نرم افزار CRM ویژه بنگاه های معاملات خودرو یک راهکار نرم افزاری است که به نمایندگی های فروش خودرو یا اتو گالری ها در ارائه خدمات به مشتری، فروش و بازاریابی کمک می کند. این نرم افزار CRM مدیریت نمایشگاه اتومبیل، نمایشگاه ها . نمایندگی های فروش ماشین را قادر میسازد تا سرنخها را جمعآوری کنند، عملیات فروش چند کانالی را هماهنگ کنند و روابط عمیقتری با مشتری ایجاد کنند.
شرکت ها به طور فزاینده ای به CRM برای تقویت روابط با مشتری و بهبود سفر مشتری متکی هستند. شرکت هایی که از CRM استفاده می کنند به موارد زیر توجه دارند:
- دسترسی بهتر به اطلاعات مشتریان
- بهبود نرخ تبدیل و حفظ مشتری
- افزایش درآمد و سود
یک نرم افزار CRM برای اتو گالری به شما کمک می کند تا از تمام مزایای CRM بهره مند شوید. نرم افزار CRM ویژه بنگاه های معاملات خودرو، ابزارهای مختلفی را ارائه می دهد که کسب و کارهای مختلف از آن برای کارآمدتر شدن در روش های نظارت بر فروش، تماس ها و ایمیل های خود با مشتریان گذشته، حال و آینده استفاده می کنند.
نرم افزار CRM نمایشگاه ماشین، علاوه بر ارائه برخی عملکردهای اضافی (مانند کنترل موجودی و مدیریت اجاره) مخصوص نمایندگی های خودرو، همه این ابزارها را برای استفاده توسط نمایندگی های خودرو تطبیق می دهد.
CRM چیست؟
اصطلاح CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) شامل استراتژی و فرآیندها و همچنین فناوری مورد استفاده برای مدیریت روابط با مشتری است. سیستم CRM ابزاری برای ثبت و تجزیه و تحلیل دادههای مشتری از منابع متعدد و مرتبسازی آن دادهها به موارد قابل اجرا برای کمک به مدیریت تمام بخشهای یک سازمان است.
معنای آن برای شما این است که نرم افزار CRM ویژه بنگاه های معاملات خودرو، ابزاری است که در آن می توانید تمام اطلاعات مربوط به تعاملات مشتری را در بخش های مختلف نمایشگاه خودرو یا اتوگالری خود مشاهده کنید و می توانید آن اطلاعات را به موارد قابل اجرا برای تولید فروش تبدیل کنید و روابط با مشتریان خود را حفظ کنید. اگر می خواهید اطلاعات بیشتر در مورد CRM به دست آورید، توصیه می کنیم مقاله نرم افزار CRM چیست؟ را حتما مطالعه کنید.
نرم افزار CRM نمایشگاه خودرو چیست؟
نرم افزار CRM ویژه نمایشگاه های خودرو شما را قادر می سازد تا یک سفر لذت بخش مشتری برای خریداران ایجاد کنید. داده های مشتری را جمع آوری کرده، با سرنخ ها اعتماد ایجاد کنید و هم چنین می توانید عملکرد را اندازه گیری کنید تا بهترین خدمات نمایشگاه فروش خودرو را ارائه دهید. CRM خودرو یک پلت فرم خدمات مشتری، فروش و بازاریابی است که برای سفر خرید منحصر به فرد مشتریان خودرو طراحی شده است. چهار مزیت اصلی CRM ویژه بنگاه های معاملات خودرو وجود دارد:
- مدیریت سرنخ – سرنخ های فروش را بدون توجه به اینکه از کجا آمده اند پیگیری کنید: آنلاین، تلفنی، شخص ثالث یا شرکتی.
- پرورش و تولید سرنخ – CRMها به شما این امکان را می دهند که اولین نفری باشید که با ویژگی هایی مانند پاسخ خودکار، به سرنخ های جدید پاسخ می دهد.
- ارتباطات بهبودیافته – CRMها به شما کمک می کنند تمام نقاط تماس مشتری را ردیابی کنید، چه از طریق تماس تلفنی، پیامک یا ایمیل.
- شفافیت و گزارش دهی – برای بهینه سازی فرآیند فروش خود، هر معامله را از ابتدا تا انتها دنبال کنید. هر مکالمه فروش را مشاهده و ضبط کنید، KPI ها را ردیابی کنید، و ROI کانال های بازاریابی فردی را اندازه گیری کنید.
با CRM ویژه بنگاه های معاملات خودرو، نمایشگاه های اتومبیل یا اتو گالری ها میتوانند فرآیندهای فروش، بازاریابی و خدمات مشتری خود را خودکار و سازماندهی کنند و در نهایت، خودروهای بیشتری را بفروشند.
نقش CRM در مدیریت نمایشگاه خودرو چیست؟
انواع مختلفی از نرم افزار CRM از مدل های بسیار ابتدایی تا مدل های فوق العاده پیشرفته و پیچیده وجود دارد. برخی برای استفاده عمومی در نظر گرفته شده اند در حالی که برخی دیگر به طور خاص برای هدف قرار دادن یک صنعت و کسب و کار خاص طراحی شده اند.
بنگاه های معاملات خودرو یا کسب و کار نمایندگی خودرو به خصوص در مورد نحوه عملکرد منحصر به فرد است، از نحوه رسیدگی به سرنخ ها و مشتریان بالقوه گرفته تا مدیریت موجودی بزرگ وسایل نقلیه و همچنین تمام کارهای حسابداری و مالی که باید انجام شود. بخش های زیادی در یک نمایندگی خودرو یا اتو گالری ها وجود دارد، از مشتریانی که تماس می گیرند گرفته تا نهایی شدن فروش، همچنین بازاریابی و امور مالی بخش هایی هستند که در ارتباط با مشتری قرار می گیرند.
داشتن ابزاری که برای پاسخگویی به نیازهای نمایشگاه های اتومبیل طراحی شده باشد، کلید مدیریت کارآمد کسب و کار شما است. برای انجام درست کار به ابزار مناسب نیاز داریم و به عنوان یک اتو گالری، داشتن یک CRM خودرو یا CRM ویژه بنگاه های معاملات خودرو به یک نیاز ضروری برای موفقیت در عصر پیشرفت های فناوری تبدیل شده است.
یک نرم افزار سی آر ام مدیریت نمایشگاه اتومبیل، آنها را قادر می سازد تا سرنخ ها را کشف و ردیابی کنند و سیستمی برای ارتباط با مشتریان بالقوه فراهم کنند. از آنجایی که نمایشگاه های ماشین در هر زمان دارای چشم اندازهای زیادی هستند، دسترسی آسان به این اطلاعات، کارایی هر کسب و کاری را افزایش می دهد و فضا را برای فرصت های جدید باز می کند. زیرا رابطه مستقیمی بین زمان پاسخگویی به سرنخ و نهایی شدن معامله و فروش وجود دارد.
یعنی هر ثانیه ای که بدون پاسخگویی به یک درخواست می گذرد، خطر از دست دادن بالقوه مشتری را افزایش می دهد. نقش نرم افزار CRM نمایشگاه اتومبیل یا اتو گالری در مدیریت این فرصت ها و تبدیل آنها به خریدار و سپس مشتری وفادار است.
ویژگی ها و امکانات CRM ویژه بنگاه های معاملات خودرو
1- سهولت استفاده و طراحی بصری
آموزش کارکنان در مورد فناوری جدید می تواند بسیار وقت گیر باشد. هنگام انتخاب CRM ویژه بنگاه های معاملات خودرو یا CRM مدیریت نمایشگاه خودرو(CRM اتو گالری ها) خود باید مطمئن شوید که نه تنها نیازهای خاص شما را به عنوان یک کسب و کار برآورده می کند، بلکه کاربر پسند است و آموزش آن به کارکنان شما آسان است. یک شرکت CRM را انتخاب کنید که به شما و کارکنانتان برنامه ها و منابع آموزشی و همچنین پشتیبانی خوب از مشتری را ارائه دهد تا مطمئن شوید که تمام جنبه های نمایندگی خود را مرتب کرده اید.
2- ردیابی سرنخ
توانایی ردیابی اینکه سرنخ های شما از کجا می آیند اهمیت زیادی در نمایشگاه ماشین دارد. شما قادر خواهید بود انرژی خود را بر منابعی متمرکز کنید که با ارزش ترین نتایج مورد نیاز کسب و کار شما را ایجاد می کنند.
3- تخصیص وظایف
داشتن یک سی آر ام برای نمایشگاه ماشین که می تواند به طور خودکار سرنخ های شما را جذب و آنها را به اعضای تیم فروش شما تخصیص دهد، به معنای کار دستی و کارهای اداری کمتری است که باید انجام شود. با گزینه تخصیص دستی وظایف، میتوانید عملیات خود را همان طور که لازم میدانید سفارشی کنید و در عین حال قادر به نظارت بر پیشرفت تیم خود باشید.
4- مستندسازی ارتباطات
داشتن تمام منابع ارتباطی شما در یک داشبورد از نظر کارایی و پاسخ به موقع به مشتریان معجزه می کند. امکان استفاده از هر یک از این مکالمات ضبط شده اعم از تلفن، ایمیل، پیامک یا حضوری، در CRM ویژه بنگاه های معاملات خودرو به شما امکان می دهد هر زمینه فرصتی را که کارکنان شما نیاز به پیشرفت در آن دارند، مشاهده کنید.
5- گزارشدهی قوی
داشتن توانایی تولید گزارشها و به دست آوردن بینش در مورد تمام بخشهای موجود در نمایشگاه فروش ماشین برای مدیریت مشتریان و کارکنان و هدایت اقدامات آتی آنها به گونهای است که به بهترین نحو با نیازهای کسبوکار مطابقت داشته باشد.
6- اتوماسیون
با تنظیم اقدامات خودکار در نرم افزار CRM مدیریت نمایشگاه ماشین، میتوانید با تخصیص کارها به تیم فروش خود برای رسیدگی به مشتریان خاص و همچنین تعیین وظایفی که در داشبوردشان به آنها دسترسی دارند، مشتریان خود را به طور مؤثرتری از طریق قیف فروش مدیریت کنید. علاوه بر خودکارسازی وظایف برای تیم خود، همچنین میتوانید پاسخهای الگو را ایجاد کنید و آنها را به موقع برای مشتریانی که درخواست میکنند ارسال کنید. این امر فروش تولید شده توسط سرنخ ها را افزایش می دهد.
7- مدیریت تماس با مشتری
در حالت ایدهآل، یک سی آر ام خودرو به شما امکان میدهد سوابق تماس ایجاد کنید و اطلاعات مشتری، مانند بودجه، ترجیح مدل خودرو، و کانالی که شما را در آن پیدا کردهاند، جمعآوری کنید تا یک پروفایل جامع برای مشتری بسازید. علاوه بر این، یک CRM مدیریت نمایشگاه اتومبیل باید به شما اجازه دهد تا کارهای ساده را خودکار کنید و مخاطبین خود را بدون مزاحمت با ورود بیش از حد داده مدیریت کنید.
8- همکاری تیمی
CRM ویژه بنگاه های معاملات خودرو همکاری بین اعضای تیم را بهبود می بخشد. علاوه بر ویژگیهای ارتباطی، قابلیتهای مدیریت وظیفه تضمین میکند که اعضای تیم بدانند جریان کاری آنها در روز چیست. عملکرد پایگاه دانش به کارمندان اجازه می دهد از یک مکان به آموزش ها، راهنماها و سایر منابع مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند.
دلایل اهمیت CRM نمایشگاه اتومبیل چیست؟
در بازار به سرعت در حال تغییر امروز و با افزایش انتظارات مشتریان، اتخاذ یک سیستم سی آر ام برای نمایشگاه خودرو برای کسب و کارها به منظور حفظ رقابت بسیار مهم شده است. این سیستم با توانایی خود در پیمایش پیچیدگی های فرآیند خرید و فروش خودرو، مزایا و مزیت های زیادی را ارائه می دهد که می تواند تا حد زیادی عملیات را بهبود بخشد و روابط قوی تر با مشتری را تقویت کند و اهمیت این نرم افزار خاص را ثابت کند. برخی از دلایل اهمیت CRM فروش خودرو در نمایشگاه های ماشین به صورت زیر است:
1- افزایش تعامل با مشتری
در نمایشگاه خودرو، حفظ ارتباط قوی با مشتریان در طول فرآیند فروش بسیار مهم است. CRM نمایشگاه اتومبیل و فروشنده خودرو شما را قادر می سازد از طریق کانال های متعددی مانند وب سایت ها، وبلاگ ها، ایمیل ها و رسانه های اجتماعی با مشتریان در ارتباط باشید. با اتوماسیون بازاریابی، میتوانید پیامهای خود را شخصیسازی کنید و یک تجربه مشتری مناسب ایجاد کنید.
2- بهبود عملیات فروش
برای تبدیل سرنخ ها به فروش، ارتباط موثر حیاتی است. CRM نمایشگاه اتومبیل به شما اجازه می دهد تا تعاملات مشتری را با نقاط تماس خود پیگیری کنید و جلسات را در زمان مناسب برنامه ریزی کنید و فرآیند فروش خود را خودکار کنید. با تولید سرنخ و ابزارهای مدیریت فرآیند فروش، CRM ویژه بنگاه های معاملات خودرو باعث جلوگیری از دست رفتن سرنخ ها می شود و از پیشرفت روان در کاریز فروش اطمینان می دهد. علاوه بر این، تجزیه و تحلیل و گزارش فروش، بینش هایی را در مورد فرآیند فروش شما ارائه می دهد و بهینه سازی و بهبود عملیات فروش را ممکن می سازد.
3- افزایش نرخ نهایی شدن معاملات
فرآیند فروش یکپارچه کلید بستن معاملات بیشتر است و CRM مدیریت نمایشگاه اتومبیل بر ارائه یک تجربه فروش استثنایی با ارائه قابلیت های مدیریت کار و اتوماسیون گردش کار تمرکز دارد. این کار همکاری تیمی کارآمد را تضمین میکند و به فروشندگان خودرو اجازه میدهد تا نیازهای مشتری را برآورده کنند و معاملات را با موفقیت نهایی کنند.
نکات مهم در انتخاب نرم افزار CRM برای نمایشگاه خودرو
مانند پیدا کردن ماشین مناسب برای استفاده شخصی خود، قبل از انتخاب بهترین نرم افزار CRM فروش خودرو باید نیازهای کسب و کار خود را بدانید. علاوه بر ویژگی های خاص، در اینجا معیارهای دیگری وجود دارد که به شما در انتخاب CRM خودرو کمک می کند. برای سادهتر کردن فرآیند انتخاب شما، نکات زیر را ذکر می کنیم. در خرید نرم افزار CRM، اطمینان حاصل کنید که به این نکات توجه می کنید.
- چشماندازها و اهداف خود را بنویسید
- مقرون به صرفه و مقیاس پذیر
- دارای ویژگی های قابل تنظیم
- پشتیبانی سریع و موثر
- سازگاری با تلفن همراه
- بررسی امکانات CRM
- امکان مشاهده نسخه دمو
- تجربه کاربری ساده
- استفاده و کاربری ساده
- شناخت نیازهای کسب و کار
- مطالعه انواع مختلف CRM
- بررسی ویژگی های نرم افزار
- در نظر گرفتن هزینه های اجرا
- تحقیق درباره فروشنده
- آزمایش نرم افزار