شماره تماس: 984191011210+

مزایای نرم افزار CRM چیست و چگونه روابط مشتری را بهبود می بخشد؟

مزایای نرم افزار CRM

مزایای نرم افزار CRM برای کسب و کارها در ایجاد و مدیریت روابط بهتر با مشتریان است. همان طور که از عنوان نرم افزار CRM مشخص است، این نرم افزار برای مدیریت ارتباط با مشتری طراحی شده است. برقراری ارتباط با مشتریان، حفظ این روابط، مدیریت و اتوماسیون آن یکی از دغدغه های کسب وکارهای بزرگ و کوچک به شمار می رود.

در این مقاله سعی می کنیم مزیت های نرم افزار CRM و چگونگی عملکرد نرم افزار CRM در مدیریت ارتباط با مشتری و بهبود این روابط را بررسی کنیم. تا انتها همراه ما باشید.

خلاصه مقاله:

– پیدا کردن مشتری برای کسب و کارها آسان نیست. هنگامی که آنها را پیدا کردید، یک چالش دیگر به وجود می آید؛ ایجاد و حفظ روابط قوی با آنها.

– نرم افزار CRM به شما کمک می کند تا ارتباطات خود را متمرکز، بهینه و ساده کنید. هرچه مشتریان خود را بهتر بشناسید، روابط شما با آنها مستحکم تر خواهد بود.

– در این مقاله هم چنین 12 مزیت نرم افزار CRM را ذکر کرده ایم که در مورد ارتباط با مشتری متمرکز هستند و به شما امکان می دهند تعاملات با کیفیت، سازگار و به موقع با مشتریان خود برقرار کنید.

نرم افزار CRM چیست؟

نرم افزار CRM چیست؟ CRM مخفف عبارت Customer Relationship Management به معنی مدیریت ارتباط با مشتری است. از همین عبارت می توان دریافت که مشتری خیلی مهم است. زیرا هیچ کسب و کار بدون مشتری وجود ندارد. البته نحوه مدیریت بانک اطلاعات مشتریان توسط شرکت، موفقیت آن را تعیین می کند.

در این مقاله می خواهیم درباره موضوع «ارتباط» در CRM که یکی از مهم ترین مزایای نرم افزار CRM محسوب می شود صحبت کنیم. در واقع، «ارتباط» مهم ترین قسمت در یک نرم افزار CRM است؛ اما چرا؟!

زیرا ارتباطات پلی بین پیشنهاد تجاری و نیازهای مشتری شماست. در حقیقت، اکثر کسب و کارهایی که برای اولین باز از سیستم CRM استفاده می کنند، به دنبال راهی برای بهبود کیفیت و سازگاری روابط خود با مشتریان و ایجاد وفاداری در مشتری هستند. این بدان معنی است که آنها می خواهند فرآیندهای اصلی کسب و کار خود، یعنی مدیریت اطلاعات تماس و ساده سازی روابط خود با مشتریان را بهبود بخشند.

نکته مهم

در نرم افزار CRM، مدیریت تماس، اولین ویژگی است که 88 درصد از کاربران CRM آن را درخواست می کنند. بعد از آن توانایی ردیابی تعاملات مشتری، برنامه ریزی کارها و تنظیم یادآوری ها در اولویت های بعدی قرار دارند.

با این حال، هنگام توصیف مزایای نرم افزارCRM ، اغلب ارائه کنندگان برنامه CRM بر این موضوع تمرکز دارند که چگونه سیستم می تواند در افزایش درآمد، مدیریت فروش، جذب و پرورش سرنخ ها، ارسال کمپین های بازاریابی، مدیریت تیم، مدیریت گزارش خدمات مشتری، و حتی تجزیه و تحلیل داده ها به کسب و کارها کمک کند.

البته همه این موارد 100 درصد درست هستند؛ یک سیستم CRM خوب به شما کمک می کند همه این کارها را انجام دهید! اما مهم ترین و کلیدی ترین بخش در CRM مدیریت تماس است.

روابط بهتر = رضایت بیشتر مشتری

با رشد سازمان، بانک اطلاعات مشتریان شما نیز رشد می کند. در نهایت و با این رشد؛ تمرکز و ساده سازی ارتباطات شما با مشتریان تان، چه مشتری بالقوه و چه موجود، دشوارتر می شود. مکالمات مهم همواره در ایمیل ها پنهان می ماند، در یادداشت های دستی گم می شود و منجر به تعاملات جزئی و نامطلوب با مشتریان می شود. همه اینها منجر به از دست دادن پول و سرمایه می شود. اما، نگران نباشید. مطالعات نشان می دهد که پاسخ این مشکل می تواند یک نرم افزار CRM باشد. این امر نشان دهنده بخشی از مزایای نرم افزار CRM است.

12 مزیت نرم افزار CRM برای بهتر شدن روابط با مشتری

نرم افزار CRM برای بهتر شدن روابط با مشتری

چقدر از میزان رضایت مشتری خود راضی و خوشنود هستید؟ منظور از رضایت، فقط در مورد خدمات مشتری که ارائه می دهید نیست، بلکه کیفیت تعاملات روزمره شما با مشتریان را نیز شامل می شود. یک نرم افزار CRM می تواند در متمرکز کردن، بهینه سازی و ساده سازی ارتباطات با مشتریان تان، به شما کمک کند. سعی کنید در این 5 زمینه بهتر شوید.

1- آگاهی و دانش بهتر درباره مشتریان

در اختیار داشتن آگاهی و دانش بهتر درباره مشتریان یکی از مزایای نرم افزار CRM است. به نظر ساده می آید، اما این که شما تمام اطلاعات را در یک جا ذخیره کرده اید، یک واقعیت محض است و باعث می شود CRM یک ابزار ارتباطی فوق العاده قدرتمند باشد. مانند برگه یادداشت های کوچک که دسترسی آسانی را به اطلاعات اصلی فراهم می کند، سیستم CRM نیز به تیم های فروش، بازاریابی و خدمات مشتری شما یک مزیت رقابتی می دهد.

تیم های فروش نه تنها از نام و نام خانوادگی مخاطب، آدرس ایمیل، شماره تلفن، آدرس پستی، وب سایت و حساب های رسانه های اجتماعی مشتریان اطلاع دارند، بلکه از برخی موارد دیگر مانند موقعیت مخاطب در قیف فروش،  روابط وی با سایر مخاطبین موجود در بانک اطلاعاتی، و حتی روز تولدشان اطلاع دارند.

نرم افزار CRM در تبریز
پیشنهاد مقاله
نرم افزار CRM در تبریز

با در دست داشتن همه این اطلاعات، شخصی سازی ارتباطات با مخاطب به تدریج آغاز می شود. با کمک CRM می توانید تمام فعالیت ها، پروژه ها، فروش، پیام های گفتگوی زنده (چت آنلاین)، تبادل نامه های الکترونیکی، فاکتورها، سفارش ها، قراردادها یا درخواست های خدمات مشتری را که یک مخاطب درگیر بوده است ذخیره کنید.

به عبارت دیگر، از مزایای نرم افزار CRM این است که به شما این امکان را می دهد که بهتر بدانید مخاطبین شما چه کسانی هستند و چه می خواهند.

2- تقسیم بندی بهتر

هیچ کس نمی خواهد با یک جمعیت نامشخص تجارت کند. همه می خواهند با یک مخاطب کامل و مشخص کنار بیایند. می توانید این کار را با تقسیم بندی مخاطبین (مشتریان فعلی و مشتریان بالقوه) به مخاطبان هدف انجام دهید. و به سختی می توانید بهتر از CRM سیستمی پیدا کنید که بتواند این تقسیم بندی را انجام دهد. تقسیم بندی مشتریان هم یکی از مزایای نرم افزار CRM است که در کسب و کارها کاربردها زیادی دارد.

CRM به شما امکان می دهد داده های مشتریان را بر اساس دسته ها و معیارهای معین تقسیم بندی کنید. این لیست های تقسیم شده که در فروش و بازاریابی مورد استفاده قرار می گیرند، به شما امکان می دهند کمپین های بازاریابی مشتری خاص و سایر کمپین های بازاریابی را انجام دهید و روند فروش و مجموعه سرنخ های خود را تجزیه و تحلیل کنید. وقتی می دانید چه کسی را خطاب قرار می دهید، می توانید پیشنهاد خود، تاکتیک ها و حتی سطح فروش خود را آگاهانه تنظیم کنید!

3- حفظ بهتر مشتری

CRM جدا از این که یک سرمایه بزرگ در یافتن و پرورش مشتریان بالقوه و جدید محسوب می شود، ابزاری عالی برای شاد نگه داشتن مشتریان فعلی شما نیز هست. یک برنامه CRM دارای قابلیت بزرگ «حفظ مشتری» است؛ بدین معنی که با یادآوری قرار ملاقات ها یا زمان ارسال ایمیل های پیگیری به شما کمک می کند تا به قول های خود عمل کنید.

نکته مهم

از دیگر مزایای نرم افزار CRM این است که می تواند شما را وادار کند تا با آن دسته از مشتریانی تماس بگیرید که در مدت زمان طولانی با آنان تماس گرفته نشده و شاید احساس کنند که نسبت به آنها دچار غفلت شده اید.

برای تداوم علاقه مندی مشتریان، یک نرم افزار CRM همچنین می تواند به شما کمک کند تا فعالیت های بازاریابی خود را تنظیم کنید؛ ارسال کمپین های تبلیغاتی با ایمیل، پیشنهادهای آزمایشی رایگان یا نظرسنجی مشتری پس از خرید و … ، همه در زمان مناسب!

4- پیش بینی بهتر از نیازهای مشتری

وقتی می دانیم چه انتظاری داریم اعتماد به نفس بیشتری پیدا می کنیم. همین امر در مورد کسب و کار نیز صادق است. وقتی عادت خرید مشتری را ردیابی می کنید، فروش محصولات مکمل یا فروش یک محصول دیگر با کیفیت بالا به او آسان تر است.

از آنجا که یکی از مزایای نرم افزار CRM کمک به فروشندگان در فروش بیشتر و سریع تر است، این دسترسی به تاریخ تعامل مشتری از طریق کل سفر مشتری است که به نمایندگان فروش اجازه می دهد تا نیازهای مشتری را پیش بینی کنند.

اگر از سابقه خرید مخاطب مطلع هستید؛ این که چه کسانی و چه زمانی خریداری کرده اند، چه قراردادهایی به آنها پیشنهاد شده است، چه عادت های خریدی را نشان داده اند و حتی این که چگونه مشتری شما شده اند، در این صورت می توانید فعال باشید و در زمان مناسب پیشنهادهای جدید یا بهتری ارائه دهید.

ماژول مشتریان
پیشنهاد ماژول
ماژول مشتریان

با چند کلیک ساده می دانید که آیا مخاطبی با محصول شما مشکلی داشته است یا نه، نحوه رسیدگی به درخواست های خدمات وی و این که آیا آنها راضی بوده اند یا نه چگونه بوده است؟ و اگر مشتریانی قبلا از چیزی شکایت کرده اند، این موضوع فرصتی مناسب است که شما از اعتبار و شهرت خود استفاده می کنید و با رفع مشکلات آنها، تجربه مشتری مداری بسیار بهتری را برای آنها ایجاد می کنید.

5- ارتباط بهتر و سریع تر با مشتری

پاسخ سریع به درخواست های مشتریان نشانه ای از حرفه ای بودن است. برای انجام پاسخ های سریع و در زمان مناسب به این درخواست ها، این نرم افزار CRM است که مجموعه ای از قالب های ایمیل، نامه ها، اسناد و پیشنهادهای قابل تنظیم و آماده برای استفاده را به شما ارائه می دهد. این قابلیت ها با عث صرفه جویی در وقت شما و مشتریان تان می شود.

از مزایای نرم افزار CRM در این رابطه این است که می تواند به شما در تهیه پیام کوتاه و ایمیل کمک کند. وقتی نوبت به رسیدگی به درخواست های خدمات مشتری می رسد، سرعت همه چیز است!

مزیت های نرم افزار CRM

6- ارتباطات داخلی ساده

علاوه بر ساده سازی ارتباط بین کسب و کار و مشتریانش، مزیت برنامه CRM می تواند ارتباط کارکنان شما را با یکدیگر آسان تر کند. یک CRM امکان مشاهده نحوه صحبت کارمندان با یک مشتری بالقوه را آسان می کند، که به تیم فروش کمک می کند صدای یکپارچه برند را حفظ کند. هم چنین به اعضای تیم اجازه می دهد تا یادداشت ها یا هشدارهایی را برای یکدیگر ارسال کنند، یکدیگر را در فعالیت ها برچسب‌گذاری کنند و پیام ها و ایمیل ها را در بستر یک سیستم ارسال کنند.

7- گزارش های فروش خودکار

تیم شما به راحتی می تواند با استفاده از داشبورد نرم افزار CRM و ویژگی های گزارش، داده های مربوط به مشتریان احتمالی و فعلی را جمع آوری و سازماندهی کند، که به کارمندان اجازه می دهد قیف فروش و فرآیندهای خود را خودکار و مدیریت کنند. از مزایای برنامه CRM همچنین این است که می تواند به اعضای تیم شما کمک کند تا عملکرد خود را ارزیابی کنند، اهداف خود را پیگیری کنند و پیشرفت آنها را در هر یک از پروژه های خود در یک نگاه بررسی کنند.

8- پیش بینی فروش دقیق تر

با هر عملیات تجاری، باید بتوانید عملکرد گذشته خود را مرور کنید و به طور استراتژیک برای آینده برنامه ریزی کنید. با استفاده از گزارش های فروش خودکار در نرم افزار CRM، می توانید روندهای کلیدی را شناسایی کنید و ایده ای از عملکرد چرخه فروش آینده خود داشته باشید، در حالی که اهداف و معیارهای خود را متناسب با آن پیش بینی ها تنظیم کنید.

9- ارتباطات مدیریت شده با سرنخ های احتمالی

پرورش سرنخ می تواند یک فرآیند سخت و پیچیده باشد، با مراحل و فرصت های زیادی برای برقراری ارتباط. یک CRM به طور خودکار فرآیند را مدیریت می‌کند و هشدارهایی را برای کارکنان شما ارسال می کند که چه زمانی باید با مشتری احتمالی تماس بگیرند و هر تعاملی را از ایمیل گرفته تا تماس های تلفنی ردیابی می کند.

ماژول فرصت های فروش کاواک
پیشنهاد ماژول
ماژول فرصت های فروش

10- بهره وری و کارایی بالاتر

نرم افزار CRM از فناوری اتوماسیون بازاریابی استفاده می کند که کارهای ساده ای مانند کمپین های تبلیغاتی را تسریع می کند و زمان کارمندان شما را برای تمرکز روی کاری که فقط انسان ها قادر به انجام آن هستند، مانند تولید محتوا آزاد می کند. علاوه بر این، از دیگر مزایای نرم افزار CRM این است که می تواند داشبوردی از نحوه عملکرد فرآیندهای کسب و کار شما و مکان هایی که گردش کار شما می تواند بهبود یابد را به شما نشان دهد.

11- افزایش فروش

یک نرم افزار CRM می تواند به شما کمک کند فرآیند فروش خود را ساده کنید، فرآیند فروش بسازید، وظایف کلیدی را خودکار کنید و تمام داده های فروش خود را در یک مکان متمرکز تجزیه و تحلیل کنید و به طور بالقوه فروش و بهره وری را افزایش دهید. یک برنامه CRM به شما کمک می کند تا یک فرآیند فروش گام به گام را ایجاد کنید که کارکنان شما می توانند هر بار به آن تکیه کنند و به راحتی می توانید در صورت بروز مشکلات آن را تغییر دهید.

12- درآمد بیشتر

درآمد بالا به این معنی است که شما کاری را درست انجام می دهید. به عنوان یک کسب و کار، راه های مختلفی وجود دارد که می توانید درآمد خود را افزایش دهید. ارائه تخفیف، کاهش کل هزینه ها، اجرای تبلیغات و موارد مشابه. اما با یک نرم افزار CRM، می توانید خیلی عمیق تر بروید.

مزیت بهترین نرم افزار crm در این است که با استفاده از ابزارهای CRM مانند امتیازدهی سرنخ، به تیم فروش شما کمک می کند تا آماده ترین مشتریان برای خرید را در اولویت قرار دهند و تلاش های بیهوده را برای افرادی که احتمال خرید کمتری دارند را حذف کنند.

با استفاده از برنامه سی آر ام می توانید ببینید کدام مشتریان بیشتر خرید می کنند. شما می توانید مشتریان را با استفاده از طیف وسیعی از معیارها، مانند سن، موقعیت مکانی، جنسیت یا حتی میانگین میزان هزینه، مرتب کنید. این به شما امکان می دهد پتانسیل درآمد را به حداکثر برسانید.

چه شرکت هایی می توانند از CRM بهره ببرند؟

از آنجایی که مزایای نرم افزار CRM بسیار وسیع است، بسیاری از کسب و کارها و تیم ها می توانند از آن بهره مند شوند. کسب و کارها در هر اندازه ای کا باشند، از فریلنسرهای انفرادی گرفته تا شرکت هایی در سطح سازمان، می توانند از نرم افزار CRM به طور موثر استفاده کنند. از این گذشته، عملکردهای کلیدی CRM عبارتند از سازماندهی، مدیریت متمرکز وظایف، اتوماسیون بازاریابی و ارتباطات که برای موفقیت هر کسب و کاری مهم هستند.

نتیجه: روابط با مشتری یک اولویت کاری است

مشتری چیزی فراتر از یک فرصت فروش است. شما می توانید شگفت انگیزترین محصول را برای ارائه داشته باشید، اما اگر با مشتریان خود رفتار صحیحی نداشته باشید چیزی نمی فروشید! به همین دلیل ایجاد روابط خوب با آنها اولویت اول هر کسب و کاری است.

این دقیقا همان کاری است که نرم افزار کاواک به عنوان یک نرم افزار CRM تحول آفرین به بهترین وجهی انجام می دهد. کاواک به شما کمک می کند روابط عالی با مشتریان تان داشته باشید، با هر یک از آنها به طور جداگانه رفتار کنید، آنها را فراموش نکنید و آنجا که آنها به شما نیاز دارند حضور داشته باشید. این نرم افزار به عنوان یک راهکار یکپارچه برای ایجاد تحول دیجیتال در کسب و کارها ابزاری قدرتمند برای تقویت ارتباطات شما با مشتریان و تحول در این بخش است. زیرا با حفظ اطلاعات شخصی آنها اعتماد عمیق تری در بین مخاطبین شما ایجاد می کند.

ترجمه و ویرایش: مجتبی حافظ زاده

منبع: https://www.superoffice.com

درخواست دمو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در مطالب کاواک

کاواک در شبکه‌های اجتماعی

شاید دوست داشته باشید

درخواست پروپوزال