شماره تماس: 984191011210+

CRM برای کسب و کارهای کوچک

هر کسب و کار کوچکی که مدیر آن به عدم استفاده از نرم افزار CRM معتقد باشد، محکوم به شکست است. در گذشته، احتمالا می توانستید بدون نرم افزار CRM به خوبی فعالیت کنید. اما متغیرهای دنیای کسب و کار تغییر کرده است. امروز روابط با مشتریان مهم تر از همیشه است. به همین دلیل شما به نرم افزار CRM برای کسب و کارهای کوچک جهت مدیریت مشتریان نیاز دارید.

کاربری آسان و کم هزینه برای مدیریت مخاطبین و سرنخ ها

CRM برای کسب و کارهای کوچک

CRM برای کسب و کارهای کوچک چیست؟

نرم افزار CRM برای کسب و کارهای کوچک نرم افزاری است که به شرکت های کوچک کمک می کند تا حجم زیادی از داده ها را سازماندهی کنند، روابط خود را با مشتریان مدیریت و فرآیندهای فروش و بازاریابی را ساده کنند. در مجموع، این ابزار کوچک بسیار خوبی است که به شرکت های کوچک اجازه می دهد تا گردش کار کسب‌ و کار خود را به شیوه ای کارآمدتر کنترل کنند که رشد کسب و کار را ممکن می سازد.

مسأله ای که وجود دارد تفاوت بین یک CRM معمولی و CRM کسب و کارهای کوچک است. صادقانه بگوییم، پاسخ قطعی برای آن وجود ندارد. هیچ لیست مشخصی از ویژگی هایی که یک CRM برای مشاغل کوچک را به یک سیستم در سطح سازمانی تبدیل می کند وجود ندارد. با این حال، تعداد انگشت شماری از ویژگی ها وجود دارند که بین CRM های کسب و کارهای کوچک مشترک اند. به طور کلی تفاوت بین این دو را می توان به صورت زیر بیان کرد:

1- راه اندازی آنها آسان است. راهکارهای CRM کسب و کارهای کوچک معمولا تحت وب و یا مبتنی بر ابر هستند. از این رو، پیاده سازی و شروع به کار آنها نسبت به CRM کسب و کارهای بزرگ، بسیار آسان تر است.

2- این نوع CRMها برای تیم های کوچک تر مناسب تر هستند. سی آر ام برای کسب و کارهای کوچک می تواند توسط کارمندان مورد نیاز مورد استفاده قرار گیرد، اما آنها با در نظر گرفتن تیم های کوچک تر زیر 100 نفر ساخته شده اند.

3- CRM برای کسب و کارهای کوچک مقرون به صرفه تر هستند. یکی از موارد کلیدی که CRM برای مشاغل کوچک ارائه می دهد، قیمت گذاری معقول و دوره های اشتراک کوتاه تر است. این CRM ها به کاربران خود اجازه می دهند تا به صورت ماهانه هزینه ها را پرداخت کنند. این مدل پرداخت برای مدیران شرکت های کوچک که بودجه ای برای خرید نرم افزار CRM بزرگ تر ندارند بسیار جذاب تر است.

کسب و کارهای کوچک چه زمانی باید CRM را پیاده سازی کنند؟

CRM برای مشاغل کوچک

امروزه، بسیاری از شرکت ها به دلیل رقابت شدید بازار با مشکل مواجه هستند. ایجاد یک تجربه استثنایی برای مشتری، دیگر یک مزیت تجاری رقابتی نیست. بلکه مواردی مانند محصولات مشتری محور، ارتباط موثر و پشتیبانی فوری ضروری هستند. مشتریان می خواهند محور اصلی کسب و کار باشند. آنها باید احساس مهم بودن بکنند و انتظار دارند که مورد احترام و رضایت قرار بگیرند.

اگر کسب و کار کوچک شما این احساس را در مشتریان ایجاد نمی کند، به احتمال زیاد، مشتریان تان رقبایی را ترجیح می دهند که ارتباط بهتری با مشتری برقرار می کنند. به همین دلیل است که باید از همان ابتدا یک استراتژی CRM را اتخاذ کنید.

می توانید با یک ابزار ساده مثل اکسل به جای CRM برای مشاغل شروع کنید. این ابزار تنها زمانی خوب است که کسب و کار شما هنوز جوان است. به محض اینکه شروع به رشد می کند و تیم فروش شما سرنخ های بیشتری را جمع آوری می کند، این ابزار دیگر کاربردی نخواهد بود. در اینجا نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد کسب و کار کوچک شما به یک نرم افزار CRM نیاز دارد:

  • نمی توانید با جریان سرنخ ها همراه باشید.
  • برای شما دشوار است که داده های خود را پیدا کنید.
  • تیم های فروش و بازاریابی شما همکاری نمی کنند.
  • تیم پشتیبانی مشتری شما نمی تواند به مشتریان پاسخ های به موقع و دقیق ارائه دهد.
  • نمی توانید کسب و کار خود را توسعه دهید.

کدام کسب و کارهای کوچک به CRM نیاز دارند؟

صرف نظر از اینکه در چه صنعتی فعالیت می کنید، استقرار یک سیستم CRM قطعا به نفع شرکت شما خواهد بود. صنایعی که برای فعالیت های خود به نرم افزار CRM برای کسب و کار کوچک متکی هستند، می تواند شامل موارد باشد:

صنایع بهداشتی و دارویی: که در آن CRM برای پیگیری سوابق پزشکی بیمار و بازدیدهای قبلی و پیگیری فروش داروها استفاده می شود.

تجارت الکترونیک: جایی که CRM برای کسب و کارهای اینترنتی جهت فرآیندهای فروش تجارت الکترونیک، ارتباط با مشتریان جدید، ارسال کمپین های ایمیلی و حفظ ارتباط با مشتریان فعلی ضروری است.

خدمات مالی و مشاوره: که در آن CRM برای مشاوران به منظور ذخیره و سازماندهی داده ها و تولید و جستجوی سرنخ های جدید استفاده می شود

صنعت هتلداری، مسافرتی و گردشگری: که در آن از CRM برای هتل ها و مراکز اقامتی و هم چنین CRM برای آژانس های مسافرتی و گردشگری جهت پیگیری رزرو اتاق ها و رزروهای قبلی و ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی استفاده می‌شود.

کشاورزی: که در آن CRM عمدتا برای فرآیندهای فروش و تولید سرنخ استفاده می شود

منابع انسانی: که در آن می توان از یک سیستم CRM برای نگهداری یک پایگاه داده سازمان یافته از کارکنان، پیگیری فعالیت آنها و برنامه ریزی تماس ها استفاده کرد.

فناوری اطلاعات IT: جایی که اکثر بخش های فروش از سیستم CRM برای استارت آپ ها به منظور تولید و جستجوی سرنخ های جدید، ارائه معاملات جدید به شرکت فناوری اطلاعات و ارسال ایمیل های بازاریابی استفاده می‌کنند.

به طور کلی، هر صنعتی که نیاز به پیگیری مشتریان فعلی و قبلی خود داشته باشد، به طور مداوم سرنخ های جدیدی تولید می کند و از مشتریان پشتیبانی دائمی می کند.

چرا کسب و کارهای کوچک به CRM نیاز دارند؟

سی آر ام برای کسب و کارهای کوچک

اداره یک کسب و کار، بزرگ یا کوچک، هیچ وقت آسان نیست و مشکلات خودش را دارد. وقتی صحبت از کسب و کارهای کوچک یا در حال رشد به میان می آید، همه چیز سخت تر می شود، زیرا نمی توانید بودجه خود را برای ابزارهای جداگانه جهت اتوماسیون بازاریابی، فروش و مدیریت اسناد از دست بدهید.

اجرای کل فعالیت ها توسط خودتان چه برای بهینه سازی فرآیند فروش باشد، یا ایجاد سرنخ های جدید یا حفظ مشتریان فعلی، می تواند بسیار طاقت فرسا باشد. اینجا جایی است که CRM برای مشاغل کوچک وارد عمل می شود. در زیر به برخی از دلایلی که هر کسب و کار کوچکی به CRM نیاز دارد اشاره می کنیم:

  • به جمع آوری و سازماندهی داده های مشتری کمک می کند.
  • به لطف تقسیم بندی پیشرفته پایگاه داده، امکان ارتباط شخصی با سرنخ ها را فراهم می کند.
  • به اجرای کمپین های ایمیلی با مدیریت خوب کمک می کند.
  • این امکان را به شما می دهد تا بر روند فروش نظارت کنید.
  • گزارش فروش دقیق را خودکار می کند.
  • تیم های فروش و بازاریابی را همسو و هماهنگ می کند.
  • از فرصت های فروش از دست رفته جلوگیری می کند.
  • عملکرد فروش را افزایش می دهد.

چگونه بهترین CRM را برای کسب و کار کوچک انتخاب کنید؟

هنگام انتخاب ابزاری که کسب و کار کوچک شما را رشد می دهد، برخی از ویژگی ها غیرقابل مذاکره هستند. ویژگی هایی که هنگام انتخاب بهترین نرم افزار سی آر ام برای کسب و کارهای کوچک باید به آن توجه کنید عبارتند از:

قابل تنظیم: CRM برای کسب و کارهای کوچک شما باید با فرآیندهای تجاری شما مطابقت داشته باشد، نه برعکس. یک راهکار خوب CRM به شما امکان می دهد فعالیت های فروش، کمپین های بازاریابی و هر جنبه دیگری از تجربه مشتری را به گونه ای مدیریت کنید که برای کسب و کار شما منطقی باشد.

یادگیری آسان: هیچ کس نمی خواهد هفته ها را صرف یادگیری یک ابزار جدید کند. CRM مناسب باید یادگیری راحتی داشته باشد تا به کارمندان کمک کند در سریع ترین زمان ممکن به سرعت عمل کنند.

انعطاف پذیر و سازگار: چه نیاز به مدیریت سرنخ ها و فروش بیشتر داشته باشید یا کل فرآیند فروش خود را به روز کنید، سی آر ام برای مشاغل کوچک باید به طور یکپارچه با کسب و کار شما سازگار شود. به عنوان مثال، همانطور که قیف فروش خود را توسعه می دهید، ممکن است به پیگیری اسناد فروش نیاز پیدا کنید.

هماهنگی: یک CRM خوب کارمندان شما را قادر می‌سازد تا با ارائه روش های ساده ارتباط بین تیم ها، به خوبی با یکدیگر همکاری کنند و به آنها کمک می کند بهترین تجربه مشتری را ارائه دهند.

بازگشت سرمایه یا ROI از انتخاب بهترین نرم افزار CRM می تواند بسیار زیاد باشد. با این حال، با بسیاری از پلتفرم های CRM در بازار، جستجو می تواند طولانی باشد. این مراحل ساده را دنبال کنید تا بهترین CRM را برای کسب و کار کوچک خود بیابید.

مرحله 1: اولویت ها و اهداف خود را بشناسید

مرحله 2: نیازهای اعضای تیم خود را بیابید

مرحله 3: ویژگی های مهم را تعیین کنید

مرحله 4: انواع مختلف CRM را در نظر بگیرید

مرحله 5: تخصیص بودجه

مرحله 6: تحقیق در مورد نرم افزارهای CRM موجود

انواع CRM برای کسب و کارهای کوچک

سه نوع CRM رایج مناسب برای مشاغل کوچک آورده شده است که عبارتند از:

CRMهای عملیاتی: با خودکارسازی گردش کار و کمک به تیم ها در ارتباط با مشتریان در طول سفر مشتری، به مدیریت فرآیندهای اصلی مرتبط با ارتباطات مشتری کمک می کنند.

CRMهای مشارکتی: به منظور ساده سازی ارتباطات بین بخش های شرکت برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان است.

CRMهای تحلیلی: معیارهایی را در زمان واقعی در مورد نحوه رفتار و تعامل مشتریان با نام تجاری به کاربران ارائه می دهند.

نرم افزار CRM کاواک

کاواک یک نرم افزار جامع برای مدیریت کسب و کارهای کوچک است. نرم افزار CRM کاواک تمام ویژگی های اصلی یک  CRM برای کسب و کارهای کوچک را دارد. نرم افزار کاواک ابزاری حرفه ای و قدرتمند برای ساده سازی فرآیندهای فروش و مدیریت تیم های بازاریابی و فروش است. با استفاده از Kavak CRM و ماژول های آن می توانید کسب و کار خود را به صورت حرفه ای مدیریت کنید.

چرا کاواک بهترین نرم افزار برای مشاغل کوچک است؟

CRM کاواک برای کسب و کارهای کوچک در حال رشد طراحی شده است، راه اندازی آسانی دارد و دارای طرح بندی ساده برای سازگاری آسان با فرآیندهای شرکت های کوچک است. اما چه چیزی واقعا ما را متفاوت می کند؟

  • شخصی سازی تعامل با شرکت
  • جذب بازدیدکنندگان وب سایت به عنوان سرنخ در CRM
  • کسب بینش در مورد نحوه تعامل با مشتریان بالقوه
  • افزایش بهره وری با خودکار کردن فعالیت‌های فروش
  • پیگیری معاملات در دست اقدام به صورت بصری دنبال و پیش بینی درآمد
  • ایجاد یکپارچگی سازمانی
  • استانداردسازی فرآیندهای کاری
  • حذف فعالیت های تکراری
  • تسهیل ارتباط با مخاطبان
  • کاهش هزینه ها
  • افزایش بهره وری

سازماندهی یکپارچه پایگاه داده ها

اطلاعات سرنخ ها ممکن است با گذشت زمان از فایل اکسل سرریز شوند به همین دلیل باید به پایگاه داده شما وارد شوند. همان طور که کسب و کار شما رشد می کند، شناسایی مشتریان وفادار که مجدد خرید انجام می دهند و ردیابی سرنخ های جدید برای شما دشوار می شود. کاواک برای کسب و کارهای کوچک نمای کاملی از اطلاعات تماس مشتریان را در اختیار شما قرار می دهد.

تبدیل سرنخ به مشتری با پیشنهادات مناسب

هنگامی که در سیستم CRM سرنخ دارید، قدم بعدی که باید بردارید چیست؟ CRM برای کسب و کارهای کوچک کار یک مدیر کسب و کار کوچک را آسان تر می کند:

  • از انجام دستی کارها خودداری کنید
  • مخاطبین اولویت دار را شناسایی کنید
  • با ارائه بهترین اقدام بعدی، تعامل را شخصی سازی کنید
  • با گفتگوی آنلاین، سرنخ های وب سایت را جذب کنید

افزایش بهره وری با خودکار کردن کارهای روتین

مدیران شرکت های کوچک ممکن است زمان لازم برای به روز رسانی اطلاعات مربوط به CRM را نداشته باشند. بیشتر وقت شما ممکن است صرف کارهای پیش پا افتاده ای شود که می تواند توسط یک نرم افزار انجام شود. با یک CRM برای مشاغل کوچک مانند کاواک، می توانید کارهایی مانند را انجام دهید:

  • پیگیری سرنخ ها
  • ارسال ایمیل
  • تخصیص و ارسال فاکتورها
  • تنظیم و تخصیص وظایف
  • رزرو قرار ملاقات

مزایای CRM برای کسب و کارهای کوچک

نرم افزار CRM برای کسب و کارهای کوچک ابزار واحدی است که تمام فرآیندهای کسب و کار شما را از فروش گرفته تا بازاریابی و مدیریت داده ها یکپارچه می کند. این به شما کمک می کند تا مانند کسب و کارهای بزرگ تر، یک تجربه مشتری بی نقص ارائه دهید. در زیر به برخی از مزایای نرم افزار CRM اشاره می کنیم:

  • با مشاهده تعامل گذشته آنها و به اشتراک گذاری پیشنهادات به موقع، زمینه کاملی را در مورد مشتری بالقوه دریافت می کنید.
  • داده های مشتری را به راحتی در یک مکان واحد نگهداری می کنید.
  • با تبدیل بازدیدکنندگان وب سایت به مشتریان بالقوه، یک موتور تولید سرنخ دارید.
  • الگوهای فروش و میزان درآمد خود را پیش بینی می کنید.
  • قابلیت ارسال انبوه پیام به گروه های مشتریان
  • وفادارسازی مشتریان و تبدیل آنها به مشتریان دائمی
  • اتوماسیون اداری فروش و بازاریابی
  • مدیریت و نظارت بر فرآیندهای داخلی شرکت
  • تعیین و تخصیص وظایف کارکنان در هر واحد
  • ساده تر کردن کارها و صرفه جویی در زمان

ماژول های کاواک

  • پیشخوان
  • تقویم شمسی
  • پایگاه دانش
  • گزارش فعالیت ها
  • اطلاعیه ها
  • رسانه
  • پشتیبان گیری از پایگاه داده
  • مدیریت فیلدهای سفارشی
  • تنظیمات و پیکربندی
  • درخواست رایگان دمو
چطور می توانید CRM مناسب تیم فروش تان را پیدا کنید؟

کسب و کار خود را با یک نرم افزار CRM مقرون به صرفه برای شرکت های کوچک توسعه دهید. فرم درخواست دمو رایگان را تکمیل کنید تا با مشاهده نسخه دمو کاواک، بهتر تصمیم بگیرید.