شماره تماس: 984191011210+

CRM برای کسب و کارهای اینترنتی

ایجاد و حفظ روابط با مشتری یکی از ارکان مهم هر مدل کسب و کار است. با این حال، بدون در نظر گرفتن اندازه کسب و کاری که اداره می کنید و پایگاه مشتری تان، حفظ خواسته ها و انتظارات مشتری تان می تواند دشوار باشد. CRM برای کسب و کارهای اینترنتی می تواند در هنگام برقراری ارتباط با مشتری، به ویژه برای کسب و کارهای تجارت الکترونیک، بسیار مفید باشد.

ایجاد روابط قوی با مشتری، فروش بیشتر و صرفه جویی در زمان و هزینه

CRM برای کسب و کارهای اینترنتی

CRM برای کسب و کار اینترنتی چیست؟

نرم افزار CRM برای کسب و کارهای اینترنتی به منظور کمک به کسب و کارها در مدیریت و استفاده از داده های مشتری برای بهبود فرآیندها طراحی شده است. چنین نرم افزاری به ذخیره داده های مهم در مورد مشتریان احتمالی و موجود در یک مکان برای دسترسی و استفاده آسان کمک می کند.

نرم افزار CRM به شما کمک می کند تا داده های مربوط به مشتریان فعلی خود و هم چنین اطلاعات بالقوه آنها را ذخیره کنید. بزرگ ترین مزیت آن این است که تمام اطلاعات در یک مکان ذخیره می شود.

بنابراین، نرم افزار CRM به شما کمک می کند تا یک دید کلی از عملیات کسب و کار خود داشته باشید و هم چنین به شما کمک می کند فرصت های فروش بالقوه را تعیین کنید. این نرم افزار به هر صاحب کسب و کاری کمک می کند تا تمام اطلاعات مربوط به تعامل با مشتری را سازماندهی کند.

برخی از بزرگ ترین مزایای CRM تجارت الکترونیک به شرح زیر است:

  • به شما در کشف و جذب خریداران جدید کمک می کند
  • اطلاعات مربوط به مشتریان فعلی را به شما می دهد و به شما در توسعه برنامه های وفاداری کمک می کند
  • شما می توانید ویژگی های خرید مشتری خود را بهتر درک کنید
  • هزینه های مدیریت مشتری کمتری خواهید داشت

با استفاده از روش ها و فرآیندهای CRM، فروش در یک کسب و کار اینترنتی یا تجارت الکترونیک با CRM یکپارچه به شما کمک می کند تا مشتریان بین کانالی خود را بهتر بشناسید و این که چه چیزی باعث می شود آنها از شما خرید کنند.

سیستم های CRM برای کسب و کارهای آنلاین یا تجارت الکترونیک این قدرت را دارند که از داده های مشتریان شما استفاده کنند، به طوری که می توانید بینشی در مورد رفتار مشتری، تجربه اجتماعی و عادات خرید آنها به دست آورید. آین داده ها به وب سایت شما قدرت بهبود پیشنهادات و افزایش فروش را می دهد. با این نوع اطلاعات بازار ارزشمند، کسب و کار آنلاین یا تجارت الکترونیک شما به سرعت در بازار تخصصی انتخابی شما گسترش می یابد.

نرم افزار CRM تجارت الکترونیک چیست؟

 CRM تجارت الکترونیک

نرم افزار CRM تجارت الکترونیک، CRM تحت وب یا مبتنی بر ابر هستند که به کسب و کارهای تجارت الکترونیک کمک می کنند تا روابط خود را با مشتریان خود پرورش و رشد دهند. نرم افزار CRM تجارت الکترونیک عملکردی مشابه یک CRM سنتی دارد، به علاوه ویژگی هایی که مختص فضای کسب و کار اینترنتی یا آنلاین است. اینها ممکن است شامل توانایی پیشنهاد خریدهای مرتبط، سابقه خرید فروشگاه و پیگیری اولویت های ارسال باشد. می توان از این اطلاعات برای ارائه مشوق های تخصصی، بازاریابی ایمیلی شخصی و خدمات مشتری پیشرفته استفاده کرد.

CRM تجارت الکترونیک در مقابل CRM معمولی

یکی از نقش های اصلی نرم افزار CRM معمولی، ثبت و ذخیره اطلاعات مهم مشتری است. استفاده از نرم افزار CRM معمولی در عملیات روزانه سودمند است زیرا به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا بفهمند چگونه با مشتریان خود تعامل کافی داشته باشند و نیازهای آنها را برآورده کنند.

CRM تجارت الکترونیک یا CRM کسب و کارهای اینترنتی در درجه اول بر فروش و تجارب مشتری که به صورت آنلاین انجام می شود تمرکز دارد. CRM تجارت الکترونیک یا CRM فروشگاه آنلاین قادر است اطلاعات مشتری و الگوهای فروش را تجزیه و تحلیل کند و داده ها را به صورت روزانه ثبت و ذخیره کند. اکثر نرم افزارهای CRM کسب و کارها آنلاین همچنین توانایی تجزیه و تحلیل معیارهای سایت شما را دارند، به عنوان مثال:

  • نرخ تبدیل
  • نرخ کلیک مشتری
  • انتخاب اشتراک ایمیل
  • مشتریان به کدام محصولات علاقه مند هستند

CRM تجارت الکترونیک با کاربری آسان برای ارائه تجربیات شخصی به مشتریان طراحی شده است. دادن توانایی به مشتریان خود برای سفارشی کردن تجربه تجارت الکترونیک خود، علاوه بر گوش دادن به نیازهای آنها و ایجاد احساس شنیده شدن در آنها، تنها چند نکته است که هنگام تلاش برای ایجاد روابط با مشتری خود باید در نظر داشته باشید. این نکات نه تنها می تواند به جذب مشتریان جدید کمک کند، بلکه می تواند به حفظ مشتریان فعلی نیز کمک کند.

دلایل اهمیت CRM برای کسب و کارهای اینترنتی

CRM تجارت الکترونیک

هنگامی که یک کسب و کار آنلاین راه اندازی می کنید، باید متوجه شوید که رقیب شما هم در بازار رقابت حضور دارد و منتظر یک قدم اشتباه از طرف شماست. یکی از بزرگ ترین مزیت هایی که می توانید برای همگام شدن با چالش های رقابت استفاده کنید، حفظ مشتری است. به غیر از ارائه محصولات درجه یک، شما باید یک تجربه مشتری بی عیب و نقص را نیز ارائه دهید.

در دنیای آنلاین، چرخه عمر مشتری بسیار سریع تر اتفاق می افتد و شما باید تلاش بیشتری نسبت به کسب و کارهای سنتی انجام دهید. بنابراین، اینجا جایی است که یک CRM کسب و کارهای آنلاین وارد عمل می شود. این نرم افزار می تواند به شما کمک کند تا مشتریان گاه به گاه خود را به مشتریان وفاداری تبدیل کنید که مجدد از محصولات شما خریداری خواهند کرد و این یعنی درآمد پایدار و موقعیت قوی تر در بازار.

چرا برای کسب و کار اینترنتی خود به CRM نیاز دارید؟

به احتمال زیاد فکر می کنید که می توانید از یک نرم افزار CRM معمولی برای مدیریت مشتریان کسب و کار اینترنتی یا آنلاین خود استفاده کنید. اکثر نرم افزارهای CRM موجود برای مدیریت مشتریان B2B طراحی شده اند. این  CRMها برای ثبت اطلاعات هر مشتری به اعضای تیم فروش متکی هستند.

از سوی دیگر، یک CRM برای کسب و کارهای آنلاین می تواند با ادغام با سیستم های موجود شما مانند وب سایت تجارت الکترونیک، کار ردیابی رفتار مشتری و جمع آوری نمای 360 درجه از مشتری را انجام داده و داده های مشتری را جمع آوری می کند. هنگامی که تعداد زیادی درخواست از مشتری دریافت می کنید، نرم افزار سی آر ام کسب و کارهای اینترنتی آنها را به کارآمدترین روش به نمایندگی ها هدایت می کند و به شما امکان می دهد بیشترین استفاده را از نیروی کار خود ببرید.

یک CRM برای مشاغل اینترنتی اطلاعاتی در مورد این که چرا مشتریان محصولات شما را می خرند و آنچه از طرف شما انتظار دارند ارائه می دهد. علاوه بر این، به شما کمک می کند سوابق خرید آنها را ردیابی کنید و هم چنین بینش های ارزشمندی در مورد استراتژی بازاریابی ای که به کار می برید تا آنها را به برندتان وفادار نگه دارید ارائه می دهد.

1- سوابق مشتری

آیا دسترسی به کل تاریخچه روندها و عادات خرید مشتریانتان عالی نیست؟ فقط فکر کنید که قصد دارید محصول جدیدی را تولید کنید که باید نوع خاصی از مشتری را هدف قرار دهد. چگونه می دانید که باید اطلاعات این محصول جدید را برای کدام دسته از مشتریان ارسال کنید؟

CRM برای فروشگاه های آنلاین به شما کمک می کند تا خواسته های مشتریان خود را تجزیه و تحلیل کنید و بلافاصله متوجه شوید که آیا آنها نسبت به عرضه محصول جدید واکنش مثبتی نشان می دهند یا خیر. علاوه بر این، بر اساس سوابق مشتری خود، نوع محصولاتی را که باید در آینده تولید کنید، می توانید تعیین کنید.

علاوه بر این، بر اساس داده هایی که نرم افزار سی آر ام برای کسب و کارهای اینترنتی ذخیره می کند، می توانید تعیین کنید که کدام محصولات پرفروش بوده، در چه دوره هایی از سال بیشترین فروش را داشته اید، یا کدام قیمت ها بیشترین خرید را داشته اند؟ بنابراین، می توانید برخی از محصولات محبوب را دوباره به بازار بیاورید یا محصولات جدیدی تولید کنید که از نظر قیمت و ویژگی ها انتظارات مشتریان شما را برآورده می کنند.

2- مدیریت کارآمد تیم

یک نرم افزار CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری چگونه می تواند در مدیریت موثر تیم های فروش به مشا کمک کند؟ رفتار مشتریان شما به طور مستقیم با نحوه تخصیص منابع داخلی شما مرتبط است. CRM برای مشاغل اینترنتی به شما کمک می کند مشتریان خود را بر اساس معیارهای خاصی به گروه های مختلف تقسیم کنید. به عنوان مثال، می توانید مشتریان ویژه ای داشته باشید که همیشه گران ترین محصولات را از وب سایت شما خریداری می کنند.

از طرف دیگر، شما هم چنین می توانید یک گروه متوسط از مشتریان داشته باشید که به برندتان وفادار هستند و محصولات شما را به طور منظم خریداری می کنند. آیا تیم فروش مشابهی را به این دو دسته اختصاص می دهید؟ البته که نه! بنابراین، در پاسخ به این سوالات می توان گفت: CRM برای کسب و کارهای اینترنتی و اینستاگرامی به شما کمک می کند همیشه آماده ارائه خدمات باشید و اعضای تیم فروش خود را هوشمندانه به گروه های مختلف مشتریان اختصاص دهید.

3- شخصی سازی استراتژی بازاریابی

شخصی سازی فرایند بازاریابی

مشتریان زمانی به یک برند وفادار می شوند که احساس کنند پیام هایی که دریافت می کنند مطابق با نیازها و انتظارات آنها است. به عنوان مثال، با ارسال ایمیل، جایی که نام آنها را ذکر می کنید و محصولات را بر اساس سابقه خرید آنها توصیه می کنید، تأثیر مثبت زیادی بر مشتریان تان خواهید گذاشت.

بهترین راهکار برای جمع آوری داده ها در مورد خریدهای گذشته و جزئیات مربوط به مشتریان خود، پیاده سازی و استقرار یک CRM برای کسب و کارهای اینترنتی است. علاوه بر این، یک CRM برای کسب و کارهای اینترنتی و اینستاگرامی اطلاعات بیشتری در مورد روشی که مشتریان شما ترجیح می دهند برای پیشنهادات جدید با آنها تماس بگیرند، خواهد گفت. چرا باید برای مشتری که ترجیح می دهد جزئیات محصولات جدید را از طریق پیامک دریافت کند ایمیل بفرستید؟

4- توسعه کسب و کار

هر صاحب کسب و کاری آرزو دارد روزی شرکت خود را گسترش دهد. اما وقتی غرق در جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده های مربوط به مشتریان خود، به علاوه بسیاری از عملیات های تجاری دیگر هستید، فکر کردن به توسعه دشوار می شود. یکی از بزرگ ترین مزایایی که CRM برای استارت آپ ها روی میز قرار می دهد این است که در زمان صرفه جویی می کند.

در هر زمان که بخواهید، با فاصله یک کلیک، به داده های ارزشمند در مورد مشتریان موجود و بالقوه دسترسی خواهید داشت. علاوه بر این، CRM کسب و کارهای آنلاین به شما کمک می کند تا به وعده های خود نسبت به مشتریان خود عمل کنید و موقعیت برند خود را در بازار تقویت کنید.

ویژگی های بهترین نرم افزار CRM برای کسب و کار آنلاین

CRM برای کسب و کارهای اینترنتی، نقاط تماس مختلف کسب و کار آنلاین شما را گرد هم می آورد و امکان یک رویکرد واحد را فراهم می کند. در حالی که این فرض اصلی است، ویژگی ها و پیشنهادات در محصولات مختلف متفاوت است.

قبل از پیدا کردن گزینه های CRM برای استارتاپ خود، مهم است که بدانید چه ویژگی هایی در نرم افزار می خواهید تا به شما در دستیابی به بهبودهای کسب و کار از رضایت مشتری تا نرخ تبدیل یا Conversion Rate بالاتر کمک کند. برخی از مهم ترین ویژگی هایی که باید در بهترین CRM برای کسب و کارهای اینترنتی بیابید عبارتند از:

– نمای 360 درجه از مشتری

– بازاریابی ایمیلی شخصی

– اتوماسیون گردش کار

– چت ربات ها

– ادغام با محصولات تجارت الکترونیک

– تجزیه و تحلیل داده ها و ردیابی رضایت مشتری

اهمیت نرم افزار CRM برای فروشگاه های آنلاین

CRM با تبدیل شدن به عامل مهمی از موفقیت یک کسب و کار، فروشگاه های اینترنتی و به طور کلی کسب و کارهای تجارت الکترونیک را تحت تاثیر قرار داده است. جمع آوری و ذخیره سازی داده های مشتری به ایجاد قابلیت e-CRM شرکت های تجارت الکترونیک کمک می کند، که در نهایت منجر به موفقیت شرکت می شود.

به جرأت می توان گفت که در آینده، نرم افزار CRM برای فروشگاه های آنلاین که به طور خاص برای تجارت الکترونیک ایجاد شده اند ممکن است برای کسب و کارهای مبتنی بر وب یک ضرورت اساسی باشد. درک نکردن اهمیت CRM برای سایت تجارت الکترونیک می تواند منجر به از دست دادن مزایای زیادی شود، از جمله:

  • درک بهتر عرضه و تقاضا
  • خدمات بهتر به مشتریان
  • فرآیندهای بررسی آسان
  • کاهش زیان و هزینه ها
  • توانایی ایجاد تبلیغات هدفمند

چگونه بهترین CRM را برای کسب و کار اینترنتی پیدا کنید؟

استفاده از یک نرم افزار CRM قابل اعتماد برای هر کسب و کار اینترنتی در حال رشد بسیار حیاتی است. در واقع، این مسأله اکنون موضوع مرگ و زندگی یک کسب و کار آنلاین یا تجارت الکترونیک است. کسب و کارهای اینترنتی معمولا از CRM برای موارد زیر استفاده می کنند:

  • پیگیری تمام تعاملات مشتری
  • هماهنگی فرآیندهای فروش و بازاریابی
  • حفظ اطلاعات مشتری
  • تبدیل سیستماتیک سرنخ ها
  • شناسایی و واجد شرایط بودن سرنخ های جدید

اما، یک مشکل وجود دارد. هر CRM تجارت الکترونیک قادر به دستیابی به همه اینها نیست. اگر قصد دارید فرآیندهای فروش و بازاریابی خود را بهینه کنید، فقط باید یکی را اجرا کنید که کاملا با شرکت شما هماهنگ شود. در انتخاب و خرید نرم افزار CRM، آنچه در نهایت به آن رضایت می دهید، به طور قابل ملاحظه ای نرخ تبدیل سرنخ و حفظ مشتری شما را تعیین می کند. بنابراین، شما باید تک تک عملکردها را به طور جامع ارزیابی کنید. در ادامه به برخی از مهم ترین نکات انتخاب CRM برای کسب و کارهای آنلاین اشاره می کنیم:

  • نیازهای کسب و کار
  • تعداد کارکنان
  • تجربه کاربری
  • سفارشی سازی
  • یکپارچگی
  • سازگاری
  • تبدیل

نرم افزار CRM کاواک ویژه کسب و کارهای آنلاین

نرم افزار CRM کاواک برای کسب و کارهای آنلاین به شما و تیم تان روشی بصری و آسان جهت مشاهده، پیگیری و مدیریت تعاملات مشتری ارائه می دهد. یک نرم افزار که مجموعه کاملی از ویژگی ها را در اختیار شما قرار می دهد تا ارتباطات و فعالیت ها را در کل فرآیند خود پیگیری کنید.

تمام داده های موجود در CRM کاواک در دایرکتوری هایی سازماندهی شده اند که به راحتی می توان آنها را جستجو و فیلتر کرد تا اسناد یا مخاطب مورد نیاز را پیدا کنید. به این ترتیب، همکاران شما می توانند با پیوست کردن و اشتراک گذاری یادداشت ها، ثبت تعاملات و موارد دیگر با یکدیگر همکاری کنند. این نرم افزار به شما کمک می کند تا بازاریابی، افزایش فروش و ارتباط با مشتریان خود را بهبود بخشید.

اطلاعات کامل از مشتریان

تمام جزئیات مربوط به مشتریان تان را در یک سیستم نگه دارید. از یک استعلام اولیه تا ارائه فاکتور، تمام ارتباطات و اسناد مربوطه را در کنار هم نگه دارید تا همه اعضای تیم فروش بتوانند آنها مشاهده کنند.

خدمات حرفه ای و شخصی

هر بار با تنظیم گردش کار برای خدمات و مراحل مختلف سفر مشتری، خدمات استثنایی به مشتریان ارائه دهید. شما و تیم تان می توانید فرآیندهای مرحله ای را دنبال کنید تا مشتریان را جذب و حفظ کنید. این کار تضمین می کند که هر بار همان سطح خدمات را ارائه دهید.

سازماندهی بیشتر

قبل از ایجاد روابط با مشتری، اطلاعات مشتریان خود را در کاواک ذخیره کنید. تمام ارتباطات و تعاملات کسب و کار و زنجیره تامین خود را در یک سیستم نگه دارید. کاواک برقراری ارتباط با هرکسی را که برای انجام کار نیاز دارید آسان می کند. با قرار دادن تمام اطلاعات کسب و کار خود در یک سیستم در زمان صرفه جویی کنید.

بینش هایی که نیاز دارید

کاواک تمام گزارش های فروش، فعالیت ها و تمام داده هایی را که برای بهینه سازی فرآیند فروش و تصمیم گیری کلیدی نیاز دارید در اختیار شما قرار می دهد. شما می توانید بدانید که تیم فروش تان چگونه عمل می کند، چند فرصت برنده یا از دست رفته دارید و کدام فعالیت ها منجر به فروش می شوند.

نکات انتخاب CRM برای کسب و کارهای اینترنتی

برای همه کسب و کارها مهم است که جهت یافتن یک نرم افزار CRM که متناسب با نیازهای خاص شان باشد، وقت بگذارند. به منظور انتخاب بهترین نرم افزار CRM، توصیه می شود نکات زیر را در نظر بگیرید تا به شما در انتخاب یک سیستم CRM که مکمل کسب و کار شما باشد کمک کند.

1- یک برنامه در مورد نحوه استفاده از CRM برای کمک به رشد کسب و کارتان ایجاد کنید.

2- به این فکر کنید که CRM برای کسب و کار اینترنتی چگونه کار می کند و با دیگر ابزارهای شما یکپارچه می شود.

3- نحوه آموزش کارکنان خود را در مورد یکپارچه سازی با نرم افزار جدید در نظر بگیرید و اهمیت آن را برای آنها توضیح دهید.

4- درک مقدار زمان و تلاشی که برای موفقیت پیاده سازی CRM کسب و کارهای اینترنتی لازم است

5- دستورالعمل های CRM را قبل از انتخاب آن بخوانید تا مطمئن شوید درک آنها آسان است

6- تحقیقات کاملی روی نرم افزار انجام دهید، از جمله تحقیق در مورد آینده CRM، سطح سفارشی سازی و سطح سازگاری آن با دستگاه هایی مثل تلفن همراه

مزایای CRM در کسب و کارهای اینترنتی

استفاده از نرم افزار CRM در کسب و کارهای آنلاین به شما امکان می دهد داده هایی را در مورد تمام تعاملات مشتری در وب سایت و کانال های رسانه های اجتماعی خود جمع آوری کنید تا به طور خودکار پیشنهادات شخصی را ارسال کنید، به اطلاعات به روز مشتری دسترسی داشته باشید و سفر هر مشتری را از طریق قیف فروش پیگیری کنید. مهم ترین مزایای CRM برای کسب و کارهای آنلاین به صورت زیر است:

  • افزایش بازاریابی و تبلیغات
  • عملکرد بهتر تیم فروش
  • ایجاد همکاری
  • بهبود تجربه مشتری
  • برنامه ریزی و پیش بینی موجودی
  • کاهش هزینه ها
  • تقویت بازاریابی ایمیلی
  • ارائه گزارش های دقیق

ماژول های کاواک

  • پیشخوان
  • تقویم شمسی
  • پایگاه دانش
  • گزارش فعالیت ها
  • پشتیبان گیری از پایگاه داده
  • تنظیمات و پیکربندی
  • مدیریت فیلدهای سفارشی
  • اطلاعیه ها
  • درخواست رایگان دمو
CRM آنلاین، ساده و هوشمند

با اتوماسیون قوی، تجزیه و تحلیل جامع، راهکارهای شخصی سازی شده و ...، بهترین ها را از تیم های مشتری مدار خود به ارمغان بیاورید. یکی از رایج ترین مطالبی که مشتریان در مورد ما می گویند این است که استفاده از کاواک بسیار راحت و آسان است. کاواک را امتحان کنید و ببینید چقدر استفاده از CRM می تواند آسان و لذت بخش باشد.