شماره تماس: 984191011210+

نرم افزار CRM برای شرکت های کشاورزی

مشتریان همواره می خواهند خدمات درجه یک دریافت کنند، بنابراین ارائه دهندگان محصول و خدمات باید تلاش کنند تا آنچه را که مشتریان شان نیاز دارند به آنها ارائه دهند. شرکت های کشاورزی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. راهکارهای نرم‌افزاری زیادی برای آسان‌تر کردن خرید کالا در حوزه کشاورزی در نظر گرفته شده است. نرم افزار CRM برای شرکت های کشاورزی مهمترین راهکار برای ارائه دهندگان محصولات و خدمات کشاورزی جهت ایجاد روابط قوی با مشتریان خود هستند.

CRM در شرکت های کشاورزی

هدف اصلی هر نرم افزار CRM برای شرکت های کشاورزی کمک به این کسب و کارها در ایجاد روابط خوب با مشتری و ارائه مدیریت خوب بر مشتری همراه با انواع دیگر فرآیندهای کشاورزی است. اگر سیستم CRM در شرکت های کشاورزی را به درستی اجرا کنید، می توانید کیفیت خدمات خود را بهبود بخشیده و بر اولویت مشتریان خود تمرکز کنید. به عنوان مثال، در صورتی که مشتری هر بار کودهای مشابهی را سفارش دهد، ایده خوبی است که محصولات مشابه دیگری را به او پیشنهاد دهید که برای آنها مناسب هستند. بنابراین، شما باید اطلاعات مربوط به مشتریان خود را ذخیره کنید. در غیر این صورت، ممکن است بخشی از سود خود را از دست بدهید.

منظور از CRM برای شرکت های کشاورزی چیست؟

CRM برای شرکت های کشاورزی

هدف اصلی سیستم های CRM ایجاد روابط صحیح با مشتریان و کمک به کارکنان برای مدیریت موثرتر پایگاه مشتریان است. کاربردهای صحیح نرم افزار CRM برای شرکت های کشاورزی به شما امکان می دهد کیفیت خدمات را بهبود ببخشید، بر ترجیحات مشتریان خود تمرکز کرده و قدرت خرید را افزایش دهید.

برای شرکت‌های فعال در صنعت کشاورزی، پیچیدگی بیشتری در مدیریت و رشد کسب‌وکارشان، وجود دارد. امکان مشاهده اطلاعات در زمان واقعی از همه فعالیت ها از تولید و حمل و نقل گرفته تا امور مالی و … بسیار حیاتی است.

با این حال، اغلب تولیدکنندگان و ارائه کنندگان محصولات و خدمات کشاورزی، هنوز از ابزارهای قدیمی مانند فایل های اکسل و سیستم‌های متفاوت استفاده می‌کنند که انجام فرآیندهای مختلف کسب‌وکار را پر زحمت و دشوار می‌کنند. موفقیت در محیط رقابتی امروزی مستلزم عملیات ساده، سیستم های مدیریت یکپارچه و دسترسی به اطلاعات در هر زمان و هر مکان است.

نرم افزار CRM چیست؟

CRM یک پلت فرم نرم افزاری است که می توانید از آن برای جمع آوری داده های مشتری برای به اشتراک گذاشتن با دیگران در کارکنان و تیم های داخلی خود استفاده کنید. این امکان را برای تیم های شما فراهم می کند تا فرصت هایی ایجاد کنند که به آنها امکان افزایش فروش و ایجاد مشتریان بلندمدت برای کسب و کار شما را می دهد.

چگونه نرم افزار CRM به صنعت کشاورزی کمک می کند؟

لازم به یادآوری است که هر حوزه از کسب و کارها ویژگی های خاص خود را دارد و CRM که انتخاب می کنید باید الزامات هر حوزه را رعایت کند تا فرآیندهای تجاری را تسهیل کند نه اینکه آنها را پیچیده کند. علاوه بر این، هر شرکت در بخش کشاورزی نیاز به انتخاب نرم افزار مناسب دارد. دلیل آن این است که، به جز کار با مشتریان، CRM برای کشاورزی باید بتواند برخی از دارایی های فیزیکی را نیز پردازش کند. بنابراین، CRM در شرکت های کشاورزی باید بر اساس نیازهای اساسی این کسب و کارها انتخاب و توسعه یابند.

CRM برای صنعت کشاورزی به مدیریت تمام تعاملات در هر مرحله از فرآیند فروش کمک می کند. نرم افزار سی آر ام برای صنعت کشاورزی به کشاورزان اجازه می دهد تا سرنخ های مشتری را ذخیره و پیگیری کنند تا به یافتن مشتریان جدید، ردیابی رفتار مشتری، تعاملات و خرید محصولات و خدمات کمک کنند. همچنین به توسعه فعالیت های بازاریابی شخصی سازی شده و هدفمند کمک می کند که شانس بیشتری برای ایجاد رابطه با خریداران و زنجیره تامین دارند.

دلایل نیاز شرکت های کشاورزی به CRM چیست؟

CRM برای تجار و بازاریابان کشاورزی

بدون تردید موفقیت در کسب و کار کشاورزی مستلزم کار سخت و برنامه ریزی متفکرانه است. مدیریت مشتریان، حفظ ارتباط با آنان، کنترل موجودی، مدیریت کارکنان و … مواردی هستند که نیاز به استفاده از نرم افزار CRM برای شرکت های کشاورزی را اجتناب ناپذیر کرده است. دیگر استفاده از نرم افزارهای مختلف که هیچ ارتباط و هماهنگی با هم ندارند، ثبت و بایگانی اطلاعات در اسناد کاغذی پاسخگوی تغییرات صورت گرفته در دنیای کسب و کارها نیست. در زیر به دلایل مهمی که استفاده از نرم افزار CRM برای تجار و بازاریابان کشاورزی و شرکت های کشاورزی را توجیه پذیر می کند اشاره می کنیم:

1. بهره وری را افزایش می دهد

یک نرم افزار CRM خوب می‌تواند سودآوری کسب‌وکار کشاورزی را با ساده‌سازی فرآیندهای اداری در بخش‌های فروش، بازاریابی و خدمات افزایش دهد و به شما امکان می‌دهد بر ایجاد و حفظ روابط مهم با مشتری تمرکز کنید. بدون پشتیبانی یک CRM یکپارچه، ممکن است فرصت های رشد و درآمد خود را از دست بدهید زیرا فرآیندهای عملیاتی خود را بهینه نمی کنید یا از روابط با مشتری یا مشتریان فروش خود نهایت استفاده را نمی کنید. در نتیجه CRM برای شرکت های کشاورزی حیاتی است.

2. حفظ مشتری

از آنجایی که شرکت ها می خواهند فروش خود را ادامه دهند و بهره وری را افزایش دهند، حفظ مشتری یکی از مهمترین جنبه های این کار است. یک دید آسان از تعاملات روزانه مشتری، پیش بینی مسائل و رسیدگی به شکایات را آسان تر می کند. شناخت مشکلات مشتریان و یافتن راه حل برای آنها یکی از بزرگ ترین دارایی ها در حفظ مشتری است.

3. شناسایی رفتار مشتری

زمان روش های سنتی مشتری مداری خیلی گذشته است. مشتریان از ارائه‌دهندگان خدمات خود از طریق کانال‌های ارتباطی مختلف انتظار ارائه سریع خدمات را دارند و می‌خواهند ترجیحات آنها شناخته شده و توسط کسب و کارها به خاطر سپرده شوند. علاوه بر این، آنها خواستار ارائه محتوا، پیشنهادات و خدمات مطابق با سلیقه و نیازهای خاص خود هستند. یک سیستم CRM برای شرکت های کشاورزی وظیفه ارائه محتوایی را بر عهده می گیرد که مشتریان دوست دارند.

4. فروش را افزایش می دهد

از طریق CRM، فروشندگان می توانند به راحتی پیشرفت خود را از طریق تیم ها با نزدیک شدن به مشتریان و دریافت بازخورد در مورد محصولات و خدماتی که ارائه می دهند و اینکه چگونه می توانند این خدمات را بهبود بخشند، تعیین کنند. آنها همچنین می توانند با اندازه گیری آن در طول کمپین ها و یافتن اطلاعات بیشتر در مورد آنچه که می توان انجام داد، عملکرد خود را بیشتر درک کنند. این به کل شرکت برای دستیابی به هدف یا اهداف تخمینی کمک می کند.

هنگام خرید نرم افزار CRM برای کشاورزی چه چیزی را باید در نظر بگیرید؟

خرید CRM برای کشاورزی

هنگام اقدام برای خرید نرم افزار CRM مناسب با کسب و کار خود، باید به نکات مهم خرید نرم افزار CRM توجه داشته باشید. در زیر چندین نکته اصلی وجود دارد که باید رعایت کنید:

تعیین کنید که چرا به CRM نیاز دارید

اگر تصمیم گرفتید که سی آر ام برای کشاورزی خریداری کنید که نیازهای کسب و کار شما را برآورده کند، باید مشخص کنید که چه ویژگی هایی می تواند به شما در رفع این نیازها کمک کند. از نظر کشاورزی، این ویژگی ها می تواند بر ایجاد روابط بلندمدت با مشتری، ارائه ارزش به مشتریان، افزایش وفاداری آنها به کسب و کار شما و همچنین تسهیل فرآیند تعامل با محصول شما متمرکز باشد.

داده ها

اطلاعات دارایی با ارزشی است. CRM شما می تواند به شما کمک کند تا در مورد مشتریان و نیازهای آنها بیشتر بدانید. با کمک CRM، می توانید مشتریان خود را بر اساس ارزش و سایر پارامترها تفکیک کنید. به این ترتیب، شما قادر خواهید بود یک استراتژی بازاریابی سنجیده ایجاد کنید.

مدیریت تماس

مدیریت تماس CRM برای کمک به شما در برخورد با مخاطبین در نظر گرفته شده است. برای مثال، می‌توانید مخاطبین خود را به گروه‌هایی تقسیم کنید تا فهرست مخاطبین را نظام‌مند کنید و خیلی سریع به فردی که نیاز دارید دسترسی پیدا کنید و یا به گروه های مختلف مشتریان پیام انبوه ارسال کنید.

سرویس دوره ای

برای جلوگیری از خرابی ناگهانی ماشین آلات و تجهیزات مشتریان، می توانید از این ویژگی نرم افزار CRM برای شرکت های کشاورزی جهت بررسی وضعیت آنها و همچنین عمر مفید ماشین آلات، هر زمان که نیاز دارید استفاده کنید. با استفاده از این ویژگی از نرم افزار سی آر ام برای شرکت های کشاورزی، می توانید از زمان سرویس دوره ای تجهیزات و ماشین آلات مشتریان تان قبل از موعد آن اطلاع حاصل نمایید. در نتیجه می توانید با آنها جهت ارائه خدمات مربوط به تعمیر و سرویس دوره ای آن تجهیزات ارتباط برقرار کنید.

نرم افزار CRM کاواک

CRM کاواک یک نرم افزار برای مدیریت شرکت های کشاورزی است. نرم افزار CRM کاواک تمام ویژگی های اصلی یک CRM برای تجار و بازاریابان کشاورزی را دارد. این نرم افزار ابزاری حرفه ای و قدرتمند برای ساده سازی فرآیندهای فروش و مدیریت تیم های بازاریابی و فروش در بخش کشاورزی است. با استفاده از این سیستم و ماژول های آن می توانید کسب و کار خود را به صورت حرفه ای مدیریت کنید.

چرا کاواک؟

CRM کاواک برای شرکت های کشاورزی که در حال رشد هستند طراحی شده است، راه اندازی آسانی دارد و دارای طرح بندی ساده برای سازگاری آسان با فرآیندهای بخش کشاورزی است. برخی از دلایلی که می تواند باعث ترجیح کاواک به دیگر سیستم ها شود عبارتند از:

  • جذب سرنخ از منابع مختلف
  • کسب بینش در مورد نحوه تعامل با مشتریان بالقوه
  • شخصی سازی تعامل با شرکت
  • پیگیری معاملات در دست اقدام و پیش بینی درآمد
  • افزایش بهره وری با خودکار کردن فعالیت های فروش
  • قابلیت توسعه براساس نیازهای پیش بینی نشده
  • امکان گروه بندی مخاطبان
  • ارسال پیامک انبوه به گروه های مخاطبان

ثبت قرارهای ملاقات

قرار ملاقات ها با کشاورزان را به سادگی مدیریت و برنامه ریزی کنید. با استفاده از ماژول قرار ملاقات ها و تقویم شمسی کاواک، هر قرار ملاقات با هر مشتری را به سادکی ثبت و سپس زمانبندی کنید. می توانید برای هر قرار ملاقات، یک یادآوری قبل از زمان سررسید تنظیم کنید.

گروه بندی مشتریان

مشتریان و مخاطبان خود را به گروه های مختلف تقسیم بندی کنید. این کار را می توانید براساس منطقه جغرافیایی، نوع کشت، نوع محصول کشاورزی، فصل کاری کشاورز، و موارد دیگر انجام دهید. گروه بندی مشتریان به شما امکان می دهد پیام های اختصاصی برای هر گروه را ارسال کنید.

ارسال پیام انبوه

بعد از گروه بندی مشتریان در نرم افزار کاواک، می توانید برای هر گروه از مشتریان تان پیام های انبوه اختصاصی و در قالب های تعیین شده ارسال کنید. می توانید پیام ها را به ترکیبی از چند گروه مشتری ارسال کنید. مثلا برای مشتریان یک شهر که در فصل بهار محصول خاصی را کشت می کنند.

کنترل فرآیند فروش

فرآیند فروش و معاملات را با متمایز کردن مرحله پیشرفت فروش کنترل کنید. نظارت بر تغییرات و وظایف مربوط به پیشرفت معامله، از توافق قرارداد تا تحویل محصول را برای تیم خود ساده کنید.

مزایای استفاده از نرم افزار CRM در شرکت های کشاورزی

از آنجایی که CRM اغلب به عنوان یک استراتژی تعریف می‌شود، می‌توان نتیجه گرفت که CRM باید شامل مجموعه‌ای از فعالیت‌ها باشد که به شرکت های کشاورزی فرصت کسب یا حفظ مزیت نسبت به رقبای خود را می‌دهد. شرکت های فعال در بخش کشاورزی باید یک پایگاه دانش در مورد مشتریان ایجاد کنند تا محصولات و خدمات آنها بهتر بتواند نیازها و خواسته های فعلی مشتریان را برآورده کند. علاوه بر موارد فعلی، سازمان‌های کشاورزی باید نیازها و خواسته‌های بالقوه و بی‌تأکید را نیز در نظر بگیرند تا اطلاعاتی در مورد آنها به دست آورند و از این طریق بتوانند از پیشنهاد خود در جهت جلب رضایت مشتری استفاده کنند. دیگر مزایا شامل موارد زیر است:

  • افزایش فروش
  • افزایش سودآوری
  • بهبود محصولات
  • افزایش رضایت کارکنان
  • کاهش هزینه ها
  • افزایش حفظ پایگاه مشتری
  • افزایش جذب مشتریان جدید

ماژول های کاواک

  • پیشخوان
  • تقویم شمسی
  • پایگاه دانش
  • گزارش فعالیت ها
  • اطلاعیه ها
  • رسانه
  • پشتیبان گیری از پایگاه داده
  • مدیریت فیلدهای سفارشی
  • تنظیمات و پیکربندی
  • درخواست رایگان دمو
نیاز به مشاوره از یک متخصص دارید؟

کاواک یک نرم افزار جهت مدیریت جامع کسب و کار است. ما در پیاده سازی نرم افزار CRM تخصص داریم که می‌تواند مشکلات شما را مدیریت، هزینه ها را کاهش و عملیات را بهبود بخشد. جهت کسب مشاوره رایگان و مشاهده دمو فرم مقابل را تکمیل کنید.