شماره تماس: 984191011210+

نحوه استفاده از نرم افزار CRM برای افزایش فروش

استفاده از نرم افزار CRM

یکی از مهم ترین کاربردهای استفاده از نرم افزار CRM، در جهت افزایش فروش و درآمد کسب و کارها است. نرم افزار CRM، مدیریت ارتباط با مشتری نامیده می شود، اما می تواند فراتر از مدیریت روابط، مفید باشد. CRM به شما کمک می کند تا فرآیندهای تجاری را به راحتی مدیریت کنید، اما نباید آن را فقط به عنوان ابزاری برای بهبود خدمات مشتری و آسان کردن کارها برای همه نگاه کنید.

هنگامی که به طور موثر به کار گرفته شود، CRM باید به عنوان یک ابزار مهم برای مزایایی چون بهبود کارایی، افزایش فروش و تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان وفادار در نظر گرفته شود. این نرم افزار یک سابقه درخشان در افزایش فروش، بهره وری و دقت در پیش بینی دارد. این راهنما به شما نشان می دهد که استفاده از نرم افزار CRM برای افزایش فروش چقدر موثر است.

CRM دقیقا چیست؟

CRM مخفف عبارت Customer Relationship Management و به معنی مدیریت ارتباط با مشریان است. CRM یک نرم افزار مدیریت متمرکز است که برای ذخیره و مدیریت داده های مشتری و سوابق تراکنش ها با شرکت استفاده می شود. داده‌های مشتری می‌تواند شامل اطلاعات تماس و اطلاعات شخصی باشد که می‌تواند به عنوان مرجعی برای سرنخ‌های تولید ارگانیک استفاده شود.

نرم افزار CRM داده های ذخیره شده را تجزیه و تحلیل می کند و گزارشی تولید می کند که می تواند به سازمان کمک کند روابط خود را با مشتری بهبود بخشد و در نهایت عملکرد فروش را افزایش دهد. برای اینکه در مورد ماهیت CRM بیشتر بدانید، مطالعه مقاله نرم افزار CRM چیست؟ – راهنمای کامل را به شما توصیه می کنیم.

راه های استفاده از نرم افزار CRM در بهینه سازی فروش

استفاده از CRM

داشتن یک نرم افزار CRM سرمایه گذاری خوبی است و ابزارهای CRM زیادی در بازار موجود است. شما فقط باید یکی را انتخاب کنید که برای کسب و کار شما مناسب است. همچنین لازم به یادآوری است که هر چقدر هم که نرم افزار CRM شما پیچیده باشد، اگر ندانید چگونه از قابلیت های آن بهره ببرید، آن طور که باید برای شما مفید نخواهد بود. در اینجا چند راه برای استفاده از نرم افزار CRM برای افزایش فروش کسب و کار شما وجود دارد:

1. تامین منابع داده

یکی از کاربردها و راه های استفاده از CRM، دسترسی به موقع به داده ها است. یک سیستم CRM به طور موثر به عنوان ذخیره اطلاعات مشتری عمل می کند. تمام اطلاعات مربوط به مشتریان قبلی و جدید در پایگاه داده CRM ذخیره می شود. شما به راحتی می توانید این داده ها را به دست آورید و از آن به عنوان لیست سرنخ های خود استفاده کنید. شما مجبور نیستید زمان و پول خود را برای جمع آوری داده های سرنخ ها تلف کنید زیرا از قبل برای شما در دسترس است.

2. راه اندازی کمپین های ایمیلی

زمانی که داده ها را از نرم افزار CRM خود استخراج کردید، اکنون راه اندازی یک کمپین ایمیل برای شما و تیمتان آسان تر خواهد بود. علاوه بر این، سیستم‌های CRM به راحتی داده‌های مشتری را تجزیه و تحلیل می‌کنند و می‌توانید فهرستی از سرنخ‌ها را ایجاد کنید که احتمال بالایی برای تبدیل شدن به مشتریان عادی دارند. این می تواند منجر به معاملات بسته تر و فروش بیشتر شود.

نکته مهم

سیستم‌های CRM به راحتی داده‌های مشتری را تجزیه و تحلیل می‌کنند و می‌توانید فهرستی از سرنخ‌ها را ایجاد کنید.

3. بهبود هماهنگی تیم

استفاده از نرم افزار CRM در بهبود هماهنگی بی بیم ها بسیار موثر است. یک سیستم CRM به عنوان یک پایگاه داده متمرکز طراحی شده است که همه اعضای تیم در سازمان شما می توانند به آن دسترسی داشته باشند. این به طور چشمگیری کارایی تیم را بهبود می بخشد و زمان بیشتری را برای اجرای بهبودها و تعامل با مشتریان می دهد و در نتیجه فروش موفق تری را به دست می آورد.

4. ایجاد گزارش

گزارش دهی crm

برای نظارت بر فروش فعلی و عملکرد کلی سازمانی، باید بر یک گزارش سازماندهی شده تکیه کنید. استفاده از نرم افزار CRM برای تجزیه و تحلیل داده های موجود برای تولید یک گزارش قابل اعتماد و سازماندهی شده که برای آن ساخته شده اند مناسب است. وقتی دید واضحی از عملکرد فروش گذشته داشته باشید، می‌توانید تشخیص دهید که کدام حوزه‌ها را باید بهبود دهید و کدام‌ها را حفظ یا خاتمه دهید.

5. داده های تحقیقات بازار

دانستن ترجیحات مشتری به شما این امکان را می دهد که تعیین کنید از چه استراتژی برای افزایش فروش خود استفاده کنید. به همین دلیل است که تحقیقات بازار نه تنها برای بازاریابی بلکه برای فروش و همچنین کل سازمان نقش مهمی ایفا می کند. با استفاده از نرم افزار CRM، داده های لازم را در اختیار دارید که می توانید برای انجام تحقیقات بازار از آنها استفاده کنید.

6. وظایف و مدیریت زمان

سیستم‌های CRM دارای یک هشدار یا ویژگی‌های اعلان هستند که می‌توانند برای اعضای تیم شما یادآوری‌هایی را از هر رویداد یا کار فوری ارسال کنند. مدیریت حساب مشتری نیز آسان‌تر است زیرا سیستم‌های CRM می‌توانند نمایه‌های مشتری را سازماندهی کنند و مشتریان با اولویت بالا را بر اساس نحوه دسته‌بندی خود شناسایی کنند.

CRM برای فروش و بازاریابی

7. ارائه خدمات بهتر به مشتریان

برخی از سیستم‌های CRM دارای ویژگی‌های پشتیبانی ایمیل، چت یا تلفن هستند که به کارکنان بخش خدمات مشتری اجازه می‌دهد با مشتریان در کانال‌های متعدد تعامل داشته باشند. آنها همچنین می توانند بلافاصله حساب های مشتری را خارج کنند. این امر باعث می‌شود که فرآیند خدمات مشتری سریع‌تر شود زیرا زمان بیشتری صرف می‌شود و می‌توان تعامل بیشتری با مشتری انجام داد.

8. دسترسی به اطلاعات فروش و مشتری

دسترسی فوری به اطلاعات فروش و مشتریان یکی دیگر از مزایای استفاده از نرم افزار سی آر ام است. تحرک برای پرسنل فروش بسیار مهم است. آنها نمی توانند همیشه داخل دفتر بمانند. آنها باید در جایی که اقدام لازم است، مثل ملاقات با مشتریان و …، حضور داشته باشند. این یک چیز خوب است که نسخه های جدیدتر یا به روز شده نرم افزارهای CRM اکنون قابلیت موبایل را نیز دارند. اعضای تیم شما می توانند در هر کجا که از تلفن یا تبلت استفاده می کنند به پایگاه داده متمرکز دسترسی داشته باشند.

نکته مهم

تحرک برای پرسنل فروش بسیار مهم است. آنها نمی توانند همیشه داخل دفتر بمانند. آنها باید در جایی که اقدام لازم است،

11 مزیت استفاده از CRM برای افزایش فروش

استفاده از نرم افزار CRM در کسب و کارها، علاوه بر افزایش فروش و قابلیت هایی که ارائه می کند، مزایای زیادی نیز به همراه دارد. در اینجا به 11 مزیت مهم استفاده از CRM در کسب و کارها که به افزایش فروش منجر می شود اشاره می کنیم:

1. اشتراک گذاری اطلاعات با تیم فروش

اشتراک گذاری اطلاعات با crm

اگر فرآیندهای کسب و کار شما هماهنگ نباشد، می تواند باعث دردسرهای غیر ضروری و اتلاف وقت زیادی شود. داشتن همه افراد در یک سیستم، نه تنها همه را با اطلاعات به‌روز در جریان می‌گذارد، بلکه خطر اشتباهات بی‌معنا را که می‌تواند کسب‌وکار شما را غیرحرفه‌ای جلوه کند نیز کاهش می‌دهد. برای مثال، اگر از طرف یک شرکت دو بار با یک سرنخ تماس گرفته شود، می‌تواند سازمان شما را ناسازگار به نظر برساند. یک سیستم CRM می تواند تمام اطلاعات مربوطه را ذخیره کرده و آن را در بین تیم شما به اشتراک بگذارد، بنابراین همه از پیشرفت فروش مطلع هستند و هیچ کار غیر ضروری انجام نمی شود.

2. پیگیری فروش

اگر می‌خواهید فروش را ببندید و روابط خود را حفظ کنید، باید به طور دائم چرخه فروش خود را زیر نظر داشته باشید. استفاده از سی آر ام برای زیر نظر گرفتن چرخه فروش می تواند به شما کمک کند تا هر گونه نقص در روش های خود را برطرف کنید تا فروش خود را بهبود بخشید. هر مرحله از فرآیند می تواند توسط CRM نظارت شود، که می تواند به شما بگوید چه چیزی کار می کند، چه چیزی نیست و چه کاری باید انجام شود.

اهداف نرم افزار CRM

3. درباره مشتریان خود بیاموزید

یکی از کاربردهای نرم افزار CRM این است که می تواند به تیم فروش شما کمک کند تا حجم شگفت انگیزی از داده ها را از تحقیقات در مورد رفتار خود مانند فعالیت رسانه های اجتماعی، همراه با ورود داده های موثر و قابل اعتماد جمع آوری کند. این اطلاعات می تواند با ارائه پیشنهادات سفارشی به مشتریان بر اساس آنچه در مورد آنها می دانید، فروش را افزایش دهد.

شما همچنین می توانید کشف کنید که کدام بخش های مشتری برای شما ارزشمند هستند. به طور حتم گروه‌های خاصی در پایگاه مشتریان شما وجود خواهند داشت که مایلند برای محصول یا خدمات شما بیشتر هزینه کنند یا منابع کمتری مصرف کنند و در نتیجه برای کسب‌وکار شما ارزش بیشتری نسبت به دیگران دارند. با هدف قرار دادن این بخش ها می توانید فروش را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.

4. گزارش دهی

استفاده از crm در گزارش دهی

استفاده از نرم افزار CRM در کسب گزارش از وضعیت کسب و کار بسیار مفید است. توانایی تولید آسان گزارش ها می تواند به کسب و کار شما کمک کند تا از داده هایی که جمع آوری کرده اید بهره بیشتری ببرد، که می تواند برای تصمیم گیری و اجرای استراتژی CRM استفاده شود. CRM داشبوردها و ویژگی‌های اتوماسیونی را فراهم می‌کند که نیاز به جمع‌آوری دستی اطلاعات برای گزارش‌ها را برطرف می‌کند. برخلاف گزارش دستی، CRM اطلاعات را بر اساس تقاضا و در زمان واقعی نمایش می دهد.

5. هشدارها و اعلان ها

بدون نرم افزار CRM، نظارت بر تمامی فرآیندهای کسب و کار شما دشوار است. یک CRM می‌تواند حاوی یک تابع هشدار باشد که کارکنان شما را از رویدادها یا اقداماتی که باید یا در شرف وقوع هستند مطلع کند. اگر سفارشی ارسال نشده است یا سرنخ در مراحل پایانی است، یک راهکار CRM می تواند به تیم شما اطلاع دهد.

6. بازاریابی ایمیلی

شما می توانید با ارائه پیشنهادات و تبلیغات از طریق ایمیل مارکتینگ، مشتریان را به خرید بیشتر محصولات یا خدمات خود وادار کنید. حتی اگر مشتری شما به آنچه ارائه می شود علاقه مند نباشد، پیشنهادات و تبلیغات باعث می شود مردم در مورد شرکت شما فکر کنند که باعث افزایش فروش می شود.

7. دسترسی به موبایل

برنامه‌های CRM امکان دسترسی از تلفن همراه را دارند، که یک مزیت بزرگ است که به تیم شما اجازه می‌دهد استانداردهای فروش را برآورده کند. دستگاه‌های تلفن همراه دسترسی از راه دور را تسهیل می‌کنند، که می‌تواند به راحتی با فرآیندهای کاری شما مطابقت داشته باشد بدون اینکه بر بهره‌وری تأثیر بگذارد.

8. مدیریت وظایف

مدیریت وظایف برای انجام حیاتی ترین مسئولیت های شما ضروری است. توانایی مدیریت کارآمد حساب‌های مشتریان می‌تواند هدایت فروش و فروش متقابل به آنها را آسان‌تر کند و کسب‌وکار بیشتری را برای شما ایجاد کند. یک سیستم CRM می‌تواند به‌طور خودکار هر اقدامی را که باید فورا انجام شود، اولویت‌بندی کرده و به شما اطلاع می‌دهد تا ارتباط و گفت‌وگوی شما با مشتریان به طور مؤثر حفظ و توسعه یابد.

9. جذب سرنخ

جذب سرنخ ها یک راه بسیار ساده و مستقیم استفاده از نرم افزار CRM برای افزایش فروش است. CRM می‌تواند پر کردن فرم‌ها را کنترل کند، که به تیم شما اجازه می‌دهد از هرگونه علاقه به صفحه فرود خاصی در وب‌سایت شما مطلع شود. این نرم افزار به شما این امکان را می دهد که این علاقه را با یک تماس تلفنی پیگیری کنید. می‌توانید نرم‌افزار CRM خود را سفارشی کنید تا بتوانید از زمانی که شخصی بر روی سایت شما کلیک کرده است مطلع شوید و تا آنجا که ممکن است اطلاعات بیشتری را در مورد طرح خود در اختیار او قرار دهید.

10. خدمات مشتری

استفاده از نرم افزار CRM به مشتریان شما و همچنین شرکت شما سود می رساند. سیستمی را ارائه می دهد که به تیم شما اجازه می دهد با مشتریان با استفاده از داده های جمع آوری شده توسط نرم افزار برای بهبود راه حل های ارائه شده برای مشکلات آنها با مشتریان ارتباط برقرار کند. یکپارچه سازی یک پورتال وب با نرم افزار CRM به مشتریان امکان می دهد به راحتی به وضعیت سفارش آنلاین، اطلاعات تیکت پشتیبانی و حتی پایگاه دانش آنلاین خود دسترسی داشته باشند.

11. یکپارچه سازی با نرم افزار حسابداری

برای استفاده از نرم افزار CRM، سازمان ها اغلب آن را با نرم افزار موجود خود ادغام می کنند. CRM می تواند نرم افزار حسابداری شما را با سابقه حساب، مخاطبین کلیدی، ارتباطات مشتری و بحث های حساب داخلی در اختیار شما قرار دهد. ادغام این داده ها نه تنها بینشی در مورد روندهای گذشته ارائه می دهد، بلکه به پیش بینی دقیق آینده کمک زیادی می کند. داشتن تمام حساب ها و سوابق آنها در یک مکان از طریق یک راهکار CRM زمان جستجو را کاهش می دهد، بهره وری را افزایش می دهد و به توسعه کسب و کار شما کمک می کند.

خلاصه نهایی

زمانی که داده های شما به هم ریخته است رسیدن به فروش و درآمد هدف می تواند دردسرساز شود. به همین دلیل بود که ابزارهای CRM در وهله اول ایجاد شدند. خرید نرم افزار CRM برای شرکت شما تغییرات مثبت زیادی را در فرآیندهای کسب و کار شما به همراه خواهد داشت. همچنین شما را قادر می سازد تا به رشد کسب و کار دلخواه خود برسید.

درخواست دمو رایگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در مطالب کاواک

کاواک در شبکه‌های اجتماعی

شاید دوست داشته باشید

درخواست پروپوزال