هدف اصلی هر نرم افزار CRM برای شرکت های کشاورزی کمک به این کسب و کارها در ایجاد روابط خوب با مشتری و ارائه مدیریت خوب بر مشتری همراه با انواع دیگر فرآیندهای کشاورزی است. اگر سیستم CRM در شرکت های کشاورزی را به درستی اجرا کنید، می توانید کیفیت خدمات خود را بهبود بخشیده و بر اولویت مشتریان خود تمرکز کنید.
به عنوان مثال، در صورتی که مشتری هر بار کودهای مشابهی را سفارش دهد، ایده خوبی است که محصولات مشابه دیگری را به او پیشنهاد دهید که برای آنها مناسب هستند. بنابراین، شما باید اطلاعات مربوط به مشتریان خود را ذخیره کنید. در غیر این صورت، ممکن است بخشی از سود خود را از دست بدهید.
منظور از CRM برای شرکت های کشاورزی چیست؟
هدف اصلی سیستم های CRM ایجاد روابط صحیح با مشتریان و کمک به کارکنان برای مدیریت موثرتر پایگاه مشتریان است. کاربردهای صحیح نرم افزار CRM برای شرکت های کشاورزی به شما امکان می دهد کیفیت خدمات را بهبود ببخشید، بر ترجیحات مشتریان خود تمرکز کرده و قدرت خرید را افزایش دهید.
برای شرکتهای فعال در صنعت کشاورزی، پیچیدگی بیشتری در مدیریت و رشد کسبوکارشان، وجود دارد. امکان مشاهده اطلاعات در زمان واقعی از همه فعالیت ها از تولید و حمل و نقل گرفته تا امور مالی و … بسیار حیاتی است.
با این حال، اغلب تولیدکنندگان و ارائه کنندگان محصولات و خدمات کشاورزی، هنوز از ابزارهای قدیمی مانند فایل های اکسل و سیستمهای متفاوت استفاده میکنند که انجام فرآیندهای مختلف کسبوکار را پر زحمت و دشوار میکنند. موفقیت در محیط رقابتی امروزی مستلزم عملیات ساده، سیستم های مدیریت یکپارچه و دسترسی به اطلاعات در هر زمان و هر مکان است.
نرم افزار CRM چیست؟
CRM یک پلت فرم نرم افزاری است که می توانید از آن برای جمع آوری داده های مشتری برای به اشتراک گذاشتن با دیگران در کارکنان و تیم های داخلی خود استفاده کنید. این امکان را برای تیم های شما فراهم می کند تا فرصت هایی ایجاد کنند که به آنها امکان افزایش فروش و ایجاد مشتریان بلندمدت برای کسب و کار شما را می دهد.
چگونه نرم افزار CRM به صنعت کشاورزی کمک می کند؟
لازم به یادآوری است که هر حوزه از کسب و کارها ویژگی های خاص خود را دارد و CRM که انتخاب می کنید باید الزامات هر حوزه را رعایت کند تا فرآیندهای تجاری را تسهیل کند نه اینکه آنها را پیچیده کند. علاوه بر این، هر شرکت در بخش کشاورزی نیاز به انتخاب نرم افزار مناسب دارد. دلیل آن این است که، به جز کار با مشتریان، CRM برای کشاورزی باید بتواند برخی از دارایی های فیزیکی را نیز پردازش کند. بنابراین، CRM در شرکت های کشاورزی باید بر اساس نیازهای اساسی این کسب و کارها انتخاب و توسعه یابند.
CRM برای صنعت کشاورزی به مدیریت تمام تعاملات در هر مرحله از فرآیند فروش کمک می کند. نرم افزار سی آر ام برای صنعت کشاورزی به کشاورزان اجازه می دهد تا سرنخ های مشتری را ذخیره و پیگیری کنند تا به یافتن مشتریان جدید، ردیابی رفتار مشتری، تعاملات و خرید محصولات و خدمات کمک کنند. همچنین به توسعه فعالیت های بازاریابی شخصی سازی شده و هدفمند کمک می کند که شانس بیشتری برای ایجاد رابطه با خریداران و زنجیره تامین دارند.
دلایل نیاز شرکت های کشاورزی به CRM چیست؟
بدون تردید موفقیت در کسب و کار کشاورزی مستلزم کار سخت و برنامه ریزی متفکرانه است. مدیریت مشتریان، حفظ ارتباط با آنان، کنترل موجودی، مدیریت کارکنان و … مواردی هستند که نیاز به استفاده از نرم افزار CRM برای شرکت های کشاورزی را اجتناب ناپذیر کرده است. دیگر استفاده از نرم افزارهای مختلف که هیچ ارتباط و هماهنگی با هم ندارند، ثبت و بایگانی اطلاعات در اسناد کاغذی پاسخگوی تغییرات صورت گرفته در دنیای کسب و کارها نیست. در زیر به دلایل مهمی که استفاده از نرم افزار CRM برای تجار و بازاریابان کشاورزی و شرکت های کشاورزی را توجیه پذیر می کند اشاره می کنیم:
1. بهره وری را افزایش می دهد
یک نرم افزار CRM خوب میتواند سودآوری کسبوکار کشاورزی را با سادهسازی فرآیندهای اداری در بخشهای فروش، بازاریابی و خدمات افزایش دهد و به شما امکان میدهد بر ایجاد و حفظ روابط مهم با مشتری تمرکز کنید. بدون پشتیبانی یک CRM یکپارچه، ممکن است فرصت های رشد و درآمد خود را از دست بدهید زیرا فرآیندهای عملیاتی خود را بهینه نمی کنید یا از روابط با مشتری یا مشتریان فروش خود نهایت استفاده را نمی کنید. در نتیجه CRM برای شرکت های کشاورزی حیاتی است.
2. حفظ مشتری
از آنجایی که شرکت ها می خواهند فروش خود را ادامه دهند و بهره وری را افزایش دهند، حفظ مشتری یکی از مهمترین جنبه های این کار است. یک دید آسان از تعاملات روزانه مشتری، پیش بینی مسائل و رسیدگی به شکایات را آسان تر می کند. شناخت مشکلات مشتریان و یافتن راه حل برای آنها یکی از بزرگ ترین دارایی ها در حفظ مشتری است.
3. شناسایی رفتار مشتری
زمان روش های سنتی مشتری مداری خیلی گذشته است. مشتریان از ارائهدهندگان خدمات خود از طریق کانالهای ارتباطی مختلف انتظار ارائه سریع خدمات را دارند و میخواهند ترجیحات آنها شناخته شده و توسط کسب و کارها به خاطر سپرده شوند. علاوه بر این، آنها خواستار ارائه محتوا، پیشنهادات و خدمات مطابق با سلیقه و نیازهای خاص خود هستند. یک سیستم CRM برای شرکت های کشاورزی وظیفه ارائه محتوایی را بر عهده می گیرد که مشتریان دوست دارند.
4. فروش را افزایش می دهد
از طریق CRM، فروشندگان می توانند به راحتی پیشرفت خود را از طریق تیم ها با نزدیک شدن به مشتریان و دریافت بازخورد در مورد محصولات و خدماتی که ارائه می دهند و اینکه چگونه می توانند این خدمات را بهبود بخشند، تعیین کنند. آنها همچنین می توانند با اندازه گیری آن در طول کمپین ها و یافتن اطلاعات بیشتر در مورد آنچه که می توان انجام داد، عملکرد خود را بیشتر درک کنند. این به کل شرکت برای دستیابی به هدف یا اهداف تخمینی کمک می کند.
هنگام خرید نرم افزار CRM برای کشاورزی چه چیزی را باید در نظر بگیرید؟
هنگام اقدام برای خرید نرم افزار CRM مناسب با کسب و کار خود، باید به نکات مهم خرید نرم افزار CRM توجه داشته باشید. در زیر چندین نکته اصلی وجود دارد که باید رعایت کنید:
تعیین کنید که چرا به CRM نیاز دارید
اگر تصمیم گرفتید که سی آر ام برای کشاورزی خریداری کنید که نیازهای کسب و کار شما را برآورده کند، باید مشخص کنید که چه ویژگی هایی می تواند به شما در رفع این نیازها کمک کند. از نظر کشاورزی، این ویژگی ها می تواند بر ایجاد روابط بلندمدت با مشتری، ارائه ارزش به مشتریان، افزایش وفاداری آنها به کسب و کار شما و همچنین تسهیل فرآیند تعامل با محصول شما متمرکز باشد.
داده ها
اطلاعات دارایی با ارزشی است. CRM شما می تواند به شما کمک کند تا در مورد مشتریان و نیازهای آنها بیشتر بدانید. با کمک CRM، می توانید مشتریان خود را بر اساس ارزش و سایر پارامترها تفکیک کنید. به این ترتیب، شما قادر خواهید بود یک استراتژی بازاریابی سنجیده ایجاد کنید.
مدیریت تماس
مدیریت تماس CRM برای کمک به شما در برخورد با مخاطبین در نظر گرفته شده است. برای مثال، میتوانید مخاطبین خود را به گروههایی تقسیم کنید تا فهرست مخاطبین را نظاممند کنید و خیلی سریع به فردی که نیاز دارید دسترسی پیدا کنید و یا به گروه های مختلف مشتریان پیام انبوه ارسال کنید.
سرویس دوره ای
برای جلوگیری از خرابی ناگهانی ماشین آلات و تجهیزات مشتریان، می توانید از این ویژگی نرم افزار CRM برای شرکت های کشاورزی جهت بررسی وضعیت آنها و همچنین عمر مفید ماشین آلات، هر زمان که نیاز دارید استفاده کنید. با استفاده از این ویژگی از نرم افزار سی آر ام برای شرکت های کشاورزی، می توانید از زمان سرویس دوره ای تجهیزات و ماشین آلات مشتریان تان قبل از موعد آن اطلاع حاصل نمایید. در نتیجه می توانید با آنها جهت ارائه خدمات مربوط به تعمیر و سرویس دوره ای آن تجهیزات ارتباط برقرار کنید.