لوگو نرم افزار کاواک

شماره تماس: 33346747-041

مزایای تحول دیجیتال چیست؟

مزایای تحول دیجیتال

برخورداری از مزایای تحول دیجیتال بستگی به مدیران کسب و کارها دارد که بخواهند چگونه و در چه سطحی از تحول دیجیتال در سازمان خود بهره مند شوند. با وجود اینکه همه قبول دارند تحول دیجیتال برای موفقیت تمام شرکت های مدرن حیاتی است، اما هیچ کسی ادعا نمی کند چنین تحولی ساده است. تحول دیجیتال یک فرایند چندوجهی، پیچیده و مملو از چالش است که حتی باتجربه ترین مدیران هم در مواجهه با آن دچار سردرگمی می شوند.

اگر قبل از شروع سفر تحول دیجیتال به کمی دلگرمی نیاز دارید، به 20 مزیت از مزایای تحول دیجیتال معرفی شده در این مقاله توجه کنید. این مزایا به حدی برای موفقیت یک کسب و کار مدرن حیاتی هستند، که باورتان نمی شود حتی فکر بی توجهی به آنها به ذهنتان خطور کرده باشد. قبل از هر چیز بهتر است مفهوم تحول دیجیتال را بدانیم.

تحول دیجیتال چیست؟

تحول دیجیتال فرآیند استفاده از فناوری های دیجیتال برای ایجاد – یا اصلاح – فرآیندهای کسب و کار، فرهنگ و تجربیات مشتری برای برآوردن نیازهای تجاری و بازار در حال تغییر است. این تصور مجدد از تجارت در عصر دیجیتال، تحول دیجیتال است.

تحول دیجیتال ادغام فناوری دیجیتال در تمام زمینه های یک کسب و کار است که اساسا نحوه عملکرد و ارائه ارزش به مشتریان را تغییر می دهد. همچنین این یک تغییر فرهنگی است که سازمان ها را ملزم می کند که به طور مداوم وضعیت موجود را به چالش بکشند.

مهم ترین مزایای تحول دیجیتال چه چیزهایی هستند؟

مزایای تحول دیجیتال برای کسب و کارها

در اینجا 20 مزیت کلیدی از مزایای تحول دیجیتال را معرفی می کنیم. شما نمی توانید تحت هیچ شرایطی آن ها را از دست بدهید:

1- رضایت مشتری را افزایش می دهد

انتظارات مشتری هرگز تا این حد بالا نبوده است. از یک سو، مشتریان خواهان خدمات شخصی سازی شده ای هستند که نیازهای فردی شان را برآورده کنند. از سوی دیگر می خواهند کارها به صورت خودکار انجام شوند و تمایل ندارند برای کارهایی همچون دسترسی، به روزرسانی، غیرفعال سازی، یا فعال سازی مجدد نرم افزارها با نیروی انسانی روبرو شوند.

یکی از بارزترین مزایای تحول دیجیتال در کسب و کار این است که شما امکان پیاده سازی ابزارها و استراتژی های دیجیتال کارآمد را به دست می آورید. اصلاح مجوز در هر مکان یا هر صنعت و فرایندهای خودکارسازی شده دو نمونه از این تحولات هستند. این فرایندهای دیجیتالی شده افزایش مستقیم رضایت مشتری را به همراه دارند.

2- دسترسی به بینش های داده محور را ممکن می کند

یکی از مهم ترین مزایای تحول دیجیتال این است که کسب و کارتان توانایی جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها را پیدا می کند. شما می توانید این داده ها را به بینش های کاربردی و درآمدزا تبدیل کنید. در گذشته، داده های کسب و کار روی چند پلتفرم مجزا پراکنده بودند.

حالت بدتر این بود که شما حتی نسبت به جمع آوری و استفاده از داده ها هم اقدام نمی کردید. تحول دیجیتال امکان جمع آوری موثر داده ها، ذخیره متمرکز آنها، و خلق ابزارهای مختص تحلیل و تبدیل داده ها به اطلاعات را فراهم خواهد کرد. چنین اطلاعاتی به شرکت ها کمک می کنند تا تصمیمات آگاهانه تری اتخاذ کنند.

3- تجاری سازی نرم افزار را ممکن می سازد

در سال 2015، مدیر عامل شرکت مایکروسافت در برابر رهبران صنعتی و کسب و کاری حاضر در کنفرانس هم اندیشی سالیانه شرکت مایکروسافت ایستاد و این جمله مشهور را بیان کرد: «هر شرکتی یک شرکت نرم افزاری است». در آن زمان، درک چندانی از «نرم افزار مداری» وجود نداشت.

تحول دیجیتال امکان پولی کردن یا تجاری سازی نرم افزار را فراهم می سازد. چارچوب دیجیتال به شما کمک می کند جریان های درآمدی جدید را شناسایی کنید، با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و به داده های حیاتی کسب و کار دسترسی داشته باشید.

از راهکارهای مدیریت نرم افزاری همچون کاواک Kavak استفاده کنید تا چارچوب دیجیتالی مورد نیاز برای شروع تحول نرم افزاری شرکت را به دست آورید.

4- تجربه کاربری با کیفیت را ایجاد می کند

شرکت های با ارزش بالا می دانند که فقط یک محصول را تحویل نمی دهند، بلکه تجربه کاربری را هم تحویل می دهند. از مزایای تحول دیجیتال این است که تجربیات زیبا و بی دردسری را فراهم می کند. این تجربیات با اتکا به اتوماسیون، هوش مصنوعی، و ابزارهای خود خدمتی ایجاد می شوند. با تحویل یک تجربه کاربری بی دردسر به مشتریان، تسلط خود بر عصر دیجیتال را اثبات کنید.

5- ترغیب کننده همکاری و ارتقا دهنده ارتباطات است

تحول دیجیتال ارتباطات را ارتقا می دهد

برای دستیابی به نوآوری و دستاورد مدنظر، به یک پلتفرم دیجیتالی نیاز دارید که ارتباط و همکاری در تمامی بخش های درونی کسب و کار را افزایش دهد. از دیگر مزایای تحول دیجیتال می توان به مواردی اشاره کرد که ارتباطات غیرضروری، داده های تکراری، زمان های پاسخگویی طولانی (پاسخگویی کند)، اطلاعات از دست رفته و به اشتراک گذاری غیرموثر ایده ها را ریشه کن می کند. وقتی ارتباطات درونی کسب و کارتان را دیجیتالی می کنید، بهره وری، پاسخگو بودن و خلاقیت را افزایش می دهید. این کار توانایی لازم برای پیش گرفتن از رقبا را در اختیارتان قرار می دهد.

6- چابکی را افزایش می دهد

بدون تردید افزایش چابکی سازمان از اصلی ترین مزایای تحول دیجیتال محسوب می شود. مطابق نظرسنجی مک کنزی در سال 2017، تنها 8 درصد شرکت کنندگان معتقدند که اگر روند دیجیتالی شدن صنعت با همین سرعت و شتاب جلو برود، مدل فعلی کسب و کارشان توجیه پذیری اقتصادی اش را حفظ می کند. این یعنی درصد چشمگیری از کسب و کارها (92 درصد) متوجه شده اند توانایی تغییر و انعطاف پذیری، دو ویژگی کلیدی برای بقا در دوره تحولات گسترده و پیوسته دیجیتالی هستند.

محصولات در حال تغییر هستند، جریان های درآمدی مطمئن قبلی در حال محو شدن هستند، و تقاضاهای مشتریان در مقایسه با چند سال گذشته دچار تغییرات فاحشی شده اند. راه حل چیست؟ استراتژی های تحول دیجیتال.

قدرت محیط کسب و کار دیجیتال به شرکت شما این امکان را می دهد تا چالش ها را پیش بینی کند، و راه حل های مورد نیاز را به صورت پیش دستانه فراهم کند. با اتخاذ چندین تدابیری، پایداری موقعیت اقتصادی کسب و کار در سال های پیش رو تضمین می شود.

7- خطای انسانی را محدود می کند

یکی از مزایای تحول دیجیتال این است که فرایندهای دیجیتال، از وقوع خطاها جلوگیری می کنند. چنین دستاوردی با حذف فرایند زمان بَر ورود دستی داده ها، و جبران کمبودهای انسانی حاصل می شود. فرایندهای دیجیتال ذاتا بی دغدغه تر و کم خطرتر از هرگونه فرایندی هستند که توسط انسان های خطاکار انجام می شوند.

8- ترویج کننده محیطی است که موجب اعتلای کارکنان می شود

برخورداری از حمایت گسترده کارکنان شرکت، یکی از عوامل مهم موثر بر موفقیت تحول دیجیتال است. شما باید فرهنگ شرکتی را ترویج دهید که تمام کارکنان در چارچوب آن به وضوح به این نتیجه برسند که در نهایت شاهد مزایای دیجیتالی شدن خواهند بود. برای جلب حمایت کارکنان، روی آموزش دیجیتال آنها سرمایه گذاری کنید.

میزبانی وبینارهای درونی را برعهده بگیرید، در کنفرانس ها شرکت کنید، و کارکنان را در دوره های آموزشی ثبت نام کنید که موجب به روزرسانی مهارت هایشان می شوند. کارکنان عالی بزرگ ترین سرمایه شما هستند، پس به سرمایه گذاری برای ارتقای آنها بی اعتنایی نکنید.

9- بازدهی عملیاتی را افزایش می دهد

تحول دیجیتال موجب افزایش بازدهی عملیاتی کسب و کارتان می شود. شما می توانید فرایندهای دستی نامنظم را هماهنگ کنید، و از هزینه های سربار بکاهید. یکپارچه سازی سیستم های پشتیبان، خودکارسازی فرایندهای تحویل و به روزرسانی محصول، قابلیت فعال سازی بین دستگاه، مدیریت انواع مختلف محصولات و خیلی کارهای دیگر به محقق سازی این اهداف کمک می کنند. بنابراین افزایش بازدهی عملیاتی یا ارتقای عملکرد سازمان از مزایای تحول دیجیتال است که مدیران کسب و کارها باید مد نظر داشته باشند.

فرایندهای دیجیتالی کسب و کار موجب صرفه جویی در زمان، پرکردن حفره های درآمد، و کاهش ناامیدی کارکنان می شوند. دلیلش این است که «کسب و کار دیجیتال» مترادف با «کسب و کار پربازده» تلقی می شود.

10- موجب افزایش مزیت رقابتی می شود

وقتی زیرساخت کسب و کارتان را تقویت می کنید، در حال بهینه سازی موقعیت رقابتی خود در درون صنعت مربوطه هستید. افزایش مزیت رقابتی شرکت یکی دیگر از مزایای تحول دیجیتال است. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که برای ویژگی ها و کارکردهای مورد نیاز سیستم جدیدتان، به صورت پیش دستانه برنامه ریزی کنید. با انجام چنین کارهایی دنبال تقویت شرکت خود هستید. ببینید در چه زمینه هایی موفق هستید و در چه حوزه هایی باید پیشرفت کنید. ویژگی ها و کارکردهای نرم افزار منتخب باید با نیازهای شرکت هماهنگ باشند. همچنین باید بر اساس ویژگی های متمایزکننده کسب و کارتان پیشرفت کنند.

خیلی ها معتقدند بیرون رفتن از محدوده امن، یکی از تنها راه های دستیابی به رشد واقعی است. همین قانون برای کسب و کارتان هم صدق می کند. اگر قصد چنین کاری را دارید، مطمئن شوید متخصصان و برنامه های نرم افزاری مناسبی را دور و برتان دارید. آنها به شما کمک می کنند یک تحول موفقیت آمیز را به سرانجام برسانید.

11- فرایندها و عملیات را یکپارچه می کند

یکپارچه سازی فرایندها و عملیات از مزایای تحول دیجیتال است که اهمیت بسیاری دارد. اگر درآمد پولی را نادیده بگیریم، بزرگ ترین مزیت جهانی فناوری برای کسب و کارها چیزی نیست جز ارتباط آسان تر با سایرین. تحول دیجیتالی فقط کارکنان را به هم نزدیک نمی کند، بلکه کل معماری کسب و کار را یکپارچه می کند. رسانه های اجتماعی، ابزارهای تحلیلی و واسطه های مدیریت پروژه در یکدیگر ادغام می شوند. یکپارچه سازی فرایندها و عملیات شرکت، به کسب و کار این امکان را می دهد تا با مخاطب هدفش ارتباط برقرار کند، و نیازهایش را برآورده کند.

برای مثال شرکت خدمات پستی لجستیکی DHL را در نظر بگیرید. استراتژی آنها برای سال 2025 «دستیابی به عملکرد عالی در جهان دیجیتال» است. برای این منظور بیش از 2 میلیارد دلار در پروژه های تحول دیجیتال سرمایه گذاری کرده اند. دو ویژگی کلیدی که به تحول دیجیتال شرکت سرعت بخشیدند عبارتند از :

1- ارتقای تجربه دیجیتال مشتری

2- کنترل کیفیت پیشرفته

تمرکز پروژه، نخست روی «چگونگی ارتقای خدمات مشتری» قرار داشت. شرکت چت بات هایی را برای به روزرسانی اطلاعات تحویل و تحویل مطابق تقاضای مشتری بکار گرفت. بدین ترتیب مشتری این امکان را دارد که تحویل سفارش را با زمان مدنظر خود هماهنگ کند. استفاده از کدهای QR برای مرجوع کردن آسان بسته ها یکی دیگر از مزایای فراهم شده برای مشتریان بود.

12- فرهنگ دیجیتال را گسترش می دهد

ایجاد و پرورش یک فرهنگ دیجیتال قوی یکی دیگر از مزایای تحول دیجیتال است که نقش بسیار مهمی در ایجاد این ماهیت تطبیق پذیر و انعطاف پذیر دارد. بدین ترتیب نیروی کار بهره وری اش را حفظ می کند و بدون خستگی یا دور شدن از چارچوب کلی تحول دیجیتال در آن مشارکت می کند. نکته واضح اینکه برخورداری از فناوری به تنهایی کافی نیست. اگر قرار باشد کسب و کار در آینده موفق شود، سازمان باید فرهنگ شرکتی سازگار با تغییر را بپذیرید و به اجرا بگذارد.

برای این منظور، کسب و کار باید همان طوری که روی تجربه مشتری تمرکز می کند، روی تجربه کارمند نیز باید تمرکز کند. شما می توانید از طریق کارهای زیر به بهبود تجربه کارمندان کمک کنید:

  • فراهم کردن دسترسی به ابزارها و نرم افزارهای مناسب
  • ارائه آموزش های مناسب در راستای پیشرفت شغلی، در هر زمانی و به ساده ترین شکل ممکن
  • معرفی طرح های مسئولیت اجتماعی شرکت به کارکنان و فراهم کردن شرایط حضور در آنها
  • ایجاد انعطاف پذیری از طریق راهکارهایی همچون دورکاری یا کار ترکیبی

فرهنگ شرکتی که نیروی کار را در یک محیط یادگیری دیجیتال غوطه ور کند، مزیت بسیار مهمی از مزایای تحول دیجیتال محسوب می شود. کارکنان این فرصت را پیدا می کنند که مهارت های خود را برای سال های پیش رو افزایش دهند، و با بالا رفتن از مراتب شغلی شرکت به کارکنان خبره در امور دیجیتال تبدیل شوند.

13- دانش و مهارت ها را به روزرسانی می کند

افزایش دانش و مهارت در تحول دیجیتال

همزمان با رشد پیوسته و خیره کننده فناوری های دیجیتالی جدید، تقاضا برای تسلط متخصصان بر این مهارت ها افزایش یافته است.

در گزارش مجمع جهانی اقتصاد، مشخص شده است که به طور میانگین تقریبا 40 درصد کارکنان باید طی شش ماه مهارت های خود را نوسازی کنند. همچنین 94 درصد مدیران کسب و کارها از کارکنان خود انتظار دارند مهارت های شغلی جدیدی را یاد بگیرند، اما این رقم دو سال قبل فقط 65 درصد بوده است.

به نظر می رسد آینده کسب و کارهای دیجیتال در سال 2025 به شدت حول محور مهارت های نرمی همچون تفکر انتقادی، حل تحلیلی مسئله و مهارت های خودمدیریتی همچون یادگیری فعال، تاب آوری، تحمل استرس و انعطاف پذیری بنا شده است. شغل هایی که تقاضا برای آنها افزایش خواهد یافت به شرح زیر هستند:

  • تحلیلگران و دانشمندان داده
  • متخصصان هوش مصنوعی و یادگیری ماشین
  • متخصصان کلان داده
  • متخصصان بازاریابی و استراتژی دیجیتال
  • متخصصان اتوماسیون فرایند
  • متخصصان توسعه کسب و کار
  • متخصصان تحول دیجیتال

تحول دیجیتال نیازمند کسب مهارت های جدید توسط کارکنان در تمام سطوح و بخش های کسب و کار است. نکته کلیدی این است که آموزش های مستمری را به کارکنان پیشنهاد کنیم تا به توسعه مهارت هایشان در آینده کمک کنیم. علاوه بر این لازم است کسب و کارها به دانش بومی و درون شرکتی مجهز شوند، تا رشد و مزیت رقابتی شان در عصر دیجیتال تثبیت شوند.

14- موجب افزایش شفافیت می شود

ادغام در سیستم های ERP (سیستم های برنامه ریزی منابع سازمان)، یا SAP (سیستم ها، برنامه ها، محصولات) به افزایش اثربخشی فرایندهای فعلی کمک می کند. این سیستم ها به مدیران کمک می کنند روندها و الگوهایی که در شرایط عادی مخفی و غیرقابل مشاهده هستند را تشخیص دهند. وقتی بتوان داده های روزانه را به صورت عمیق تر و فوری بررسی کرد، به اطلاعات پایدارتری در مورد تمام جنبه های کسب و کار دسترسی پیدا می کنیم و به چرخیدن چرخ کسب و کار کمک می شود. شفافیت بین تیم ها یکی دیگر از مزایای تحول دیجیتال است که مورد توجه قرار می گیرد.

15- موجب کاهش هزینه می شود

کاهش هزینه ها یکی مزایای تحول دیجیتال است. بسیاری از سازمان ها بخش زیادی از پول و زمان خود را صرف حفظ سیستم ها و محصولات قدیمی و نسل های پیشین (معروف به سیستم های legacy) می کنند. تحول دیجیتال موجب صرفه جویی در منابع پولی سرمایه گذاری شده نمی شود، اما به محض فعال شدن سیستم یکپارچه و دسترسی به فرایندهای موثرتر، و برخورداری از قابلیت کشف سریع تر مشکلات، منجر به صرفه جویی در هزینه و زمان می شود.

نرم افزارهای ERP مانند نرم افزار کاواک فرصت های زیادی را برای صرفه جویی در هزینه های عملیات کلی هم به ارمغان می آورند. برای مثال یک شرکت محصول محور، به درک بهتری از حجم و زمانبندی مواد اولیه مورد نیاز دسترسی خواهد داشت. اگر سفارش دهی مواد اولیه به صورت استراتژیک و داده محور انجام شود، صرفه جویی در هزینه ها اجتناب ناپذیر خواهد بود.

16- موجب رشد درآمد می شود

وقتی هزینه ها حداقل شوند، افزایش درآمد آسان تر می شود. حداکثرسازی فرصت ها با تشخیص نواقص موجود در فرایندهای فعلی کسب و کار، یک امر کلیدی برای حرکت رو به جلوی شرکت محسوب می شود. وقتی شفافیت در بخش های مختلف کسب و کار افزایش می یابد، مدیران و کارکنان کیفیت روال های کاری خود را ارتقا می دهند و با استفاده از اقداماتی همچون تشخیص الگو، ارزیابی روند و بهره برداری از فرصت های داده محور، در راستای درآمدزایی گام برمی دارند.

17- موجب بهبود تجربه مشتری می شود

چنین سناریویی را در نظر بگیرید. مشتری به شما زنگ می زند تا از وضعیت سفارشی که قرار بود دیروز به دستش برسد مطلع شود. کارمند بخش خدمات مشتری می تواند وضعیت سفارش را دقیق تر بررسی و دلیل بروز مشکل را مشخص کند. او فقط با نگاه کردن به سیستم، اطلاعات بیشتری در مورد دلیل تاخیر در تحویل محصول به دست می آورد.

بجای گزینه لغو احتمالی سفارش، مشتری بیشتر با فرایند ارسال آشنا می شود و درآمد ناشی از فروش تضمین می شود. آیا رساندن مشتریان به چنین درکی امر مطلوبی نیست؟ بی شک تهیه اطلاعات اضافه در مورد سفارش موجب خلق ارزشی شده که فارغ از انتقال یا عدم انتقال اطلاعات مربوطه به مشتریان، آنها قدردان چنین توجهی خواهند بود.

بنابراین بهبود تجربه مشتری یکی دیگر از مزایای تحول دیجیتال است. خدمات دهی مطلوب تر به مشتری در بخش پشتیبانی، تنها یک بخش از پازل است. دسترسی مستقیم به اطلاعات داخل فروشگاه یکی دیگر از مولفه های خدمات رسانی به مشتری است. شما می توانید سیستم ERP مناسب را در پلتفرم دریافت سفارش از مشتریان حضوری ادغام کنید. مشتریان به اطلاعات و امکاناتی همچون موجودی باقیمانده، خدمات و محصولات موجود و در حالت کلی یک فرایند خرید منظم تر و ساده تر دسترسی خواهند داشت. در حقیقت، سادگی یک نکته کلیدی است.

18- موجب انعطاف پذیری می شود

انعطاف پذیری از جمله مزایای تحول دیجیتال است. هنگامی که تحول سیستم های فناوری اطلاعات به خوبی انجام شود، توانایی پاسخگویی به نیازهای بازار و مشتری را در یک چشم به هم زدن به دست می آورید. تا آنجایی که به خاطر می آوریم، در سال 2020 روش های رایج کسب و کار با بیشترین ناملایمتی ها روبرو شده اند. چنین دوره هایی نشان دهنده اهمیت انعطاف پذیری و تطبیق پذیری در کسب و کار هستند. برای اینکه مطمئن شوید کسب و کارتان بعد از تحول انعطاف پذیرتر می شود، باید به نکات مهمی توجه کنید. شما باید نرم افزار مناسبی را برای شرکت انتخاب کنید، و آن را به درستی یکپارچه سازی کنید تا روند اجرای عملیات در طول تحول تغییر نکند.

19- کارایی مدل عملیاتی را افزایش می دهد

مدل کسب و کار شما چیست؟ آیا بهبود زیرساخت IT موجب اصلاح نحوه انجام فعالیت های کسب و کار می شود؟ خیلی از شرکت هایی که با آنها همکاری داشتیم شاهد آغاز حوزه های جدید کسب و کاری، بعد از ادغام استراتژی تحول دیجیتال در مدل عملیاتی سنتی شان بودند. برای مثال کسب و کارهای سنتی را در نظر بگیرید. اضافه کردن یک سیستم ERP مطمئن که وضعیت فروش و موجودی را پیگیری می کند، راه را برای تعریف کانال های با کیفیت تر و مطمئن تر تجارت الکترونیک باز می کند، و گامی در مسیر رشد و بهینه سازی خدمات شرکت محسوب می شود.

20- رشد دیجیتالی در آینده را ممکن می سازد

آخرین مزیت از مزایای تحول دیجیتال، عملا مهم ترین مزیت آن محسوب می شود. تحول دیجیتال همانند اقدام اولیه ایست که زمینه را برای تمام پیشرفت های بعدی کسب و کار آماده می کند. اگر در تحول دیجیتال سرمایه گذاری نکنید، شرکت تان خیلی سریع از دور خارج می شود. در چند سال گذشته شاهد ورشکستگی غول های صنعتی همچون blockbuster، toys R’ US و Kodak بودیم، دلیلش چیست؟ دلیلش این است که در اجرای تحول دیجیتال شکست خوردند.

تحول دیجیتال اختیاری نیست. شما نمی توانید به چشم امتیاز جانبی یک کسب و کار رو به رشد به آن نگاه کنید. برای جان سالم به در بردن از سونامی دیجیتالی که جهان را در نوردیده است، باید اقدامات لازم در راستای اجرای تحول دیجیتال را بردارید. وقتی تحول دیجیتال را به اجرا می گذارید، از مزایای تحول دیجیتال بهره مند می شوید و قدرت و سودآوری تان در سال های بعدی بیشتر خواهد بود.

با اتکا به مهارت های دیجیتال، سازمان و نیروی کارتان را متحول کنید

آینده تحول دیجیتال دیگر نامعلوم نیست. نیاز مبرم به دیجیتالی شدن دیگر قابل انکار نیست، به ویژه هنگامی که سازمان دنبال موفقیت و سودآوری است. عصر دیجیتال پدیده جدیدی نیست، اما قطعا دوره متفاوتی است.

شما باید موقعیت مشتریان را مشخص کنید و وقتی بررسی می کنید متوجه می شوید آنها در محیط آنلاین حضور دارند. هنگامی که فناوری ها و رسانه های اجتماعی به تکامل خود ادامه می دهند و امکان خرید از داخل اپلیکیشن را فراهم می کنند، مطمئن شوید که کسب و کارتان از راهکارها و مهارت های لازم برای ارتباط، همکاری، و تاثیرگذاری در فضای دیجیتال و مزایای تحول دیجیتال برخوردار است.

تحول دیجیتال فقط به فناوری محدود نمی شود، بلکه به کارکنان هر کسب و کار نیز مربوط می شود. برای این که در سفر تحول دیجیتال پیشرفت کنید، در تیم خود سرمایه گذاری کنید و مطمئن شوید از آموزش ها و حمایت های لازم برای یادگیری مهارت های تحول دیجیتال و تقویت مهارت های فعلی برخوردار باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در مطالب کاواک

کاواک در شبکه‌های اجتماعی

شاید دوست داشته باشید