نرم افزار CRM برای آژانس های مسافرتی و گردشگری چیست؟
CRM برای آژانس های مسافرتی و گردشگری مجموعه ای کامل و متنوع از ابزارها و فناورهای مدرن و پیشرفته است که برای مدیریت ارتباط با مشتریان شرکت های مسافرتی و جهانگردی، مناسب است. سیستمی که به صاحبان این شرکت ها و مؤسسات گردشگری کمک می کند تا داده های مشتریان، گردشگران یا مسافران و اطلاعات شخصی آنها را جمع آوری کرده و سپس آنها را تجزیه و تحلیل و دسته بندی می کند تا در نهایت اطلاعات سازمان یافته و اعداد قابل تجزیه و تحلیل را به دست آورد.
CRM مسافرتی چیست؟
نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری CRM برای آژانس های مسافرتی و گردشگری، مدیریت تمام روابط مشتری را با استفاده از یک سیستم برای آنها آسان تر می کند. CRM برای آژانس های مسافرتی به افزایش فروش و حفظ مشتری کمک می کند. تمامی جنبه های صنعت سفر و گردشگری توسط نرم افزار CRM مسافرتی پوشش داده می شود. یک CRM مسافرتی با یک CRM معمولی متفاوت است زیرا با تمرکز خاص براساس ارائه ماژول هایی ایجاد می شود که نیازهای صنعت گردشگری و توریسم را برآورده می کند.
نرم افزار CRM چیست؟
CRM یا سیستم مدیریت ارتباط با مشتری یک نرم افزار کاربردی است که به کسب و کارها کمک می کند تا تعاملات خود را با مشتری مدیریت کنند. در صنعت سفر و گردشگری، CRMها برای ردیابی رزرو، برنامه های سفر و ترجیحات مشتریان استفاده می شوند. این اطلاعات می تواند برای فروش بیشتر مشتریان در محصولات و خدمات سفر اضافی یا ارائه خدمات بهتر به مشتریان استفاده شود.
اهمیت CRM برای آژانس های مسافرتی چیست؟

هر شرکت فعال در صنعت توریسم و گردشگری، بزرگ یا کوچک، به شدت به نرم افزار CRM برای صنعت گردشگری و توریسم نیاز دارد. در زیر به برخی از دلایل اهمیت CRM برای آژانس های مسافرتی و گردشگری اشاره می کنیم:
- CRM برای آژانس مسافرتی کمک می کند تا به طور موثر با گردشگران و مسافران ارتباط برقرار کنید
- CRM ردیابی خواسته های مشتریان یا گردشگران احتمالی را فراهم می کند
- CRM برای صنعت گردشگری و توریسم امکان هدف قرار دادن مشتریان بالقوه را فراهم می کند
- از طریق CRM می توان مشکلات موجود مشتری را شناسایی و برطرف کرد
- CRM در صنعت گردشگری به شرکت های گردشگری کمک می کند تا تمام داده های گردشگران یا مشتریان را ذخیره و ثبت کنند
- از طریق CRM، می توانید کمپین های بازاریابی خود را به راحتی مدیریت کنید.
- می توانید رفتار گردشگران و واکنش آنها به برنامه های گردشگری را بررسی کنید.
- از طریق این سیستم میتوانیم برای بهبود کیفیت خدمات ارائهشده در آینده تلاش کنیم.
- نرم افزار CRM برای آژانس های مسافرتی و گردشگری کمک می کند تا نیازهای معمول گردشگر یا مسافر را بدانید و آنچه ممکن است مورد علاقه او باشد را پیش بینی کنید.
- گزارش های دقیق و تجزیه و تحلیل عملکرد آماری از مهم ترین مکان ها یا برنامه های گردشگری، سود، تعداد مسافران و … در ماه را در اختیار شما قرار می دهد.
ویژگی های نرم افزار CRM برای آژانس های مسافرتی
یک سیستم CRM برای آژانس های مسافرتی و گردشگری میتواند طیف وسیعی از قابلیت ها را برای خودکارسازی و ساده سازی فرآیندهای مختلف فراهم کند. برخی از ویژگی های کلیدی عبارتند از:
مدیریت ارتباط با مشتری: به اپراتورهای تور و آژانس های مسافرتی اجازه می دهد تا اطلاعات مشتری مانند جزئیات تماس، اولویت ها و تاریخچه تعاملات را مدیریت کنند.
مدیریت فروش و رزرو: امکان ایجاد و مدیریت آسان بسته های تور، ردیابی فروش و رزرو، و ادغام با سیستم های پرداخت را فراهم می کند.
بازاریابی و ارتباطات: کمپین های بازاریابی هدفمند، بازاریابی ایمیلی و پیامکی و ارتباط با مشتریان را فعال می کند.
گزارش و تجزیه و تحلیل: داده ها و تجزیه و تحلیل های لحظه ای در مورد رفتار مشتری، فروش و درآمد ارائه می دهد و اپراتورهای تور و آژانس های مسافرتی را قادر می سازد تا تصمیمات تجاری آگاهانه بگیرند.
دسترسی مبتنی بر وب، موبایل و ابر: امکان دسترسی به سیستم CRM را از هر کجا و در هر زمان فراهم می کند، که برای صنعت گردشگری، جایی که کارکنان اغلب در حال حرکت هستند، ضروری است.
ادغام با سیستم های دیگر: نرم افزار CRM را می توان با سیستم های دیگر مانند حسابداری، ایمیل، تقویم شمسی و پلتفرم های رسانههای اجتماعی یکپارچه کرد تا فرآیندهای کاری را ساده تر کند و خدمات مشتری را بهبود بخشد.
به طور کلی، یک نرم افزار سی آر ام برای آژانس های مسافرتی و گردشگری می تواند به آژانس های مسافرتی و گردشگری کمک کند تا خدمات مشتری را بهبود بخشند، کارایی را افزایش دهند و فروش و درآمد را افزایش دهند.
نحوه انتخاب نرم افزار CRM برای آژانس های مسافرتی

وقتی چیزی درست کار می کند و همه کارها به موقع انجام می شوند، چه احساسی به شما دست می دهد؟ این حسی است که ممکن است هنگام شروع استفاده از نرم افزار CRM آژانس گردشگری تجربه کنید. یکی از بزرگ ترین مزیت های آژانس های مسافرتی و گردشگری و فعالیت آنها ملاقات با مهمانان از نقاط مختلف جهان است. به طور حتم، ثبت و نگهداری حجم بالایی از اطلاعات مسافران که در زمان ها و مناسبت های مختلف به شما مراجعه می کنند، کار دشواری است. اما اگر بتوانید مهمانان خود را بهتر بشناسید بدون اینکه نیازی به یادداشت برداری یا تماس با هر یک از آنها داشته باشید، چه؟
هنگام انتخاب بهترین نرم افزار CRM برای آژانس های مسافرتی و گردشگری، با فکر کردن به راه هایی که می توانید تعامل با مشتریان خود را بهبود بخشید، شروع کنید. در نهایت، یک CRM به عنوان یک روش کارآمد برای ردیابی مهمانان، جمع آوری داده ها و جمع آوری اطلاعات تماس مشتری عمل می کند.
نیازمندی های ضروری آنچه را که یک گردشگر برای شروع کار باید بداند، به تفصیل شرح دهید. برای کمک به درک این موضوع که چه چیزی باید شامل شود، تصور کنید اگر کسی مجبور شود برای انجام مسافرت آژانس گردشگری شما را انتخاب کند، چه نیازمندی هایی خواهد داشت و چگونه با او تعامل خواهید کرد و به چه اطلاعاتی از او نیاز خواهید داشت؟
مهم است که در آغاز فعالیت آژانس گردشگری خود با نرم افزار CRM گردشگری احساس آرامش و امنیت خاطر داشته باشید. پیچیدگی های زیادی در برگزاری هر تور گردشگری و تفریحی وجود دارد در نتیجه باید نرم افزاری را انتخاب کنید که برای شما، کارکنان و فرآیندهای کاری شما مناسب باشد. با استفاده از CRM برای آژانس های مسافرتی و هواپیمایی، می توانید به موقع با مشتریان ارتباط برقرار کنید و آرامش خاطر و ارزش را در طول سفر مشتری فراهم کنید. با حفظ ذهنیت و تعامل با مخاطبان هدف، آنها تمایل بیشتری به خرید از شما خواهند داشت.
سعی کنید به طور منظم با مسافران تعامل داشته باشید و با بررسی اینکه آیا یک CRM می تواند اهداف تجاری شما را محقق کند، کار انتخاب و خرید CRM گردشگری را آغاز کنید. علاوه بر موارد ذکر شده، باید سه ویژگی زیر را در خرید CRM گردشگری مد نظر قرار دهید:
سادگی
مهم است که CRM برای آژانس های مسافرتی و گردشگری شما ساده باشد تا درک و استفاده از آن برای شما و آژانستان آسان باشد.
قیمت
به قیمت CRM که در نظر دارید نگاهی بیندازید و مطمئن شوید که ویژگی های CRM ارزش قیمت آن را دارند. CRM آژانس های مسافرتی و هواپیمایی برای اینکه خوب باشد لازم نیست فوق العاده گران باشد. باید مراقب هرگونه هزینه های پنهان در CRM باشید. هم چنین توجه داشته باشید که آیا ماژول های ضروری وجود دارد که فقط در صورت خرید آن در برنامه قابل استفاده است؟
ارتباط
دو نوع مختلف از CRM آژانس های مسافرتی و مهاجرتی وجود دارد. CRM های مسافرتی B2B و CRM برای گردشگری B2C دو نوع CRM قابل استفاده در صنعت گردشگری هستند. قبل از انتخاب هر کدام از آنها، مطمئن شوید که مربوط به کسب و کار شما و وظایفی است که برای انجام آن نیاز دارید.
چرا به نرم افزار CRM گردشگری نیاز دارید؟
با همه اطلاعاتی که به راحتی در دسترس هستند، بهتر می توانید به مشتریان خود خدمت کنید و تجربه آنها را شخصی سازی کنید. علاوه بر این، می توانید داده های مشتری، کلیک ها، تعاملات و فرآیندهای خود را در طول زمان ارزیابی کنید.
یکی از مزایای اصلی CRM برای صنعت گردشگری و توریسم داشتن پایگاه داده متمرکز و قابل دسترسی برای هر یک از کارکنان در آژانس گردشگری شما است. این بدان معناست که تمام اطلاعات کلیدی، به روش های سنتی و در اسناد کاغذی نگهداری نمی شوند.
یک نرم افزار CRM بسیاری از کارهای دستی را در آژانس گردشگری شما کاهش می دهد. آزاد کردن زمان به شما این امکان را می دهد که بر تلاش های بازاریابی آنلاین خود تمرکز کنید. به علاوه، می توانید از داده های ذخیره شده در سیستم CRM برای کمک به تصمیم گیری مناسب هنگام تبلیغ کسب و کارتان در کانال های مختلف استفاده کنید.
نقش هوش مصنوعی در CRM گردشگری

کاربرد هوش مصنوعی در نرم افزار CRM انکار ناپذیر شده است. نسل جدید CRM اکنون با هوش مصنوعی (AI) مجهز شده است و با هم ترکیبی بی نظیر دارند. از پیش بینی پروازها تا جستجوی هتل ها و … هوش مصنوعی به عنوان یک آژانس مسافرتی غیرفیزیکی، کارآمد عمل می کند. CRM مبتنی بر هوش مصنوعی ارتباط نزدیکی با علم داده دارد که سازماندهی یکپارچه مجموعه های داده عظیم از کانال های متعدد را امکان پذیر می سازد و بینش های خودکار را ارائه می دهد.
جدا از افزایش کیفیت داده ها، چنین بینش های ارزشمندی به کسب و کار کمک می کند تا مدل های تجویزی و پیش بینی بهتری برای دستیابی به اطلاعات دقیق در ارائه خدمات عالی ایجاد کند. استفاده از چت ربات های هوش مصنوعی به شرکت های گردشگری کمک کرده است تا در یک چشم به هم زدن به مشتریان آنلاین کمک کنند.