CRM برای کلینیک های پزشکی و مراکز درمانی یک راهکار ویژه پزشکان و مراکز درمانی است که به ارائه دهندگان خدمات پزشکی کمک می کند تا اطلاعات بیمار را ذخیره و مدیریت کنند، خدمات و تعامل را بهبود بخشند، استراتژی جذب بیمار را بهبود داده و فرآیندهای بازاریابی و فروش را به طور خودکار انجام دهند. یک نرم افزار CRM برای پزشکان و مراکز درمانی یا نرم افزار مدیریت ارتباط با بیمار برای ارائه دهندگان خدمات پزشکی، ذخیره و مدیریت اطلاعات بیمار را در حالی که خدمات، تعامل و استراتژی جذب را بهبود می بخشد، امکان پذیر می کند.
آیا پلتفرم CRM شما حاوی اطلاعات بیمار از جمله موارد زیر می باشد؟
- تاریخ قرارهای آینده
- سوابق ویزیت ها
- سوابق پزشکی
- سوابق فیش های پزشکی پرداخت شده و پرداخت نشده
نرم افزار CRM برای پزشکان و مراکز درمانی، کار برنامه ریزی و مدیریت قرار ملاقات ها را آسان می کند و روند را برای بیماران ساده می کند. بیماران میتوانند بهجای تماس تلفنی، برای برنامهریزی و مدیریت راحتتر قرار، در طی بازدید بعدی خود از مطب پزشک یا مرکز درمانی، به صورت آنلاین قرار ملاقات بگذارند. امروزه نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM برای کلینیک های پزشکی و مراکز درمانی) در تمام جنبه های پزشکی و سلامت نفوذ کرده و نقشی حیاتی در زمینه های مختلف ایفا می کند.
CRM چیست؟
نرم افزار CRM که به عنوان پلتفرم یا سیستم CRM نیز شناخته می شود، به طور خاص به نرم افزارهایی برای مدیریت روابط با مشتریان و فرآیندها اشاره دارد. به طور معمول، این ابزارهای CRM به کاربران امکان می دهد تا فعالیت های خود را ردیابی کنند، ارتباطات با طرف های دیگر را مدیریت کنند، تأثیر اقدامات خود و تیمشان را اندازه گیری و درآمد را پیش بینی کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه پیشنهاد می کنیم مقاله نرم افزار CRM چیست؟ ما را مطالعه کنید.
نرم افزار CRM پزشکی چیست؟
نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان ویژه پزشکان به متخصصان در بیمارستان ها و مراکز درمانی کمک می کند تا بیماران جدید را جذب کرده و ارتباط با بیماران موجود را بهبود بخشند. این امر به ویژه با توجه به اینکه بیماران بیشتر درگیر مراقبت های بهداشتی خود هستند، به ویژه در انتخاب ارائه دهندگان خدمات پزشکی مهم است. در نتیجه، تعداد فزاینده ای از متخصصان پزشکی به نرم افزار CRM به عنوان ابزاری برای بهبود خدمات و رضایت بیمار روی می آورند.
CRM برای کلینیک های پزشکی و مراکز درمانی یا نرم افزار CRM پزشکی، مدیریت بهتر ارتباطات ارجاع بین پزشکان، متخصصان، بخش ها و امکانات را برای پزشکان آسان تر می کند. با سادهسازی ارتباطات، پزشکان میتوانند از بیماران بدون وقفه حمایت کنند. CRM برای پزشکان و مراکز درمانی فراتر از مدیریت بیماران و مخاطبین فعلی است و در آن تاکید زیادی بر بازاریابی و فروش نیز وجود دارد.
چرا کلینیک ها و مراکز درمانی به CRM احتیاج دارند؟
سیستم های CRM برای کلینیک های پزشکی و مراکز درمانی برای کمک به این مراکز در مدیریت و ردیابی تعاملات بیماران نقش مهم دارند. کلینیک های پزشکان و بیمارستان ها به دلایل مختلفی به CRM نیاز دارند، از جمله:
بهبود مدیریت بیمار: نرم افزار سی آر ام برای کلینیک های پزشکی اجازه می دهد اطلاعات مشتری را در یک مکان مرکزی ذخیره و سازماندهی کنند، که می تواند خدمات مشتری را بهبود بخشد و حفظ مشتری را افزایش دهد.
افزایش کارایی: سی آر ام پزشکی بسیاری از وظایف مرتبط با فروش را خودکار می کند، مانند مدیریت سرنخ، مدیریت تماس، پرورش سرنخ، اطلاع رسانی و ارسال یادآور و غیره که می تواند سرعت و دقت مدیران فروش را بهبود بخشد.
سازگاری با تلفن همراه: CRM برای کلینیک های پزشکی و مراکز درمانی به تیم شما اجازه میدهد از دستگاههای تلفن همراه به CRM دسترسی داشته باشند، که به آنها امکان میدهد به دادههای مشتری دسترسی داشته باشند و کار خود را از هر جایی انجام دهند.
اتوماسیون قابل تنظیم: نرم افزار CRM پزشکی کاواک قابل تنظیم است و می تواند با نیازهای خاص کلینیک ها و مراکز درمانی تنظیم شود. برای مثال، میتوانید با قابلیت درون ریزی مکالمات واتساپ، مکالمات انجام شده با بیمار در واتساپ را به سیستم درون ریزی (ایمپورت) کنید تا جهت پیگیری توسط اعضای تیم مورد استفاده قرار گیرد.
کاربرد نرم افزار CRM در پزشکی و مراکز درمانی چیست؟
هدف اصلی استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان ویژه پزشکان؛ تعامل، ایمن سازی و حفظ بیماران است. مدیریت بیماران موجود قبل از مراجعه به بیمارستان برای معاینات بعدی و فراتر از آن ضروری است. استفاده از نرم افزار سی آر ام پزشکی فراوان است. در اینجا چند روش وجود دارد که راهکارهای CRM در پزشکی بسیار مهم هستند:
1- مدیریت جامع بیمار
یک کلینیک یا مرکز خدمات درمانی، بیمارانی با مشکلات مختلف پزشکی و سلامتی دارد که هر کدام شان به سطوح مختلف مراقبت نیاز دارد. مدیریت دستی همه چیز در مراکز خدمات درمانی نمی تواند آسان باشد. اما نرم افزار مدیریت ارتباط با بیمار در کلینیک پزشکی، همه چیز را آسان تر می کند. این نرم افزار اطلاعات را ذخیره می کند و یک نمای کلی جامع از قرار ملاقات ها، تاریخچه پزشکی و موارد دیگر ارائه می دهد. نرم افزار CRM به شخصیسازی برنامههای مدیریت بیمار کمک میکند تا بیمار مراقبتهای مورد نیاز خود را دریافت کند.
2- همکاری بین بخشی
یک مطب یا کلینیک درمانی خصوصی بخشهای زیادی دارد که باید برای ارائه بهترین تجربه بیمار با یکدیگر همکاری کنند. اما گاهی اوقات، این بخش ها نیاز به تعامل با یکدیگر دارند. هر تیمی ممکن است مشغول کار خود شود اما با همدیگر تعامل و همکاری نداشته باشند. با CRM برای کلینیک های پزشکی و مراکز درمانی، تمام بخش های مرکز خدمات پزشکی و درمانی می توانند به طور یکپارچه و سریع داده ها را به اشتراک بگذارند.
3- گزارش و تجزیه و تحلیل
تجزیه و تحلیل مراقبت های بهداشتی در اداره یک مرکز خدمات درمانی بسیار مهم است. ارائه دهندگان خدمات پزشکی و بهداشتی باید بدانند که برای ارائه مراقبت بهتر از بیمار در چه زمینه هایی نیاز به کار بیشتر هستند. با CRM کلینیک و مدیریت مطب می توانید گزارش ها را جمع آوری کنید. گزارش ها می تواند در مورد شکایات یا درخواست های بیمار، مشکلات داخلی و غیره باشد.
مهم ترین ویژگی های CRM برای کلینیک های پزشکی و مراکز درمانی
1- ضبط مکالمه بیماران
بیماران دوست ندارند در هر تماس وضعیت خود را برای منشی ها توضیح دهند. هنگامی که تماس های خود را از طریق مرکز تماس CRM پردازش می کنید، می توانید مکالمه انجام شده با بیمار را ضبط کنید تا بعدا دکتر معالج بتواند با گوش دادن به آن، از وضعیت بیمار آگاه شود و بیمار مجبور نباشد وضعیت خود را چند بار توضیح دهد.
2- اعلان های پیامک و ایمیل خودکار
با زندگی پرمشغله و مدرنی که داریم، بیماران گاهی اوقات به سادگی قرار ملاقات با پزشک خود را فراموش می کنند. برای جلوگیری از این فراموشکاری، ارسال پیامک و یادآوری ایمیل ارزشمند است. با استفاده از CRM در مراکز خدمات درمانی و کلینیک ها می توانید یادآوری خودکار بیمار را تنظیم کنید و در عین حال، آنها را از خدمات جدید یا پیشنهادات ویژه خود مطلع کنید. شما همچنین می توانید مخاطبان خود را بر اساس معیارهای جمعیت شناسی گروه بندی کنید و پیام های سفارشی برای هر گروه ارسال کنید.
3- وظایف به موقع و یادآوری
نیازی نیست که خود را خسته کنید و به خاطر بیاورید که به کدام بیماران جهت انجام ویزیت بعدی باید یادآوری ارسال کنید. نرم افزار CRM کلینیک های پزشکی و مراکز درمانی به طور خودکار به شما یادآوری می کند که با بیمارانی که به اطلاعات خاصی در مورد وقت ویزیت نیاز دارند در تماس باشید.
4- پرونده الکترونیک سلامت
درک یک مطب خصوصی مدرن بدون پرونده الکترونیک سلامت (EHR) غیرممکن است. با کمک یک EHR مناسب، پزشکان مرکز خدمات درمانی درک کاملی از سفر هر بیمار خواهند داشت.
5- رزرو نوبت آنلاین
مسئولین پذیرش در کلینیک ها و مراکز درمانی معمولا پرمشغله هستند. این مشکل را می توان به سادگی با رزرواسیون آنلاین یکپارچه حل کرد. با استفاده از CRM برای کلینیک های پزشکی و مراکز درمانی، می توانید به بیماران خود اجازه دهید تا زمان، تاریخ، مکان و حتی پزشک مورد نظر خود را از طریق ماژول رزرواسیون آنلاین انتخاب کنند.
6- گروه بندی بیماران
بسیاری از سیستم های CRM برای پزشکان و مراکز درمانی به کاربران این امکان را می دهند که بیماران را برای ایجاد کمپین های بازاریابی هدفمند گروه بندی کنند. بیماران را می توان بر اساس عواملی مانند جمعیت شناسی، روانشناختی و مسائل پزشکی و سلامتی پرخطر تقسیم بندی کرد. این قابلیت به پزشکان اجازه میدهد تا دقیقا گروههایی از بیماران را هدف قرار دهند که احتمالا به خدمات یا روش درمانی خاصی نیاز دارند.
چگونه بهترین نرم افزار CRM برای مراکز خدمات درمانی انتخاب کنیم؟
گزینه های برای انتخاب یک نرم افزار CRM کلینیک و مدیریت مطب وجود دارد، و شما می خواهید نیازهای خود را در کنار ویژگی های سیستم هایی که ارزیابی می کنید، ارزیابی کنید. یک پزشک متخصص و تک پزشک نیازهای متفاوتی نسبت به یک مرکز خدمات درمانی بزرگ دارد. بنابراین هنگام ارزیابی نرم افزار CRM پزشکی جهت خرید نرم افزار CRM ابتدا به سوالات زیر توجه کنید:
- آیا نرم افزار به راحتی با سیستم های پشتیبان از جمله حسابداری و صورتحساب پزشکی ادغام می شود؟
- آیا نرم افزار می تواند مقیاس و اندازه عمل شما (به عنوان مثال، تعداد پزشکان، بیماران، حساب ها و غیره) را پشتیبانی کند؟
- آیا شرکت فروشنده نرم افزار CRM، ویژگی ها و قابلیت های سفارشی شده ای را برای رفع نیازهای تخصص شما ارائه می دهد؟
به طور کلی معیارهای کلیدی که جهت ارزیابی ابزارهای CRM برای کلینیک های پزشکی و مراکز درمانی ضروری هستند عبارتند از:
- امکان مشاهده نسخه دمو
- تجربه کاربری را بررسی کنید
- انعطاف پذیری داشته باشد
- پیاده سازی آن راحت باشد
- امکانات را بررسی کنید
- نیازهای کسب و کار خود را بشناسید
- انواع مختلف CRM را مطالعه کنید
- ویژگی های نرم افزار را بررسی کنید
- هزینه را در نظر بگیرید
- درباره فروشنده تحقیق کنید
- نرم افزار را آزمایش کنید