نرم افزار CRM آموزشی چیست؟
نرم افزار CRM برای آموزشگاه برنامه های نرم افزاری هستند که برای خودکارسازی و مدیریت ارتباطات با دانش آموزان، کارمندان و فارغالتحصیلان طراحی شده اند. در این نرم افزار اطلاعات دانش آموز یا مشتری، مانند نام سرنخ/مشتری، جنسیت، سابقه تحصیلی، تلفن، ایمیل، مواد بازاریابی، رسانه های اجتماعی و هر گونه اطلاعات مرتبط دیگر ثبت می شود. همه این اطلاعات در یک پایگاه داده جمع آوری می شوند که دسترسی آسان تر به اطلاعات را ممکن می سازد.
نرم افزار CRM موسسات آموزشی سیستمی جامع و حرفه ای است که همه نیازهای آموزشگاه ها را تامین می کند. این نرم افزار جهت استفاده پرسنل و مدیریت موسسات آموزشی طراحی شده است و جهت ساده سازی تمامی فرآیندهای آموزشگاه به کار می رود.
نرم افزار سی آر ام برای آموزشگاه هم چنین شخصی سازی و سفارشی کردن پیام ها را ممکن می کند تا آنها را به موقع به دانش آموزان تحویل دهید. نرم افزار CRM مدیریت آموزشگاه گزارش ها و تحلیل هایی را در اختیار شما قرار می دهد که در تصمیم گیری مفید خواهد بود. جدای از این، شما می توانید تمام جنبه های چرخه زندگی یک دانش آموز را در موسسه خود پیگیری کنید.
چگونه مؤسسات آموزشی از نرم افزار CRM استفاده می کنند؟
استفاده از سیستم CRM توسط کسب و کارها نامحدود است، و کسب موفقیت با نرم افزار CRM برای هر آموزشگاهی که مایل به پیاده سازی و اجرای آن باشد امکان پذیر است. بسیاری از آموزشگاه ها و مؤسسات آموزشی به دلایل زیر از نرم افزار CRM مدیریت آموزشگاه استفاده می کنند:
ایجاد روابط قوی
تجربه آموزشگاه بر اساس اصول اجتماعی و روابط استوار است. CRM برای آموزشگاه ها و موسسات آموزشی باید تلاش های ارتباطی را در سطح مدیریت تقویت کنند تا مدیران و کارکنان آموزشگاه بتوانند با دانش آموزان از روزی که وارد آموزشگاه می شوند ارتباط برقرار کنند.
به دست آوردن داده های ارزشمند
فراتر از جنبه های اجتماعی و آکادمیک محیط آموزشگاه، مدیران باید تصمیمات مهمی در مورد جهت گیری استراتژیک آموزشگاه، نیازهای فناوری، کمپین های ثبت نام و موارد دیگر بگیرند. یک منبع داده قابل اعتماد می تواند این تصمیمات را آسان تر و قابل پیش بینی تر کند.
حفظ روابط با فارغ التحصیلان
فارغ التحصیلان عضوی مهم از جامعه آموزشگاه هستند. به روزرسانی های منظم نرم افزار CRM برای آموزشگاه ها و موسسات آموزشی، فارغ التحصیلان را درگیر خود نگه می دارد و آنها را بیشتر مایل به استفاده از خدمات آموزشی جدید آموزشگاه می کند.
ویژگی های اصلی CRM برای آموزشگاه چیست؟
ویژگی های نرم افزار CRM بسته به فروشنده و قیمت آن متفاوت است. اما می توانید برخی از ویژگی های زیر را به صورت استاندارد در یک CRM ویژه موسسات علمی و آموزشی انتظار داشته باشید:
مدیریت اطلاعات دانش آموزان: از جمله اطلاعات دموگرافیک، سابقه ثبت نام، سوابق تحصیلی و اطلاعات تماس.
مدیریت ثبت نام: فرآیند ثبت نام از تولید سرنخ، درخواست، پذیرش و ثبت نام
کنترل پیشرفت تحصیلی: پیشرفت تحصیلی دانشآموز از جمله نمرات، حضور و غیاب و سوابق رفتاری
برقراری ارتباط: تماس با دانش آموزان، والدین و فارغ التحصیلان با استفاده از ایمیل، اس ام اس و سایر کانال های ارتباطی
مدیریت دوره ها: مدیریت دوره های برگزار شده، در حال برگزاری با تعیین تاریخ شروع و پایان دوره
گزارش دهی: از داشبورد برای به دست آوردن بینش ارزشمند در مورد عملیات و اتخاذ تصمیمات مبتنی بر داده استفاده کنید که از حفظ دانش آموزان پشتیبانی می کند.
آیا برای موسسه خود به CRM نیاز دارم؟
در عصر دیجیتال جدید، دانش آموزان بر شکل های مختلف ارتباطات دیجیتال تکیه می کنند. برای یافتن و جذب آنها، باید استراتژی ارتباطی خود را با نیازهای آنها تطبیق دهید. به همین دلیل داشتن یک نرم افزار CRM موسسات آموزشی کافی نیست. نرم افزار CRM برای آموزشگاه بدون در نظر گرفتن اندازه، مکان یا نوع موسسه ای که اداره می کنید، به سرعت به ابزارهای ضروری تبدیل می شوند. بنابراین، یک نرم افزار CRM چیست و چه کاری می تواند برای شما و موسسه شما انجام دهد؟
اگرچه ثبت نام دانش آموزان یک دردسر است، اما پذیرش دانشجویان جدید یک وظیفه حیاتی برای آموزشگاه است که باید انجام دهید. هنگامی که با صدها دانش آموز جدید سروکار دارید، هنگام جمع آوری اطلاعات تماس آنها می توانید اشتباهات زیادی مرتکب شوید. فرض کنید آدرس ایمیل یا شماره تلفن دانش آموز را اشتباه ثبت کرده اید. شما یک دانش آموز بالقوه را برای موسسه خود از دست خواهید داد. نرم افزار سی آر ام برای آموزشگاه می تواند از بروز چنین اشتباهانی جلوگیری کند.
چگونه یک CRM برای آموزشگاه به رشد موسسه شما کمک می کند؟
نرم افزار CRM موسسات آموزشی می تواند نقشی حیاتی در رشد موسسه شما داشته باشد. CRM چگونه می تواند این کار را انجام دهد.
- امکان ثبت سوابق بهتر را ایجاد می کند
- رسیدگی به سوالات را آسان تر می کند
- به افزایش تعداد نرخ پذیرش شما کمک می کند
- یکپارچه با سایر ابزارها ادغام می شود
- از همکاری و کار تیمی حمایت می کند
- تجزیه و تحلیل را برای موسسه فراهم می کند
چگونه CRM مدیریت آموزشگاه مناسب را انتخاب کنیم؟
نرم افزار CRM مدیریت آموزشگاه و موسسات آموزشی باید به شما اجازه دهد.
1. تمام اطلاعات دانش آموز خود را به صورت متمرکز مشاهده و ذخیره کنید. هم چنین باید به شما اجازه دهد تا استخدام را از همان پلتفرم مدیریت کنید.
2. باید به شما اجازه دهد که سیستم اطلاعات دانش آموزی و سیستم اطلاعات یادگیری خود را به داشبورد متصل کنید.
3. باید به شما اجازه دهد دوره های آموزشی برای دانش آموزان خود ایجاد کنید.
4. باید به شما اجازه دهد فعالیت های بازاریابی خود را نیز از همان نرم افزار مدیریت کنید.
5. باید یک سیستم مدیریت دانش داشته باشد که به شما امکان دهد بانک های مقالات و پرسش های متداول را ذخیره و در اختیار کاربران و مخاطبان قرار دهد.
6. باید گزینه تجزیه و تحلیل منبع سرنخ را داشته باشد تا به شما کمک کند بازده سرمایه خود را در هزینه تبلیغات تعیین کنید.
امکانات ماژول مدیریت آموزشگاه
- ثبت نام دانش آموز
- امکان تعریف کارکنان
- تعریف دوره های آمورشی
- تعیین ترم های آموزشی
- تعیین شعبه های آموزشگاه
- ایجاد ترم های آموزشی
- تخصیص دانش آموز به کلاس
- تعیین برنامه زمانی کلاس
- امکان برگزاری دوره به صورت حضوری یا آنلاین
- ثبت هزینه های دوره
- ایجاد و ارسال فاکتور دسته جمعی
- صدور کارنامه به فرمت PDF
- ثبت نمرات دانش آموزان
- نمایش کلاس های پیش رو
- نمایش امتحانات پیش رو
- نمایش فهرست دوره های جاری
- تعیین نحوه پرداخت فاکتور توسط دانش آموز
- قابلیت ارسال پیامک گروهی