ممکن است این کار ضروری باشد، اما سعی کنید آن را به حداقل برسانید. این کار می تواند برای مشتری ناامید کننده باشد و این احساس را در او ایجاد کند که انگار برایشان ارزشی قائل نیستند.

گام سوم همدلی: اگر مشتری با شما تماس می گیرد قطعا با مشکلی سروکار دارد، او به دنبال فردی مهربان و فهمیده است که به او کمک کند تا مشکلش حل شود. تصدیق مشکل آنها و اطلاع دادن به آنها که متوجه نگرانی های آنها هستید، ساده ترین راه برای درک مشکل او است.

گام چهارم نوآور بودن: شما باید روی کمک به مشتری در مورد مشکلش و ارائه راه حل برای حل مشکل او کار کنید. گاهی اوقات، این ممکن است به مهارت های حل مسئله و نبوغ نیاز داشته باشد. به مشتری نگویید چه کاری را نمی توانید انجام دهید، بلکه روی اینکه چگونه می توانید به او کمک کنید تمرکز کنید. این کار باعث می شود که آنها تجربه بسیار مثبت تری داشته باشند.

گام پنجم قابل اعتماد بودن: قولی ندهید که نمی توانید به آن عمل کنید. اگرچه ممکن است در ابتدا مشتری را خوشحال کند، اما وقتی نتوانید به آن عمل کنید، حس بدی را در او ایجاد می کند و او را ناراحت می کند.

ساده سازی فرآیند فروش به چه معناست؟

ساده سازی فرآیند فروش زمانی است که بتوانید سرنخ های مناسب را به قیف فروش خود جذب کنید و سپس بتوانید آنها را سریع تر و آسان تر به خریدار تبدیل کنید. این یکی از کاربردهای نرم افزار CRM است و اکثر نرم افزارهای CRM به شما در دستیابی به این هدف کمک می کنند. رضایت مشتری هدف نهایی است و مدیریت سوالات و درخواست های مشتری بخشی از فعالیت ها برای رسیدن به آن هدف است.

نکته مهم

ساده سازی فرآیند فروش زمانی است که بتوانید سرنخ های مناسب را به قیف فروش خود جذب کنید و سپس بتوانید آنها را سریع تر و آسان تر به خریدار تبدیل کنید.

تجربه مشتری کسب و کار شما باید چیزی باشد که آنها از آن لذت می برند، به خاطر می سپارند و شاید در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند. یک برنامه CRM خوب و حرفه ای می تواند تفاوت بین موفقیت در این راه و شکست باشد. یک برنامه فروش موثر جهت ساده سازی فرآیند فروش شرکت بسیار مهم است. باید مطمئن باشید که بازار و مشتری را درک کرده اید تا بتوانید یک فرآیند فروش موفق را اجرایی کنید.

همان طور که تکنولوژی تکامل می یابد، روش کار و ارتباط ما با مشتریان نیز تکامل می یابد. برخی از سیستم های پیشرفته، فراتر از عملکرد CRM هستند تا به پیشرفت هایی مانند کار از راه دور و هوش مصنوعی پاسخ دهند.

CRM با قابلیت موبایل برای کار از راه دور

اپلیکیشن موبایل crm کاواک

برخی از نرم افزارهای CRM اپلیکیشن تلفن همراه CRM را ارائه می کنند که به کارکنان و تیم های فروشند اجازه می دهد به اطلاعات کلیدی در هر کجا که هستند دسترسی داشته باشند و بلافاصله پس از جلسه با مشتری، اطلاعات را به روز کنند، بنابراین همکاران می توانند آخرین اطلاعات را پیگیری کنند.

با نسخه اپلیکیشن موبایل نرم افزار CRM، می توان کل کسب و کار را از طریق تلفن مدیریت کرد. این قابلیت هم چنین می تواند از انجام وظایف پشتیبانی کند و حتی به سازمان ها اجازه می دهد تا میزان فضای اداری مورد نیاز را کاهش دهند.

ادغام رسانه های اجتماعی

امروزه یکی از کاربردهای نرم افزار CRM این است که می توانند به کسب و کارها کمک کنند تا از رسانه های اجتماعی به عنوان منبعی برای سرنخ های جدید، اطلاعات بالقوه و اطلاعات برای بخش خدمات مشتری، بهترین استفاده را ببرند. همه این جریان های جدید داده های اجتماعی با بقیه داده های موجود درباره یک مشتری ادغام می شوند تا کامل ترین تصویر و مجموعه ای از بینش های عملی جدید را ارائه دهند.

بهره برداری از هوش مصنوعی

برخی از سیستم های CRM می توانند از هوش مصنوعی (AI) برای یادگیری از داده های موجود برای ارائه توصیه هایی بر اساس فرآیندهای شرکت استفاده کنند. به این ترتیب، سیستم به طور مداوم و خودکار بهبود می یابد، هوشمندتر می شود و نیازهای مشتریان را هدف قرار می دهد.

کسب و کارها چگونه مشتریان را پیگیری می کنند؟

پیگیری مشتریان مهم است زیرا به شما می گوید که مشتریان تان چه کسانی هستند و اطلاعاتی مانند اطلاعات جمعیتی و سایر اطلاعات مربوط به مشتریان را ارائه می کند. آگاهی از این موضوع که مشتریان شما چه کسانی هستند و چه کسی واقعا برای محصولات یا خدمات شما هزینه می پردازد، مهم است. زیرا این افراد با مشتریان بالقوه شما که هنور آماده خرید از شما نیستند متفاوت هستند. مهم است که بتوانید گزارش ها را دریافت و مشتریان را ردیابی کنید تا تفاوت را بدانید.

نتیجه

مدیریت مشتریان کار سخت و دشواری می تواند باشد، به خصوص اگر در صنعتی هستید که به طور همزمان مشتریانی در مراحل مختلف یک فرآیند دارند، یا اگر دارای تعداد زیادی مشتری هستند. سازماندهی برای موفقیت شما به عنوان یک کسب و کار بسیار مهم است. بسیاری از کسب و کارها به ضبط یا چاپ این داده ها و ذخیره آن در یک مرکز بایگانی سنتی متکی هستند.

با این حال، این روش قدیمی انجام کارها است. این روزها، یک CRM یا نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری، یک راه عالی برای ذخیره داده های مشتری و پیگیری همه چیز است. از جمله کاربردهای نرم افزار CRM این است که به شما اجازه می دهد تا ارتباط مشتری را از ابتدا تا انتها دنبال کنید و همچنین می تواند به هدایت آنها در قیف فروش کمک کند.

درخواست دمو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در مطالب کاواک

کاواک در شبکه‌های اجتماعی

شاید دوست داشته باشید

درخواست پروپوزال