شماره تماس: 984191011210+

CRM در صنعت حمل و نقل

با استفاده از نرم افزار CRM در صنعت حمل و نقل، همه مشکلات شرکت های فعال در صنعت حمل و نقل و لجستیک را می توان به لطف یک ابزار ساده و مقیاس پذیر حل کرد. در بخش حمل و نقل نیز مانند، مشتری دارایی ارزشمندی است. شرکت های حمل و نقل و لجستیک از نظر اطلاعات مشتری، شناسایی و نظارت بر فرصت های تجاری، نظارت و رسیدگی به شکایات و ... نیازمندی هایی دارند. اینها همه چالش های اصلی این صنعت هستند.

بهبود کارایی، سرعت عمل و تجربه مشتری

CRM در صنعت حمل و نقل

شرکت های فعال در صنعت حمل و نقل و لجستیک، از حمل و نقل کالا گرفته تا مسافر، همه با مشکلات و چالش هایی در کسب و کار خود مواجه هستند. این شرکت ها برای حل چالش ها و مشکلات شان به نرم افزار CRM در صنعت حمل و نقل احتیاج دارند. با وجود همه تغییراتی که باید با آنها مقابله کرد – که به نظر می رسد هر روز افزایش می یابد – چگونه است که شرکت های موفق راه خود را پیدا می کنند، و فرصت های جدیدی ایجاد می کنند؟

CRM برای صنعت حمل و نقل چیست؟

CRM برای صنعت حمل نقل

یک CRM برای صنعت حمل و نقل و لجستیک به شما این امکان را می دهد تا با ساختاردهی داده ها و به اشتراک گذاشتن بینش های عملی، عملیات تجاری خود را ارتقاء دهید. CRM برای شرکت های حمل و نقل می تواند در بهبود سرعت و کیفیت روابط با مشتری کمک کند. CRM برای شرکت های حمل و نقل می تواند برای این شرکت ها بسیار مهم باشد زیرا تمام داده ها را در یک مکان نگه می دارد و به جلوگیری از خطاهای دستی یا سایر مسائل مرتبط با اطلاعات کمک می کند.

سازماندهی بسیاری از بخش ها در شرکت حمل و نقل می تواند بسیار دشوار باشد. داده های اضافی و غیرمفید منجر به از دست رفتن محموله ها، تاخیر در پرداخت و خدمات ضعیف به مشتریان می شود. همه این مشکلات را می توان با نرم افزار CRM برای صنعت حمل و نقل برطرف نمود.

چه برای ردیابی پیشرفتی که در ارتباط با مشتریان بالقوه خود انجام می دهید، یا برای اندازه گیری عملکرد کسب و کارتان، و چه برای ردیابی وضعیت شرکت حمل و نقل خود، با یک CRM در صنعت حمل و نقل با استفاده آسان و کاربری راحت می توانید اطمینان حاصل کند که بینش عمیق تر و واضح تری نسبت به خود دارید در حالی که عملکرد کلی کسب و کار، سرعت، کارایی و کیفیت تعامل با مشتری را نیز بهبود می بخشد.

نرم افزار CRM چیست؟

CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری به استراتژی هایی اشاره دارد که کسب و کارها برای مدیریت تعاملات و داده های مشتری از آنها استفاده می کنند. با یک سیستم CRM می توانید تجربه مشتری را در کل چرخه حیات مشتری سازماندهی، مدیریت، پیگیری و بهبود بخشید. سیستم CRM به شما کمک می کند ارتباطات را خودکار کنید، فرآیندها را ساده و روابط قوی تری با مشتری ایجاد کنید.

3 تغییر چشمگیر در صنعت حمل و نقل و لجستیک

1- تحول دیجیتال

بهینه سازی فرآیند، کارایی، سرعت و زمان بندی کارها، به معیارهایی کلیدی برای برجسته شدن شرکت های حمل و نقل و لجستیک در بازار تبدیل شده است. چندین تحول دیجیتالی وجود دارد که صنعت حمل و نقل امروز شاهد آن است. اولین و مهم‌ترین مورد، ظهور هوش مصنوعی (AI) و نقش هوش مصنوعی در نرم افزار CRM و به ویژه نقش CRM در صنعت حمل و نقل و نیز یادگیری ماشینی است که به شرکت ها کمک می کند تا از انبوهی از داده های بدون ساختار عبور کنند و الگوها و بینش هایی تولید کنند که به بهبود عملیات آنها کمک می کند.

مورد دوم در دسترس بودن ابزارهای ردیابی است که به ردیابی محموله از یک مرکز تولیدی تا تحویل نهایی کمک می کند. سومین مورد، افزایش سریع تعداد ارائه دهندگان3PL  (third-party logistics) است که به کنترل هزینه ها و نیز کاهش هزینه های سربار کمک می کند. و در نهایت، گسترش وسایل نقلیه و ربات های خودران، شرکت ها را قادر می سازد تا حمل و نقل را مدیریت کنند.

2- تازه واردان بازار و مدل های کسب و کار جدید

در ارتباط تنگاتنگ و نزدیک با اختلالات دیجیتال در صنعت، زیربخش لجستیکی که با رقابت بالایی روبرو است، ارائه دهندگان3PL  هستند. به همان اندازه که تقاضا دارند، تعداد زیادی از تازه واردان در بازار با فناوری های بهتر نیز وجود دارند که برای سهم بازار می جنگند.

3- تغییر انتظارات مشتری

می توان آن را یک واکنش زنجیره ای نامید. امروزه، شرکت ها در فضای تولید موظف هستند نیازهای مشتری را درک کنند و سرعت ورود به بازار خود را فعالانه افزایش دهند. این موضوع به نوبه خود به این معنی است که شرکت های لجستیک در سراسر جهان باید اطمینان حاصل کنند که محموله ها سریع تر تحویل داده می شوند و عملیات آنها انعطاف پذیرتر، شفاف تر و مقرون به صرفه تر است.

در این میان چرا انتظارات مشتری اولویت دارد؟ با رقابتی شدن صنعت حمل و نقل، در حالی که قیمت های مقرون به صرفه، تحویل به موقع و پذیرش داده ها می تواند به کسب و کار شما کمک کند تا رقابتی بماند، چیزی که واقعا آن را متمایز می کند، توانایی آن در ارائه خدمات با کیفیت است، خدماتی که وفاداری مشتری را ایجاد می کند.

ویژگی های نرم افزار CRM برای شرکت های حمل و نقل

ویژگی های CRM برای حمل و نقل

وقتی در مورد CRM برای شرکت های حمل و نقل صحبت می کنیم، بهتر است بدانیم که چه ویژگی هایی برای این نرم افزار جهت مدیریت بهتر شرکت حمل و نقل و لجستیک ضروری است.

پردازش خودکار داده ها

هدف اصلی هر سیستم CRM خودکار کردن فرآیندهای دستی معمول است. بنابراین یک ویژگی پردازش خودکار داده برای نرم افزار CRM لجستیک ضروری بوده و ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • پردازش درخواست ها، که به کارکنان شما کمک می کند تا درخواست های مشتری را برای هر یک از خدمات لجستیکی جمع آوری و پردازش کنند.
  • تخصیص وظایف، که ممکن است به مدیران شما کمک کند تا روی کارهای حیاتی تر کسب و کار تمرکز کنند. هم چنین می تواند معاملات بسته نشده را به کارکنان یادآوری کند.
  • مدیریت سفارشات، که تضمین می کند مشتریان همیشه می توانند به شما دسترسی داشته باشند و پاسخ های سریع دریافت کنند.

بهینه سازی فرآیندهای بازاریابی

بهینه سازی فرآیندهای بازاریابی ویژگی بسیار موثر CRM در صنعت حمل و نقل است. این نرم افزار به شما امکان می دهد ایمیل های بازاریابی در مورد معاملات جدید را برای مشتریان خود ارسال کنید. هم چنین امکان پیگیری مشتریان را فراهم می نماید و این احساس قوی را در مشتری ایجاد می کند که برقراری ارتباط با شرکت شما آسان و راحت است.

پیش بینی رشد درآمد

از آنجایی که اکثر سیستم های CRM حمل و نقل باید بتوانند از مزایای فناوری برای پردازش داده ها استفاده کنند، ممکن است بخواهید روی رشد درآمد پیش بینی شده نیز حساب کنید. این نوع نرم افزار مدیریت حمل و نقل به شما امکان می دهد یاد بگیرید چه بازه زمانی برای کسب و کار شما سودآورتر خواهد بود یا چگونه می توانید شرکت خود را به درآمد بیشتری برسانید.

روند پیگیری

سیستم CRM برای شرکت های حمل و نقل و لجستیک قادر است فرآیندهای فروش را ردیابی کند. به این ترتیب، نه تنها شما را در مورد معاملات تمام نشده مطلع می کند، بلکه گلوگاه های گردش کار شما را نیز به شما نشان می دهد. CRM در صنعت حمل و نقل برای شرکت های حمل و نقل هم چنین می تواند دریابد که کدام نوع از مشتریان سودمندترین هستند و سپس فرآیند ردیابی سرنخ ها را خودکار می کند، زیرا می دانید برای کسب سود بیشتر با چه کسی تماس بگیرید.

نیازمندی های صنعت حمل و نقل برای نرم افزار CRM

صنعت لجستیک و حمل و نقل شامل بسیاری از فرآیندهای تجاری پیچیده مانند ارتباطات، توافقنامه ها، تصویب بودجه، آماده سازی سفارش، بسته بندی، انبارداری، ردیابی و غیره است. بهینه سازی هزینه و خدمات سریع دو هدف اصلی صنعت حمل و نقل و لجستیک هستند. این عوامل به تعامل بین متخصصان مختلف از کارمندان حسابداری و خدمات مالی گرفته تا کارکنان فنی و مراقبت از مشتری بستگی دارد.

CRM در صنعت حمل و نقل چگونه کار می کند؟

راهکارهای CRM به شرکت های حمل و نقل کمک می کند تا هزاران سفارش را به طور موثر پردازش نموده و توزیع را در سراسر کشور سازماندهی کنند. از سرنخ های مشتری جدید گرفته تا الزامات زنجیره تامین و ردیابی مشتری، CRM برای صنعت حمل و نقل همه چیز را ساده می کند.

  • اطلاعاتی مانند ساعات انبار و الزامات بسته بندی را برای هر مشتری ثبت کنید
  • یک نمای کلی از سوابق ارتباطات مشتری دریافت می کنید
  • با ابزارهای مورد استفاده در صنعت لجستیک یکپارچه شوید و اتوماسیون گردش کار ایجاد کنید
  • یادآوری های جمع آوری، به روزرسانی های پیامک و ردیابی تحویل را به طور خودکار انجام دهید تا اطمینان حاصل شود که هر مشتری می داند کالاهایش کجا هستند.

مراحل پیاده سازی CRM در صنعت حمل و نقل

CRM برای شرکت های حمل و نقل

به طور حتم پیاده سازی نرم افزار CRM در صنعت حمل و نقل یکی از سخت ترین کارهایی است که این کسب و کارها با آن روبرو هستند. انتخاب و پیاده سازی یک راهکار CRM مناسب که اطلاعات مورد نیاز افراد را در زمان مناسب در اختیارشان قرار دهد مشکل است. چالش های پیاده سازی CRM قابل توجه هستند و بیشتر کسب و کارها این فرآیند را با برنامه ریزی کافی شروع نمی کنند. مراحل پیاده سازی CRM در صنعت حمل و نقل به صورت زیر است:

1- ایجاد تیم پیاده سازی

2- ایجاد برنامه مدیریت تغییر

3- پیش بینی بودجه

4- آغاز اجرا و راه اندازی

5- آموزش کارکنان

چرا CRM برای صنعت حمل و نقل ضروری است؟

با ظهور تجارت الکترونیک، بسیاری از شرکت های لجستیک باید در زمینه خدمات به مشتریان رقابت کنند. امروزه تعامل با مشتریان تنها به منظور برآورده کردن درخواست های آنها و یافتن بهترین نرخ حمل و نقل نیست. با یک CRM برای شرکت های حمل و نقل و لجستیک، این شرکت ها می توانند با این چالش ها مقابله کنند. علاوه بر این، نرم افزار CRM به سازماندهی فرآیندها و وظایف پیچیده، ساده کردن گردش کار و افزایش بهره وری نیروی کار کمک می کند.

با سی آر ام در صنعت حمل و نقل؛ در زمان، انرژی و منابع صرفه جویی کنید. این راهکار برای کسب و کارهای کوچک و متوسط به طور یکسان ایده آل است. CRM روابط مشتری را با عملکرد تعاملی افزایش می دهد که به شما کمک می کند تا مشتریان بالقوه را به دست آورید، روابط بلندمدت با آنها ایجاد کنید و معاملات سودآور انجام دهید.

CRM چگونه می تواند به صنعت حمل و نقل کمک کند؟

صرف نظر از صنعت، هیچ کسب و کاری نمی تواند بدون توجه به مدیریت ارتباط با مشتری وجود داشته باشد. زیرا این امر، تفاوت بین شکست یا موفقیت را ایجاد می کند. CRM در صنعت حمل و نقل یک ابزار ضروری برای شرکت هایی است که با مشتریان و فروشندگان متعدد کار می کنند، زیرا راه حل هایی برای تعامل، ارتباطات، عملیات، گزارش، توسعه فروش و پیش بینی ارائه می دهد. CRM شما باید به عنوان نرم افزار مدیریت وظیفه عمل کند که به شما امکان می دهد کارها یا وظایف و زمان انجام آنها را تعیین کنید.

نرم افزار CRM کاواک

کاواک یک نرم افزار جامع برای مدیریت شرکت های حمل و نقل و لجستیک است. نرم افزار CRM کاواک تمام ویژگی های اصلی یک CRM برای کسب و کارهای کوچک را دارد. نرم افزار کاواک ابزاری حرفه ای و قدرتمند برای ساده سازی فرآیندهای فروش و مدیریت تیم های بازاریابی و فروش است. با استفاده از این سیستم و ماژول های آن می توانید کسب و کار خود را به صورت حرفه ای مدیریت کنید.

چرا کاواک؟

CRM کاواک برای شرکت های حمل و نقل که در حال رشد هستند طراحی شده است، راه اندازی آسانی دارد و دارای طرح بندی ساده برای سازگاری آسان با فرآیندهای صنعت حمل و نقل است. اما چه چیزی واقعا ما را متفاوت می کند؟

  • جذب سرنخ از منابع مختلف
  • کسب بینش در مورد نحوه تعامل با مشتریان بالقوه
  • شخصی سازی تعامل با شرکت
  • پیگیری معاملات در دست اقدام و پیش بینی درآمد
  • افزایش بهره وری با خودکار کردن فعالیت های فروش
  • قابلیت توسعه براساس نیازهای پیش بینی نشده
  • امکان گروه بندی مخاطبان
  • ارسال پیامک انبوه به گروه های مخاطبان

شناسایی فرصت های فروش

فرصت های فروش یا سرنخ های شما ممکن است از منابع مختلفی باشند. وقتی سرنخ های شما به CRM اضافه شوند چه اتفاقی می افتد؟ علاوه بر اطلاعاتی که در مورد مشتری گردآوری کرده اید، نرم افزار CRM برای صنعت حمل و نقل، یک نمای 360 درجه از هر تعاملی که با مشتری احتمالی خود داشته اید به شما می دهد. اعم از ایمیل، تماس، قرار ملاقاتی که برنامه ریزی کرده اید، وظایف محول شده، یا یادداشت هایی که ثبت کرده اید. این قابلیت تضمین می کند که هنگام تعامل با مشتری احتمالی، آگاهی قبلی از نیازها، علایق و رفتار مشتری خود داشته باشید و این منجر به افزایش شانس شما برای نهایی کردن معامله می‌شود.

افزایش بهره وری با نمای قابل تنظیم

با ایجاد نماهای قابل تنظیم با یک کلیک، کاواک  به شما امکان می دهد به داده ها در یک صفحه دسترسی داشته باشید و کارهای روزانه خود را سریع تر از قبل انجام دهید. رابط کاربری مدرن در کاواک این قابلیت ها را به شما می دهد:

  • مخاطبین خود را در نمای فهرست، جدول یا کانبان مدیریت کنید
  • داده ها را با نماهای سفارشی سازماندهی کنید تا در دسترس شما قرار گرفته و کارها را سریع تر انجام دهید
  • جایی که هر مخاطب قرار گرفته را تجسم کنید و با اقدامات سریع موانع را شناسایی کنید

تجزیه و تحلیل نحوه عملکرد کسب و کار

چند معامله در این ماه انجام داده اید؟ سرنخ های شما از کدام منابع می آیند؟ عملکرد تیم های شما چگونه است؟ شما می توانید این موارد و بسیاری موارد دیگر را با تولید گزارش ها و حتی مقایسه گزارش ها روی داشبورد در مراحل ساده با نرم افزار Kavak CRM پیگیری کنید. گزارش ها می توانند به شما کمک کنند تا عملکرد تیم هایتان و شرکت را در پارامترهای مختلف پیگیری کنید و به شما در ایجاد استراتژی های مرتبط برای بهبود کسب و کارتان کمک کند.

بخش بزرگی از فعالیت های خود را خودکار کنید

لازم است که هوشمندانه کار کنید، نه سخت. در حالی که تحول دیجیتال و پذیرش فناوری می تواند از عوامل اصلی باشند که کسب و کار شما را در بین رقبا متمایز می کند، سرعت و کیفیت تعامل با مشتریان نیز نقش حیاتی ایفا می کند. اگر تیم شما قرار است بخش زیادی از روز خود را صرف کارهای دستی کنند، به معنای زمان کمتر برای درک و تعامل بهتر با مشتری است. یک نرم افزار CRM برای صنعت حمل و نقل و لجستیک می تواند راه حل ساده ای برای این کار ارائه دهد و با خودکار کردن بخش بزرگی از وظایف شما، ساعت ها کار دستی شما را حذف و در زمان صرفه جویی کند.

مزایای نرم افزار CRM در حمل و نقل و لجستیک

نرم افزار CRM در صنعت حمل و نقل به این کسب و کارها کمک می کند تا روابط با مشتری را ایجاد و تقویت کنند و یک تیم کاری قوی را در یک شرکت پیاده سازی کنند. این نرم افزار هم چنین به شرکت ها کمک می کند تا استراتژی های توسعه کسب و کار خود را بهبود بخشند. نرم افزار CRM یک هدف اصلی ارائه اتوماسیون و بهینه سازی با مشتری دارد که به کاهش زمان تلف شده کمک می کند. برخی از مهم ترین مزایا عبارتند از:

  • گردآوری اطلاعات رانندگان
  • نظارت کامل بر فرآیند حمل و نقل
  • مدیریت کارآمد داده ها
  • گزارش های استثنایی
  • بهبود فروش و بازاریابی
  • رسیدگی خودکار به درخواست ها
  • افزایش مراقبت از مشتری
  • افزایش بهره وری
  • کاهش هزینه ها
  • فروش و بازاریابی بهینه
  • مدیریت راحت داده ها
  • همکاری تیمی سازمان یافته

ماژول های کاواک

  • پیشخوان
  • تقویم شمسی
  • پایگاه دانش
  • گزارش فعالیت ها
  • اطلاعیه ها
  • رسانه
  • پشتیبان گیری از پایگاه داده
  • مدیریت فیلدهای سفارشی
  • تنظیمات و پیکربندی
  • درخواست رایگان دمو
فروش بهبود یافته، روابط پایدار و رشد سریع تر

سرعت، زمان و کیفیت خدمات مشتری را با یک CRM درجه یک برای شرکت های حمل و نقل بهبود دهید. جهت کسب اطلاعات بیشتر، و مشاهده رایگان نسخه دمو کاواک فرم مقابل را تکمیل کنید.