نرم افزار CRM آرایشگاه مردانه به شما کمک می کند تا تعامل با بازدیدکنندگان را بهبود بخشید، فرآیندهای داخلی را خودکار و کار استادان را کنترل کنید. بنابراین به کسب و کار شما اجازه می دهد سریعتر رشد کند و پایگاه مشتریان خود را گسترش دهد.
تا آستانه مشخصی، آرایشگاه های مردانه همچنان میتوانند به روش قدیمی کار کنند و مشتریان را در فایل های اکسل ذخیره کنند. به عنوان مثال، اگر تعداد مشتریان در ماه از 20 نفر بیشتر نشود، ممکن است این ابزارها کافی باشند.
با این حال، اگر چندین پیرایشگر، طیف وسیعی از تامین کنندگان مواد، و یک جریان ثابت از مشتریان با نیازهای منحصر به فرد وجود داشته باشد، یک نرم افزار CRM برای آرایشگاه مردانه ضروری است. با کمک آن، می توانید بیشتر فرآیندهای داخلی را خودکار کنید و یک رویکرد شخصی سازی شده برای هر مشتری ایجاد کنید.
در هر آرایشگاه مردانه یا پیرایشگاه، کار به روش خاص خود انجام می شود و مزیت اصلی CRM پیرایشگاه این است که برای نیازهای تجاری هر مرکز خاص ایجاد می شود. بنابراین، برای سالن های مختلف، عملکرد ممکن است متفاوت باشد.
نرم افزار CRM آرایشگاه مردانه چیست؟
نرم افزار CRM آرایشگاه مردانه یک نوع از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری است که برای کسب و کارهای فعال در صنعت پیرایش مو و سالن های اصلاح و پیرایش مو مردانه، طراحی شده است. سی آر ام آرایشگاه مردانه شامل ویژگی هایی مانند برنامه ریزی قرار ملاقات، مدیریت مشتری، مدیریت موجودی، پردازش پرداخت، اتوماسیون بازاریابی و گزارش است. این ویژگیها به چنین کسبوکارهایی کمک میکند تا تعاملات با مشتری و عملیات روزانه را به طور موثرتری مدیریت کنند. هم چنین فرآیند رزرو قرار ملاقات، نظارت بر فروش، مدیریت مشتری و پیرایشگر را آسان می کند.
مشتریان امروزی از آرایشگر خود انعطاف پذیری، راحتی و قابلیت رزرو 24 ساعته و 7 روز هفته را طلب می کنند. بهترین نرم افزار CRM آرایشگاه مردانه، این انتظارات را پاسخ می دهد و در عین حال بینشهایی را در زمان واقعی ارائه میکند که عملکرد و کارایی کسبوکار را افزایش میدهد.
پیشنهاد مقاله: راهنمای جامع نرم افزار CRM
عملکرد CRM آرایشگاه مردانه چگونه است؟
سیستم های CRM آرایشگاه مردانه دارای عملکرد گستردهای هستند و به آسانتر و راحتتر کردن فرآیند خدمات مشتری و مدیریت آنها کمک میکنند. وظایف اصلی چنین سیستم هایی عبارتند از:
اتوماسیون
بسیاری از کارهای معمول یک آرایشگاه را می توان به راحتی خودکار کرد، به عنوان مثال، ارسال اعلان یادآوری به مشتریان، اطلاع دادن به استادکار در مورد یک قرار جدید، پست با پیشنهادات تبلیغاتی یا خدمات جدید و غیره.
برنامه ریزی
سیستم برنامه ریزی تمام کانال ها را برای دریافت برنامه ها همگام می کند: در وب سایت، در شبکه های اجتماعی و از طریق تلفن.
حفظ پایگاه مشتری
CRM آرایشگاه مردانه اطلاعات مربوط به تمام بازدیدکنندگان و تاریخچه تعامل با آنها را ذخیره می کند. مشتری مجبور نیست هر بار به استاد توضیح دهد که چه نوع مدل مویی را می خواهد زیرا همه این اطلاعات از قبل در پایگاه داده وجود دارد. علاوه بر این، اگر شخصی برای مدت طولانی به سالن مراجعه نکرده است، می توانید با کمک پیشنهادات تبلیغاتی سعی کنید او را مجدد برگردانید.
نقش CRM در صنعت آرایشگاه چیست؟
وقتی مدیریت یک آرایشگاه مردانه را برعهده دارید و به دنبال توسعه کار و افزایش مشتری هستید، به سرعت متوجه می شوید که پیگیری تمام عملیات به صورت دستی کار دشواری است. در چنین شرایطی استفاده از یک نرم افزار CRM در آرایشگاه مردانه می تواند بسیاری از مشکلات شما را حل کند. سه مولفه اصلی برای تمرکز وجود دارد. فقط روی این سه تمرکز کنید:
1. ساده کردن رزرو و قرار ملاقات
آرایشگاه های مردانه سفر دیجیتالی خود را با قرار ملاقات ها آغاز می کنند. پلتفرم CRM روشی را که ما مشتریان را رزرو می کردیم تغییر داد. روش قدیمی استفاده از دفتر کل و ثبت دستی قرار ملاقات ها بود که بسیار وقت گیر و مستعد اشتباه بود. CRM پیرایشگاه مردانه به مشتریان این امکان را می دهد که زمان حضور خود را به صورت آنلاین رزرو کنند.
2. تقویت روابط با مشتری
با افزایش محبوبیت و توسعه آرایشگاه، حفظ روابط شخصی با مشتریان رو به افزایش، چالش برانگیز می شود. در نتیجه متوجه می شوید که به سیستم CRM جامع تری نیاز دارید. چنین سیستمی به شما اجازه می دهد تا نمایه های دقیقی را برای هر مشتری، از جمله سبک های دلخواه اصلاح مو و تاریخچه قرار ملاقات، حفظ کنید. این سطح از جزئیات به شما کمک می کند تا یک تجربه شخصی برای هر مشتری ارائه دهید.
3. بهبود تلاش های بازاریابی و بینش تجاری
پس از مدتی استفاده از نرم افزار CRM، متوجه می شوید که یک بخش مهم نیاز به توسعه دارد؛ بخش بازاریابی. شما تبلیغات را اجرا می کنید، اما نمی توانید آنها را برای مرتبط ترین مشتریان، مورد هدف قرار دهید. برنامه CRM، ویژگی پیشرفته بخش بندی مشتریان در CRM را در اختیار شما قرار میدهد که امکان میدهد تا تلاشهای بازاریابی خود را به طور مؤثرتری هدفگیری کنید.
قابلیت های نرم افزار CRM آرایشگاه مردانه
CRM در آرایشگاه های مردانه قابلیت های زیادی دارد که استفاده از آن برای مدیریت سالن بسیار موثر و سودمند خواهد بود. در زیر به برخی از مهم ترین قابلیت های CRM اشاره می کنیم:
- برنامه ریزی قرار ملاقات: CRM آرایشگاه مردانه به مشتریان اجازه می دهد تا به صورت آنلاین و یا از طریق وب سایت آرایشگاه مردانه یا پیرایشگاه، قرار ملاقات رزرو کنند و هم چنین به کارکنان سالن کمک می کند تا برنامه کاری خود را مدیریت و سازماندهی کنند.
- پایگاه های اطلاعاتی مشتری: به سالن اجازه می دهد اطلاعات مشتری مانند جزئیات تماس، تاریخچه قرار ملاقات و اولویتها را ذخیره و مدیریت کند.
- اتوماسیون بازاریابی: این قابلیت سی آر ام آرایشگاه مردانه به سالن کمک میکند تا کمپین های بازاریابی هدفمند، مانند کمپین های ایمیلی یا تبلیغات پیامکی را ایجاد و اجرا کند تا با بخش های خاص مشتریان ارتباط برقرار کند.
- ردیابی فروش: به سالن اجازه می دهد فروش و درآمد را ردیابی کند و هم چنین بر عملکرد کارکنان و خدمات آنها نظارت کند.
- مدیریت موجودی: سالن را قادر می سازد تا موجودی محصولات و لوازم خود را کنترل کند، و در صورت اتمام موجودی، محصولات را مجدد سفارش دهد.
- مدیریت برنامه های وفاداری: این قابلیت مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM آرایشگاه مردانه به شما اجازه می دهد تا برنامه های وفاداری مشتریان را ایجاد و مدیریت کنید تا به آنها در صورت خرید مجددشان پاداش دهید.
راه های جذب مشتری در آرایشگاه مردانه
نحوه جذب مشتری در آرایشگاه های مردانه امری بسیار مهم است. زیرا رقابت نه فقط در آرایشگاههای زنانه که در آرایشگاههای مردانه نیز بسیار شدت گرفته است. به دلیل افزایش تقاضا و تنوع در سلیقه اصلاح و پیرایش مو، دیگر آقایان به اصلاح ریش و کوتاهی ساده مو بسنده نمیکنند. مدلهای مختلف ریش، خط ریش، و حتی درخواست برای مدل دادن به مو برای مهمانیها از تقاضاهای جدید مشتریان مرد است.
به هر حال هم خدمات متنوع شده و هم رقابت میان آرایشگاه های مردانه شدید شده است. برای دیده شدن و جذب مشتری زیاد، آرایشگاهها باید به روشهای نوین برای جذب مشتری روی بیاورند. در ادامه به برخی از بهترین روش های جذب مشتری اشاره می کنیم:
1- ارزش دادن به وقت مشتری
اگر می خواهید در کار جذب مشتری در آرایشگاه های مردانه موفق باشید، باید به وقت و زمان مشتری احترام بگذارید. حتی اگر سرتان شلوغ است و وقت ندارید، نباید طوری رفتار کنید که انگار زمان مشتری هیچ اهمیتی برای شما ندارد. داشتن یک نرم افزار CRM در آرایشگاه مردانه کمترین معطلی را برای مشتریان ایجاد می کند. حتما در هنگام انتظار مشتری برای آنها قهوه یا چای سرو کنید. برنامه را طوری تنظیم کنید تا اگر مشتری درخواست دیگری دارد و کارمندی میتواند آن را انجام دهد، در هنگام انتظار، خدمات برایش ارائه شود.
2- توجه به نظر و سلیقه مشتری
جذب مشتری در آرایشگاه های مردانه دیگر مانند سابق نیست. اکنون آقایان هرکدام سلیقه متفاوتی داشته، و مایلند استایل متفاوتی داشته باشند و حاضر نیستند به یک شکل و شمایل و با یک مدل موی مشابه در جامعه حضور داشته باشند. بنابراین گوش دادن به سخنان مشتریان، توجه به خواسته آنها و انجام درخواست مشتری به شیوه ای که او می خواهد بسیار ضروری است.
باید توجه داشته باشید که خدمات را طبق سلیقه مشتری انجام دهید نه سلیقه خودتان. با استفاده از یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) آرایشگاه مردانه می توانید تمام نظرات، سلایق و استایل هر مشتری را در نمایه یا پروفایل وی ثبت نموده و در مراجعات بعدی، اصلاح موی وی را مطابق با سلیقه و استایل هر مشتری انجام دهید.
3- توجه به ظاهر کارکنان
برای جذب مشتری در آرایشگاه های مردانه، علاوه بر تبلیغات، باید به ویترین کسب و کار خود نیز توجه کنید. کارکنان آرایشگاه مانند ویترین مغازه شما هستند. آنها هستند که با مشتریان شما ارتباط برقرار کرده و خدمات ارائه می دهند. بنابراین اگر ظاهر، خدمات و برخورد کارکنان مناسب نباشد، نمیتوانید در جذب مشتری موفق عمل کنید. به همین دلیل باید فرم و روپوشهای رسمی و ویژه آرایشگاه خود طراحی کرده و در اختیار کارکنان و آرایشگران قرار دهید و به آنها تاکید کنید، مو و ظاهر خود را آراسته و تمیز نگه دارند.
4- تبلیغات در شبکههای اجتماعی
یکی از راه های جذب مشتری در آرایشگاه های مردانه، راه اندازی و استفاده مناسب از شبکههای اجتماعی است. اگر در شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام حضور فعال نداشته باشید، نمیتوانید مشتری جذب کنید. محل اصلی رقابت آرایشگاهها اینستاگرام است. زیرا این شبکه اجتماعی محبوب، محلی برای جذب مشتری، تبلیغات و بازاریابی دیجیتالی است. استفاده از سایر شبکه ها
ی اجتماعی مانند فیسبوگ، لینکدین و … هم می تواند بخشی از کار باشد. جهت مدیریت ارتباطات در شبکه های اجتماعی، استفاده از نرم افزار CRM اجتماعی هم پیشنهاد می شود.
مهم ترین مشکلات و چالش های آرایشگاه های مردانه
1- شناسایی مشتریان و مخاطبان هدف
2- مشکل در جمع آوری اطلاعات تماس و سوابق ارتباطات و کارهایی که برای مشتریان انجام می شود.
3- تقسیم بندی مشتریان در دسته ها و گروه های مناسب
4- ناتوانی در هدف گذاری و انجام فعالیت های لازم و موثر بازاریابی برای هر گروه از مشتریان
5- ثبت اطلاعات مشتریان در پرونده های کاغذی یا فایل های اکسل و در نتیجه هدر رفتن وقت کارکنان برای وارد کردن و یا پیدا کردن اطلاعات
6- بروز ایراد و بی دقتی در وارد کردن سوابق مراجعین به صورت دستی
7- از بین رفتن اطلاعات مشتریان و عدم پیگیری مراجعه کنندگان بعد از ترک مجموعه توسط یک کارمند
8- ناهماهنگی در پاسخ دهی به نیاز و درخواست مشتری بین اپراتورها در شیفت های مختلف کاری