ادغام هوش مصنوعی در ERP نوید ارتقای قابل توجهی در عملیات تجاری مدرن را میدهد. در حالی که سیستم های نرم افزاری ERP نقش مهمی در مدیریت عملکردهای کلیدی سازمان ایفا می کنند، تزریق فناوری هوش مصنوعی پتانسیل آن را افزایش می دهد.
این ادغام ERP و هوش مصنوعی یا AI، راه را برای نسل جدیدی از راهکارهای هوشمند نرم افزار ERP هموار می کند. این سیستم ها می توانند حجم وسیعی از داده ها را تجزیه و تحلیل کنند، فرآیندها را بهینه کنند، مسائل بالقوه را پیش بینی و تصمیم گیری را تقویت کنند. با اتخاذ راهکارهای نرم افزاری ERP مبتنی بر هوش مصنوعی، کسبوکارها میتوانند به کارایی بیشتری دست یابند، هزینهها را کاهش دهند و چابکی خود را افزایش دهند و به برتری قابل توجهی در بازار رقابتی دست یابند.
در این مقاله، نقش و تأثیر هوش مصنوعی بر ERP و قابلیتهای اضافهشده را بررسی میکنیم. هوش مصنوعی قرار است یک استراتژی محوری برای ایجاد تحول دیجیتال در سال های آینده باشد. برای افزایش سرعت هوش مصنوعی در برنامه ریزی مابع سازمانی ERP ادامه مطلب را بخوانید.
ظهور هوش مصنوعی در سازمان

استفاده از هوش مصنوعی توجه زیادی را به خود جلب کرده است. هوش مصنوعی یا همان AI از چیزی که افراد کمی درباره آن صحبت می کردند به چیزی که همه درباره آن صحبت می کنند تبدیل شده است. این تغییر در تمرکز را می توان به راه اندازی OpenAI ChatGPT نسبت داد که قدرت هوش مصنوعی را به عموم مردم رساند.
در حال حاضر، مایکروسافت 13 میلیارد دلار در مشارکت خود با OpenAI سرمایه گذاری کرده است. مایکروسافت همچنین Copilot را معرفی کرد که از فناوری OpenAI برای ادغام ویژگیهای پیشرفته در محصولات خود استفاده میکند. ما همچنین شاهد غول های فناوری دیگری هستیم که برای موقعیت یابی تلاش می کنند. گوگل با اعلام BARD شروع کرده و به سرعت در حال توسعه آن بوده است.
نکته مهم از همه اینها این است که روندهای فناوری جدید اغلب از بالا پایین می آیند. می توانید انتظار داشته باشید که در همه انواع نرم افزارها، از جمله نرم افزار ERP، که یکی از بزرگ ترین بخش های بازار نرم افزار در سطح جهان هستند، وارد شود.
ERP چیست؟
ای آر پی چیست؟ ERP مجموعه نرم افزارهای جامعی را در بر می گیرد که برای ساده سازی و یکپارچه سازی فعالیت های تجاری طراحی شده اند. این شامل تولید، مدیریت موجودی، تدارکات زنجیره تامین، امور مالی، منابع انسانی و روابط با مشتری است.
هوش مصنوعی چیست؟

ابتدا، بیایید نگاهی بیندازیم به اینکه هوش مصنوعی چیست و چرا این روند رو به رشد است. هوش مصنوعی را می توان به سادگی به عنوان فناوری شبیه سازی هوش انسانی تعریف کرد. در دنیای واقعی، این می تواند به معنای چیزهایی مانند یادگیری ماشینی یا پردازش زبان طبیعی باشد، که در آن فناوری می تواند از داده ها یاد بگیرد.
هم چنین می تواند یاد بگیرد که دستورات صوتی انسان را درک کند. احتمالا با این فناوری آشنا هستید، اما چگونه بر صنعت تولید و به طور خاص ERP تأثیر می گذارد؟ تأثیر هوش مصنوعی در ERP چیست؟
پیش از هر چیز باید بدانید که هوش مصنوعی در ای آر پی با دیگر ابزارهای هوش مصنوعی متفاوت است. فناوری هوش مصنوعی که به طور مستقیم در سیستمهای ERP ساخته شده است میتواند یاد بگیرد و سپس به خودکارسازی فرآیندهای معمول کمک کند، یا با یادگیری و تطبیق با زبان کاربران، تجربههای کاربری بهتری ایجاد کند که به سیستمها اجازه میدهد تا کاربران را بهتر درک کنند و به آنها پاسخ دهند.
نقش هوش مصنوعی در کسب و کار
کسب و کارها به طور فزاینده ای از هوش مصنوعی، از جمله هوش مصنوعی مولد، برای به دست آوردن کارایی و تصمیم گیری بهتر خود استفاده می کنند. بسیاری در حال بررسی نرم افزاری هستند که در حال حاضر اجرا می کنند و راه هایی برای ترکیب هوش مصنوعی در این سیستم های ERP، CRM و … پیدا می کنند.
هوش مصنوعی در ERP از اطلاعاتی که کاربران در اختیار آن قرار می دهند یا به آن اجازه دسترسی می دهند، می آموزد. سپس با استفاده از قابلیتهایی مانند تحلیلهای پیشبینیکننده و تجویزی، بینشهای هوشمندانهای را ارائه میکند.
مشاوران ERP اغلب به سازمانها کمک میکنند تا چگونگی استفاده از بینش هوش مصنوعی را برای تصمیمگیری در مورد اینکه چه تامینکنندههایی را جذب کنند یا کجا تخفیف ارائه دهند، کشف کنند. این کار به داده های ERP قابل اعتماد و پیاده سازی مدل های یادگیری ماشینی مناسب نیاز دارد. در این سناریوها، کارکنان انسانی همچنان ملزم به انجام آخرین تماس در مورد تصمیمات مهم مالی و عملیاتی هستند.
اگرچه ممکن است به نظر برسد که راه ایده آل برای استفاده از هوش مصنوعی در ERP این است که پلتفرم ها را کاملا هوشمند کنیم، اما این اتفاق به این زودی ها رخ نخواهد داد. نیروی انسان هنوز هم مورد نیاز است، به خصوص وقتی صحبت از در نظر گرفتن عواملی در دنیای بیرونی است که فراتر از دانش هوش مصنوعی است.
برای مثال، هوش مصنوعی در پیشبینی مالی میتواند از دادههای خارجی، مانند دادههای بازار سهام، به عنوان زمینه استفاده کند، اما به تمام زمینههای خارجی که به آن دسترسی ندارد فکر کنید. اینجاست که انسان ضروری است.
پلتفرمهای ERP مبتنی بر هوش مصنوعی میتوانند بینشهای عملی را از مجموعه داده های وسیع استخراج کنند و گردشهای کاری پیچیده را ساده و خودکار کنند. زیربنای این قابلیتهای هوش مصنوعی، فناوریهای پیچیدهای مانند یادگیری ماشینی، پردازش زبان طبیعی، سیستمهای کامپیوتری، یادگیری عمیق و تجزیه و تحلیل پیشبینیکننده هستند.

بهبود هوش مصنوعی در ERP
وقتی سیستمهای ERP از هوش مصنوعی استقبال میکنند، فناوریهای پیشرفتهای مانند الگوریتمهای یادگیری ماشین، قابلیتهای پردازش زبان طبیعی، هوش مصنوعی مولد و تجزیه و تحلیل پیشبینیکننده را یکپارچه میکنند.
این یکپارچگی، پلتفرمهای ERP را قادر میسازد تا بینشهای عملی را از مجموعه دادههای وسیع استخراج کنند، گردشهای کاری پیچیده را ساده و خودکار نموده، دقت برنامهریزی را افزایش داده، دقت پیشبینی را تقویت کنند، دستیاران مجازی را معرفی، و تجزیه و تحلیل عملکرد را بهبود بخشند.
تفاوت بین هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی چیست؟
هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین (ML) گاهی اوقات به جای یکدیگر استفاده می شوند، به خصوص در بازاریابی. با این حال، آنها متفاوت هستند. هوش مصنوعی قلمرو وسیعی از ایجاد ماشینهایی است که میتوانند هوش انسان را تقلید کنند، در حالی که ML یا یادگیری ماشینی، زیرمجموعهای از هوش مصنوعی است که بر الگوریتمهایی تمرکز دارد که به رایانهها اجازه میدهد از دادهها یاد بگیرند. بنابراین، یادگیری ماشینی بخشی از هوش مصنوعی است.
وضعیت هوش مصنوعی در ERP در سال 2024
در سال 2024، الگوهای خاصی را در دنیای ERP مشاهده می کنیم. در اینجا چیزی است که توجه ما را به خود جلب می کند و آن این که شرکت ها چگونه در حال سازگاری هستند.
- کسب و کارهای بیشتری از دستیاران و ربات های هوش مصنوعی استفاده می کنند
- فروشندگان و توسعه دهندگان ERP به طور فزاینده ای دستیاران و ربات های هوش مصنوعی را در نرم افزار ERP خود ادغام می کنند. این فقط یک روند زودگذر نیست بلکه یک تغییر به سمت جریان های کاری خودکار و کارآمدتر است.
- سیستمهای ابری و ERP تحت وب، هوش مصنوعی را در دسترستر میکنند.
- سیستم های ERP مبتنی بر وب و ابر دیگر فقط به مدیریت داده ها نمی پردازند. آنها راه را برای دسترسی گسترده تر به قابلیت های هوش مصنوعی هموار می کنند.
نیاز به متخصصان بیشتر هوش مصنوعی
یکی از چالشهایی که وجود دارد، این است که افراد کافی در زمینه هوش مصنوعی، آموزش دیده نیستند. از آنجایی که کسبوکارهای بیشتری به دنبال ERP مبتی بر هوش مصنوعی هستند، شکار متخصصان این حوزه بیشتر میشود. مهارتهایی که کسبوکارها به آن نیاز دارند مدام در حال تغییر هستند، بنابراین همیشه چیز جدیدی برای یادگیری وجود دارد.
یکی از چالشهایی که وجود دارد، این است که افراد کافی در زمینه هوش مصنوعی، آموزش دیده نیستند.
همه فروشندگان ERP از سرعت بالایی برخوردار نیستند
در حالی که بسیاری از توسعه دهندگان ERP به استفاده از ویژگی های جدید هوش مصنوعی در نرم افزار خود هستند، برخی از آنها عقب مانده و از این حوزه غافل ماده اند. آنها سعی می کنند جدیدترین ابزارها را اضافه کنند تا رقابتی باقی بمانند و خواسته های مشتریان خود را برآورده کنند.
پذیرش هوش مصنوعی در ERP تولید
اکنون تولیدکنندگان از مزایای ادغام فناوری هوش مصنوعی در ERP و نرم افزار تولید خود بهره می برند. ویژگی های مبتنی بر هوش مصنوعی مانند نظارت در زمان واقعی و پیش بینی در حال افزایش است. با سیستم های ERP مجهز به هوش مصنوعی، سیستم های کامپیوتری را می توان برای کنترل کیفیت و بازرسی خودکار مورد استفاده قرار داد. سفارش هوشمند مبتنی بر محدودیت ها و برنامه های تولید نیز می تواند اجرا شود.
مهم ترین ویژگی های هوش مصنوعی در ERP
با بررسی سیستمهای مختلف ERP و ویژگیهای هوش مصنوعی که در بالا گفته شدهاند، ممکن است برخی از روندهای غالب در مورد انواع ویژگیهایی را که فروشندگان ERP در پیشنهادات خود گنجاندهاند، تشخیص دهید.
ویژگی های مهم زیر به تقاضای رو به رشد برای اتوماسیون هوشمند فرآیند کسب و کار و تولید بینش پاسخ می دهد. بیایید برخی از پرتقاضاترین و متداول ترین ویژگی ها را مرور کنیم:
- تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده: هوش مصنوعی در ERP داده ها را برای تشخیص الگوها تجزیه و تحلیل می کند و نتایج آینده را پیش بینی می کند و از هوش تجاری برای اتخاذ تصمیمات مبتنی بر داده به طور فعال استفاده می کند.
- پردازش زبان طبیعی: هوش مصنوعی تعامل با نرم افزار ERP را با استفاده از زبان طبیعی از طریق چت بات ها و دستیاران مجازی تسهیل می کند و دسترسی و تجربه کاربر را افزایش می دهد.
- قابلیت مشاهده داده ها با کامپوتر: ورود داده ها و پردازش اسناد را با استخراج متن، تصاویر و داده ها از اسناد ساده می کند و مداخلات دستی را کاهش می دهد.
- یادگیری ماشینی: الگوریتمهایی را مهار میکند که از دادهها یاد میگیرند تا جریانهای کاری را تنظیم کنند، فرآیندها را اصلاح کنند و تصمیمگیری را تقویت کنند و محیط عملیاتی هوشمندتر و سازگارتر را امکانپذیر کنند.
- بهینهسازی برنامهریزی و زمانبندی: استفاده از الگوریتمهای پیچیده برای بهینهسازی فرآیندهای برنامهریزی و زمانبندی، بهبود کارایی و تخصیص منابع.
- اتوماسیون هوشمند فرآیند: ادغام و تقلید از اقدامات انسان در فرآیندهای دیجیتال برای خودکارسازی گردش کار، افزایش کارایی و ثبات در بین عملیات کاری.
- تشخیص ناهنجاری: الگوهای غیرعادی در دادهها را شناسایی میکند که ممکن است نشاندهنده مشکلات بالقوه یا مسائلی باشد که نیاز به مداخله دارند، اطمینان از حل به موقع و به حداقل رساندن خطرات.
- تجزیه و تحلیل احساسات: هوش مصنوعی در ERP متن را برای درک نگرش ها، نظرات و احساسات محصور شده در درون خود ارزیابی می کند و بینش های ارزشمندی را برای مشتری جهت استراتژی های تعامل بهتر ارائه می دهد.
- ماشین های پیشنهاد: اقدامات یا مراحل بعدی را در جریان کار بر اساس داده ها و الگوهای تاریخی پیشنهاد می کند و از تصمیم گیری آگاهانه و تداوم فرآیند پشتیبانی می کند.
- رباتهای چت/دستیارهای دیجیتال: رابطهای مکالمهای را برای تعامل با سیستمهای ERP جهت بازیابی اطلاعات یا انجام وظایف فراهم میکند و تعامل و بهرهوری کاربر را افزایش میدهد.
- پیشبینیکننده تعمیر و نگهداری: هوش مصنوعی در ای آر پی پیشبینی میکند که چه زمانی نیاز به تعمیر و نگهداری ماشینآلات بر اساس دادههای حسگر اینترنت اشیا خواهد بود. این ویژگی، امکان برنامهریزی پیشگیرانه تعمیر و نگهداری را برای جلوگیری از خرابی پرهزینه فراهم میکند.
- پیش بینی تقاضا: تقاضای آینده را با استفاده از دادههای تاریخی، مدلهای رگرسیون و الگوریتمهای یادگیری عمیق، برآورد میکند که به برنامهریزی موجودی و تولید کمک میکند.
- پیش بینی جریان نقدی: با تجزیه و تحلیل دادههای قبلی و پیشبینیهای فروش، نیازهای جریان نقدی آینده را پیشبینی میکند و از آمادگی مالی و پایداری اطمینان میدهد.
- گزارشگری و صورتهای مالی: تولید گزارشها و صورتهای مالی را با استفاده از دادههای تاریخی بهطور خودکار انجام میدهد، مدیریت مالی و انطباق را ساده میکند.
قابلیت ها و تأثیر هوش مصنوعی بر ERP که ما بررسی کردهایم بسیار بیشتر از پیشرفتهای فناوری هستند. آنها نحوه استفاده ما از راهکارهای نرم افزار ERP را تغییر می دهند و این تازه شروع کار است. در حال حاضر، همه چیز در مورد همگام شدن با آخرین پیشرفت ها و ویژگی ها است زیرا آنها با سرعتی سریع منتشر می شوند.
مزایای ERP با هوش مصنوعی

ادغام هوش مصنوعی در ERP به معنای افزودن ویژگی های پر زرق و برق نیست بلکه در مورد ارائه مزایای واقعی و ملموس است که بر نتیجه نهایی تأثیر می گذارد. ERP مجهز به هوش مصنوعی مجموعه ای از مزایا را ارائه می دهد. در اینجا نحوه تبدیل ویژگی های AI به مزایای قابل توجه در سیستم های ERP آمده است:
- فرآیندها و گردش های کاری خودکار: هوش مصنوعی می تواند وظایف تکراری را خودکار کند و سیستم های ERP را کارآمدتر کند.
- بینش بهتر از تجزیه و تحلیل داده ها: تجزیه و تحلیل های مبتنی بر هوش مصنوعی بینش های ارزشمندی را از داده های ERP ارائه می دهند و به تصمیم گیری بهتر کمک می کنند.
- افزایش بهره وری و کارایی: هوش مصنوعی در ERP با خودکارسازی وظایف، بهره وری و کارایی کارکنان را افزایش می دهد.
- گزارشدهی و پیشبینی بهبود یافته: تجزیه و تحلیل پیشبینیکننده در ERP با هوش مصنوعی، گزارشدهی و پیشبینی را بهبود میبخشد و آنها را دقیقتر میکند.
- افزایش تجربه مشتری و کارمند: ابزارهایی مانند چت ربات های مبتنی بر هوش مصنوعی و عوامل مجازی تعاملات را برای مشتریان و کارمندان بهبود می بخشد.
- تصمیمگیری بهبودیافته: هوش مصنوعی با افشای بینشهای دادههای ERP، تصمیمگیری مبتنی بر داده را تسهیل میکند.
- اتوماسیون و کاهش خطای انسانی: اتوماسیون فرآیندهای تجاری مبتنی بر هوش مصنوعی احتمال خطاهای انسانی در فرآیندهای ERP را کاهش می دهد.
- عملیات تولید بهینه شده: هوش مصنوعی در سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی ERP مدیریت موجودی، نگهداری پیشبینیکننده، تشخیص ناهنجاری و کنترل کیفیت را بهبود میبخشد. این باعث افزایش کارایی، زمان کار و توان عملیاتی می شود.
استفاده از هوش مصنوعی در نرم افزار ERP فراتر از پیشرفت فناوری است. این در مورد ایجاد یک محیط عملیاتی شهودی تر، کارآمدتر و انسان محورتر است. مزایای ذکر شده شامل تغییر به سمت عملیات تجاری هوشمندتر است که در آن فناوری به ما خدمت می کند و تجربه کاری روزانه ما را بهبود می بخشد.
آینده هوش مصنوعی در ERP
صنعت فناوری با کمک پیشرفتهای هوش مصنوعی (AI) از بازیگران اصلی مانند OpenAI، Anthropic، Google و Microsoft و همچنین تعداد فزایندهای از استارتآپها به سرعت در حال تکامل است. این اکوسیستم پویا به طور قابل توجهی با هوش مصنوعی و برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) همپوشانی دارد. ما به آینده هوش مصنوعی در ERP خوشبین هستیم.
بعد چه می شود؟
ادغام هوش مصنوعی و ERP یک توسعه قابل توجه برای تعریف مجدد بازار ERP است. در اینجا چند پیش بینی آگاهانه وجود دارد:
1. موج مالکیت: ممکن است مجموعهای از ادغامها و یکپارچگی ها وجود داشته باشد زیرا فروشندگان بزرگتر قصد دارند استارتآپهای نوآورانه را خریداری کنند تا راهکارهای جدید هوش مصنوعی خود را در پیشنهادات ERP توسعه یافته تر بگنجانند.
2. در دسترس قراردادن هوش مصنوعی برای همه: ظهور ابزارهای هوش مصنوعی کاربر پسند، طیف وسیع تری از کسب و کارها را قادر می سازد تا از هوش مصنوعی در سیستم های ERP خود بدون نیاز به درک عمیق این فناوری استفاده کنند.
3. اخلاق و مقررات: از آنجایی که هوش مصنوعی در ERP یکپارچه می شود، اخلاق و مقررات جدید برای اطمینان از یکپارچگی داده ها و ترویج فرهنگ شفافیت و مسئولیت پذیری ظاهر می شود.
4. راهکارهای هوش مصنوعی خاص صنعت: تقاضا برای راهکارهای هوش مصنوعی متناسب افزایش مییابد، که منجر به راهحلهای AI-ERP با محوریت صنعت میشود که چالشهای عملیاتی منحصربهفردی را برطرف میکند.
روندهای آینده هوش مصنوعی
چندین روند در نوآوری هوش مصنوعی در آینده برای تغییر شکل چشم انداز ERP هستند:
1. هوش مصنوعی قابل توضیح (XAI): با پیچیدهتر شدن مدلهای هوش مصنوعی، نیاز به درک منطق پشت تصمیمهای هوش مصنوعی در سیستمهای ERP افزایش مییابد که منجر به پذیرش هوش مصنوعی قابل توضیح میشود.
2. هایپراتوماسیون: فشار برای بهره وری بالاتر منجر به ابراتوماسیون، ادغام هوش مصنوعی عمیق در نرم افزار ERP برای خودکارسازی بسیاری از فرآیندهای تجاری می شود.
3. هوش افزوده: تقویت هوش انسانی با هوش مصنوعی، تعامل مشترک هوش مصنوعی و انسان را در محیط های ERP ایجاد می کند.
4. قابلیتهای هوش مصنوعی بین پلتفرمی: قابلیتهای هوش مصنوعی که میتوانند در پلتفرمها و ادغامهای مختلف ERP عمل کنند، به ارتقای عملیات تجاری یکپارچهتر و متقابل کمک میکنند.
نتیجه
هوش مصنوعی در ERP راه های جدیدی را برای نوآوری می کند. با توجه به سرعت بالای نوآوری در سال های اخیر، پیش بینی 5 سال آینده دشوار است. ما فقط می توانیم مطمئن باشیم که همه چیز به سرعت در حال حرکت خواهد بود و ممکن است برای برخی از آنها ادامه دادن سخت باشد.
از آنجایی که هوش مصنوعی عمیق تر در ERP ادغام می شود، سازگاری فعال به مزیت رقابتی یک تجارت تبدیل می شود. کسبوکارهای سازگار چالشها را پشت سر میگذارند و از فرصتهای متعدد در حوزه ERP تقویتشده با هوش مصنوعی استفاده میکنند.
سوالات متداول در مورد ERP با هوش مصنوعی
مزایای سیستم ERP با هوش مصنوعی چیست؟
سیستمهای ERP مبتنی بر هوش مصنوعی وظایف را خودکار میکنند، بینشهایی را ارائه میکنند و با بهینهسازی فرآیندهایی مانند زنجیره تامین و تولید سازگار میشوند. این امر دقت پیشبینی و تصمیمگیری را بهبود میبخشد و کارمندان را آزاد میکند تا روی کارهای با ارزش بالاتر تمرکز کنند. هوش مصنوعی سیستمهای ERP را دستیارهای دیجیتالی مؤثری میسازد که سازمانهای هوشمند را هدایت میکنند.
هوش مصنوعی چه مزایایی برای عملیات بخش تولید دارد؟
هوش مصنوعی در ERP میتواند از تکنیکهایی مانند مشاهده پذیری کامپیوتر، حسگرهای اینترنت اشیا، الگوریتمهای یادگیری ماشین و شبیهسازی برای بهبود کنترل کیفیت، نگهداری پیشبینیکننده، زمانبندی تولید، مدیریت موجودی و برنامهریزی لجستیک استفاده کند و در نهایت کارایی کلی را بهبود بخشد.
آیا هوش مصنوعی در ویژگی های مدیریت منابع انسانی راهکارهای ERP استفاده می شود؟
در واقع، هوش مصنوعی می تواند در فرآیندهای مختلف منابع انسانی مانند جذب استعداد، آموزش، حقوق و دستمزد، تجزیه و تحلیل داده ها، حفظ داده ها و غیره مفید باشد.
چشم انداز آینده پذیرش هوش مصنوعی در نرم افزارهای سازمانی چیست؟
اکثر تحلیلگران رشد سریع در پذیرش هوش مصنوعی را با بهبود فناوری و فراگیرتر شدن آن پیش بینی می کنند. هوش مصنوعی ممکن است در پنج سال آینده به یک قابلیت «باید» برای هوش مصنوعی در ERP و سایر نرم افزارهای سازمانی تبدیل شود.
آیا هوش مصنوعی میتواند فرآیندهای مالی مانند حسابداری و حسابرسی را کاملا خودکار کند؟
در حالی که هوش مصنوعی می تواند بسیاری از فرآیندهای مالی را خودکار کند، اکثر کارشناسان معتقدند نظارت انسانی در حسابداری و حسابرسی برای اطمینان از دقت و انطباق همچنان مورد نیاز است. با این حال، هوش مصنوعی به پردازش فاکتور، تشخیص ناهنجاری و گزارش مالی کمک می کند.