شماره تماس: 984191011210+

نقش CRM در کمپین های بازاریابی چیست؟ 10 ویژگی برای انتخاب CRM

CRM در کمپین های بازاریابی

CRM ابزار پرطرفداری است که دنیای تجارت را فرا گرفته است. با خیزش تیم های راه دور، میل به اتصال و همکاری از هر کجا و هر زمان وجود دارد. این شرکت ها به دنبال راه هایی برای ایجاد همکاری و در عین حال افزایش بهره وری هستند. در این وبلاگ خواهیم دید که نقش CRM در کمپین های بازاریابی چیست و چگونه می تواند در بهینه سازی این کمپین ها موثر باشد؟

طبق نظرسنجیBuyerZone ، 91 درصد از شرکت‌هایی که بیش از 11 کارمند دارند از نرم‌افزار CRM استفاده می‌کنند. در این وبلاگ متوجه خواهید شد که CRM چیست و چه نقشی در ایجاد و توزیع کمپین های بازاریابی شگفت انگیز دارد.

نرم افزار CRM کاواک
مشاهده و استعلام قیمت
نرم افزار CRM کاواک

مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) چیست؟

سی آر ام چیست؟ نرم افزار CRM به فناوری ای اشاره دارد که به شرکت‌ها کمک می‌کند تا راه توسعه و پرورش روابط با مشتریان فعلی و آینده را ساده‌تر کنند. این نرم افزار تعریف می کند که چگونه یک کسب و کار در طول چرخه عمر مشتری خود به مشتریان خود پاسخ می دهد.

این سیستم به سازمان‌ها در اتوماسیون فروش، نظارت بر خط لوله فروش، ردیابی تعاملات با مشتری، مدیریت فروش و معاملات در دستگاه‌های مختلف، بازاریابی ایمیلی، تولید گزارش‌ها و پیش‌بینی فروش و غیره کمک می‌کند. یک CRM در هر نقطه از تعامل با مشتری مانند بازاریابی پیش‌فروش، و تحویل وارد عمل می‌شود.

نقش CRM در کمپین های بازاریابی چیست؟

CRM در مدیریت کمپین های تبلیغاتی

همان طور که می دانید، مشتری مرکز و قلب CRM است. و CRM امروزی ترکیب کاملی از یک سیستم مبتنی بر وب یا ابر و قابلیت‌های هوش مصنوعی است. اما از همان ابتدا، هدف CRM همیشه دانستن بیشتر در مورد مشتریان بوده است تا کسب و کار شما بتواند حداکثر رضایت را برای آنها فراهم کند.

پیش بینی می شود درآمد CRM تا سال 2025 به 80 میلیارد دلار برسد. این رقم بسیار زیاد است و نشان دهنده محبوبیت CRM در بین کسب و کارها است. حال بیایید ببینیم که چگونه بازاریابان می توانند از CRM در کمپین های بازاریابی خود استفاده کنند.

1- به تقسیم بندی و هدف گیری بهتر مخاطبان کمک می کند

CRM به شما کمک می کند تا مخاطبان را بر اساس مکان، جزئیات مالی و تعاملات تاریخی تقسیم بندی کنید. بنابراین به شما کمک می کند تا مخاطبان مختلف را با پیام های شخصی مورد هدف قرار دهید. CRM در کمپین های بازاریابی همچنین به شما کمک می کند تا بالقوه های جدید را شناسایی کنید و فرصت های بیشتری برای کسب و کار خود ایجاد کنید. شما به راحتی می توانید آنها را پیگیری کنید و با ارسال کمپین ها و یادآوری های منظم در ارتباط باشید. بنابراین  سی آر ام به راحتی آنها را به مشتری تبدیل می کند.

2- به همگام سازی تمام داده های مشتری کمک می کند

با کمک CRM می توانید تمام فعالیت های مشتری را در یک مکان پیگیری کنید. این داده ها ارزش بسیار زیادی دارند. شما می توانید از آن برای فروش مکمل و فروش به مشتری بر اساس علایق، سابقه مرور اخیر، آخرین خریدها و غیره استفاده کنید.

3- مشتریان را با انگیزه ها و پاداش ها شگفت زده می کند

نرم افزار CRM در کمپین های بازاریابی به شما کمک می کند تا با ارائه یک پیشنهاد تخفیف خوب به عنوان هدیه، مشتری را خوشحال کنید. این کار را انجام دهید، زیرا تمام داده های مشتری در یک مکان ذخیره می شود. بنابراین، می توانید مشتریان خود را با چنین پیشنهادات و پاداش هایی خوشحال کنید. این به شما کمک می کند وفاداری مشتری را افزایش دهید.

4- اجرای کمپین های بازاریابی به طور همزمان از طریق کانال های مختلف

CRM برای کمپین های بازاریابی

روزهایی که می توانستید به یک کانال بازاریابی وابسته باشید، گذشته است. اکنون مشتریان در کانال های مختلف پخش شده اند. تعدادی از مشتری ممکن است سعی کنند از طریق وب سایت با شما ارتباط برقرار کنند و چند نفر دیگر ممکن است از طریق کانال های رسانه های اجتماعی با شما تعامل داشته باشند. مشتریان می توانند تصمیم بگیرند که در کانال دلخواه خود با شما ارتباط برقرار کنند. بنابراین بسیار مهم است که کسب‌وکارها کمپین‌های بازاریابی خود را به جای تمرکز بر یک کانال، در کانال‌های مختلف گسترش دهند.

CRM در مدیریت کمپین های تبلیغاتی به شما کمک می کند تا کمپین های بازاریابی برای کانال های مختلف را از یک مکان مدیریت کنید. همچنین می توانید پیگیری کنید که کدام کمپین ها موفق بوده اند و کدام کانال ها ارزش سرمایه گذاری را دارند.

5- می تواند پیام های شخصی سازی شده با ایمیل مارکتینگ ارسال کند

با توجه به ROI بازاریابی ایمیلی، این بهترین راه برای ارتباط با مشتریان است. اما در همان زمان، زمانی که همه برندها مشتریان خود را با خبرنامه ها، تبلیغات، پیشنهادات و غیره بمباران می کنند، نیاز به جذب مخاطب با پیام های شخصی سازی شده ایجاد می شود، چیزی که توجه آنها را جلب می کند نه اینکه در پوشه هرزنامه قرار گیرد. برای درک بیشتر مشتری خود، باید داده ها و بینش هایی داشته باشید. شما باید بدانید نقاط درد آنها چیست و چگونه می توانید آن را در ارتباطات خود برطرف کنید. این را می توان با داده های عظیم موجود در CRM به دست آورد.

6- به پیش بینی روندهای آینده و تخصیص بودجه کمک می کند

CRM در کمپین های بازاریابی گزارشات و بینش های دقیقی در مورد اینکه کدام کمپین ها کار کرده اند و کدام نه ارائه می دهد. همچنین می‌توانید روندهایی را ببینید که کدام یک از محصولات یا خدمات شما پرفروش‌ترین هستند. و این به پیش‌بینی و تخصیص بودجه به پروژه‌هایی کمک می‌کند که ROI بیشتری می‌دهند.

eCRM چیست؟

7- بهره وری تیم ها را افزایش می دهد

نکات گفته شده در بالا به وضوح نشان می دهد که تمام اطلاعات در دسترس تیم شما خواهد بود. آنها مجبور نیستند از یک ابزار به ابزار دیگر سوئیچ کنند. آنها می توانند در هر زمان و هر مکان به اطلاعات دسترسی داشته باشند. و بنابراین این به آنها کمک می کند تا کار متمرکز انجام دهند که منجر به افزایش بهره وری تیم می شود.

10 ویژگی که در یک CRM برای کمپین های بازاریابی باید به آنها توجه کرد

شما با مزایای CRM در کمپین های بازاریابی موفق آشنا شدید. اکنون در این بخش، خواهیم دید که چگونه تصمیم بگیرید که کدام CRM برای کسب و کار شما مناسب است و کمپین های بازاریابی خود را اجرا کنید. در اینجا 10 ویژگی وجود دارد که هنگام برنامه ریزی برای سرمایه گذاری در یک CRM خوب باید به آنها توجه کنید.

هدف گذاری و تقسیم بندی داده ها

شما باید فیلترهای سفارشی CRM در کمپین های بازاریابی را داشته باشید تا بتوانید فیلترهای مختلفی را بر اساس معاملات، سازمان ها، افراد و غیره ایجاد کنید. این مرحله به شما کمک می کند تا بخش های قدرتمندی ایجاد کنید و در نتیجه آن مخاطبان را با پیام های شخصی سازی شده هدف قرار دهید.

خط لوله بصری

یک نمایش ساده و بصری از فرآیند فروش به شما کمک می کند تا تعیین کنید که چه نوع پیام بازاریابی باید ایجاد شود و به کدام سرنخ ها و مشتریان بالقوه ارسال شود. این به شما کمک می کند تا کمپین های بازاریابی بسیار شخصی سازی شده و تبدیل شونده ایجاد کنید.

یکپارچه سازی فرم سرنخ

فرم سرنخ بهترین راه برای جمع آوری اطلاعات در مورد افرادی است که ممکن است به محصول یا خدمات شما علاقه مند باشند. هنگامی که در CRM در کمپین های بازاریابی تعبیه می شود، تمام اطلاعات در آنجا ذخیره می شود و می توانید با پیگیری این سرنخ ها بر اساس علایق آنها، فرآیند بازاریابی خود را خودکار کنید.

کاواک CRM دارای فرم های بصری است که در آن تمام اطلاعات ارسال شده از طریق فرم ها مستقیم به عنوان فرصت جدید ذخیره می شود.

CRM قابل تنظیم

کسب و کارهای مختلف نیازهای بازاریابی متفاوتی دارند و بنابراین CRM انتخابی شما باید بر اساس نیاز شما قابل تنظیم باشد. تغییر خط لوله فروش، افزودن فیلترهای سفارشی یا ایجاد گزارش های سفارشی بر اساس معیارهایی که برای آنها ارزیابی می کنید.

اپلیکیشن موبایل

تیم بازاریابی شما باید بتواند از هر زمان و هر مکان کار کند و بنابراین CRM باید یک برنامه تلفن همراه داشته باشد که از طریق آن بتوانید تمام ویژگی‌های اساسی را از هر جایی مدیریت کنید.

ادغام بازاریابی ایمیلی

وقتی همه داده‌ها در CRM شما در دسترس هستند، تقسیم کردن آنها و افزودن مخاطبین مستقیم به ایمیل‌تان برای ارسال نامه‌های شخصی‌شده به مشتریانتان آسان‌تر است. CRM در کمپین های بازاریابی شما باید بتواند با ابزارهای ایمیل مارکتینگ قدرتمند مانند Mailchimp ادغام شود تا بتوانید کمپین های بازاریابی را به راحتی و بدون ترک CRM خود ارسال کنید.

راه اندازی و پیگیری اهداف بازاریابی

هنگام اجرای یک کمپین بازاریابی با CRM، همیشه باید نقاط عطف خاصی را دنبال کنید. ممکن است مجبور شوید در نقاط مختلف سفر مشتری به مشتریان پاداش دهید و اینجاست که CRM در کمپین های بازاریابی نقشی را ایفا می کند. ممکن است نیاز باشد که مشتریان پس از تکمیل اهداف مشخص، فرم بازخورد را پر کنند. وقتی مشتریان احساس می‌کنند که برایشان ارزش قائل هستند، شانس بیشتری برای ماندن در این زمینه وجود دارد. و برای ردیابی همه این داده ها، باید این ویژگی را در CRM خود داشته باشید.

همکاری با دیگر بخش ها

شما باید به راحتی بتوانید با دیگر اعضای تیم، شرکا و مشتریان خود از یک مکان همکاری کنید. همچنین، باید بتوانید کنترل کنید که چه کسی می تواند کدام داده ها را مشاهده و ویرایش کند و غیره. به عنوان مثال، با استفاده از نرم افزار کاواک، می توانید به راحتی اعضای تیم و مشتریان را به یک پروژه اضافه کنید و همچنین به راحتی می توانید فایل های صوتی، تصویری، مدل ها و ارائه ها را بین اعضای تیم در یک پروژه به اشتراک بگذارید.

پیش بینی فروش

شما باید بتوانید داده‌ها را فیلتر کرده و تحلیل کنید، وضعیت فعلی را تجزیه و تحلیل کنید و بتوانید پیش‌بینی کنید که روندها به کجا می‌رود. این یک ویژگی بسیار مهم CRM در کمپین های بازاریابی است، زیرا به شما کمک می‌کند تا تعیین کنید کدام کمپین‌ها کار می‌کنند و کدام‌ها کار نمی‌کنند و به شما کمک می‌کند تا بودجه بازاریابی خود را به روشی بهتر تخصیص دهید. همچنین می‌توانید ببینید کدام محصولات در حال ترند هستند و پیام‌های بازاریابی خود را بر اساس آخرین روندها ایجاد کنید.

4 راه استفاده از CRM برای کمپین های بازاریابی

سیستم های CRM ابزار همه کاره ای را برای ارتقای کمپین های بازاریابی ارائه می‌دهند، و در اینجا 4 راه کلیدی برای استفاده از قدرت آنها بدون توجه به صنعت شما وجود دارد:

1. کمپین های مناسب برای مشتریان متنوع در خدمات مشاوره

یک سیستم CRM برای شرکت های مشاوره ای که طیف وسیعی از مشتریان را مدیریت می کنند بسیار ارزشمند است. با تقسیم بندی مشتریان بر اساس عوامل خاص مانند صنعت، اندازه شرکت و تعاملات قبلی، مشاوران می توانند کمپین های بازاریابی بسیار مناسب ایجاد کنند. برای مثال، ارائه مشاوره مدیریت استراتژیک به شرکت‌های بزرگ و استراتژی‌های رشد به استارت‌آپ‌ها، تضمین می‌کند که محتوا مستقیم با هر بخش مرتبط است و منجر به تعامل بهتر و فرصت‌های تجاری بالقوه می‌شود.

2. تقویت سرنخ در فروش B2B

در محیط های فروش B2B، درک و پرورش سرنخ ها بسیار مهم است. متخصصان فروش می توانند از CRM برای ردیابی تمام تعاملات با مشتریان بالقوه استفاده کنند و از این داده ها برای امتیازدهی به سرنخ استفاده کنند. این رویکرد به آنها اجازه می‌دهد تا شناسایی کنند که کدام سرنخ‌ها به احتمال زیاد خریدی را انجام می‌دهند و استراتژی‌های پیگیری خود را بر اساس آن، از جمله از طریق کمپین‌های ایمیل شخصی‌شده یا نمایش‌های محصول هدف‌مند، تنظیم کنند، در نتیجه نرخ تبدیل را افزایش می‌دهد.

3. بینش کمپین مبتنی بر داده برای متخصصان بازاریابی

متخصصان بازاریابی می توانند از CRM در کمپین های بازاریابی برای تجزیه و تحلیل عمیق و مدیریت کمپین های خود استفاده کنند. با ردیابی معیارهایی مانند نرخ باز، نرخ کلیک و نرخ تبدیل در کمپین‌های مختلف، بازاریابان می‌توانند تشخیص دهند که چه چیزی در بین مخاطبانشان بیشتر اهمیت دارد. این رویکرد مبتنی بر داده امکان بهینه‌سازی کمپین‌های آتی را فراهم می‌کند و تضمین می‌کند که منابع به مؤثرترین استراتژی‌ها تخصیص داده می‌شوند.

4. ارتباطات شخصی و خودکار در اتوماسیون بازاریابی

یکپارچگی CRM در مدیریت کمپین های تبلیغاتی با ابزارهای اتوماسیون بازاریابی به ویژه برای حفظ ارتباط منسجم و شخصی با مشتریان بالقوه، موثر است. به عنوان مثال، یک تیم بازاریابی B2B می‌تواند ایمیل های خودکاری را تنظیم کند که توسط اقدامات خاص، مانند بازدید مشتری از یک صفحه خدمات خاص یا دانلود یک مطالعه موردی، ایجاد می‌شوند. این تضمین می کند که هر مشتری بالقوه اطلاعات به موقع و مرتبط را دریافت می کند و آنها را در طول سفر خریدار درگیر نگه می دارد.

استفاده از این استراتژی‌ها به کسب‌وکارهای صنایع مختلف اجازه می‌دهد تا نه تنها تلاش‌های بازاریابی خود را افزایش دهند، بلکه ارتباطات قوی‌تر و معنادارتری با مشتریان خود ایجاد کنند و در نهایت باعث رشد و موفقیت شوند.

نتیجه گیری

این به وضوح نشان می‌دهد که CRM در کمپین های بازاریابی برای بازاریابان جهت افزایش رشد کسب و کارشان و هم چنین ایجاد درآمد بیشتر چقدر مهم است. بنابراین، نیاز به جستجوی یک CRM با کیفیت برای افزایش بهره‌وری تیم، تعامل بهتر با مشتریان و افزایش درآمد کسب و کارتان احساس می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در مطالب کاواک

برچسب ها

کاواک در شبکه‌های اجتماعی

شاید دوست داشته باشید

درخواست پروپوزال