شماره تماس: 984191011210+

CRM در صنعت خرده فروشی

CRM در صنعت خرده فروشی به شما امکان می دهد هر مرحله از سفر خریدار را شخصی سازی کنید. هر جزئیاتی که از یک مشتری به دست می آورید را می توان در سیستم CRM قرار داد و در تیم های بازاریابی، فروش و خدمات خود به اشتراک گذاشت. هر یک از کارکنان با استفاده از CRM برای خرده فروشان، قادر به ایجاد تعاملی شخصی و معنادار با مشتری هستند.

CRM برای خرده فروشی ها

تصور کنید که یک نرم افزار CRM در صنعت خرده فروشی دارید که به طور خاص برای کسب و کارهای خرده فروشی ساخته شده است تا تصویر کاملی از تمام اطلاعات مشتری خود را در یک مکان دریافت کنید. این همان چیزی است که یک CRM خرده فروشی برای انجام آن ساخته شده است.

به لطف فناوری، زندگی ما به روش‌های متعددی تکامل یافته است. این فناوری شیوه غذا خوردن، خرید، ارتباط و یادگیری ما را تغییر داده است. از خرید کالا گرفته تا بازدید از یک فروشگاه، همه دستخوش تغییر شده اند که به لطف فناوری انجام شده است. اکنون ما به یک شکل راحت تر از خرید دسترسی داریم؛ خرید آنلاین. نظرسنجی نشان می دهد که حدود 63 درصد از مشتریان خرید آنلاین را ترجیح می دهند.

این مسأله بدان معناست که حضور دیجیتال، صرف نظر از آنچه که خرده فروشان می فروشند، اکنون برای آنها در هر اندازه ای ضروری است. همان طور که پایگاه داده مصرف کنندگان گسترش می یابد، خرده فروشان نیز با چالش های بسیار اما مشابه مانند همگام شدن با تجربیات مشتری، حفظ وفاداری مشتری و غیره مواجه می شوند. بنابراین شما به عنوان یک کسب و کار خرده فروشی به یک CRM در خرده فروشی نیاز خواهید داشت تا این مشکلات را حل کنید.

CRM چیست؟

CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری، یک سیستم نرم‌افزاری است که تمامی مشتریان و سرنخ‌های کسب‌وکار شما را سازماندهی می‌کند تا بتوانید به‌راحتی به روشی قابل ردیابی با آنها در تماس باشید. یک ابزار CRM خوب برای هر کسب‌وکاری حیاتی است.

نرم‌افزار CRM داده‌های مربوط به تمام مخاطبین یک کسب‌وکار، از جمله مشتریان، سرنخ‌ها و … را در یک مکان ذخیره و مدیریت می‌کند. CRMها فیلتر کردن و مرتب‌سازی مخاطبین و ردیابی مواردی مانند بازدیدکنندگان سایت، فرصت‌های فروش، کمپین‌های بازاریابی و موارد دیگر را آسان می‌کنند. به طور خلاصه، نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) یک پلتفرم واحد است که به عنوان پایگاه داده مشتری، ابزار ارتباطی و داشبورد تجزیه و تحلیل در یک واحد عمل می کند. در این مورد مطالعه مقاله نرم افزار CRM چیست؟ را پیشنهاد می کنیم.

نرم افزار CRM خرده فروشی چیست؟

CRM در صنعت خرده فروشی

یک CRM خرده‌فروشی برای کمک به پشتیبانی از خریدهای مجدد کسب‌وکار B2C بهینه شده است. نرم‌افزار CRM در صنعت خرده فروشی، بینش‌هایی در مورد اینکه چه زمانی بهتر است دوباره با یک مشتری خاص ارتباط برقرار کنید و آن مشتری احتمالا به دنبال چه چیزی است، ارائه می‌دهد. نرم افزار خرده فروشی، کاربران خود را در مورد هزینه های طول عمر مشتری و میانگین ارزش سفارش آنها  (AOV)، همراه با یک تاریخچه کامل سفارش، آگاه می کند تا همکاران فروش بدانند که در حوزه فعالیت خود روی چه چیزی تمرکز کنند.

فروشگاه‌های خرده‌فروشی فرآیندهای مختلفی مانند لجستیک یا عملیات فروشگاه را انجام می‌دهند تا اطمینان حاصل کنند که مشتریان بهترین خدمات را دریافت می‌کنند. خودکار کردن این روش‌های خرده‌فروشی می‌تواند تا 65 درصد از زمان را صرفه‌جویی کند. همچنین CRM در صنعت خرده فروشی می‌تواند اطلاعات دقیقی در مورد اطلاعات شخصی مشتریان، تاریخچه تراکنش‌ها، ترجیحات خرید و … به کارمندانی که با مشتری روبرو هستند ارائه دهد.

چرا CRM در صنعت خرده فروشی مهم است؟

اگر این سوال برای شما پیش آمده است که آیا استفاده از یک CRM خرده فروشی واقعا ارزشش را دارد یا نه، به شما می گوییم که بله، به طور قطع استفاده از CRM در خرده فروشی ها و کسب و کارهای B2C ارزش و مزایای بسیار دارد. در زیر به برخی از دلایل اهمیت CRM در صنعت خرده فروشی اشاره می کنیم.

1- CRMها پایگاه مشتریان شما را سازماندهی می کنند

یک CRM برای خرد ‌فروشی ها و کسب و کارهای B2C به شما کمک می‌کند تا همه داده‌هایی را که از مشتریان خود دارید، در یک مکان سازماندهی کنید. به تمام اطلاعاتی که یک کارمند خرده فروشی از یک تعامل با مشتری به دست می آورد فکر کنید.

اگر آنها کار خود را به خوبی انجام دهند، احتمالا نام خریدار، ترجیحات محصول و برخی اطلاعات تماس مانند شماره تلفن یا آدرس ایمیل را خواهید دید. بدون CRM، آن همکار فروش احتمالا این بینش های مشتری را به سرعت در یک برگ یادداشت کاغذی ثبت می کند، یا بدتر از آن، فقط تمام آن را در ذهن خود نگه می دارد. چقدر احتمال دارد که آن کارمند فروش تمام آن اطلاعات را به تنهایی به خاطر بسپارد؟ و چه اتفاقی برای همه این اطلاعات می افتد اگر آن همکار با شما قطع همکاری کند؟

از طرف دیگر، وقتی داده‌های هر مشتری در یک CRM در صنعت خرده فروشی وارد می‌شود، هیچ چیز از بین نمی‌رود یا فراموش نمی‌شود. این اطلاعات به صورت ایمن نگهداری می شوند و دفعه بعد که آماده پیگیری مشتریان هستید، اطلاعات به راحتی قابل دسترسی است.

2- CRMها شخصی سازی را آسان تر می کنند

یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان در خرده فروشی، شخصی‌سازی تجربه خرید را برای هر یک از مشتریان بسیار آسان‌تر می‌کند. تحقیقات نشان می دهد که خریداران به احتمال زیاد به تجربیات شخصی خرده فروشان نسبت به پیشنهادات عمومی، بیشتر پاسخ می دهند. وقتی اطلاعاتی در مورد نام مشتریان خرده‌فروشی، سوابق خرید، تولدها و سایر تجربیات مشتری دارید، ارسال یک پیام شخصی برای آنها آسان است. جزئیات کوچکی مانند این، تفاوت بزرگی در مورد وفاداری و رضایت مشتری ایجاد می کند.

3- CRM به شما امکان می دهد تیم فروش خود را ردیابی کنید

در نهایت، بسیاری از CRM ها در خرده فروشی ها دارای ویژگی هایی هستند که به شما امکان می دهند پیشرفت تیم فروش خود را به راحتی پیگیری کنید. اگر می‌خواهید همه مشتریان و سرنخ هایی که یکی از همکاران فروش شما مدیریت می‌کند را بررسی کنید، می‌توانید وارد نرم‌افزار شوید و ببینید که هر کدام از آنها در کدام قسمت از کاریز فروش قرار دارند. این اطلاعات به شما به عنوان یک صاحب کسب و کار بینش لازم را برای مشاهده عملکرد کارکنان و همچنین عملکرد کسب و کار می دهد تا ببینید تیم شما چقدر به اهداف خود نزدیک است.

ویژگی های خاص CRM خرده فروشی

ویژگی های crm خرده فروشی

نرم افزار CRM در خرده فروشی و تجارت الکترونیک دارای ویژگی های و قابلیت های خاصی است. استفاده از نرم افزار CRM در خرده فروشی به افزایش رشد کسب و کار شما کمک می کند. در ادامه به برخی از مهم ترین ویژگی های نرم افزار CRM در صنعت خرده فروشی اشاره می کنیم:

مدیریت زنجیره تامین

راهکار CRM خرده فروشی، می تواند دیجیتالی کردن زنجیره تامین، افزایش کارایی انجام سفارش و کاهش هزینه‌ها را با هماهنگ کردن بخش های مختلف کسب و کار مانند انبار، روش‌های حمل و نقل و … امکان‌پذیر می‌سازد.

قابلیت های تجاری سازی

راهکارهای CRM خرده فروشی به کارکنان این امکان را می‌دهند تا محصولات مورد نظر مشتریان خود را به طور کارآمدتری پیدا کنند، از جمله مواردی که تکمیل کننده خریدهای فعلی مشتریان است که منجر به افزایش فروش می‌شود.

کمپین های بازاریابی هدفمند

نرم‌افزار CRM در صنعت خرده فروشی مجهز به قابلیت‌های تقسیم‌بندی مشتری است که به خرده فروشان اجازه می‌دهد تا در پایگاه داده مشتریان خود جستجو کنند و گروه‌های فرعی متمایز را بر اساس ویژگی‌های مشترک مانند سن، مکان و رفتار ایجاد کنند. این بینش عمیق‌تر در مورد جمعیت‌شناسی مشتری، خرده‌فروشان را قادر می‌سازد تا استراتژی‌های بازاریابی مستقیم خود از جمله ایمیل، ارسال پیامک های انبوه را سفارشی کنند.

یکپارچه سازی POS

برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده برای محصولات و خدمات، خرده‌فروشان باید به دنبال یک CRM خرده‌فروشی باشند که با سیستم نقطه فروش (POS) یکپارچه شود.

بازاریابی شخصی

هنگامی که مشتری وارد فروشگاه می شود، می توانید اطلاعات مورد نیاز خود را برای ایجاد یک تجربه خرید شخصی جمع آوری کنید. ترجیحات رنگ، تولد و سبک مورد علاقه آنها تنها تعدادی از جزئیاتی است که می توانید در مدیریت خرده فروشی در یک CRM جمع آوری و ثبت کنید.

فروش شخصی

تنها چیزی که نیاز دارید نام مشتری است و می‌توانید به سبک، اندازه، خریدهای قبلی و موارد دیگر دسترسی داشته باشید. یک برنامه CRM خرده فروشی به شما این امکان را می دهد که تمام داده های مشتری را با خود در طبقه فروش نگه دارید.

خدمات مشتری شخصی

CRM برای خرده فروشی آنلاین مانند یک میز کمک دیجیتال است. شما می توانید هر تعاملی که مشتری با برند شما داشته است را از یک صفحه مشاهده کنید. این به شما امکان می دهد یک پاسخ شخصی ارائه دهید و تضمین می کند که هرگز سؤال یا شکایتی را از دست ندهید.

مهم نیست که چه کسی به درخواست مشتری پاسخ می دهد، کارکنان می توانند وضعیت لحظه ای سفارشات، تحویل، درخواست های خدمات و … را ببینند. CRM برای کسب و کارهای خرده فروشی کوچک که نیاز به پشتیبانی مداوم در چندین بخش دارد مفید است.

پیشنهاداتی برای خرید نرم افزار CRM خرده فروشی

انتخاب crm برای خرده فروشی

1: نیازها و الزامات خود را شناسایی کنید

ابتدا باید بفهمید که نیازهای خاص شما از یک سی آر ام خرده فروشی چیست. این می تواند شامل ردیابی تعاملات مشتری، مدیریت داده های مشتری یا اتوماسیون عملیات فروشگاه باشد. همچنین، ویژگی‌های «ضروری» مانند قابلیت‌های یکپارچه‌سازی با سیستم‌های موجود، دسترسی به تلفن همراه، گزینه‌های سفارشی‌سازی و غیره را در نظر بگیرید.

2: اندازه کسب و کار خود را در نظر بگیرید

اندازه و ماهیت کسب و کار شما نقش مهمی در تصمیم گیری در مورد نوع نرم افزار CRM در خرده فروشی مورد نیاز شما دارد. اگر یک خرده‌فروش بزرگ با چندین فروشگاه هستید، ممکن است به یک CRM قوی‌تر با ویژگی‌های پیشرفته‌تر مانند تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده، مدیریت موجودی، و غیره نیاز داشته باشید. اگر کسب‌وکار کوچکی هستید، یک CRM ساده‌تر با ویژگی‌های پایه ممکن است کافی باشد.

3: معیارهای نرم افزار CRM خرده فروشی را بررسی کنید

تحقیقاتی را بر روی نرم‌افزار CRM خرده فروشی موجود انجام دهید. مواردی مانند حضور در بازار و قابلیت‌های مختلف نرم افزار مانند نظارت لحظه‌ای، تقویم شمسی، امکان توسعه و غیره را مد نظر قرار دهید.

4: قبل از تصمیم گیری، دموها را امتحان کنید

اکثر فروشندگان CRM نسخه دمو یا نسخه آزمایشی نرم افزار خود را ارائه می دهند. از این مزیت ها استفاده کنید تا بدانید که نرم افزار چگونه کار می کند، رابط کاربری آن، و اینکه آیا با نیازهای شما مطابقت دارد یا خیر. یک آزمایش عملی می تواند مزایا و معایبی را که ممکن است در توضیحات محصول پیدا نکنید را آشکار کند.

5: فرآیند انتقال را برنامه ریزی کنید

تقریبا همه کسب و کارها به ابزاری برای پیگیری روابط متکی هستند. این می تواند به سادگی مشتری ایمیل یا صفحه گسترده شما باشد یا می تواند به پیچیدگی یک ابزار CRM داخلی باشد. مهاجرت حداقل به موارد زیر نیاز دارد:

  • تغییر عادات کاربران
  • انتقال داده های موجود
  • امکان یکپارچه‌سازی‌های با نرم افزارهای موجود

فرآیند انتقال برای پذیرش نرم‌افزار حیاتی است و خریداران باید اطمینان حاصل کنند که CRM جدید دارای قابلیت‌ها و در صورت لزوم دارای اکوسیستمی است که سرعت زیاد و هزینه انتقال پایین‌تری را ممکن می‌سازد. قبل از انتخاب بهترین نرم افزار CRM در صنعت خرده فروشی باید نیازهای کسب و کار خود را بدانید. علاوه بر ویژگی های خاص، در اینجا معیارهای دیگری وجود دارد که به شما در انتخاب نرم افزار خرده فروشی کمک می کند:

  • چشم‌اندازها و اهداف خود را بنویسید
  • مقرون به صرفه و مقیاس پذیر باشد
  • پشتیبانی سریع و موثر
  • سازگاری با تلفن همراه
  • بررسی امکانات CRM
  • تجربه کاربری ساده
  • استفاده و کاربری ساده
  • در نظر گرفتن هزینه های اجرا
  • تحقیق درباره فروشنده
  • آزمایش نرم افزار

نرم افزار CRM کاواک

نرم افزار CRM کاواک به شما امکان می‌دهد تا با داده‌های جامع مشتری، تجربه بهتری برای مشتریان خود ارائه دهید. از طریق CRM کاواک، می‌توانید به مشتریان خود نزدیک‌تر شوید زیرا اطلاعات مشتری از منابع مختلف در یک سیستم یکپارچه جمع می شود. تمام داده های موجود در CRM کاواک در دایرکتوری هایی سازماندهی شده اند که به راحتی می توان آنها را جستجو و فیلتر کرد تا اسناد یا مخاطب مورد نیاز را پیدا کنید. به این ترتیب، همکاران شما می توانند با پیوست کردن و اشتراک گذاری یادداشت ها، ثبت تعاملات و موارد دیگر با یکدیگر همکاری کنند. این نرم افزار به شما کمک می کند تا بازاریابی، افزایش فروش و ارتباط با مشتریان خود را بهبود بخشید.

چرا CRM کاواک؟

CRM کاواک، راه اندازی آسانی دارد. استفاده از نرم افزار CRM در صنعت خرده می تواند منجر به موارد زیر شود:

  • تجربه بهتر مشتری مداری
  • افزایش رضایت مشتری
  • هزینه های کمتر با کاهش ورود اطلاعات دستی
  • بهبود مدیریت فروشگاه خرده فروشی
  • افزایش بهره وری با خودکار کردن فعالیت ها
  • قابلیت توسعه براساس نیازهای پیش بینی نشده
  • امکان گروه بندی مشتریان
  • ارسال پیامک انبوه به گروه های مخاطبان
  • پشتیبانی دائمی

تدارکات و لجستیک

فرآیندهای تدارکات روان و مستمر را تنظیم کنید و از دسترسی به موقع کالاها در فروشگاه‌ خود با خودکارسازی گردش‌های کاری مانند درخواست‌های خرید، ورود تامین‌کننده، تأییدیه‌های قرارداد، پردازش فاکتور و موارد دیگر اطمینان حاصل کنید. از تحویل سریع و مقرون به صرفه کالا به فروشگاه و مراکز توزیع با گردش کار خودکار برای برنامه ریزی مسیرها، هزینه ها، سفارشات و سایر فعالیت های مرتبط اطمینان حاصل کنید.

عملیات فروشگاه

عملیات و استانداردهای یکپارچه فروشگاه را در تمام فروشگاه خود پیاده سازی کنید. از برقراری ارتباط و همکاری موثر بین فروشگاه ها، شعبه ها و تیم های مختلف که در مکان های مختلف توزیع شده اند مطمئن شوید. برای بهبود عملکرد عملیاتی و به حداکثر رساندن کارایی استفاده از دارایی، اطلاعات مربوط به تمام دارایی های فیزیکی و دیجیتالی موجود در فروشگاه خود را به راحتی ردیابی کنید.

گروه بندی مشتریان و بازار یابی

دیدی جامع از مشتریان، علایق و رفتار خرید آنها، مانند فعالیت در رسانه‌های اجتماعی، پاسخ به ایمیل ها، خریدهای آنلاین؛ و در فروشگاه‌های خرده‌فروشی، فهرست‌ درخواست ها، رتبه‌بندی‌ها و نظرات، اطلاعات برنامه وفاداری و غیره به دست آورید. مخاطبان را با معیارهای مختلف مانند جمعیت شناسی، جغرافیا، رفتار خرید و غیره تقسیم بندی کنید و آنها را با پیشنهادات شخصی در کانال مناسب در زمان مناسب درگیر کنید.

سفارش ها و تحویل

پذیرش و پردازش سفارشات از کانال های مختلف آنلاین و آفلاین، بررسی در دسترس بودن کالا و هزینه آنها، ارتباط با مشتریان و همکاران، مشاهده تاریخچه ارتباطات و غیره، همه در یک پنجره واحد. یک نمای کامل و به روز از موجودی های خود با مشخصات دقیق هر محصول دریافت کنید تا فرآیندهای سفارش، نقل قول، موجودی و صورتحساب را ساده کنید. محاسبه هزینه های حمل و نقل، ارسال درخواست ها به واحد تحویل، اطلاع رسانی به مشتریان در مورد وضعیت سفارش، و مدیریت ارسال ها از طریق جریان های کاری متصل و خودکار.

مزایای نرم افزار CRM در صنعت خرده فروشی

مزایای داشتن CRM برای خرده فروشی ها بسیار زیاد است. امروزه برای کسب‌وکارها، حصول اطمینان از تجربه مثبت مشتری، جنبه بسیار مهمی برای متمایز کردن خود از رقبا است. اکنون تصمیم گیرندگان دریافته اند که تجربه مشتری به اندازه قیمت و کیفیت از نظر فروش و جلوتر از رقبا مهم است. در اینجا برخی از مزایای اصلی نرم افزار CRM برای خرده فروشی ها آورده شده است:

  • کمک می کنند تا رویکرد خود را شخصی سازی کنید
  • خدمات مشتری خود را بهبود بخشید
  • مخاطبین خود را بخش بندی و مدیریت کنید
  • حفظ مشتری را افزایش دهید
  • ساده سازی و خودکارسازی ارتباطات مشتری
  • مدیریت موثر موجودی
  • افزایش رضایت مشتری
  • بهبود تجربه مشتری
  • افزایش فروش
  • حفظ مشتریان
  • مدیریت سرنخ ها
  • ارائه خدمات بهتر به مشتریان
  • کاهش هزینه ها
  • افزایش بهره وری
  • بهبود مدیریت داده ها
  • ایمن نگه داشتن اطلاعات مشتری
  • ارائه گزارش و تجزیه و تحلیل

ماژول های کاواک

  • پیشخوان
  • تقویم شمسی
  • پایگاه دانش
  • گزارش فعالیت ها
  • اطلاعیه ها
  • رسانه
  • پشتیبان گیری از پایگاه داده
  • مدیریت فیلدهای سفارشی
  • تنظیمات و پیکربندی
  • درخواست رایگان دمو
مشتریان تان را حفظ و فروش را افزایش دهید

کسب و کار خود را با یک نرم افزار CRM برای خرده فروشی ها توسعه دهید. همین امروز فرم درخواست دمو رایگان را تکمیل کنید تا با مشاهده نسخه دمو کاواک، بهتر تصمیم بگیرید.