شماره تماس: 984191011210+

چرا نوآوری و تحول در کسب و کار یک نیاز ضروری است؟

نوآوری و تحول در کسب و کار

نوآوری و تحول در کسب و کار امری اجتناب ناپذیر برای کسب و کارها شده است. شرایط کنونی بگونه ایست که فناوری دیجیتال روز به روز پیشرفت می کند و نقش کلیدی تری در زندگی روزمره‌ ما ایفا می کند. در چنین شرایطی کسب و کارها چاره ای جز پذیرش نوآوری و تحول در کسب و کار ندارند و باید خودشان را با شرایط جدید هماهنگ کرده و به سمت تحول دیجیتال حرکت کنند.

اجازه دهید افق دید گسترده تری را اتخاذ کنیم، در این صورت بحث خیلی ساده می شود. شما باید خودتان را با شرایط روز هماهنگ کنید، در غیر این صورت از قافله جا می مانید. از سوی دیگر هیچ تردیدی نیست که اگر می خواهید معنی و نقش تحول دیجیتال در کسب و کار خود را بهتر درک کنید، باید مفهوم نوآوری و تحول در کسب و کار را دقیق تر و کامل تر بررسی کنید.

چه عواملی در رونق فرایندهای تحول دیجیتال نقش دارند؟

تمام تغییرات کسب و کاری از «مشتریان» آغاز می شوند. شما قطعا با چنین شرایطی روبرو هستید و هیچ توضیح دیگری در این زمینه وجود نخواهد داشت. برای این که در کسب و کارتان موفق شوید، باید رضایت مشتری را جلب کنید.

انتظارات مشتریان مدرن تا حدود زیادی بر اساس فناوری دیجیتال، نوآوری و تحول در کسب و کار و نوآوری های دیجیتال تعیین می شوند. مشتریان جدید به صورت مداوم به جهان دیجیتال متصل هستند، و  راه حل ها، خدمات و محصولات جدیدی را در برابر خودشان متصور می شوند. اگر امکانات جدیدی را در جایی دیگر مشاهده کنند، از شما انتظار دارند همان ها را برای آنها فراهم کنید.

اگر در تأمین خواسته های آنها ناموفق باشید، دنبال کسب و کار دیگری می روند که بتواند نیازشان را برآورده کند. جهان به هم پیوسته‌ دیجیتالی به مشتریان این امکان را داده تا راحت تر از هر زمان دیگری فروشگاه های مختلف را با یکدیگر مقایسه کنند. آنها بدون سختی و دشواری، از یک برند به برندی دیگر مهاجرت می کنند.

بررسی ماژول: ماژول مشتریان

نوآوری دیجیتال در به وجود آوردن هویت کسب و کارها نقش دارد

نوآوری های دیجیتال در کسب و کار

نوآوری دیجیتال یکی از عوامل نوآوری و تحول در کسب و کارها است. تحول دیجیتال روی تمامی صنایع تاثیرگذار است. شما می توانید از طریق خدمات مشتری، رسانه های دیجیتال، و یا تولید کالاهای فیزیکی درآمدزایی داشته باشید. فارغ از اینکه درآمد کسب و کارتان از چه روشی حاصل شده باشد، نوآوری های دیجیتال از قدرت متحول سازی روش های تولید، توزیع و خدمات رسانی به مشتریان برخوردار هستند.

مشتریان کسب و کار، با توجه به نوع کسب و کار، به دو نوع مصرف کننده‌ عادی و تجاری (کسب و کار به کسب و کار) یا B2B تقسیم می شوند. اجازه دهید زاویه‌ دیدمان را گسترش دهیم و کارکنان کسب و کارتان را هم در تعریفمان لحاظ کنیم. در ادامه می بینید که انتظارات کارکنان، با الهام گیری از «تجربه مصرف کننده» به وجود می آیند. انتظارات کارکنان از نوآوری و تحول در کسب و کار به ویژه نوآوری های دیجیتال تا حد زیادی تحت تأثیر تحولات دیجیتال تجربه شده در محیط کار هستند.

مشتریان از کسب و کارها توقع دارند فناوری دیجیتال را به اجرا بگذارند

مشتریان امروزی به کمک توانایی های عصر دیجیتال توانمند شده اند. آنها این فرصت را پیدا کرده اند که به راحتی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. آنها در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با یکدیگر ارتباط دارند. انتظارات و خواسته های آنان از کسب و کارها نیز چنین شرایطی دارند. خواسته‌ مشتریان این است که به صورت دائمی به شرکت های طرف حساب خود دسترسی داشته باشند. عوامل کلیدی مؤثر در تغییر رفتار مصرف کننده کدامند؟ باید اذعان کرد که موبایل ها و رسانه های اجتماعی منشأ این تغییر هستند.

شرکت Salesforce نظرسنجی را انجام داده و نتایج را در گزارشی تحت عنوان «وضعیت مشتریان متصل به شبکه» منتشر کرده است. بیش از نیمی از مشتریان اعلام نمودند که «فناوری»، انتظاراتشان از نحوه‌ تعامل شرکت ها با آنها را تغییر داده است. علاوه بر این، 73 درصد مشتریان ترجیح می دهند با برندهایی مبادله تجاری کنند که در راستای شخصی سازی تجربه‌ خریدشان گام برداشته اند.

از سوی دیگر بر اساس نتایج تحقیق Salesforce، حدود 57 درصد مصرف کنندگان «نوآور بودن» شرکت هایی که از آنها خرید می کنند را امری مهم یا خیلی مهم تلقی می کنند. در صورتی که شرکت ها از مزیت نوآوری و تحول در کسب و کار محروم باشند، مصرف کنندگان دنبال شرکت های جدیدی می گردند تا خریدشان را از آنها انجام دهند. 70 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی معتقدند که فناوری به آنها کمک کرده تا مراودات تجاری خود را راحت تر به هر جایی که دوست دارند انتقال دهند.

توانمندسازی کارکنان برای خلق راهکارهای دیجیتال

توانمندسازی کارکنان در تحول دیجیتال

توانمندسازی کارکنان به عنوان یک نیروی محرک برای ایجاد راهکارهای دیجیتال عمل می کند. گوشی آیفون محصول شرکت اپل یکی از آن نوآوری هاییست که از آن به منزله‌ عاملی کلیدی برای گسترش فناوری های مصرف کننده در محیط کار سازمان ها و شرکت ها یاد می شود. آیفون در آغاز برای استفاده‌ کسب و کارها عرضه و بازاریابی نشده بود، اما محبوبیت آن به حدی سریع افزایش یافت که کارکنان بخش های فناوری اطلاعات شرکت ها مجبور شدند خواسته‌ کارکنان برای جایگزینی سایر دستگاه ها با گوشی های آیفون را قبول کنند.

گوشی آیفون همان فناوری بود که با تغییر وضعیت فعلی، میزان پذیرش و انطباق با فناوری در محیط کار را متحول کرد. به جای اینکه مدیران بخش فناوری اطلاعات به کارکنان بگویند از چه دستگاهی استفاده کنند، تعداد کارکنان متقاضی استفاده از آیفون به حدی زیاد شد که بخش های فناوری اطلاعات مجبور شدند به خواسته‌ آنان احترام بگذارند.

این روند در شرایط فعلی نیز ادامه پیدا کرده است. بسیاری از فناوری های «مخصوص مصرف کننده» راه خود را به محیط کار باز کرده و باعث نوآوری و تحول در کسب و کار شده است. در سمت دیگر همین روند، با پدیده‌ جالب تری روبرو هستیم. شرکت های طراحی نرم افزارهای شرکتی علاقه مند شده اند که طراحی و امکانات ارائه شده در محصولات خود را با خواسته های مصرف کنندگان مطابقت دهند. «سهولت استفاده» موضوع مهمی است که خیلی از شرکت ها از آن حمایت می کنند. از همین روی توانمندسازی کارکنان در جهت نوآوری و تحول در کسب و کارها بسیار اهمیت دارد.

کارکنانی که ذهنیت «ابتدا دیجیتال» را قبول دارند، با هم ارتباط دارند

نسل هزاره‌ جدید بیشتر از هر گروه دیگری از کارکنان، از ذهنیت «ابتدا دیجیتال» حمایت می کنند. نسل هزاره‌ جدید دوران رایانه های شخصی، محصولات الکترونیکی خانگی، و اپلیکیشن های موبایلی را تجربه کردند آنها انتظار دارند مثل سایر بخش های زندگی شان، در محیط کار نیز از همان ابزارهای دیجیتال قدرتمند و با سهولت استفاده‌ بالا بهره مند شوند.

تحولات دیجیتال با بهره گیری از ذهنیت «ابتدا دیجیتال»، موجب توانمندسازی تمامی کارکنان شما می شوند. همان طوری که مصرف کنندگان دنبال کسب و کارهایی هستند که آمادگی و تمایل کافی برای ارتباط دائمی (7 روز هفته/ 24 ساعت شبانه روز) با آنان بر روی رسانه های اجتماعی و سایر کانال های دیجیتال را داشته باشند، کارکنان هم در صورت قرار گرفتن در محیط‌هایی که همکاری بی دردسر، دسترسی آسان به اطلاعات، و کار از هر مکان/ زمانی را به ارمغان می آورند شکوفا می شوند و رشد می کنند. دیجیتالی شدن یکی از متحدین قدرتمند کارکنان توانمندسازی شده است.

مزایای راه اندازی کسب و کار دیجیتالی برای کسب و کارهای کوچک به شدت زیاد است. دیجیتالی شدن تحولات اساسی را در هویت و پتانسیل تجاری کسب و کارها ایجاد می کند و باعث نوآوری و تحول در کسب و کار می شود. دیجیتالی شدن نه تنها امری کلیدی برای تأمین انتظارات مشتری و توانمندسازی کارکنان است، بلکه به کسب و کارهای کوچک کمک کرده با پشتوانه ای کمتر، نتایج چشمگیرتری را حاصل کنند.

دیجیتالی شدن بازدهی فعالیت های کسب و کار را از چند جنبه ارتقا می دهد. برخورداری از یک پایگاه داده مشترک در کُل کسب و کار، استفاده از داده های مشتریان برای تعریف استراتژی های خدمات رسانی و پیام رسانی اختصاصی، امکان برقراری ارتباط از طریق موبایل از سوی کارکنان چند نمونه از این مزایا هستند. این امکانات وقت آزاد تیم های رهبری کننده‌ کسب و کارهای کوچک را افزایش می دهند. آنها فرصت بیشتری خواهند داشت تا مشتریان جدیدی را جذب و حفظ کنند.

نوآوری های دیجیتال در حال متحول سازی صنایع هستند

کارکنان تنها افرادی نیستند که از دسترسی آسان و دائمی به اطلاعات در محیط کار نفع می برند. دستگاه ها نیز هوشمندتر شده اند. هوش مصنوعی (AI)، اینترنت اشیا (IOT)، تحلیل ابری، و حسگرهایی با ابعاد و قابلیت های مختلف، پروسه های ساخت، تولید و انجام تحقیقات را متحول ساخته اند. در حقیقت تمامی جنبه های عملیاتی کسب و کارها، در تمامی صنایعی که به ذهنتان خطور می کنند دگرگون شده و در نتیجه باعث نوآوری و تحول در کسب و کار شده اند. هم چنین فناوری ها و نرم افزارهای تحول آفرین مانند نرم افزار کاواک برای نوآوری و تحول در کسب و کار و حرکت آنها به سمت تحول دیجیتال بسیار مناسب هستند.

اگر نتوانید کسب و کارتان را همگام با تحولات دیجیتالی به روز نگه داشته و از این قافله عقب بمانید، باید بدانید که شما در آینده کسب و کارها و در عصر دیجیتال هیچ جایگاهی نخواهید داشت. در واقع با نوآوری و تحول در کسب و کار و شروع تحول دیجیتال در سازمان خود می توانید ضمن رقابت در بازار بسیار فشرده آینده، خواهید توانست نیازهای مشتریان تان را درک و به آنها در زمان مناسب پاسخ بدهید.

درخواست مشاوره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در مطالب کاواک

کاواک در شبکه‌های اجتماعی

شاید دوست داشته باشید

درخواست پروپوزال