به عنوان یک صاحب کسب و کار، شما به طور دائم با مشتریان مختلف و خواسته ها و نیازهای آنها سروکار دارید. این مسئولیت شماست که مطمئن شوید نیازهای مشتریانتان برآورده می شود، اما مدیریت همه مشتریان قطعا می تواند دشوار باشد، به همین دلیل است که شما به نرم افزار CRM برای شرکت های بازرگانی و تجاری نیاز دارید. نرم افزار نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، ابزاری است که کسب و کارهای کوچک می توانند برای مدیریت بهتر داده های مشتریان خود از آن استفاده کنند.
یک سیستم CRM اساسا تمام داده های مشتریان شما را سازماندهی می کند تا بتوانید فرآیندهای کسب و کار خود را بهبود بخشید و فروش را افزایش دهید. داشتن یک CRM می تواند برای تیم های فروش، تیم های خدمات مشتری و کسب و کار شما مفید باشد. بهترین CRM برای شرکت های بازرگانی و تجاری در نهایت به نیازهای خاص کسبوکار و آنچه که میخواهند با دادههای مشتریان خود انجام دهند بستگی دارد.
معرفی CRM
نرم افزار CRM چیست؟ CRM مخفف مدیریت ارتباط با مشتری است. نوعی نرم افزار است که تمام کسبوکارها جهت ذخیره و مدیریت دادههای مشتریان از آن استفاده میکنند تا بتوانند روابط بهتری با مشتریان فعلی خود ایجاد کنند و سرنخهای بالقوه را شناسایی کنند.
نرم افزار CRM شرکت های بازرگانی چیست؟
برای موفقیت یک کسب و کار، باید یک رابطه قوی با مشتریان خود داشته باشید و استفاده از نرم افزار CRM در شرکت های بازرگانی و تجاری می تواند به شما در رسیدن به آن کمک کند. راهکارهای CRM اطلاعات مشتریان شما را در یک راهحل ادغام میکند تا همه اعضای تیم شما به طور همزمان به آن دسترسی داشته باشند. این امر مدیریت سرنخ ها، ردیابی و سازماندهی داده های مشتری و موارد دیگر را آسان تر می کند.
نرم افزار CRM برای شرکت های بازرگانی یک ابزار قدرتمند برای این شرکت ها است و از اهمیت بسیاری برای آنها برخوردار است. زیرا بازرگانی و تجارت در دنیای امروز به یک رقابت فراگیر و هیجان انگیز تبدیل شده است و برقراری و حفظ روابط قوی با مشتریان به منظور رشد و توسعه کسب و کار ضروری است. در این محیط رقابتی، نرم افزار CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری در شرکت های بازرگانی به این شرکت ها کمک م کند تا ارتباطات خود را با مشتریان بهبود بخشند و به صورت جامع و سازمان یافته اطلاعات مشتریان را در اختیار داشته باشند.
چرا شرکت های بازرگانی به نرم افزار CRM نیاز دارند؟
هر کسب و کاری باید از سیستم های CRM استفاده کند، اما نرم افزار CRM به ویژه برای شرکت های بازرگانی مفید است. به عنوان صاحب کسب و کار بازرگانی و یا شرکت تجاری، باید همیشه در کنار مشتریان خود باشید و مطمئن شوید که نیازهای آنها برآورده می شود. اما ردیابی همه این اطلاعات می تواند دشوار باشد، به خصوص برای یک کسب و کاری که ممکن است در مدیریت روابط با مشتری و فروش، سیستم ثابتی نداشته باشد.
خوشبختانه، راهکارهای CRM برای شرکت های بازرگانی و تجاری میتوانند فرآیندهای فروش شما را سادهتر کنند. در نتیجه این کار میتواند مدیریت زمان شما را بهبود بخشد و هزینههای کسبوکار شما را کاهش دهد. این به شما زمان بیشتری میدهد تا روی جنبههای دیگر کسبوکار خود تمرکز کنید، مانند بهبود پشتیبانی مشتری و بهبود فرآیندهای فروش.
ویژگی های مهم CRM شرکت های بازرگانی
نرم افزار CRM مزایای زیادی از نظر جمع آوری اطلاعات مشتریان و بهبود روابط شما با مشتریان دارد. اما، ویژگی های CRM مختلفی نیز وجود دارد که باید به دنبال بهترین نرم افزار CRM در حوزه بازرگانی و شرکت های تجاری باشید. بسیار مهم است که یک CRM را انتخاب کنید که تمام ویژگیهایی که جهت دستیابی به اهداف تجاری نیاز دارید را ارائه دهد، اما در بیشتر موارد، اینها مهمترین ویژگی های CRM برای شرکت های بازرگانی و تجاری هستند:
مدیریت سرنخ ها
سرنخ شخصی است که شما گمان میکنید مشتری آینده کسبوکار شما خواهد شد، و مهم است که از سرنخهای خود مطلع باشید، کاری که میتوانید با مدیریت سرنخ ها انجام دهید. مدیریت سرنخ یک ویژگی ضروری نرم افزار CRM در شرکت های بازرگانی است زیرا به شما این امکان را می دهد که نه تنها تعیین کنید که سرنخ های شما چه کسانی هستند، بلکه آنها را مدیریت کنید تا بتوانید شانس بیشتری برای تبدیل آنها به مشتری داشته باشید.
اتوماسیون گردش کار
یکی از مزایای اصلی نرم افزار CRM این است که می تواند عملکردهای تجاری شما را خودکار کند. از اتوماسیون بازاریابی گرفته تا اتوماسیون نیروی فروش، یک CRM می تواند کارهای زیادی را انجام دهد که در غیر این صورت انجام آنها زمان بر است. نرمافزار CRM میتواند جنبههای مختلف فرآیند فروش شما را خودکار کند، مانند جمعآوری دادهها و ارسال ایمیل، بنابراین میتوانید بیشتر بر ایجاد روابط قویتر با مشتریان خود تمرکز کنید.
گزارش و تحلیل
جمع آوری داده ها تنها بخشی از کارها در زمینه روابط با مشتری است. هنگامی که تمام دادههای لازم مشتری را جمعآوری کردید، باید آنها را تجزیه و تحلیل کنید، به همین دلیل است که انتخاب یک پلتفرم CRM که ویژگیهای گزارش و تجزیه و تحلیل را ارائه میدهد بسیار مهم است. وقتی بتوانید اطلاعات مشتری خود را تجزیه و تحلیل کنید، می توانید کمپین های موثرتری ایجاد کنید که به طور خاص برای مشتریان شما هدف قرار می گیرند.
یک پلت فرم CRM می تواند داده های رسانه های اجتماعی، وب سایت، ایمیل و موارد دیگر را تجزیه و تحلیل کند، بنابراین تیم های فروش می توانند الگوهای موجود در داده های شما را درک کنند و تجربه مشتری شما را بهبود بخشند.
ادغام ها
بهترین نرم افزار CRM برای شرکت های بازرگانی امکان ادغام دیگر نرم افزارها را فراهم می کند. این کار به شما امکان می دهد سایر نرم افزارهای تجاری را با CRM خود متصل کنید. این میتواند نرمافزار تجارت الکترونیک، نرمافزار حقوق و دستمزد، نرمافزار ردیابی زمان یا هر چیز دیگری باشد که روزانه برای کسبوکار خود استفاده میکنید. وقتی میتوانید برنامههای دیگر را در سیستم CRM خود یکپارچه کنید، میتوانید تمام فرآیندهای تجاری خود را از یک مکان مدیریت کنید، که امکان مدیریت زمان بهتر و کارایی بیشتر را فراهم میکند.
نکاتی برای انتخاب بهترین CRM برای شرکت های بازرگانی
اکنون که ویژگی های مهمی را که باید در یک سیستم CRM جستجو کنید را می دانید، احتمالا از خود می پرسید که چگونه بهترین نرم افزار CRM را برای کسب و کار خود انتخاب کنیم؟ هنگام جستجوی بهترین نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری برای کسب و کار خود چند نکته را باید در نظر داشته باشید، مانند:
1. نیازهای تیم خود را شناسایی کنید
هر کسب و کاری نیازهای متفاوتی دارد، بنابراین مهم است که در هنگام جستجوی بهترین CRM در حوزه بازرگانی و شرکت های تجاری، نیازهای خاص تیم خود را شناسایی کنید. شاید تیم فروش شما در حال تلاش برای بستن معاملات بیشتر باشد یا شاید تیم بازاریابی شما در تلاش است تا استراتژی بازاریابی ایمیلی خود را بهبود بخشد. در هر صورت، مهم است که تیم شما بداند که چگونه نرم افزار CRM می تواند به آنها در رفع نیازهایشان کمک کند.
2. بودجه خود را مشخص کنید
هزینه خدمات CRM به پلتفرمی که انتخاب می کنید بستگی دارد، بنابراین مهم است که قبل از انتخاب نرم افزار CRM برای شرکت های بازرگانی و تجاری، بودجه خود را مشخص کنید. نرم افزار CRM با قابلیت های بیشتر هزینه بیشتری خواهد داشت، به همین دلیل است که باید نیازهای کسب و کار خود را مشخص کنید تا بتوانید تعیین کنید که CRM برای شما و بودجه شما مناسب است.
3. ویژگی های ضروری را دریابید
همه CRM ها ویژگی های یکسانی ندارند، بنابراین باید بفهمید که در مورد ویژگی های CRM چه چیزهایی غیرقابل مذاکره هستند. شاید شما کاملا به یک CRM نیاز داشته باشید که امکان ادغام دیگر نرم افزارها را فراهم کند، یا شاید اتوماسیون بازاریابی ایمیلی ضروری باشد. هنگامی که تمام ویژگی های CRM لازم را که به آن نیاز دارید تعیین می کنید، می توانید انتخاب های خود را محدود کنید و تصمیم آگاهانه تری در مورد اینکه بهترین CRM برای کسب و کار شما چیست، بگیرید.
4. مطمئن شوید که یادگیری آن آسان است
فهمیدن اینکه چگونه از نرم افزار CRM در شرکت بازرگانی خود استفاده کنید قطعا می تواند دشوار باشد، به همین دلیل مهم است که یک CRM را انتخاب کنید که به راحتی قابل استفاده باشد، بنابراین لازم نیست وقت خود را صرف آموزش به همه اعضای تیم خود کنید که چگونه از آن استفاده کنند. همچنین نمیخواهید زمان زیادی را صرف فهمیدن نحوه استفاده از ابزارهای CRM خود کنید.