شماره تماس: 984191011210+

ضرورت تحول دیجیتال برای کسب و کارها چیست؟

ضرورت تحول دیجیتال

ضرورت تحول دیجیتال و توجه به آن برای رشد کسب و کارها جهت حضور و باقی ماندن در رقابت با رقبا، موضوعی بسیار حیاتی است. تحول دیجیتال دیگر یک گزینه نیست، اما به عنوان موفقیتی حیاتی برای تداوم کسب و کار و رشد آینده ظاهر شده است. تحول دیجیتال صرفا به معنای بالا بردن و جابجایی زیرساخت قدیمی فناوری اطلاعات به ابر برای صرفه جویی در هزینه و راحتی نیست. مدیر عامل منطقه هند در Google Cloud می گوید: سازمان ها فناوری های جدیدی را برای طراحی مجدد و بازتعریف روابط با مشتریان، کارمندان و شرکای خود اتخاذ می کنند که شامل نوسازی برنامه ها و ایجاد مدل های تجاری، محصولات و خدمات جدید است.

چشم انداز کسب و کار در دهه گذشته به طور چشمگیری تغییر کرده است و ضرورت تحول دیجیتال به یک جنبه اساسی موفقیت کسب و کارها تبدیل شده است. تحول دیجیتال ادغام فناوری دیجیتال در تمام زمینه های یک کسب و کار است که منجر به تغییرات اساسی در نحوه عملکرد کسب و کار و ارائه ارزش به مشتریان می شود.

تحول دیجیتال چیست؟

فرآیندی است که طی آن شرکت‌ها فناوری‌ها را در سراسر کسب‌وکار خود تعبیه می‌کنند تا تغییرات اساسی را به وجود آورند. مزایای تحول دیجیتال شامل افزایش بهره وری، چابکی بیشتر کسب و کار و در نهایت بازگشایی ارزش جدید برای کارکنان، مشتریان و سهامداران است. بسیاری از مسیرهای مختلف منجر به تحول دیجیتال می شود و سفر هر سازمان منحصر به فرد خواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در  این مورد، مقاله تحول دیجیتال چیست؟ را مطالعه کنید.

ضرورت تحول دیجیتال در شرکت ها چیست؟

ضرورت تحول دیجیتال در شرکت ها

1- بهبود تجربه مشتری

در دنیای امروزی، مشتریان انتظار تجربه یکپارچه و شخصی را در همه کانال ها دارند. تحول دیجیتال به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد تا با استفاده از داده‌ها برای درک رفتار، ترجیحات و نیازهای مشتری، چنین تجربه‌ای را ایجاد کنند. با این دانش، کسب‌وکارها می‌توانند ارتباطات را شخصی‌سازی کنند و پیشنهادات محصول را متناسب کنند و در نهایت رضایت مشتری را افزایش دهند.

2- انتظارات جدید مشتریان

مشتری امروزی، انتظار دارد همان تجربه ای را که در یک محیط حرفه ای دارد، با فناوری در زندگی شخصی خود داشته باشد. اما برای یک کسب و کار معمولی، دستیابی به این امر می تواند چالش برانگیز باشد. کسب‌وکارها به طور فزاینده‌ای خواستار خدمات فناوری اطلاعات ترکیبی چابک‌تر و قابلیت شبکه‌سازی چابک هستند و داشتن تجربه کاربری مناسب بخش مهمی از تحول کسب‌وکار است.

3- افزایش بهره وری

افزایش بهره وری یکی دیگر از دلایل ضرورت تحول دیجیتال در سازمان های است. دگرگونی دیجیتال می‌تواند با خودکارسازی فرآیندهای دستی و ساده‌سازی گردش‌ کارها، کارایی شرکت را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. این می‌تواند هزینه‌ها را کاهش داده و بهره‌وری را افزایش دهد و به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد تا روی کارهای با ارزش تمرکز کنند.

4- چابکی در پاسخگویی به تقاضای بازار

تحول دیجیتال به کسب و کارها این امکان را می دهد که به سرعت به تغییرات در تقاضاهای بازار پاسخ دهند و به آنها امکان می دهد استراتژی های خود را در صورت نیاز تطبیق داده و تغییر دهند. با وجود فناوری مناسب، کسب‌وکارها می‌توانند به سرعت و به آسانی تغییراتی در محصولات، خدمات و استراتژی‌های بازاریابی ایجاد کنند تا با تغییرات بازار همگام باشند و از رقبا جلوتر بمانند.

5- دسترسی به مدل های کسب و کار جدید

یکی از دلایل ضرورت تحول دیجیتال در کسب و کارها، دسترسی به مدل های جدید کسب و کار است. دگرگونی دیجیتال مدل‌های کسب‌وکار جدیدی را می‌گشاید که قبلا امکان‌پذیر نبودند. برای مثال، کسب‌وکارها می‌توانند از فناوری دیجیتال برای ایجاد جریان‌های درآمدی جدید، مانند خدمات مبتنی بر اشتراک یا بازارهای آنلاین استفاده کنند. تحول دیجیتال هم چنین به کسب‌وکارها امکان می‌دهد تا دامنه خود را در سطح جهانی گسترش دهند و بازارها و فرصت‌های جدیدی را برای رشد باز کنند.

6- تجزیه و تحلیل داده های پیشرفته

تجزیه و تحلیل پشرفته

داده‌ها رگ حیات هر کسب‌وکاری هستند و تحول دیجیتال به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد تا حجم وسیعی از داده‌ها را جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل کنند تا بینشی در مورد رفتار، اولویت‌ها و نیازهای مشتری به دست آورند. با این دانش، کسب‌وکارها می‌توانند تصمیمات مبتنی بر داده اتخاذ کنند و استراتژی‌های خود را برای حداکثر تأثیر بهینه کنند.

7- امنیت اولویت مهم

یکی دیگر از دلایل ضرورت تحول دیجیتال، مسأله امنیت داده ها است. یکی از مشکلات بزرگ بسیاری از مدیران در حوزه فناوری اطلاعات این است که چگونه داده های بیشتری را در شبکه های خود قرار دهند و در عین حال آن داده ها را ایمن نگه دارند. این یک وظیفه به طور فزاینده پیچیده ای است که به اجرای دقیق در مورد دسترسی، انطباق داده ها و محافظت در برابر حملات مخرب نیاز دارد. ضروری است که کسب و کارهای پیشرو، یک استراتژی امنیتی را به طور مداوم در تمام شبکه ها، برنامه ها و داده ها برای هر خدمت یا ارائه دهنده خدماتی که استفاده می شود، اجرا کنند.

8- تصمیمات بهتر و سریع تر

قرار دادن داده ها و تجزیه و تحلیل ها در مرکز استراتژی تحول دیجیتال به کسب و کارها امکان می دهد از داده های بزرگ استفاده کنند. امروزه کسب و کارها به حجم بیشتری از داده ها نسبت به قبل دسترسی دارند. با مجموعه ای مناسب از ابزارهای تحلیلی، این داده ها را می توان به بینش های تجاری ارزشمند تبدیل کرد که می تواند برای تصمیم گیری آگاهانه تر و سریع تر مورد استفاده قرار بگیرد.

چرا تحول دیجیتال مهم است؟

قبل از همه‌گیری COVID-19، تحول دیجیتال عمدتا بر تجربه مشتری متمرکز بود. سپس، همه چیز تغییر کرد و شتاب گرفت. اکنون، تحول دیجیتال محور کارایی عملیاتی و نوآوری در سراسر سازمان است. در سراسر صنایع، تغییرات در امواج کوتاه‌تری نسبت به گذشته اتفاق می‌افتد و مدیران عامل فشار را احساس می‌کنند اما فرصت را برای کل سازمان تشخیص می‌دهند.

تحقیقات در مورد «رابطه جهش و رهبری» نشان می‌دهد که شرکت‌های پیشرو در فناوری سازمانی دو برابر سریع‌تر از بیشتر شرکت‌ها رشد می‌کردند و با دوبرابر کردن سرمایه‌گذاری‌های فناوری خود، اکنون پنج برابر سریع‌تر رشد می‌کنند. مدیران از فناوری‌های ابری، از جمله هوش مصنوعی، استفاده می‌کنند تا از همتایان خود پیشی بگیرند. آنها زودتر از فناوری نوآورانه استفاده می کنند و بیشتر سرمایه گذاری می کنند و بودجه IT خود را به سمت نوآوری هدایت می کنند.

مراحل تحول دیجیتال موفق

اگرچه ضرورت تحول دیجیتال در کسب و کارها انکارناپذیر شده است، با این حال هر سازمانی سفر تحول دیجیتالی خود را دنبال می کند. به طور کلی پنج مرحله مشترک برای تحول دیجیتال موفق وجود دارد که اکثر سازمان ها دنبال می کنند:

1- آنها اهداف را با اهداف تجاری هماهنگ می کنند. سازمان‌های موفق با این سؤال شروع می‌کنند: می‌خواهم به چه نتایج تجاری برای مشتریان برسم، و کسب‌وکار در تلاش برای حل چه مشکلی است؟ سپس آنها اهداف خود را با نتیجه ای که کسب و کار در تلاش برای دستیابی به آن است هماهنگ می کنند.

2- فناوری اطلاعات و کسب و کار برای ایجاد همکاری مشترک گرد هم می آیند. همسویی و همکاری در بخش های مختلف عملکردی شرکت برای موفقیت دیجیتال ضروری است. بسیاری از سازمان‌ها برای کمک به ایجاد تحولات دیجیتال، تیم‌های متقابل ایجاد می‌کنند.

3- شرکت ها شرکای استراتژیک مناسبی را انتخاب می کنند. مدیران فناوری اطلاعات خواه یک مشاور بزرگ، یکپارچه ساز سیستم یا فروشگاه طراحی بوتیک باشد، برای کاهش زمان جهت ارزش کسب و کار به کمک نیاز دارند تا الزامات دیجیتال را برآورده کنند.

4- آنها کسب و کار و محصولات را بر اساس نتایج مشتری دوباره طراحی می کنند. تجربه مشتری یک محرک کلیدی برای تحول دیجیتال است و بیشتر ابتکارات دیجیتالی برای بهبود تعامل با مشتری و باز کردن راه‌های جدید برای تجارت طراحی شده‌اند.

5- کارمندان را در زمینه دیجیتال بازآموزی کنید. ارتقاء مهارت در فناوری ها به یک تجارت ضروری برای رقابت در عصر دیجیتال تبدیل شده است. بنابراین باید کارکنان خود را نسبت به فناوری هایی که در سازمان خود مورد استفاده قرار می دهید، آموزش بدهید.

نتیجه

تحول دیجیتال دیگر یک گزینه برای کسب و کارها نیست، بلکه یک ضرورت است. کسب‌وکارها با پذیرش فناوری دیجیتال و تغییر در عملیات خود، می‌توانند تجربه مشتری را افزایش دهند، کارایی را افزایش دهند و در پاسخگویی به تقاضاهای بازار چابکی به دست آورند. تحول دیجیتال هم چنین مدل‌های تجاری جدید و فرصت‌هایی را برای رشد باز می‌کند. برای رقابتی ماندن در چشم انداز کسب و کار به سرعت در حال تحول امروز، کسب و کارها باید تحول دیجیتال را در آغوش بگیرند و آن را به یک جنبه ضروری از استراتژی خود تبدیل کنند.

درخواست مشاوره رایگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در مطالب کاواک

کاواک در شبکه‌های اجتماعی

شاید دوست داشته باشید

درخواست پروپوزال