درک فرصت فروش در CRM راه مهمی برای متمایز کردن خود از رقبایتان است. به عنوان یک صاحب کسب و کار، همیشه می خواهید روابط و فرآیندهای فروش خود را با مشتری بهینه کنید. اینجاست که یک نرم افزار CRM می تواند مشکلات شما را حل کند؛ ابزاری برای مدیریت مشتری بالقوه و بهبود نرخ تبدیل شما که برای توسعه کسب و کار بسیار ضروری است. درک خوب فرصت در CRM به شما کمک می کند:
- نرخ تبدیل خود را افزایش دهید.
- پایگاه مشتریان خود را افزایش دهید.
- فرآیند فروش خود را کارآمدتر کنید.
بیایید نگاهی دقیق تر به نحوه دستیابی به این هدف فروش بیندازیم.
فرصت فروش در CRM چیست؟
فرصت فروش در CRM فرصتی با شانس بالا برای خرید از کسب و کار شما است. با شناسایی فرصت ها، می توانید روی مشتریان بالقوه با بیشترین پتانسیل برای بسته شدن فروش تمرکز کنید. فرصت فروش نباید با یک سرنخ اشتباه گرفته شود، فرصت ها در پایپ لاین یا خط لوله فروش بیشتر هستند. شما آنها را شناسایی کرده اید که احتمال خرید آنها از شما بسیار بیشتر است. درک فرصت فروش در سی آر ام – در مقابل سرنخ ها – به شما کمک می کند تا روی مشتریان احتمالی تمرکز کنید که به احتمال زیاد باعث کسب درآمد شما می شوند.
مدیریت فرصت فروش چیست؟

مدیریت فرصت فروش در CRM فرآیندی است که به شما کمک میکند فرصتهای فروش را در حین حرکت به سمت پایین قیف، مدیریت و نظارت کنید. با مدیریت کارآمد فرصت ها، می توانید شانس تبدیل را به میزان قابل توجهی افزایش دهید و سود بیشتری ایجاد کنید. مدیریت فرصت های فروش به شما این امکان را می دهد که با ایجاد یک فرآیند مشخص برای کارکنان فروش، فروش بیشتری را انجام دهید. این به آنها کمک می کند تا معاملات با ارزش را در اولویت قرار دهند و روابط طولانی مدت با مشتریان ایجاد کنند. مدیریت فرصت در فروش فراتر از مدیریت معاملات فردی است.
این یک استراتژی جامع است که موفقیت و رشد کلی سازمان شما را در نظر می گیرد. مدیریت فرصت با عمل به عنوان یک نقشه راه برای بهینه سازی فرآیند فروش و مراحل آن، می تواند بهره وری و عملکرد تیم فروش شما را به حداکثر برساند. این فرآیند همچنین خطرات و فرصت های احتمالی مربوط به خط لوله فروش شما را به نمایش می گذارد. دسترسی به چنین اطلاعات مهمی به کارکنان فروش شما کمک می کند تا اقدامات به موقع انجام دهند و خدماتی متناسب با نیازهای مشتریان بالقوه ارائه دهند.

خط لوله فروش چیست؟
خط لوله فروش یا پایپ لاین فروش (Sales Pipeline) نشان می دهد که مشتریان بالقوه شما تا چه اندازه در فرآیند فروش شما، از نشان دادن علاقه به عنوان یک سرنخ تا پایان فروش، حرکت کرده اند. ردیابی مراحل معامله در CRM با جزئیات به شما نشان می دهد که چگونه یک فرصت در هر مرحله در امتداد خط لوله فروش حرکت می کند. خط لوله 9 مرحله فرصت فروش در CRM را نشان می دهد:
1. مشتری یابی: مشخص کنید که یک مشتری بالقوه چقدر به محصول یا خدمات شما علاقه مند است.
2. صلاحیت: صلاحیت مشتری بر اساس معیارهای تعیین شده (مثلا میزان علاقه آنها، میزان احتمال خرید و غیره) بررسی می شود.
3. تجزیه و تحلیل نیازها: تعیین کنید که آیا محصول یا خدمات شما مطابق با الزامات آنها برای فروش است یا خیر.
4. ارزش پیشنهادی: ارزش محصول یا خدمات خود را از چشم مشتری درک کنید. تجزیه و تحلیل رقبا را برای روشن کردن نقاط قوت و ضعف خود انجام دهید.
5. شناسایی تصمیم گیرندگان: مشخص کنید که چه افرادی قدرت تصمیم گیری در مورد خرید را دارند و رابطه خود را با آنها تقویت کنید.
6. تجزیه و تحلیل ادراک: دریابید که مشتری شما چگونه محصول یا خدمات شما را درک می کند و چه انتظاراتی از آن دارد.
7. پیشنهاد/قیمت پیشنهادی: طرح مدیریت پیشنهاد و قیمت پیشنهاد خود را بررسی کنید و اسناد را ارسال کنید.
8. مذاکره/بررسی: جزئیات نهایی را برای بستن معامله بررسی کنید.
9. بسته شده: در این مرحله نهایی، دو نتیجه ممکن وجود دارد:
- برنده: بین شما و سرنخ شما توافق شده است و آنها مشتری می شوند.
- از دست رفته: مشتری تصمیم می گیرد محصول یا خدمات شما را خریداری نکند. نرم افزار CRM این داده ها را برای کمک به بهبود خط لوله فروش خود مستند می کند.
این مراحل نشان دهنده پیشرفت یک فرصت فروش در مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) به سمت یک فروش موفق است. هر چه یک فرصت به مرحله برد و باخت نزدیکتر شود، درآمد بالقوه آن فرصت بیشتر است. به این، مقدار خط لوله می گویند. به عبارت دیگر، مقدار خط لوله شما نشان دهنده ارزش درآمد احتمالی است که یک فرصت ارزش دارد. بیایید این ایده را بیشتر بررسی کنیم.
تفاوت سرنخ و فرصت فروش در CRM چیست؟

در CRM، سرنخ نشان دهنده مشتری بالقوه ای است که به محصول یا خدمات شما علاقه نشان داده است. سرنخ ها از منابعی مانند زیر به دست می آیند:
- کمپین های بازاریابی
- بازدید از وب سایت
- تماس های سرد
پس فرصت در CRM چیست؟ فرصت، سرنخی است که شما آن را به عنوان یک مشتری بالقوه خوب واجد شرایط کرده و در قیف فروش خود قرار دادید. یک فرصت بیشتر از سرنخ ها احتمال بسته شدن دارد. شما یک مشتری بالقوه را بر اساس معیارهایی که تعیین می کنید برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا آنها یک سرنخ هستند یا یک فرصت، واجد شرایط می کنید. ایجاد این تمایز به شما کمک می کند تا هر مشتری واجد شرایط را به طور مؤثرتری هدف قرار دهید.
برای کمک به شما در پاسخ به این سوال که «فرصت فروش در CRM به طور خاص برای کسب و کار من چیست؟» مطمئن شوید که یک پروفایل مشتری ایده آل ایجاد کنید. این به شما کمک می کند تا اندازه گیری کنید که چه چیزی بهترین سرنخ بالقوه شما را برای هدایت تلاش های شما واجد شرایط می کند.
چرا به ابزار مدیریت فرصت نیاز دارید؟
یک ابزار مدیریت فرصت، ردیابی و پرورش فرصت های فروش در سی آر ام را ساده می کند. این ابزار به شما کمک می کند تا مشتریان بالقوه را دسته بندی کرده و روی آنها تمرکز کنید تا همکار فروش شما بتواند بهترین خریداران بالقوه را در اولویت قرار دهد. این ابزارها برای کمک به شما در شناسایی بهتر فرصت های فروش در CRM طراحی شده اند. یک پلت فرم مدیریت فرصت، اطلاعات مشتریان شما را مستند می کند تا بینش ها و تجزیه و تحلیل های ارزشمندی را به شما ارائه دهد که می توانید با مدیران فروش به اشتراک بگذارید. این داده ها:
- تعدادی بینش در مورد نیازها و ترجیحات مشتری ارائه می دهد.
- استراتژی ها و تصمیمات فروش را تحت تاثیر قرار می دهد.
- دیدگاهی از رشد بالقوه کسب و کار ارائه می دهد.
می توانید از این اطلاعات برای افزایش فروش بر اساس انجمن محصولات/خدمات فرصت استفاده کنید.
انواع مختلف فرصت های فروش

هنگامی که می دانید یک فرصت فروش در CRM خوب کدام است، قدم بعدی یافتن موارد بیشتر است. دسته بندی این فرصت ها به متخصصان فروش کمک می کند تا استراتژی فروش خود را برای هر فرصتی تنظیم کنند. انواع فرصت های فروش عبارتند از:
- سرنخ های موجود
- بازارهای جدید
- بیش فروشی/فروش مکمل
- تمدیدها
- فروش ارجاعی
واضح ترین مکان برای جستجوی فرصت فروش در CRM، در خط لوله فروش فعلی شما است. کدام سرنخ ها دارای نقاط درد، علاقه و تناسب مشتری برای فرصت های فروش هستند؟ همچنین می توانید از همین معیارها برای یافتن بازارهای هدف جدید استفاده کنید. ممکن است یک جمعیت شناسی که قبلا استفاده نشده بود با نقطه درد، علاقه و تناسب مشتری پیدا کنید.
اغلب، بهترین فرصت های فروش، سرنخ های جدید نیستند، بلکه مشتریان فعلی هستند. برای ارائه راه حل های مرتبط اضافی و افزایش ارزش طول عمر مشتری (LTV) از بیش فروشی (Up-selling) و فروش مکمل (Cross-selling) استفاده کنید. به عنوان مثال، مشتریان یک محصول SaaS که قبلا مزایای طرح استاندارد را دیدهاند، ممکن است به سطح بالاتری ارتقا پیدا کنند، در حالی که یک پلت فرم تجارت الکترونیک میتواند محصولات مکمل مرتبط را به بهترین مشتریان خود توصیه کند.

مشتریان فعلی نیز می توانند با معرفی محصول شما به شبکه خود، فرصت های فروش مستقیم جدید را به شما معرفی کنند. در حالی که تبلیغات دهان به دهان می تواند به صورت ارگانیک اتفاق بیفتد، می توانید آن را با یک برنامه ارجاع افزایش دهید که به طور فعال مشتریانی را که دوستان و همکاران خود را به سمت شما می فرستند تشویق می کند و به آنها پاداش می دهد.
چگونه فرصت های فروش را مدیریت کنیم؟
مدیریت فرصت فروش در CRM تضمین می کند که سرنخ های واجد شرایط به سرعت در قیف حرکت کرده و به مشتریان سودآور تبدیل می شوند. با کمک به شما در ارائه تجربیات سازگارتر و لذت بخش تر، تعداد سرنخهایی که از دست می روند، کاهش میدهد. برخی از بهترین روش ها برای مدیریت آسان فرصت های فروش عبارتند از:
1- شناسایی فرصت ها
اولین مرحله مدیریت فرصت فروش در CRM، شناسایی فرصت ها است. با درک واضح مشتریان بالقوه و الزامات آنها، می توانید بر فرصت هایی تمرکز کنید که ارزش بیشتری دارند. قبل از نزدیک شدن به مشتریان احتمالی خود، تحقیقات کافی انجام دهید. بودجه، اهداف تجاری، اندازه تیم، نقاط دردناک و غیره آنها را شناسایی کنید. این به شما کمک می کند ارزش معاملات احتمالی خود را تخمین بزنید و آنها را بر اساس آن اولویت بندی کنید.
2- واجد شرایط بودن سرنخه به طور موثر
صلاحیت یا واجد شرایط بودن سرنخ ها بخشی جدایی ناپذیر از مدیریت فرصت فروش در CRM است. دید بهتری نسبت به فرصتهای در دست ایجاد می دهد و به شما کمک میکند با زمان و منابع خود بهره وری بیشتری داشته باشید. شما می توانید از هر تکنیک واجد شرایطی بر اساس نیازهای تجاری خود استفاده کنید. این ممکن است شامل معیارهای مختلفی مانند بودجه، اعتبار، جدول زمانی، نقاط دردناک، و غیره باشد.
هنگام واجد شرایط بودن سرنخ ها، سؤالات درستی بپرسید تا شانس خود را برای بستن معاملات بیشتر افزایش دهید. سرنخ های واجد شرایط در زمان و تلاش تیم فروش صرفه جویی می کنند. از آنجایی که شما فقط بر سرنخ هایی تمرکز می کنید که شانس واقعی تبدیل شدن به مشتریان را دارند، احتمالا تلاش های شما نتایج مثبتی به همراه خواهد داشت.
3- استاندارد کردن چرخه فروش
یکی از اجزای مهم مدیریت فرصت فروش در CRM، بهینه سازی چرخه فروش شماست. شما باید یک روش عملیاتی استاندارد ساختاریافته برای فرآیند فروش ایجاد کنید که می تواند به تیم شما کمک کند تا پاسخگوتر و سازنده تر باشد. چرخه فروش خود را کوتاه نگه دارید و یک فرآیند استاندارد را برای تیم خود تعریف کنید.
مراحل فردی را به وضوح ترسیم کنید تا به کارکنان فروش کمک کنید که موقعیت مشتریان بالقوه را شناسایی کنند و آنها را به راحتی به جلو ببرند. آموزش مناسب را با پلتفرمهای یادگیری آنلاین و مستندات ارائه دهید تا نمایندگان فروش خود را در درک بهتر فرآیند فروش پشتیبانی کنند.
4- ساخت یک خط لوله فروش
خط لوله فروش به صورت بصری چرخه فروش را نشان می دهد و به شما کمک می کند موقعیت هر سرنخ را ردیابی کنید. این یک دید واضح از تعداد سرنخ های شما و ارزشی که هر معامله دارد را ارائه می دهد. با یک خط لوله فروش تثبیت شده، می توانید مراحل تک تک چرخه فروش خود را شناسایی کرده و اقداماتی را که مشتریان بالقوه را به جلو می برد، تعیین کنید. هر کسب و کاری دارای خط لوله فروش متفاوتی است. این با مراحلی که بخشی از چرخه فروش شما را تشکیل می دهد و معیارهای خروج آنها تعیین می شود.
خط لوله ای که به طور متفکرانه ایجاد شده است همچنین به شما امکان می دهد مراحلی را که بیشتر فرصت ها در فرآیند فروش از دست می رود شناسایی کنید و تغییرات لازم را ایجاد کنید. علاوه بر این، میتوانید از خط لوله فروش برای نظارت بر سرعت معاملات و یافتن راههایی برای افزایش آن استفاده کنید.
5- پیگیری ارتباطات
شما باید از تمام تعاملات با فرصت فروش در CRM خود آگاه باشید تا بتوانید آنها را به خوبی مدیریت کنید. از الزامات آنها آگاه باشید و بر این اساس تعاملات آینده خود را بهینه کنید. ردیابی هر تعامل با مشتریان احتمالی شما را قادر می سازد تا نیازها و نقاط دردناک آنها را به طور موثرتری درک کنید. این به نوبه خود می تواند تعامل شما را بهبود بخشد و به شما در جلب اعتماد آنها کمک کند. با حفظ ارتباط با مشتریان بالقوه خود، می توانید به راحتی پیگیری کنید که آنها چه زمانی آماده انتقال به مرحله بعدی هستند.
6- پیگیری موثر
80 درصد فروش ها بعد از تماس پنجم انجام می شود. این نشان دهنده اهمیت پیگیری با فرصت ها در فروش است. مشتریان بالقوه را با ارائه محتوای مرتبط و آموزنده هر بار که آنها را دنبال می کنید، درگیر نگه دارید. به منظور بهینه سازی پیگیری های خود، باید ترجیحات و رفتار مشتریان بالقوه را دنبال کنید. به عنوان مثال، برخی از سرنخ ها ممکن است به چندین نقطه تماس، و پیگیری بیشتر در مقایسه با دیگران نیاز داشته باشند. این الزامات را هنگام تعریف استراتژی های پیگیری خود در نظر بگیرید.
7- فرآیند خود را مرور کنید
معیارهایی مانند سرعت خط لوله، نرخ تبدیل، نرخ ضرر، و میانگین زمان پاسخ را به طور معمول دنبال کنید تا بر عملکرد مدیریت فرصت فروش در CRM خود نظارت کنید. بررسی منظم استراتژی مدیریت فرصت شما برای اطمینان از اینکه خط لوله شما با حداکثر ظرفیت خود کار می کند بسیار مهم است. تنگناها را در فرآیند فروش خود شناسایی کنید و با بررسی خط لوله فروش، فرصت های از دست رفته را کاهش دهید. تنظیمات لازم را در خط لوله و گردش کار خود انجام دهید تا نرخ تبدیل خود را افزایش دهید.
8- سرنخ های غیرفعال را رد کنید
سرنخ هایی که برای مدت طولانی غیرفعال بوده اند باید از قیف فروش حذف شوند. رها کردن سرنخ ها می تواند دشوار باشد، به خصوص که می خواهید از سرنخ هایی که وارد خط لوله می کنید حداکثر استفاده را ببرید. با این حال، تمرکز بر مشتریان بالقوه بیعلاقه تنها باعث هدر رفتن زمان و تلاش ارزشمند تیم فروش شما میشود. همچنین اثربخشی مدیریت فرصت های شما را به خطر می اندازد. بنابراین، بهتر است سرنخ های غیرفعال را رد کنید تا اینکه تلاش های بیهوده ای برای زنده کردن آنها انجام دهید.
9- از ابزار مناسب استفاده کنید
سرمایه گذاری بر روی نرم افزار مناسب مدیریت فرصت فروش در CRM به اندازه داشتن یک برنامه مدیریتی خوب بسیار مهم است. یک نرم افزار CRM می تواند به شما در ایجاد و مدیریت خط لوله فروش جهت ردیابی فرصت های فروش کمک کند. این ابزار شما را قادر می سازد تا تعاملات را شخصی سازی کنید، قرار ملاقات ها را برنامه ریزی کنید و حرکت سرنخ ها را پیگیری کنید. علاوه بر این، ترکیب نرمافزار ردیابی فروش میتواند فرآیند فروش شما را سادهتر کند و بینشهای ارزشمندی برای بهبود عملکرد ارائه دهد.
آیا برای مدیریت فرصت ها به CRM نیاز دارید؟
نرم افزار CRM اساسا تمام فرآیندها و داده های تجاری شما را در یک پلتفرم واحد متمرکز می کند. این می تواند به ایجاد مکالمات معنادارتر با مشتریان بالقوه و مشتریان کمک کند. با ساده سازی فروش، بازاریابی و پشتیبانی مشتری، سیستم CRM رضایت و حفظ مشتری را افزایش می دهد. اما ابزاری که برای ارتباط با مشتری در نظر گرفته شده است چگونه بر فرآیند مدیریت فرصت های فروش تأثیر می گذارد؟
اطلاعات زیادی بین سرنخ ها و تیم های بازاریابی و فروش شما جریان دارد. یک راهکار قدرتمند مدیریت فرصت فروش در CRM میتواند تمام آن اطلاعات را به دست آورد و به شما کمک کند از طریق ویژگیهای مناسب بیشترین استفاده را از آن ببرید. با یک CRM همه کاره با ردیابی خط لوله فروش، تجزیه و تحلیل داده ها، و قابلیت های اتوماسیون، تیم فروش شما هرگز از معاملات مهم چشم پوشی نخواهد کرد و در موقعیت بهتری قرار می گیرد تا سرنخ ها را به سمت تصمیم خرید نهایی راهنمایی کند.
مزایای استفاده از CRM در مدیریت فرصت ها
در اینجا برخی از مزایای مهم استفاده از ابزار مدیریت فرصت CRM آورده شده است:
مدیریت سرنخ را بهبود می بخشد
CRM به شما کمک می کند تا مدیریت سرنخ را برای کسب و کار خود با سازماندهی مناسب و در دسترس نگه داشتن تمامی اطلاعات برای اعضای تیم بهبود بخشید. این نرم افزار سرنخ ها را از منابع مختلف مانند فرم های وب، نظرسنجی ها و غیره می گیرد و آنها را در یک پایگاه داده متمرکز ذخیره می کند. نمای 360 درجه دادههای سرنخ به تیم فروش شما کمک میکند تا تعاملات را شخصیسازی کند و در مناسبترین زمان به مشتریان بالقوه برسد. شما می توانید از CRM برای دسته بندی سرنخ ها و هدایت آنها به نمایندگان فروش مناسب استفاده کنید.
دید بهتری را در خط لوله فروش فراهم می کند
ابزارهای CRM به شما کمک میکنند خط لوله فروش و فرآیندهای مرتبط با آن را بهتر مشاهده کنید. این نرم افزار به شما امکان می دهد موقعیت فرصت فروش در CRM را در زمان واقعی ردیابی کنید و بر اساس آن آنها را اولویت بندی کنید. با تجزیه و تحلیل داده های موجود می توانید به روز بمانید و تصمیمات تجاری بهتری بگیرید. علاوه بر این، میتوانید از توصیهها و بینشهای داده های CRM برای بهبود پیشنهادات تجاری خود و مرتبطتر کردن آنها با بازار هدف استفاده کنید.
فرآیندهای تکراری را خودکار می کند
با یک سیستم CRM قوی، میتوانید کارهای زمانبر مختلف مانند ورود دادهها، زمانبندی قرار ملاقاتها، مسیریابی سرنخها، ارسال یادآوریها و ایمیلها را خودکار کنید. چنین فرآیندهای خودکاری به کارکنان فروش شما کمک می کند تا از وظایف دستی بالاتر بروند و در کار، بهره وری بیشتری داشته باشند.
اتوماسیون CRM همچنین خطاها و ناهماهنگی های دستی را حذف می کند و به نتایج بهتر کسب و کار کمک می کند. همچنین به کاهش هزینه ها و استانداردسازی گردش کار کمک می کند. میتوانید محرکها را برای خودکارسازی اقدامات در مراحل مختلف چرخه فروش پیکربندی کنید. این امر تاخیرهای غیرضروری را کاهش می دهد و به بهبود تجربیات مشتری کمک می کند.
همه را در یک سطح نگه می دارد
توصیه های هوشمند و هشدارهای فوری می تواند به نمایندگان فروش شما کمک کند تا بر فرصت مناسب در زمان مناسب تمرکز کنند. این بینشها همچنین میتواند به آنها قدرت دهد تا با تفکر بیشتری به فرصتها نزدیک شوند و شانس خود را برای بستن معامله به حداکثر برسانند. با هشدارها و اعلانهای بیدرنگ، همه اعضای تیم میتوانند از هر تحول یا تغییر در خط لوله فروش بهروز باشند. با ادغام ایمیل همه چیز را در یک مکان دریافت کنید.
یکپارچه سازی ایمیل میتواند مدیریت فرصت های فروش در CRM را با کمک به شما در حفظ همه ارتباطات بهبود بخشد. تمام تعاملات قبلی و جزئیات مرتبط در یک مکان مرکزی ذخیره می شوند. این امر باعث میشود تا ارتباط شخصیتر و مؤثرتر باشد. میتوانید به راحتی هر ایمیلی را که از قبل به اشتراک گذاشته اید پیدا کنید و برای مخاطبین فردی یادداشت برداری کنید تا تعاملات خود را ثابت نگه دارید.
استفاده از CRM برای مدیریت فرصت به طور موثر
برای اینکه سیستم CRM شما واقعا مؤثر باشد، باید اطلاعات مشتری مورد نیاز برای بستن یک معامله را به تیم فروش شما بدهد. به عنوان مثال، اگر محصولات یا خدمات خود را به یک شرکت می فروشید، کارکنان فروش شما باید تصمیم گیرندگان آن شرکت را بشناسند. علاوه بر این، آنها به اطلاعاتی در مورد تماس هایی که قبلا برقرار شده است نیاز دارند.
یک CRM می تواند به شما در تمام این موارد و خیلی بیشتر کمک کند. با این حال، مدیریت فرصت فروش در CRM بسیار بیشتر از انتخاب یک برنامه کاربردی و اجرا با آن است. مدتها قبل از پیادهسازی واقعی راهکار CRM، به مقدار مشخصی آمادهسازی نیاز دارید تا مطمئن شوید که آنطور که نیاز دارید برای شما کار میکند. با CRM مناسب، این فرآیند نباید خیلی سخت باشد، با این فرض که قبل از پیاده سازی مقدار مناسبی کار کرده اید. در اینجا چند راه برای بهبود مدیریت فرصت فروش در CRM وجود دارد:
- دانستن اینکه سرنخ در کجای قیف فروش قرار دارد برای دستیابی به نتایج بهینه بسیار مهم است. این به کارکنان فروش شما امکان می دهد که با دانش و اطمینان خاطر به هر تعامل با مشتری نزدیک شوند. بنابراین، شما باید یک قیف فروش با مراحل کاملا مشخص ایجاد کنید که هیچ ابهامی باقی نگذاشته و فرآیند را برای تیم فروش شما استاندارد کند.
- نرم افزار CRM همچنین باید حاوی اطلاعاتی در مورد سرنخهای شما باشد، مانند اینکه از چه فناوریهایی استفاده میکنند، به دنبال چه چیزی هستند، نقاط دردسرشان و زمانی که به دنبال خرید هستند. هر گونه اطلاعات پس زمینه ای که در مورد مشتری در دسترس است می تواند برای افزایش شانس فروش موفق استفاده شود. اطمینان حاصل کنید که اطلاعات مرتبط را از سرنخ های خود جستجو می کنید و این داده ها را در سیستم CRM خود ذخیره می کنید.
- کارکنان فروش شما میتوانند از گزارشهای دقیق در مورد سرنخهای خاص استفاده کنند تا به طور کامل بفهمند که چه چیزی یک فرصت سرنخ CRM را برای تبدیل شدن به مشتری انگیزه میدهد. داشتن این اطلاعات در دسترس شما، شانس تعامل سازنده و معنادار با سرنخ ها را افزایش می دهد.
- از آنجایی که برنامههای CRM اطلاعات مربوط به یک سرنخ را در یک مکان مرکزی جمع میکنند، تیم فروش شما میتواند از لحظهای که یک سرنخ علاقه نشان میدهد به هر سؤال، نیاز و درخواستی به سرعت پاسخ دهد. این نوع خدمات، حتی قبل از اینکه فروش واقعی اتفاق بیفتد، تأثیر مثبتی بر سرنخها میگذارد و آنها را سریعتر به مشتریان وفادار تبدیل میکند.
- یکی از مهم ترین چیزهایی که باید هنگام استفاده از CRM برای مدیریت فرصت فروش در CRM اطمینان حاصل کرد، تمیز نگه داشتن داده ها است. همچنین میتوانید از یک ابزار تأیید شماره تلفن همراه با آن استفاده کنید که میتواند با حذف مخاطبین نامعتبر و افزودن اطلاعات ارزشمند مانند اطلاعات شرکت مخابراتی، نوع خط و موقعیت جغرافیایی برای بهبود دادههای CRM شما کمک کند. ممیزی های منظم داده های CRM خود را انجام دهید تا از یکپارچگی و قابلیت استفاده برای کسب و کار خود اطمینان حاصل کنید. چنین بررسی هایی می تواند در به روز نگه داشتن سیستم CRM شما و استفاده موثرتر از آن کمک کند.
یک راهحل قدرتمند نرمافزار CRM بر نحوه برخورد کارکنان فروش شما با سرنخها و میزان بازگشت سرمایه در نهایت تأثیر میگذارد. از آنجایی که نرمافزار CRM بخش قابلتوجهی از بازاریابی را خودکار میکند و میتواند به گونهای پیکربندی شود که وقتی سرنخهای واجد شرایط در دسترس هستند به تیم فروش شما هشدار دهد، تیم فروش شما میتواند در بالای هر فرصت فروش باقی بماند.
کسب و کار خود را با مدیریت فرصت ها رشد دهید
به طور خلاصه، روشی که فرصت فروش در CRM را مدیریت می کنید بر درآمدی که به دست می آورید تأثیر می گذارد. مدیریت مؤثر فرصتهای فروش میتواند پتانسیل درآمد شما را به حداکثر برساند و به شما کمک کند از هر سرنخ در چرخه فروش خود بیشترین بهره را ببرید. با اجرای بهترین شیوه های فرآیند فروش و فناوری مدیریت فرصت مناسب، می توانید نتایج فروش خود را به طور قابل توجهی متحول کنید.
و در این فرآیند، یک ابزار CRM می تواند کمک بزرگی باشد. با نرم افزار CRM کاواک، می توانید اعتماد مشتریان بالقوه خود را با پاسخگو بودن و سازگاری بیشتر در خدمات خود جلب کنید. این می تواند به شما قدرت دهد تا پیگیری های خود را بهینه کنید، به اعتراضات احتمالی رسیدگی کنید و تجربیات شخصی را به مشتریان بالقوه ارائه دهید. همه اینها به بهبود فروش و رشد سریع کمک می کند.