شماره تماس: 984191011210+

تکنیک های فروش آنلاین برای افزایش فروش اینترنتی

تکنیک های فروش آنلاین

دانستن چگونگی افزایش فروش از طریق تکنیک های فروش آنلاین، در تجارت الکترونیک دارای اهمیت بسیاری است. این تکنیک ها به شما کمک می کند در بازه های زمانی مشخص به اهداف خود برسید، ظرفیت درآمد خود را برآورده کنید و درآمد شرکت را افزایش دهید. در حالی که هیچ فرمول جادویی برای افزایش فوری حجم فروش وجود ندارد، تاکتیک های زیادی برای بهبود عملکرد تیم شما وجود دارد.

در این مقاله، 14 روش ساده از تکنیک های فروش آنلاین برای افزایش نرخ تبدیل (درصد بازدیدکنندگان وب سایتی که یک خرید را تکمیل می کنند) و کسب درآمد بیشتر از فروش را یاد خواهید گرفت.

تکنیک های فروش آنلاین

روش های فروش آنلاین

افزایش فروش آنلاین هدف اصلی بسیاری از کسب و کارهای کوچک و بزرگ است. خوشبختانه راه های بسیاری برای افزایش فروش الکترونیک وجود دارد، که بسیاری از آنها را می توانید فورا پیاده سازی کنید. برخی از تکنیک های فروش آنلاین که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد خاص تر و برخی دیگر کلی تر هستند. اینکه شما در کسب و کار خود کالایی به فروش برسانید یا خدمتی ارائه دهید، در هر صورت می توانید از این تکنیک ها برای کسب و کار خود استفاده کنید.

1. خط لوله فروش آنلاین خود را ترسیم کنید

نقشه برداری خط لوله یا پایپ لاین فروش اولین مورد از تکنیک های فروش آنلاین است که شامل ایجاد یک نقشه راه برای فرآیند فروش آنلاین شما است. نقشه خط لوله سفرهای خرید مشتریان شما را به مراحل مختلف از تماس اولیه تا خرید نهایی تقسیم می کند. فرآیند فروش هر کس متفاوت است، اما بسیاری از خطوط لوله شامل این مراحل هستند:

  • اکتشاف
  • واجد شرایط بودن
  • تماس گرفتن
  • ایجاد روابط
  • بسته شدن معامله
  • پیگیری سرنخ های سرد / ارائه خدمات پس از فروش

هنگامی که مراحل را درک کردید، می توانید مناطقی را شناسایی کنید که سرنخ ها اغلب متوقف می شوند یا از بین می روند. دانستن این موضوع به شما امکان می دهد استراتژی فروش و بازاریابی خود را اصلاح کنید و حجم فروش آنلاین را افزایش دهید.

فرض کنید متوجه شده اید که سرنخ ها پس از نمایش اولیه محصول متوقف می شوند. با دانستن این موضوع، می‌توانید تاکتیک‌های پیگیری پس از نمایش را بهبود بخشید تا سرنخ‌ها به آرامی در خط لوله حرکت کنند. ممکن است قالب های ایمیل جدیدی ایجاد کنید یا زودتر با سرنخ ها تماس بگیرید. می توانید با استفاده از سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) وارد جزئیات بیشتری شوید و بینش های ارزشمندی ایجاد کنید. نرم افزار CRM باید به شما نشان دهد که سرنخ های شما در هر لحظه کجا هستند و به شما کمک کند نقاط ضعف را در قیف فروش خود پیدا کنید.

2. کارهای تکراری را خودکار کنید

خودکارسازی کارهای تکراری یکی از تکنیک های فروش آنلاین است. تیم‌های فروش اغلب زمان زیادی را صرف کارهای اداری تکراری می‌کنند، مانند ورود داده‌ها، ارسال ایمیل‌های متداول و پاسخ به سؤالات متداول. با خودکار کردن کارهای تکراری، اعضای تیم شما می‌توانند زمان ارزشمندی را برای تمرکز بر کاری که به بهترین نحو انجام می‌دهند، بگذارند: فروش.

به عنوان مثال، پیاده‌سازی ربات‌های چت آنلاین در وب‌سایت که می‌توانند فورا به سؤالات رایج پاسخ دهند و الگوهای ایمیل فروش، در زمان دسترسی به سرنخ‌ها صرفه‌جویی می‌کنند. اتوماسیونی مانند این بهره وری را افزایش می دهد و با اطمینان از اینکه سرنخ ها به موقع پاسخ دریافت می کنند، تجربیات مشتری را افزایش می دهد. از نرم افزار CRM، برای حذف وقت گیرترین وظایف استفاده کنید.

3. افراد برتر را استخدام کنید

استخدام فروشندگان حرفه ای و باتجربه بالا می تواند تأثیری دگرگون کننده بر عملکرد کل تیم فروش شما داشته باشد. این کار به این دلیل کار می‌کند که عملکردهای برتر می‌توانند استاندارد بالایی را برای ارائه های جدید و با اعتماد به نفس بالا تعیین کنند و تخصص خود را در درک نیازهای مشتری، رسیدگی به اعتراض‌ها و بستن قراردادها منتقل کنند.

با درخواست از کارمندان فعلی برای معرفی افراد جدید، تلاش های خود را در استخدام تقویت کنید. آنها ممکن است مخاطبین ارزشمندی از نقش های قبلی داشته باشند که می توانند برای کسب و کار شما توصیه کنند.

4. در فناوری CRM سرمایه گذاری کنید

تکنیک های فروش اینترنتی

سیستم CRM ابزاری برای مدیریت تعاملات مشتری و فرآیندهای فروش است. استفاده از این سیستم یکی از تکنیک های فروش آنلاین محسوب می شود، زیرا داده‌های مشتری را متمرکز می‌کند و به تیم‌های فروش، بازاریابی و پشتیبانی اجازه می‌دهد به اطلاعات مفید در مورد سرنخ‌ها و مشتریان پرداختی دسترسی داشته باشند.

قبل از تماس با مشتری، یک فروشنده می تواند به سرعت کل سابقه آن شخص، از جمله تعاملات قبلی، سوابق خرید و ترجیحات وی را بازیابی کند. سپس، آنها می توانند رویکرد خود را برای افزایش احتمال فروش تنظیم کنند. نرم افزارهای CRM فروش آنلاین را افزایش می دهند. طبق یگ کزارش، شرکت‌هایی که از CRM استفاده می‌کنند 15 درصد بیشتر از شرکت‌هایی که این کار را نمی‌کنند، درآمد خود را افزایش داده‌اند. بازار CRM می تواند چالش برانگیز باشد، بنابراین در اینجا برخی از ویژگی های افزایش فروش را ذکر کرده ایم:

اتوماسیون گردش کار: فرآیندهای فروش و بازاریابی خود را ساده کنید تا فرصت های فروش بیشتری ایجاد کنید.

ادغام: نرم افزار CRM خود را به مشتریان ایمیل، پلتفرم های رسانه های اجتماعی، ابزارهای مدیریت پروژه و موارد دیگر متصل کنید تا سیستم خود را سفارشی کنید و داده ها را ثابت نگه دارید.

حمایت کردن: با دسترسی آسان به مشاوره تخصصی در مورد نرم افزار خود و به طور کلی مدیریت ارتباط با مشتری، اختلال را به حداقل برسانید.

مدیریت خط لوله فروش: روند فروش خود را ترسیم کنید تا بفهمید چه چیزی موثر است و چه چیزی مفید نیست، سپس هر مرحله را برای افزایش فروش آنلاین اصلاح کنید.

5. بر روحیه کارکنان نظارت کنید

یک تیم فروش با انگیزه و راضی به احتمال زیاد بهترین عملکرد را دارد. به‌عنوان مدیر فروش، می‌توانید با انجام نظرسنجی‌های منظم، بحث‌های فردی و جلسات تیمی بر روحیه کارکنان نظارت کنید. برای ایجاد یک محیط کاری مثبت و سازنده، بر روی بازخوردها متمرکز شوید. به عنوان مثال، شناخت و پاداش دادن به فروشندگان دارای عملکرد برتر، انگیزه آنها را تقویت می کند و دیگران را به کار سخت ترغیب می کند.

همچنین کمک به کارکنانی که کار را چالش برانگیز می دانند، مهم است. اعضای تیم فروشی که بیشترین حمایت را در زندگی حرفه ای خود از مدیر شان دریافت کردند، 18 درصد بیشتر، نسبت به عملکرد شرکت خود خوش بین بودند.

6. تلاش های بازاریابی خود را متنوع کنید

یکی دیگر از تکنیک های فروش آنلاین، متنوع سازی فعالیت های بازاریابی است. تنها اتکا به یک کانال بازاریابی دیجیتال می تواند دسترسی شما را محدود کند. در عوض، تاکتیک های بازاریابی مختلف را برای هدف قرار دادن مخاطبان مختلف بررسی کنید. این تکنیک به شما کمک کند تا سرنخ های بیشتری ایجاد کنید، که به معنی خط لوله شلوغ تر و معاملات بیشتر برای بستن است.

به عنوان مثال، اگر کسب و کار شما در درجه اول از ایمیل و کمپین های بازاریابی محتوا استفاده می کند، از رسانه های اجتماعی و تبلیغات موتورهای جستجو استفاده کنید تا به سرعت به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید. بسته به مدل کسب و کار و بازار هدف خود، می توانید موارد زیر را نیز امتحان کنید:

  • اینفلوئنسر مارکتینگ (همکاری با افراد برجسته برای تبلیغ آنلاین محصولات)
  • همکاری در فروش (پرداخت کمیسیون به کسانی که محصولات شما را تبلیغ می کنند)
  • بازاریابی سنتی (به عنوان مثال، پست مستقیم، تلویزیون و رادیو)

تحقیقات بازار را انجام دهید تا بفهمید چه چیزی با مشتریان ایده‌آل و مشتریان فعلی شما طنین انداز می‌شود. از نظرسنجی ها، مصاحبه ها، گروه های متمرکز و گفتگوهای فروش برای درک بهتر ترجیحات استفاده کنید.

7. وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید

دیده شدن بیشتر در موتورهای جستجو یکی از مقرون به صرفه ترین و پایدارترین روش های فروش آنلاین برای ایجاد آگاهی از برند و افزایش فروش تجارت الکترونیک است. این فرآیندی به نام بهینه سازی موتور جستجو (SEO) است.

خریداران 20 درصد بیشتر از سال های قبل از موتورهای جستجو استفاده می کنند. همچنین 68.7 درصد بیشتر احتمال دارد که روی سه نتیجه برتر در گوگل کلیک کنند. اگر در رتبه های برتر برای جستجوهای مرتبط رتبه بگیرید، به احتمال زیاد، ترافیک سایت خود را نیز افزایش خواهید داد. اگر یک استراتژی خوب برنامه ریزی شده برای هدف قرار دادن کلمات کلیدی دارید که علاقه مندترین مشتریان شما ممکن است به دنبال آن باشند، می توانید فروش را نیز افزایش دهید.

درک مخاطبان، جایی که آنها در سفر خرید هستند و کلمات کلیدی که ممکن است به دنبال آنها باشند، همه اجزای حیاتی یک استراتژی سئو هستند. سئو به عنوان یکی از مهم ترین تکنیک های فروش آنلاین، پیچیده است اما شما می توانید برخی از دستورالعمل های اساسی را دنبال کنید تا سایت یا فروشگاه آنلاین خود را بیشتر در معرض دید موتورهای جستجو قرار دهید:

  • کلمات کلیدی مرتبط با مخاطب را در متن محصول و محتوای وبلاگ خود بگنجانید
  • بهینه سازی متا تگ ها و عنوان صفحه
  • وب سایت خود را به روشی واضح و منطقی ساختار دهید
  • اطمینان حاصل کنید که سایت شما به سرعت بارگیری می شود و به درستی در دستگاه های تلفن همراه ظاهر می شود
  • از HTTPS برای رمزگذاری داده های بازدیدکنندگان وب سایت استفاده کنید

8. رفتار بازدیدکنندگان وب سایت را ردیابی کنید

از نرم افزارهای تجزیه و تحلیل وب سایت مانند Google Analytics و سرچ کنسول برای درک نحوه حرکت کاربران در سایت خود استفاده کنید. سپس، می‌توانید تشخیص دهید که افراد از کدام صفحات بیشتر بازدید می‌کنند، بازدیدکنندگان از کجا بازدید می‌کنند و کدام نوع ترغیب برای اقدام (CTA) مؤثرتر است. این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا یک سفر کاربری بهتر برای مشتریان بالقوه ایجاد کنید، و احتمال دسترسی آنها و تکمیل فرآیند پرداخت را افزایش می‌دهد.

برای مثال، اگر متوجه شدید که محتوای قیمت‌گذاری شما دارای نرخ پرش بالایی است (درصد افرادی که پس از بازدید از یک صفحه از آن خارج می‌شوند)، ممکن است بررسی کنید که آیا قیمت‌گذاری رقابتی است یا نیاز به ارائه اطلاعات دقیق‌تری دارید.

نتیجه

اگر هدف شما افزایش فروش آنلاین، فروش در فروشگاه یا هر نوع معامله دیگری است، استراتژی های این راهنما به شما کمک خواهد کرد. ممکن است قبلا از برخی از این تکنیک های فروش آنلاین استفاده کنید، اما به کارگیری بیشتر می‌تواند به شما کمک کند کارایی خود را افزایش دهید، دوره‌های چالش برانگیز را طی کنید و به طور منظم به اهداف فروش خود برسید.

آنچه را که برای تیم و کسب و کار شما بهتر عمل می کند، پیگیری کنید. اگر یکی از استراتژی‌ها به شما کمک می‌کند فروش آنلاین را در یک دسته محصول خاص افزایش دهید، آن را در سراسر سازمان خود گسترش دهید تا بازدهی را افزایش دهید.

منبع: pipedrive.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در مطالب کاواک

کاواک در شبکه‌های اجتماعی

شاید دوست داشته باشید