ما می خواهیم در مورد بهترین نرم افزار CRM برای آژانس های تبلیغاتی صحبت کنیم. ممکن است ایده های شگفت انگیزی در مورد نحوه تبلیغ یک برند به خلاقانه ترین و شیک ترین روش به مشتریان داشته باشید. اما همه اینها با تکامل فناوری های جدید برای تسهیل فرآیندهای تجاری همراه است.
نکته جالب در مورد شرکت ها و آژانس های تبلیغاتی این است که فعالیت یک آژانس تبلیغاتی کوچک که توسط ذهن های خلاق اداره می شود می تواند با غول های تبلیغاتی شرکت های بزرگ رقابت کند. همه چیز در مورد خلاقیت و کمی هوش تجاری است. خلاقیتی که ما نمیتوانیم به آن کمک کنیم، اما میتوانیم با نرم افزار CRM در آژانس های تبلیغاتی به موفقیت شما به عنوان یک کسب و کار کمک کنیم.
CRM چیست؟
نرم افزار CRM چیست؟ CRM نوعی نرم افزار است که به کسب و کارها در مدیریت، ردیابی و سازماندهی روابط خود با مشتریان کمک می کند. CRM مخفف «مدیریت ارتباط با مشتری» است. سیستم CRM می تواند به شما کمک کند داده های مشتری را ذخیره کنید، مانند رفتار کاربر، مدت زمانی که مشتری با کسب و کار شما بوده است، سوابق خرید و یادداشت هایی در مورد تعاملات فروش. سپس می توانید از این اطلاعات برای بهینه سازی فرآیندهای فروش و بازاریابی و بهبود خدمات مشتریان در سراسر سازمان خود استفاده کنید.
برایان فیلیپس، رئیس بازاریابی در In Motion Marketing، میگوید: «CRM، گروهی از ابزارها، فناوریها و تکنیکهایی است که برای کمک به متخصصان فروش و بازاریابی استفاده میشوند تا مشتریان خود را بهتر درک کنند.»
CRM آژانس تبلیغاتی چیست؟

یک نرم افزار CRM برای آژانس های تبلیغاتی یک ابزار نرم افزاری قدرتمند است که نحوه مدیریت آژانس ها با فرآیندهای فروش را از ایجاد مشتریان جدید تا حفظ و فروش مشتریان موجود تغییر می دهد. CRM برای شرکت های تبلیغاتی به آنها کمک میکند تا بر اتوماسیون ضعیف گردش کار، نرخهای پایین فروش و حفظ مشتری، تولید دستی یا پراکنده سرنخ، و مدیریت ناکافی دادههای مشتری که منجر به از دست رفتن فرصتهای فروش میشود، غلبه کنند. ویژگی های ضروری CRM ویژه کانون آگهی و تبلیغات عبارتند از:
- مدیریت تماس ها
- مدیریت کارها
- مدیریت کاریز فروش
- قابلیت بازاریابی ایمیلی
- ادغام با کانال های مختلف
- عملکرد مشارکتی
- گزارش و تجزیه و تحلیل
- قابلیت سازگاری با موبایل
چرا مدیریت روابط یک مشکل کلیدی برای آژانس های تبلیغاتی است؟
مطالعه ای که توسط گروه بدفورد (Bedford Group) انجام شده نشان می دهد که در مقایسه با سال 1984 که میانگین دوره رابطه مشتری و کسب و کار 7.2 سال بود، امروزه میانگین آن کمتر از سه سال است. در حالی که دلایل زیادی وجود دارد، عدم تمرکز کافی بر «مدیریت روابط با مشتری» دلیل اصلی این امر است. نگاهی به چالشهای کلیدی که امروزه آژانسها هنگام ارائه خدمات به مشتریان با آن مواجه هستند، نشان می دهد که:
– هیچ مکانی وجود ندارد که همه اطلاعات در آن سازماندهی شوند
– آژانس ها اغلب بین برآوردن نیازهای مشتری و تکمیل پروژه های مشتری، دومی را انتخاب می کنند
– همکاری بین تیم های داخلی کسب و کار دشوار است
– کمبود زمان و کاهش بهره وری به دلیل عدم وجود فرآیندهای واضح وجود دارد
خوشبختانه بخش بزرگی از این چالش ها را می توان با یک نرم افزار CRM مدرن برطرف کرد.
چرا آژانس های تبلیغاتی به CRM نیاز دارد؟

آژانسهای تبلیغاتی با چالشهای مختلفی روبرو هستند که میتوان با پیادهسازی یک CRM در آژانس های تبلیغاتی به طور موثر به آنها پرداخت:
- نرخ تبدیل پایین: یک CRM برای آژانس های تبلیغاتی به بهینه سازی فرآیندهای مدیریت سرنخ کمک می کند و نرخ تبدیل از سرنخ ها به مشتریان را بهبود می بخشد.
- داده های مشتری ناقص: یک CRM برای شرکت های تبلیغاتی مسائل مربوط به داده های نامرتب، ساختار نیافته، قدیمی و نامربوط سرنخ و مشتری را حل می کند و از دقت و دسترسی به داده ها اطمینان می دهد.
- اطلاعات از دست رفته: یک CRM در آژانس های تبلیغاتی ارتباط یکپارچه بین تیم ها را تسهیل می کند و پایگاه داده مشترک را در دسترس همه افراد درگیر ارائه می دهد و از دست دادن اطلاعات در طول فرآیند انتقال فروش به مدیریت حساب را کاهش می دهد.
- مدیریت ضعیف پروژه: ویژگیهای مؤثر پروژه و مدیریت وظایف در CRM برای آژانس های تبلیغاتی، آژانسهای تبلیغاتی را قادر میسازد تا پروژههای در حال انجام را به طور مؤثرتری مدیریت کنند و زمان های تحویل پروژه را رعایت کنند.
- ناتوانی در ایجاد روابط قوی با مشتریان فعلی: یک CRM ویژه کانون های آگهی و تبلیغات، آنها را قادر میسازد تا روابط طولانیمدت با مشتریان فعلی ایجاد و پرورش دهند و وفاداری و حفظ آنها را تقویت کنند.
- نرخ بالای ریزش مشتری: شرکت های خدمات تبلیغاتی با استفاده از قابلیتها و ویژگی های نرم افزار CRM، میتوانند به طور موثری نرخ ریزش مشتری را کاهش داده و رضایت مشتری را افزایش دهند.
ویژگی های کلیدی CRM برای صنعت تبلیغات
همان طور که از نام این ابزار فراگیر مشخص است، در ابتدا به عنوان جایگزینی برای فایل های اکسل طولانی با اطلاعات تماس مشتری در نظر گرفته شد. اما CRMهای امروزی به گونه ای رشد کرده اند که تقریبا هر ویژگی ضروری برای عملیات روزانه کسب و کار را با هم ترکیب می کنند. مهم ترین ویژگی های نرم افزار سی آر ام برای آژانس های تبلغاتی عبارتند از:
- مدیریت پایگاه داده تماس با مشتری
- تقویم و برنامه ریزی جلسات
- مدیریت وظیفه و معامله
- مدیریت فرآیند فروش
- بازاریابی ایمیلی
- گزارش ها و تحلیل ها
- هوش تجاری
چگونه بهترین نرم افزار CRM را برای آژانس تبلیغاتی انتخاب کنیم؟

بدون تردید مشتری راه نجات کسب و کار شما است. بنابراین نیازی به گفتن نیست که نرم افزار مدیریت روابط با مشتریان برای رضایت مشتری ضروری است. این نرم افزار نه تنها حفظ مشتری را تسهیل می کند، بلکه وفاداری مشتری را نیز تقویت می کند. CRM برای آژانس های تبلیغاتی بهترین راهکار برای رشد کسب و کار شما در فضای رقابتی خواهد بود.
مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) شامل کلیه فعالیت ها، استراتژی ها و فناوری هایی است که به مدیریت و ایجاد روابط با مشتریان فعلی و بالقوه و جمع آوری داده های مشتری کمک می کند. با این حال، نقش حیاتی در مدیریت روابط بیرونی و داخلی کسب و کار شما دارد. بنابراین تأثیر قابل توجهی در درآمد، سودآوری و صرفه جویی در زمان و هزینه دارد. معیارهای کلیدی برای ارزیابی ابزارهای CRM برای آژانس های تبلیغاتی عبارتند از:
- امکان مشاهده نسخه دمو
- تجربه کاربری را بررسی کنید
- انعطاف پذیری داشته باشد
- پیاده سازی آن راحت باشد
- امکانات را بررسی کنید
- نیازهای کسب و کار خود را بشناسید
- انواع مختلف CRM را مطالعه کنید
- ویژگی های نرم افزار را بررسی کنید
- هزینه را در نظر بگیرید
- درباره فروشنده تحقیق کنید
- نرم افزار را آزمایش کنید