شماره تماس: 984191011210+

نقش نرم افزار CRM در بازاریابی چیست؟

نرم افزار CRM در بازاریابی

آیا نمی دانید CRM چیست و چه نقشی در بازاریابی دارد؟ ما بررسی می‌کنیم که چگونه یک نرم افزار CRM در بازاریابی کار می‌کند و چه مراحلی را می‌توانید انجام دهید تا اطلاعات بیشتری در مورد سرنخ‌های خود به دست آورید تا از تیم‌های فروش و بازاریابی خود برای انجام کار مؤثرتر حمایت کنید.

برای کسب‌وکارهای مختلف، سرنخ‌ها شریان حیاتی آنها هستند. در واقع، 91 درصد از بازاریابان می گویند که تولید سرنخ مهمترین هدف آنهاست. بدون سرنخ، کسب و کار شما متوقف می شود.

به عنوان یک کسب و کار به احتمال زیاد از CRM یا ابزارهایی مثل Google Sheet یا Excel استفاده می کنید. هر دو به شما کمک می کنند تا سرنخ های خود را مدیریت و ردیابی کنید. اما شما می توانید از داده های CRM خود بسیار بیشتر از دیگر ابزارها بهره ببرید.

نرم افزار CRM چیست؟

نرم افزار CRM ابزاری است که به کسب و کارها اجازه می دهد تا داده های مشتریان خود را مدیریت، هماهنگ و تطبیق دهند. هدف CRM این است که به کسب و کارها اجازه دهد روابط خود را با مشتری بهتر مدیریت کنند و در نهایت موفقیت بیشتری را به همراه داشته باشند. نرم افزار CRM به شما این امکان را می دهد که سرنخ های ورودی را به طور خودکار ردیابی و مدیریت کنید و بستری برای فروش و بازاریابی برای درک بهتر تأثیر آنها فراهم کنید.

استراتژی CRM
  • داده هایی که می توانید در CRM خود بیابید شامل موارد زیر است:
  • مشتریان موجود و سابقه خرید آنها
  • ایمیل های خروجی از نمایندگان فروش به مشتریان احتمالی و فعلی
  • سرنخ های ورودی

CRM چگونه به بازاریابی کمک می کند؟

نقش CRM در بازاریابی

نرم افزار CRM در بازاریابی برای بازاریابان مفید است. 91 درصد از بازاریابان می گویند که تولید سرنخ مهمترین هدف آنهاست. بنابراین جای تعجب نیست که یک CRM در بازاریابی می تواند ابزار بسیار موثری برای تیم بازاریابی شما باشد، البته زمانی که از آن به درستی استفاده کنید.

نقش CRM در بازاریابی را می توان به موارد زیر تقسیم کرد:

  • مدیریت سرنخ های ورودی
  • حمایت از بازاریابی داده محور
  • برنامه ریزی سفرهای مشتری
  • شناسایی فرصت های محتوای جدید

مدیریت سرنخ های ورودی

به احتمال زیاد سعی می‌کنید از کانال‌های بازاریابی، کمپین‌ها و دیگر موارد برای جذب سرنخ‌های ورودی جدید استفاده کنید. این می تواند از طریق دانلود کتاب الکترونیکی، تماس تلفنی یا مکالمه از طریق گفتگوی زنده باشد. یک نرم افزار CRM در بازاریابی مرکز اصلی مدیریت سرنخ های شماست. می توانید ببینید که هر ماه چه تعداد سرنخ را هدایت می کنید و آن را با فروش خود مقایسه کنید تا متوجه شوید که آیا سرنخ های شما با کیفیت هستند یا خیر.

نکته مهم

نرم افزار CRM در بازاریابی مرکز اصلی مدیریت سرنخ های شماست.

بازاریابی داده محور

یک نرم افزار CRM در بازاریابی می تواند به شما کمک کند تا درک کنید که بازاریابی شما چگونه کار می کند تا سرنخ های جدید و به طور خاص تر، چه چیزی آنها را هدایت می کند. به عنوان مثال، اگر یک کتاب الکترونیکی جدید دارید، می توانید حجم سرنخ های جدیدی را که آن را دانلود کرده اند، بشمارید. این یک راه عالی برای دیدن چیزی است که به عنوان بخشی از سفر مشتری شما کار می کند.

برنامه ریزی سفرهای مشتری

صحبت از سفرهای مشتری شد، نرم افزار سی آر ام در بازاریابی اولین قدم برای ردیابی صحیح آنها است. در حالی که نمی توانید سفر کامل مشتری را در CRM خود مشاهده کنید، این نرم افزار به شما بینشی در مورد آنچه مشتریان درگیر هستند و نحوه عملکرد بازاریابی شما می دهد.

شناسایی فرصت های جدید

فرض کنید از یک فرم در وب سایت خود برای ایجاد پرس و جوهای جدید استفاده می کنید. به عنوان بخشی از آن فرم، از پاسخ دهندگان می پرسید که با تماس با شما به دنبال حل چه چیزی هستند. پاسخ‌های آنها، که همگی در CRM شما جمع‌آوری شده‌اند، می‌توانند برای شناسایی فرصت‌های محتوای جدید استفاده شوند.

سئو ابزار فوق العاده ای است، اما عادات جستجوی مشتریان شما می تواند به شما کمک کند تا عبارات جدیدی را شناسایی کنید که ممکن است قبلا به آنها فکر نکرده باشید.

چرا نرم افزار CRM در بازاریابی بسیار مهم است؟

یک CRM بهینه شده برای تیم بازاریابی شما می تواند به آنها کمک کند تا فعالیت های خود را ردیابی، مستند و بهینه کنند. آنها به راحتی می توانند در مورد تأثیر خود گزارش دهند، بهتر با فروش هماهنگ شوند و از CRM در بازاریابی خود برای ساده سازی فرآیند موثر مدیریت سرنخ استفاده کنند.

4 عاملی که CRM را برای بازاریابی مهم می کند

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری در بازاریابی

استفاده از فناوری برای حل تمام مشکلات مشتری، شتاب دهنده خوبی برای کسب و کار شما است. بنابراین درک نیازهای مشتری می تواند تفاوت زیادی در خدماتی که ارائه می دهید ایجاد کند. بنابراین، در اینجا چهار مورد وجود دارد که باعث می شود نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری نقش مهمی در بازاریابی ایفا کند.

1. تجربه مشتری

بهبود روابط با مشتری برای بهبود فروش مهم است. مشتری خوشحال کسی است که مدام برای خرید بیشتر به شما مراجعه می کند و این به رشد کسب و کار شما کمک می کند. اما چه چیزی باعث می شود مشتری برای خرید بیشتر به سمت شما بازگردد؟ پاسخ تجربه مشتری است.

به طور کلی، CRM ثابت کرده است که برای کل کسب و کارها بسیار سودمند است. یک سیستم CRM در بازاریابی می‌تواند بینش‌های ارزشمندی در مورد رفتار مشتری ارائه دهد و باعث فروش شود، اما این لمس انسانی است که در تجربه مشتری تفاوت ایجاد می‌کند. برای ارائه بهترین تجربه به مشتری، مهم است که با آنها در ارتباط باشید. این می تواند به مشتری کمک کند تا برای اطلاعات بیشتر به شما مراجعه کند و اعتماد شما را به آنها افزایش دهد.

2. افزایش وفاداری مشتری

وفاداری مشتری در یک کسب و کار بسیار مهم است. ساختن آن ممکن است مدتی طول بکشد، اما زمانی که مشتریان وفادار به دست آورید، کسب و کار شما شکوفا خواهد شد. کسب وفاداری مشتری، برقراری ارتباط با آنها را آسان تر می کند. مشتریان وفادار نیز به احتمال زیاد به CTA شما پاسخ خواهند داد. اما CRM چگونه به افزایش وفاداری مشتری کمک می کند؟

یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری به شما کمک می کند تا با حفظ مدیریت بهتر روابط با مشتری، مشتریان جدید را به طور موثرتری جذب کنید. از این طریق می توانید مشتریانی را به دست آورید که از وب سایت شما بازدید می کنند یا روی تبلیغات شما کلیک می کنند.

استفاده از نرم افزار CRM

مشتریان شما همچنین می توانند زمانی که به درخواست های آنها به سرعت پاسخ می دهید به شما اعتماد کنند. در اولویت قرار دادن مشتری و گوش دادن به نیازهای آنها به شما کمک می کند تا مشتری خود را بهتر درک کنید. برای ارضای همه این موارد نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در بازاریابی مورد نیاز است.

3. تعامل با مشتری

تجربه مصرف کننده، وفاداری مشتری و مشارکت مشتری عناصر کلیدی در ایجاد ابتکارات برندسازی هستند. با نرم افزار سی آر ام در بازاریابی می توانید نام تجاری و محصولات/خدمات خود را عمیق تر در زندگی مشتریان خود پیاده سازی کنید. یک نرم افزار CRM می تواند به طور موثر به شما در تعامل بهتر و عمیق تر با مشتری کمک کند. هر چه مشتری یا مشتریان جدید بیشتر با کسب و کار شما درگیر شوند، کسب وفاداری آنها آسان تر می شود. نرم افزار CRM ابزاری آسان برای تعامل با مشتریان شما ارائه می دهد و در عین حال ارتباط مداوم را تسهیل می کند.

4. یافتن مشتریان هدف

برای بازاریابی محصولات و خدمات خود، باید مخاطبان هدف خود را مشخص کنید؛ افرادی که واقعا به خدمات شما علاقه مند هستند و کسب و کار شما را سودآور می کند. هیچ شکی در این ایده وجود ندارد که مخاطبان هدف شما متعلق به کوچکترین زیربخش کل بازار هستند، اما تقسیم آنها به شما کمک می کند تا آنها را به سمت کسب و کار خود جذب کنید.

نقش CRM در فروش چیست؟

نقش CRM در فروش

CRM شما مرکز تیم فروش شماست. اینجا جایی است که آنها می توانند تمام سرنخ های فعلی و داده ها و اطلاعات مشتریان قبلی را پیدا کنند. نقش CRM در فروش، پشتیبانی از موارد زیر است:

  • بهبود مدیریت سرنخ
  • ردیابی سرنخ
  • فروش مجدد و افزایش فروش
  • مشغله کاری کمتر

بهبود مدیریت سرنخ

نرم افزار CRM فروش ابزاری حیاتی برای فروش است که به مدیریت موثر سرنخ می پردازد. اکثر CRMها دارای عملکردها و فرآیندهایی هستند که می‌توانید آنها را برای تطبیق خودکار سرنخ‌های ورودی با اعضای تیم فروش در محل قرار دهید. به علاوه، با یک CRM، تیم فروش شما به تمام اطلاعات سرنخ ورودی که یک سرنخ در وب سایت شما باقی گذاشته است، دسترسی خواهد داشت.

نکته مهم

نرم افزار CRM فروش ابزاری حیاتی برای فروش است که به مدیریت موثر سرنخ می پردازد.

ردیابی سرنخ

هنگامی که یک سرنخ فرمی را در وب سایت شما پر می کند، CRM فروش شما می تواند به طور خودکار جزئیات آنها را جمع آوری کرده و آنها را در پایگاه داده شما وارد کند. این نرم افزار نیاز فروشندگان به پردازش دستی سرنخ ها را از بین می برد و در عوض می توانند زمان بیشتری را صرف واجد شرایط بودن سرنخ ها کنند.

فروش مجدد و افزایش فروش

از آنجایی که CRM به طور خودکار اطلاعات مشتریان بالقوه شما را جمع آوری می کند، تیم فروش شما می تواند به سرعت داده های مورد نیاز خود را ببیند. شاید آنها ببینند که یک سرنخ کتاب الکترونیکی را در مورد محصول یا موضوع خاصی دانلود کرده است. این نرم افزار به تیم فروش نشان خوبی از مشکل فعلی سرنخ می دهد و آنها می توانند به طور مؤثر خود را برای رفع آن آماده کنند.

مشغله کاری کمتر

نکته مهم در مورد نرم افزار CRM در بازاریابی این است که می تواند بسیاری از وظایف مدیریتی را که اغلب به تیم های فروش واگذار می شود، خودکار کند. این به فروش شما اجازه می دهد تا بر بستن معاملات و دنبال کردن سرنخ ها متمرکز شود.

نتیجه

به طور خلاصه، نقش مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در بازاریابی این است که در خدمت مشتری باشد. هدف نهایی آن یکسان سازی داده ها و بهبود خدمات ارائه شده به مشتری است. همه بخش‌ها مانند فروش و بازاریابی می‌توانند برای داشتن یک رویکرد واحد گرد هم آیند که در نهایت می‌تواند منجر به موفقیت شرکت شود.

برای هر سازمانی، استفاده از ابزارهای CRM به آنها کمک می‌کند تا مشتریان خود را بیشتر درک کنند و تمام بازخوردهای دریافتی را یادداشت کنند و روی آن کار کنند. بنابراین، اگر می‌خواهید کسب‌وکار خود را به اوج برسانید، یک رابطه وفاداری با مشتریان خود ایجاد کنید و بر این اساس حرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در مطالب کاواک

کاواک در شبکه‌های اجتماعی

شاید دوست داشته باشید

درخواست پروپوزال