به عنوان یک فرد تجاری که به دنبال بازاریابی محصولات و خدمات خود به مشتریانتان هستید، پیامک می تواند ناجی شما باشد. اگر به دنبال یک ابزار ارتباطی موثر و ارزان برای بهبود روابط با مشتری خود هستید، ارسال پیامک انبوه در CRM، بهترین انتخاب است. با ادغام ها و فرآیندهایی که از طریق پیامک انبوه انجام می شود، نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) شما یک درجه بالاتر از همیشه خواهد بود.
ما در دنیایی تکامل یافته زندگی می کنیم و کسب و کار ها خود را با تغییرات همراه با آن وفق داده اند. روی آوردن شرکت ها به پیامک انبوه برای ارسال پیام به مشتریان خود، حرکت بسیار خوبی بوده است. پیامک انبوه به عنوان رایج ترین کانال ارتباطی در مقایسه با ایمیل، به کسب و کار ها این امکان را داده است تا به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنند و روابط با مشتری برقرار کنند.
این مقاله در مورد اهمیت پیامک انبوه و نحوه ارسال پیامک انبوه در CRM را برای بهبود روابط با مشتری را مورد بحث قرار می دهد. به خواندن ادامه دهید!

پیامک انبوه چیست؟

پیامک انبوه یک استراتژی بازاریابی است که شامل ایجاد و ارسال پیام انبوه به لیست بزرگی از افراد و مخاطبان هدف می شود. پیامک های انبوه معمولا از طریق یک فرستنده پیامک انبوه ارسال می شوند. شرکتها معمولا از این استراتژی برای ارتباط با مشتریان و اعلام بهروزرسانی ها، تغییرات، تبلیغات و موارد دیگر استفاده می کنند. گیرندگان مورد نظر باید قبل از اینکه شرکت بتواند چنین پیامک های انبوهی را ارسال کند، رضایت خود را برای دریافت ارتباطات از طریق پیامک اعلام کرده باشند.
کارشناسان مرکز تماس مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) می توانند از ارسال پیام انبوه (ارسال پیامک انبوه در CRM) برای افزایش احتمال پاسخگویی مشتری استفاده کنند. هنگام ارسال پیامک انبوه، واضح و حرفه ای بودن پیام بسیار مهم است. پیام ها باید مختصر باشند، در عین حال که یک فراخوان قوی برای اقدام ارائه می دهند.
فروشندگان همچنین می توانند از طریق ارسال پیامک انبوه در CRM خود، پیامک های انبوه ارسال کنند و کارایی خود را به حداکثر برسانند. اگر ارسال کننده پیامک انبوه با ابزارهای خدمات مشتری ادغام شود، تعامل موفقیت آمیز آنها با مشتریان آسان تر می شود. به جای تماس تک تک با مشتریان برای ارسال همان پیام، اعضای تیم فروش می توانند از پیامک استفاده کنند و زمان قابل توجهی را صرفه جویی کنند. مشتریانی که از یک شرکت پیامک دریافت می کنند، تمایل دارند سریع پاسخ دهند، بنابراین فروشندگان می توانند بدون نیاز به انتظار طولانی برای پاسخ، وظایف خود را انجام دهند.
فروشندگانی که تماس های سرد (cold-call) برقرار می کنند نیز می توانند از پیامک های انبوه بهره مند شوند. بسیاری از اوقات، مشتریان به تماس های تلفنی از شماره هایی که نمی شناسند پاسخ نمی دهند. به جای آن، ارسال پیامک انبوه در CRM، مشتریان را از اینکه چه کسی با آنها تماس می گیرد، آگاه می کند و به آنها این امکان را می دهد که تماس بگیرند یا از طریق پیامک تعامل داشته باشند.
پیامک انبوه چگونه کار می کند؟
به عنوان یک تاجر که به دنبال بازاریابی محصولات و خدمات خود به مشتریانتان هستید، پیامک می تواند ناجی شما باشد. ارسال پیامک انبوه در CRM (سی آر ام)، روشی برای ارسال حجم زیادی از پیام ها به تلفن های مردم است. پیامک ها از طریق کدهای کوتاه ارسال می شوند و به گیرندگان در سمت گیرنده اجازه می دهند به پیامک ارسالی از فرستنده پاسخ دهند. نکته خوب در مورد این نوع پیامک ها این است که می توانید بسته به ترجیح خود، آنها را به اشکال مختلف مانند متن، صدا یا فیلم ارسال کنید و همچنین می توانید آنها را پیگیری کنید.
پیام ها با استفاده از یک پنل پیامکی ارسال و دریافت می شوند. این پنل به شبکه های تلفن همراه متصل است که به ارسال پیامها کمک می کند. این روش مقرون به صرفه است و نرخ باز شدن بالای آن، آن را حتی قابل اعتمادتر می کند، زیرا بسیاری از افراد برای اهداف پیامکی از تلفن های همراه خود استفاده می کنند.
آشنایی با مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)
در چشم انداز کسب و کار مدرن، CRM رمز موفقیتی است که تعامل، حفظ و وفاداری مشتری را هدایت می کند. CRM فراتر از تعاملات صرفا تراکنشی است؛ بلکه در مورد ایجاد درک عمیقی از ترجیحات، رفتارها و نیازهای مشتری شماست. سیستم های CRM دادهها و تعاملات مشتری را متمرکز می کنند و به کسب و کارها اجازه می دهند استراتژی های خود را برای تجربیات شخصی سازی شده تنظیم کنند. اینجاست که ادغام پیامک انبوه وارد عمل می شود و راهبردهای CRM را بهبود می بخشد و آنها را به سطوح جدیدی می رساند. جهت اطلاع بیشتر درباره نرم افزار سی آر ام مقاله جامع ما در این زمینه را از اینجا مطالعه کنید.
چرا باید ارسال پیام انبوه را با CRM یکپارچه کنیم؟

به عنوان یک کسب و کاری که قصد دارد در یک بازار شلوغ متمایز شود، یکپارچه سازی ارسال پیامک انبوه در CRM می تواند مزایای زیادی داشته باشد. این مشتریان هستند که موفقیت یک کسب و کار را رقم می زنند، بنابراین برای ایجاد ارتباط و وفاداری آنها، باید چندین مرحله را طی کنید.
با یکپارچه سازی پیامک انبوه و CRM از طریق ماژول ارسال پیام انبوه، کسب و کار شما می تواند از طریق ارسال پیامک انبوه در CRM مشتریان را حفظ کند و همزمان محصولات را به فروش برساند. این دو، ترکیبی عالی برای دیده شدن و مرتبط شدن کسب و کار شما هستند. بیایید درک بهتری از اینکه چرا باید ارسال پیامک انبوه را با مدیریت ارتباط با مشتری ترکیب کنیم، داشته باشیم:
1. بهبود تجربه مشتری
از طریق ادغام پیامک انبوه با سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در کسب و کار خود، تفاوت چشمگیری در سطح بهبود تجربه مشتری خود مشاهده خواهید کرد. این امر از طریق قدرت شخصی سازی و ارسال محتوای متناسب با مشتریان برای تجربه بهتر امکان پذیر است. کسب و کار شما به سطح متفاوتی از وفاداری مشتری و افزایش رضایت دست خواهد یافت.
2. بهبود CRM
با یکپارچه سازی CRM با پیامک انبوه (ارسال پیامک انبوه در CRM)، کسب و کار شما قادر خواهد بود از مشتریان بینش کسب کند و از همان بینش برای رفع مواردی که نیاز به بهبود دارند استفاده کند. از طریق این پیشرفت ها، شما موفق خواهید شد به مشتریان خدمات بهتری ارائه دهید که آنها را به شما نزدیک نگه دارد.
3. مقرون به صرفه بودن
یکی از بزرگ ترین مزایایی که کسب و کارها می توانند از طریق ارسال پیامک انبوه در CRM با آن مواجه شوند، ارزان بودن آن است و این امر باعث شده است که کسب و کارها بتوانند با هزینه ای اندک، پیام ها را به گروه های مختلف مشتریان خود ارسال کنند.
4. افزایش تعاملات

پیامک انبوه یک پل ارتباطی طبیعی بین یک کسب و کار و مشتریان آن است. ارسال پیامک انبوه در CRM، منجر به پاسخ سریع می شود که روشی مؤثر برای اطلاع رسانی و تعامل با مشتریان است و به افزایش تعامل آنها کمک می کند.
5. مکالمات معنادار
ایجاد کانال های ارتباطی دو طرفه که مشتریان را تشویق می کند تا نظرات، پیشنهادات و نگرانی های خود را بیان کنند.
6- ارتباط آسان
با اعلان های پیامکی به موقع، مشتریان را در مورد سفارشات، تحویل ها و پیشنهادات ویژه مطلع نگه دارید و یک تجربه یکپارچه را تضمین کنید.
7. تعامل فوری و بازخورد در لحظه
پیامک ها با نرخ شگفت انگیز ۹۸٪ باز و خوانده می شوند و این امر، آن را به رسانه ای ایده آل برای بهروزرسانی های سریع، تبلیغات و اعلان های فوری تبدیل می کند. هم چنین از پیامک انبوه برای جمع آوری بازخورد فوری پس از تعامل با مشتری استفاده کنید، زیرا به شما امکان می دهد خدمات خود را ارزیابی کرده و به سرعت بهبود بخشید.
راه های ایجاد ارتباط با مشتری با ارسال پیامک انبوه در CRM

حفظ رابطه با مشتری یکی از مهم ترین کارهایی است که کسب و کارها باید انجام دهند. هرچه آنها احساس ارزشمندی بیشتری کنند، بیشتر مایل به همکاری با شما خواهند بود. در ادامه با ما همراه باشید تا برخی از راه ها و استراتژی هایی را که می توانید ار طریق ارسال پیامک انبوه در CRM با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید، بررسی کنیم.
۱- پیام های شخصی سازی شده ارسال کنید
ارسال پیام های شخصی سازی شده از طریق پیامک انبوه یکی از مؤثرترین راه های برقراری ارتباط با مشتری توسط کسب و کارها است. از طریق شخصی سازی پیامک، به مشتریان خود نشان می دهید که به آنها اهمیت داده و برایشان ارزش قائل هستید.
۲- پیشنهادهای ویژه
کسب و کارها می توانند از خدمات پیامک انبوه برای ارسال پیام های تبلیغاتی به مشتریان خود استفاده کنند. با ارسال آنها، می توانند از طریق تعاملات، رابطهای ایجاد کنند که ممکن است منجر به افزایش فروش و وفاداری مشتری شود.
۳- ارسال یادآوری
شما می توانید از پیامک انبوه برای ارسال یادآوری به مشتریان خود در مورد پیشنهاداتتان استفاده کنید. چه یک رویداد قریب الوقوع باشد و چه یک پیشنهاد ویژه که می خواهید آنها از آن مطلع شوند تا بتوانند خرید کنند.
۴- ارسال نظرسنجی
از خدمات ارسال پیامک انبوه در سی آر ام، برای ارسال نظرسنجی به مشتریان خود استفاده کنید. این کار می تواند به این دلیل باشد که می خواهید بدانید آنها چقدر محصولات شما و حوزه هایی که نیاز به اصلاح دارند را دوست دارند. بر اساس رتبه بندی آنها، می توانید استراتژی بهتری برای محصولات و خدمات خود تدوین کنید که نیازهای آنها را برآورده کند و این برای کسب و کار مفید خواهد بود.
۵- بازخورد بگیرید
از خدمات پیامک انبوه برای دریافت بازخورد و کسب اطلاعات از مشتریان خود استفاده کنید . این به شما کمک می کند تا مشتریان را بهتر بشناسید تا بتوانید محصولات و خدمات شایستهای به آنها ارائه دهید.
۶- پیام های تشکر ارسال کنید
از طریق ارسال پیامک انبوه در مدیریت ارتباط با مشتری، می توانید به عنوان نشانهای از قدردانی شما از مشتریان به خاطر انتخاب شما در برابر سایر کسب و کارها، برای آنها پیام تشکر ارسال کنید. این یک راه عالی برای ایجاد روابط معنادار با آنها و نشان دادن ارزش روابطشان به آنهاست.
۷- نکات و توصیه ها را ارسال کنید
از خدمات پیامک انبوه برای ارسال نکات و توصیهها به مشتریان خود بر اساس آنچه میخواهند از فروشگاه شما خریداری کنند، استفاده کنید. این به شما کمک می کند تا وفاداری و اعتماد را در بین مشتریان ایجاد کنید.
نتیجه
یکپارچه سازی ارسال پیامک انبوه در CRM راهی عالی برای کسب و کار ها جهت افزایش فروش و ایجاد روابط با مشتری است. پیامک انبوه به شما کمک می کند تا پیام های زیادی را به مشتریان خود ارسال کنید و از طریق CRM می توانید ارتباطات را پیگیری و نظارت کنید. اگر کسب و کار شما با این برنامه مدیریت ارتباط با مشتری یکپارچه نشده است، وقت آن رسیده است که آنها را با هم در نظر بگیرید. با کنار هم قرار دادن آنها، چیزهای بسیار زیادی به دست خواهید آورد.
نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری کاواک از طریق ماژول ارسال پیام انبوه، انجام این کار را برای شما راحت کرده است. با خرید CRM کاواک می توانید بدون نیاز به یک پنل پیامکی مجزا، و با استفاده از قابلیت گروه بندی مشتریان در CRM کاواک، می توانید پیام های هدفمند را به گروه های مختلف مشتریان خود ارسال کرده و گزارش های ارسال را مشاهده و بررسی کنید.
درخواست رایگان دمو CRM کاواک
