شماره تماس: 984191011210+

یکپارچه سازی ERP چیست و چگونه انجام می شود؟

یکپارچه سازی ERP

یکپارچه سازی ERP و داشتن یک ERP متمرکز برای یک شرکت تجارت الکترونیک در مقیاس بزرگ بسیار مهم است و ادغام هایی که انتخاب می کنید نشان دهنده موفقیت شما است. سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) راز موفقیت موفق ترین برندهای تجارت الکترونیک است. ERP به نرم افزارها و سیستم هایی اطلاق می شود که همه فرآیندهای تجاری را به هم متصل می کند. فرآیندهایی مانند: مالی، تولید، زنجیره تامین، فروش، تدارکات و غیره. در سطح پایه، ERP این فرآیندها را در یک سیستم ادغام می کند.

یک نرم افزار ERP را باید با ساختارها و اهداف کسب و کار ادغام کرد. این کار داده ها را از منابع مالی گرفته تا منابع انسانی و لجستیکی برای پشتیبانی از برنامه ریزی و عملیات در سطح سازمانی گرد هم می آورد.

این راهنما شما را با اصول یکپارچه سازی ای آر پی و چگونگی شروع ساخت سیستم ERP خود از امروز آشنا می کند.

نرم افزار ERP چیست؟

یکپارچه سازی ERP، نرم افزار ERP را با سایر برنامه‌ها متصل و همگام سازی می‌کند و تجربه‌ای ساده برای ضبط، ردیابی و تجزیه و تحلیل داده‌های آنی ایجاد می‌کند. این راهی برای خودکارسازی فرآیندهای تجاری و بهبود بهره وری در سراسر سازمان است.

بر اساس داده های جمع آوری شده گزارش گروه آموزشی G2، بیش از 53 درصد از کسب و کارها معتقدند ERP یکی از بخش های اولویت برای سرمایه گذاری است. یکپارچه سازی ای آر پی به ایجاد یک منبع واحد از حقیقت در کسب و کار شما کمک می کند، به این معنی که اطلاعات مربوطه را می توان به سرعت و به راحتی در بین بخش ها به اشتراک گذاشت.

رایج ترین روش های یکپارچه سازی ERP

یکپارچه سازی ای آر پی

یکپارچه سازی سفارشی

که به یک کسب و کار اشاره دارد که یکپارچه سازی ERP اصلی خود را ایجاد می کند. برنامه نویسان می توانند کد API نرم افزار را با سیستم ERP که می خواهند با آن ادغام کنند مطابقت دهند. آنها به منابع فنی نیاز دارند و زمان می برند.

یکپارچه سازی بومی سازی شده

این نوع یکپارچه سازی ERP توسط فروشنده انجام می شود و به شما امکان می دهد برنامه های خاصی را به هم متصل کنید. به عنوان مثال، امروزه بسیاری از ابزارها مستقیم به نرم افزار ERP متصل می شوند. آنها موارد استفاده رایج را پوشش می دهند و معمولا هزینه اشتراک اضافی ندارند.

یکپارچه سازی پلتفرم به عنوان سرویس (iPaaS)

که یک راه حل مبتنی بر ابر است که یکپارچه سازی را ایجاد و اجرا می کند. با iPaaS، سازمان‌ها می‌توانند جریان های کاری ایجاد کنند که برنامه‌های مبتنی بر ابر را به هم متصل کرده و آنها را بدون نصب یا مدیریت سخت‌افزار مستقر کنند.

کسب و کارهای تجارت الکترونیک ممکن است از یک ERP برای خودکار کردن فرآیند انجام سفارش استفاده کنند. این کار می‌تواند به کسب‌وکارها کمک کند تا سفارش‌ها را سریع‌تر انجام دهند و انجام سفارش‌های وب‌سایت در همان روز را افزایش دهند.

بدون یکپارچه سازی ای آر پی، شرکت باید به صورت دستی تعداد موجودی را در سیستم ERP و برنامه تجارت الکترونیک خود به روز کند. با افزایش حجم فروش و گسترش موجودی، مقیاس‌پذیری فرآیندهای عملیاتی ناکارآمد و پر زحمت دشوار است. این زیبایی یکپارچه سازی ERP است. چه B2B، چه B2C یا DTC باشید، با رشد کسب و کار شما، پیچیدگی عملیات شما نیز افزایش می یابد.

سایر جنبه‌های تجارت الکترونیک مانند مدیریت سهام، خرید و زنجیره تامین، CRM، تکمیل، و اطلاعات فروش و پرداخت نیز در یک ERP ادغام شده‌اند. اگر یک رویکرد سلب شده یا پراکنده وجود داشته باشد، ناهماهنگی در کسب و کار وجود خواهد داشت.

مزایای یکپارچه سازی ERP

یکپارچه سازی نرم افزار ERP

فعالیت های تجاری خود را مانند یک موتور ماشین در حال کار تصور کنید. اینکه بتوانید در حین کار به زیر کاپوت نگاه کنید می‌تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا زمان تعمیر فرا رسیده است یا تا زمان تعویض روغن بعدی 1000 کیلومتر دیگر می توانید راه بروید.

یکپارچه سازی نرم افزار ERP به شما کمک می کند تا یک دید کلی از شرکت خود و همه برنامه های در حال اجرا آن داشته باشید. آنها می توانند به ردیابی شاخص های کلیدی عملکرد در زمان واقعی، اطمینان از یکپارچگی داده ها و موارد دیگر کمک کنند. بیایید به برخی از مزایای یکپارچه سازی ERP نگاه کنیم.

1- سیستم های قدیمی ارتقا یافته

در محیط رقابتی کسب و کار امروز، سازمان ها در می یابند که چاره ای جز افزودن یک سیستم ERP مدرن ندارند. یک گزارش اخیر از گروه مشاوره پانوراما نشان داد که سیستم‌های قدیمی هنوز هم رایج هستند، به طوری که 35 درصد از پاسخ‌دهندگان در سال 2020 از آنها دور شده‌اند، در مقایسه با 14 درصد سال قبل. نرم افزار خریداری شده سال ها پیش ممکن است دیگر از مدل تجاری شرکت پشتیبانی نکند. یک نام تجاری تجارت الکترونیک ممکن است جهانی شود یا به رویه های داخلی بیشتری نیاز داشته باشد.

ERP به نرم افزارها و سیستم هایی اطلاق می شود که همه فرآیندهای تجاری را به هم متصل می کند: مالی، تولید، زنجیره تامین، فروش، تدارکات و غیره. در سطح پایه، ERP این فرآیندها را در یک سیستم ادغام می کند. یک ERP را نمی توان به طور مستقیم استفاده کرد. بلکه باید با ساختارها و اهداف یک کسب و کار ادغام شود. این نرم افزار داده ها را از منابع مالی گرفته تا منابع انسانی و لجستیکی برای پشتیبانی از برنامه ریزی و عملیات در سطح سازمانی گرد هم می آورد.

داشتن یک ERP متمرکز و یکپارچه سازی نرم افزار ای آر پی برای یک شرکت تجارت الکترونیک در مقیاس بزرگ بسیار مهم است و ادغام هایی که انتخاب می کنید نشان دهنده موفقیت شما است. این راهنما شما را با اصول یکپارچه سازی ERP و چگونگی شروع ساخت سیستم ERP خود از امروز آشنا می کند.

2- داده های متمرکز

یکپارچه سازی نرم افزار ERP امکان متمرکز کردن داده های سازمانی و بهبود ارتباطات در سراسر کسب و کار را فراهم می کند. آنها به ایجاد یک هاب مرکزی کمک می کنند که در آن همه بخش ها می توانند به داده های آنی دسترسی داشته باشند و از راهکارهای انعطاف پذیر و چابک در یک محیط همیشه در حال تغییر استفاده کنند.

بدون سیستم ERP، هر بخش سوابق و پایگاه های داده خود را دارد. تیم‌ها می‌توانند داده‌ها را آپلود کنند و گزارش ایجاد کنند و بین گروه‌های مختلف به اشتراک بگذارند. اما اگر داده‌های تکراری وجود داشته باشد، باید یکپارچگی داده‌ها را تأیید کنند، که کار و دردسر بیشتری برای همه ایجاد می‌کند. سیستم های قدیمی اغلب از دروازه بانان برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات استفاده می کنند، با این حال، آنها می توانند به سرعت غرق در درخواست اطلاعات شوند.

داشتن داده های زیاد یک چیز است. اما داشتن داده های دقیق و امکان دسترسی، تجزیه و تحلیل و عمل بر روی آن چیز دیگری است. یکپارچه سازی‌ ERP به شما کمک می‌کند چارچوب‌های اخلاقی مسئولانه و ایمن برای مدیریت و استفاده از داده‌ها در کسب‌وکار خود بسازید.

3- فرآیندهای خودکار

یک مطالعه نشان داد که 70 درصد از مدیران پشتیبان به دنبال اتوماسیون پیشرفته در یک ERP هستند. این ادغام ها تبادل خودکار و دو جهته داده بین سیستم ها و برنامه های شما را تسهیل می کند و خطاهای انسانی پرهزینه را حذف می کند. اتوماسیون را می توان در نقاط تماس متعدد برای ساده کردن فرآیندهای تجاری استفاده کرد.

برای ایجاد یک سیستم ERP هوشمند می توان فعالیت های زیر را بین سیستم ها منتقل کرد:

  • اطلاعات سفارش
  • اطلاعات مشتری
  • جزئیات حمل و نقل
  • سیستم های حسابداری
  • اطلاعات محصول و قیمت
  • تعداد موجودی ها
  • سفارشات خرید

4- تجارب بهتر مشتری

تجربه مشتری عالی با شخصی سازی مدتی است که در کانون توجه قرار گرفته است. سه چهارم پاسخ دهندگان به نظرسنجی ERP Accenture گفتند که سرمایه گذاری هنگفتی برای جذب مشتریان در زمان واقعی دارند تا تجربه مشتری را افزایش دهند. با این حال، ارائه نیازهای منحصر به فرد مشتری در یک کانال برای حفظ مزیت رقابتی کافی نیست. کسب و کارها باید تجارب مشتری همه جانبه و جامع را درک کرده و ایجاد کنند.

تقریباً 38٪ از مدیران ارشد فناوری اطلاعات بریتانیا موافق هستند که ERP توانایی آنها را برای برآورده کردن خواسته های مشتری بهبود می بخشد، اما فقط 25٪ معتقدند ERP آنها پتانسیل همه کانالی را افزایش می دهد.

یکپارچه سازی ERP می تواند به کسب و کارها کمک کند تا درک عمیقی از ترجیحات و علایق مشتری به دست آورند. سپس می‌توانند از این بینش‌ها برای ایجاد تعاملات واقعا شخصی شده در محیط‌های فیزیکی و دیجیتالی برای بهبود تجربه مشتری استفاده کنند.

روشی که شرکت ها از یکپارچه سازی نرم افزار ERP برای تعامل با مشتری استفاده می کنند، موفقیت برند را در سال های آینده تعیین می کند. کسانی که از سیستم های ERP برای تعامل هوشمند با مشتری استفاده می کنند، موفق خواهند شد.

درخواست دمو رایگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در مطالب کاواک

کاواک در شبکه‌های اجتماعی

شاید دوست داشته باشید

درخواست پروپوزال