شماره تماس: 984191011210+

نرم افزار ERP برای صنعت بیمه

شرکت های ارائه دهنده خدمات بیمه از نرم افزار ERP برای صنعت بیمه به عنوان یک ابزار مدیریتی مفید جهت به دست آوردن مزایای اداری و عملیاتی مانند کاهش هزینه های عملیاتی، بهبود داده ها و برنامه ریزی بهتر فعالیت های آینده استفاده می کنند.

امور مالی، مطالبات، قراردادها و مدیریت مشتری در یک مکان

ERP برای شرکت های بیمه

نرم افزار ERP برای صنعت بیمه یک راهکار ERP برای شرکت های بیمه جهت اجرا و یکپارچه سازی فرآیندهای تجاری اصلی، از جمله مدیریت منابع انسانی و قرارداد، مدیریت اشتراک و اسناد، امور مالی و حسابداری، سرمایه انسانی و مدیریت فروش است. شرکت های بیمه در تلاش های مداوم خود برای ارائه خدمات با کیفیت به مشتریان خود هیچ تفاوتی با سایر کسب و کارها ندارند. سازمان های متعددی از جمله شرکت های بیمه از نرم افزار ERP در صنعت بیمه برای این کار استفاده می کنند.

آژانس‌های بیمه و شرکت‌های کارگزاری بیمه، خدمات متعددی را ارائه می‌کنند، سیاست‌های مربوط به مشتریان را سازماندهی می‌کنند و کارکنان را به صورت روزانه مدیریت می‌کنند. با این حال، این وظایف اداری بی‌شمار مستلزم فرم‌های زیاد، قراردادها و دیگر داده‌های مشتری و عملیاتی است و با گذشت زمان پیگیری و درک آنها چالش برانگیز می‌شود. اینجاست که نرم افزار ای آر پی در صنعت بیمه می تواند مفید باشد. ERP در بیمه به پیگیری سوابق مشتری و مدیریت تراکنش ها، روابط با مشتری و … کمک می کند.

ERP چیست؟

سازمان های تجاری از نرم افزار ERP (برنامه ریزی منابع سازمانی) برای سازماندهی و مدیریت اجزای حیاتی عملیات و رویه های خود استفاده می کنند. کسب‌وکارها به انواع محصولات نرم‌افزاری ERP نیاز دارند، زیرا این نرم افزارها به پیاده‌سازی برنامه‌ریزی منابع با یکپارچه‌سازی تمامی فرآیندهای تجاری در یک سیستم واحد کمک می‌کنند. یک سیستم نرم افزاری ERP می تواند برای مدیریت موجودی، خرید، طرح ها، فروش، بازاریابی، امور مالی و سایر عملیات استفاده شود.

به زبان ساده، یک سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی از یک مجموعه داده واحد برای اتصال فرآیند کامل در کل سازمان استفاده می کند. این بخش همچنین ممکن است گزارش های بسیار مهمی را ارائه دهد. علاوه بر این ERP با ارائه انواع ماژول ها برای پشتیبانی از بسیاری از فرآیندهای یک کسب و کار، کاهش هزینه های عملیاتی، به حداقل رساندن زمان خرابی، و کاهش تلاش و اتلاف منابع دیگر، این امکان را فراهم می کند. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، مقاله نرم افزار ERP چیست؟ ما را مطالعه کنید.

ERP صنعت بیمه چیست؟

ERP برای صنعت بیمه

نرم افزار ERP در صنعت بیمه پلتفرمی است که داده‌ها را از فرآیندهای تجاری اصلی مانند مطالبات و سیاست‌ها، پرسنل، قراردادها، اسناد، امور مالی، کارکنان و مدیریت تراکنش یکپارچه می‌کند. پیاده سازی ERP در شرکت های بیمه به این شرکت ها اجازه می دهد تا عملیات را خودکار کرده و خطاهای انسانی را به حداقل برسانند. صنعت بیمه وظایف مختلفی را انجام می دهد که برخی از آنها عبارتند از مدیریت محصول، مدیریت مشتری، مدیریت خط مشی و مدیریت خسارت. علاوه بر این، یک سیستم ERP به شرکت های بیمه کمک می کند تا به طور موثر تمام فعالیت های خود را ساده کنند.

توانایی ارائه خدمات فردی بیشتر به مشتریان یکی از مزایای کلیدی داشتن یک سیستم ERP برای صنعت بیمه است. به این دلیل است که تمام داده های صنعت در یک مکان نگهداری می شوند و دسترسی به آن آسان خواهد بود. یک سیستم ERP موثر می تواند منجر به صرفه جویی در هزینه برای شرکت های بیمه شود. این ابزار امکان کاهش یا حذف کارکنانی را که مسئولیت کارهای تکراری را بر عهده دارند، می دهد، زیرا همه داده ها ذخیره شده و به راحتی در دسترس هستند.

کدام حوزه های صنعت بیمه به ERP نیاز دارند؟

هر کسب و کاری آرزوی کارآمدتر کردن عملیات خود را دارد. و نرم افزار ERP برای صنعت بیمه این وظیفه را بر عهده دارد. با این حال، سه حوزه از صنعت بیمه بیشتر به نرم افزار ERP نیاز دارند:

حوزه 1: بیمه عمومی

  • تصمیم گیری بر اساس بینش داده ها
  • مناسب برای شرکت در هر اندازه ای
  • متناسب با نیاز کاربران نرم افزار
  • دانش و تخصص گسترده
  • عملیات و کارایی مالی

حوزه 2: بیمه عمر

  • متناسب با نیازهای بخش بیمه عمر
  • پذیره نویسی خودکار و ارزیابی ریسک
  • رسیدگی و حل و فصل خودکار مطالبات
  • ویژگی های دسترسی آنلاین برای دسترسی از راه دور

حوزه 3: کارگزاران بیمه

  • مقیاس پذیر و ساده برای استفاده
  • می تواند میلیون ها مقاله را به طور دقیق مدیریت کند
  • بارگذاری و دانلود اسناد، مدیریت امن داده ها
  • خلاصی از رویه های کاغذی
  • کاهش هزینه و زمان

چرا ERP برای شرکت های بیمه ضروری است؟

ERP در صنعت بیمه

نیاز به سیستم ERP بسته به شرایط منحصر به فرد هر شرکت بیمه متفاوت خواهد بود. شرکت های بیمه برای بهبود خدمات به مشتریان، کاهش هزینه ها، تسریع نوآوری و رشد خود تلاش می کنند. یک سیستم ERP می تواند به همه این موارد کمک کند. نرم افزار ERP برای شرکت های بیمه یا مدیریت بیمه به طور خاص برای کمک به شرکت های بیمه به شرح زیر طراحی شده است:

  • شرکت های بیمه از نرم افزار ERP برای مدیریت موثر مالی و عملیاتی استفاده می کنند.
  • مشتریان می توانند به خدمات یک شرکت به صورت آنلاین و آفلاین دسترسی داشته باشند.
  • نرم افزار ERP در شرکت های بیمه به مدیریت سیاست ها به صورت خودکار کمک می کند.
  • نرم افزار ERP در صنعت هر فعالیت فرآیندی در شرکت بیمه را ساده می کند.

چالش های صنعت بیمه بدون سیستم ERP

پیاده‌سازی نرم‌افزار ERP در گردش کار در بین شرکت های بیمه محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند. با این حال، برای بهره‌مندی از مزایای نرم افزار ERP در صنعت بیمه، شرکت‌های بیمه اغلب باید نحوه عملکرد خود را تغییر دهند و فرآیندهای معمولی را با فرآیندهای کارآمدتر و خودکار جایگزین کنند تا با راهکار جدید کار کنند. علاوه بر این، پیاده سازی ERP اغلب می تواند مشکلات متعددی ایجاد کند، زیرا یکپارچه سازی فرآیندهای تجاری شرکت را تحت تأثیر قرار می دهد. برخی از مسائل و چالش هایی که صنعت بیمه اغلب با آن مواجه است در زیر ذکر می شوند. بیایید با این چالش ها آشنا شویم:

  • عدم شفافیت و اعتماد
  • عدم قطعیت اقتصادی
  • مدیریت ضعیف
  • نیروی کار ناکارآمد
  • سیاست گذاری بیش از حد در بخش بیمه

راهکارهای ERP برای صنعت بیمه چیست؟

اکثر مشکلاتی که در صنعت بیمه وجود دارد را می توان با موفقیت توسط یک نرم افزار ای آر پی در شرکت های بیمه برطرف کرد. با معرفی نرم افزار ERP، شرکت های بیمه ممکن است به طور عملی مشکلات مربوط به توزیع، مدیریت سرمایه، پردازش خسارت و … را حل کنند. در زیر لیستی از راهکارهای ERP را برای بهبود و ساده سازی عملیات در صنعت بیمه ذکر کرده ایم:

1- صورتحساب و حسابداری

یک برنامه نرم‌افزاری واحد می‌تواند همگام‌سازی بانک، صورت‌حساب صورت‌حساب‌های ایجاد شده ساده شرکتی یا نمایندگی را مدیریت کند. برای مدیریت تولید فاکتور آنلاین، فاکتور در قالب pdf به مشتری ارسال می شود. این برنامه را می توان با خدمات آنلاین ترکیب کرد تا پرداخت بیمه را ساده کند.

2- ایجاد سرنخ

با استفاده از پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند صفحه فیس بوک مشتری، می توان درخواست خدمات بیمه را پر کرد. به منظور انجام اقدامات بیشتر بر اساس جزئیات، ماژول CRM سرنخ ها را به ERP ارسال می کند. علاوه بر این، راهکارهای ERP، دریافت سرنخ‌ها از وب را آسان‌تر می‌کنند. این عملکرد به کسب و کار در جذب مشتریان از رسانه های برخط، به ویژه تلفن های همراه کمک می کند.

3- دسترسی به ردیابی درخواست ها

کاربران می توانند درخواستی را در وب سایت یا برنامه تلفن همراه ثبت و آن را پیگیری کنند. هنگامی که اسناد خاصی باید ارسال و در سیستم بارگذاری شود، ممکن است به مشتریان اطلاع داده شود. آنها می توانند از زمان پرداخت و همچنین تأیید یا عدم تأیید درخواست های خود مطلع شوند.

4- اتوماسیون بازاریابی

اتوماسیون بازاریابی یکی از راهکارهای ERP برای صنعت بیمه می باشد. شرکت های بیمه می‌توانند تلاش‌های بازاریابی هدفمند را در کانال‌های مختلف آنلاین مدیریت کنند، زیرا اتوماسیون بازاریابی تولید سزنخ را به حداکثر می‌رساند.

5- مدیریت قرارداد

مطابق با مفاد از پیش تعیین شده بیمه نامه، ماژول قرارداد به مدیریت انواع قراردادهای مشتری کمک می کند.

6- مدیریت ارتباط با مشتری

نرم افزار ERP برای صنعت بیمه تمام داده های مربوط به مشتری را گردآوری و در یک پایگاه داده ذخیره می کند. سپس حساب مشتری به تمام اقدامات مرتبط متصل می شود. کاربر سیستم می تواند خط مشی ها و مطالبات هر مشتری را نظارت و مدیریت کند. ماژول CRM مسئول مدیریت فروش، پرورش سرنخ، ردیابی تبدیل و پیش بینی فروش است. همچنین مدیریت خدمات مشتری را بهبود می بخشد و به حفظ روابط مشتری کمک می کند.

ارزش تجاری ERP برای شرکت های بیمه

ارزش های ERP صنعت بیمه

راندمان گردش کار بهبود یافته است

نرم افزار ERP برای صنعت بیمه به تبادل اطلاعات و همکاری ساده بین بخش‌های شرکت به کارکنان کمک می‌کند تا به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی سریعی داشته باشند. هم چنین کارایی فرآیند را افزایش می‌دهد و در زمان و تلاش مرتبط با مدیریت داده‌های دستی صرفه‌جویی می‌کند.

شخصی سازی خدمات مشتری

دسترسی فوری به داده‌های واقعی و قابل اعتماد مشتری، قابلیت‌های تجزیه و تحلیل و گزارش‌دهی گسترده، آزادی مشتریان برای درخواست‌ خدمات در نرم افزار ERP برای شرکت های بیمه به تنهایی در ایجاد و حفظ یک تجربه مشتری محور، خودکارسازی فعالیت‌های بازاریابی و بهینه‌سازی قیف فروش کمک می‌کند.

دسترسی ساده به داده ها

داده های تلفیقی از بخش های مختلف ذخیره شده در یک پایگاه داده مرکزی به اطمینان از دسترسی سریع و ایمن به داده های ثابت و قابل اعتماد در هر زمان از هر مکان و بدون نیاز به تلاش دستی کمک می کند.

کاهش خطاهای انسانی

حذف ورودی‌ها و دستکاری‌های دستی تکراری مستعد خطا به حفظ دقت کامل داده‌ها، کمک به انطباق با مقررات و کاهش هزینه‌های عملیاتی کمک می‌کند.

امکان رشد کسب و کار

نمای 360 درجه از شرکت، هم افزایی بهبود یافته بین بخش‌ها، و حذف فعالیت‌های دستی و زمان‌بر و خودکارسازی آنها به شرکت های کارگزاری بیمه کمک می‌کند تا تصمیمات آگاهانه بگیرند و زمینه را برای ابتکارات تحلیلی پیشرفته برای افزایش رشد و سودآوری کسب‌وکار فراهم کنند.

چگونه بهترین نرم افزار ERP را برای شرکت بیمه انتخاب کنیم؟

هیچ راهکار یکسانی برای ERP وجود ندارد. بنابراین، هنگام انتخاب و خرید نرم افزار ERP برای شرکت های بیمه یا سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی در صنعت بیمه، باید معیارهای زیر را در نظر بگیرید:

  • مقیاس پذیری و انعطاف پذیری ERP برای تعریف سریع راهکار با الزامات تجاری و رشد شرکت
  • سادگی راهکار از نظر پذیرش و استفاده
  • قابلیت های یکپارچه سازی
  • مدل استقرار (در محل، ابری یا ترکیبی)
  • الزامات عملکردی اولویت بندی شده و تمرکز صنعت
  • اتوماسیون کارها
  • امنیت داده ها
  • مدیریت مالی متمرکز
  • خدمات مشتری
  • رابط کاربر پسند
  • ثبت زمان فعالیت ها
  • تجزیه و تحلیل فعالیت ها

معرفی نرم افزار ERP کاواک

کاواک یک پلت فرم جامع و مجموعه ای از برنامه های کاربردی تجاری است که راهکارهایی را برای پاسخگویی به طیف متنوعی از نیازهای تجاری ارائه می دهد. مجموعه‌ای از ماژول‌های قابل تنظیم را برای مدیریت مؤثر مجموعه‌ای از عملکردهای تجاری حیاتی از جمله CRM، HRM، حسابداری، تولید، موجودی و غیره ارائه می‌کند.

نرم افزار ERP کاواک یکی از بهترین نرم افزارهای ERP مشتمل بر چندین ماژول کاربردی و حرفه ای برای یکپارچه سازی تمام ابعاد یک کسب و کار است و به شما در رشد کسب و کار و افزایش بهره وری کمک می کند. نرم افزار Kavak ERP یکی از سیستم های قدرتمند و حرفه ای است که قابلیت یکپارچه سازی تمام فرآیندهای سازمانی را دارد و برای استفاده به عنوان ERP برای صنعت بیمه بسیار مناسب است.

چرا ERP کاواک؟

شرکت های ارائه کننده خدمات بیمه جهت مدیریت موثر کسب و کار خود به یک نرم افزار قدرتمند نیاز دارند. ERP کاواک یک نرم افزار قدرتمند برای صنعت بیمه است. با استفاده از این نرم افزار، کارگزاری های بیمه با استفاده از یک ERP تحت وب، می‌توانند کسب‌وکار خود را با افزودن قابلیت‌های مورد نیاز جهت برآوردن نیازهای در حال تغییر کسب‌وکار خود ارتقا دهند.

  • ارتباط یکپارچه ماژول ها با یکدیگر
  • تنظیم شروع و پایان دوره مالی
  • مدیریت فروش خدمات
  • جمع آوری و پردازش اطلاعات فرایندهای خرید در شرکت
  • نظارت کامل و دقیق بر اطلاعات مالی کسب و کار

مدیریت وظایف

خودکارسازی فعالیت‌های مدیریت وظایف برای ساده‌سازی گردش کار، بهبود همکاری‌ها و بهره‌وری کارکنان برای دستیابی به اهداف تعیین شده.

  • برنامه ریزی وظایف و کارهای فرعی
  • بررسی و به روزرسانی وظایف
  • تخصیص وظیفه به کارکنان
  • هشدارها و اعلان ها
  • سنجش زمان صرف شده برای هر وظیفه
  • وضعیت وظایف (وظایف تخصیص نیافته، برای انجام انجام شده، نیازمند تکمیل و ...)

مدیریت کاربران

مدیریت خودکار حساب کاربری برای امکان دسترسی سریع و ایمن به اطلاعات مربوطه برای اشخاص مجاز، جلوگیری از نشت اطلاعات و رعایت الزامات قانونی سطوح دسترسی کاربران.

  • ایجاد حساب کاربری، تغییر، حذف
  • ورود کاربر
  • تخصیص نقش کاربر
  • پیکربندی و تخصیص سطح مجوزها
  • نظارت بر مجوزهای کاربر
  • آموزش فعالیت حساب کاربری و دسترسی
  • گزارش دقیق در مورد مجوز کاربر، احراز هویت و سطوح مجوز

مزایای استفاده از ERP در شرکت های بیمه

صنعت بیمه اسناد و مدارک زیادی تولید می کند. به دلیل حجم زیاد کاغذ، قراردادها و وظایف اداری، جمع آوری داده ها می تواند به سرعت به نقطه شکست برسد. یک فناوری که به طور خاص برای افزایش اثربخشی این وظایف در صنعت بیمه توسعه داده شده است، سیستم ERP برای صنعت بیمه است. اگر در صنعت بیمه کار می‌کنید و فکر می‌کنید که می‌توانید از یک سیستم ERP برای کمک به ساده‌سازی فرآیندهای خود بهره ببرید، مزایای راه‌اندازی آن عبارتند از:

  • برنامه ریزی و بودجه
  • گزارش مالی و تجزیه و تحلیل
  • یکپارچه سازی
  • پیش بینی درآمد
  • مدیریت مطالبات
  • ردیابی فروش
  • حسابداری و مدیریت صورتحساب
  • مدیریت داده های خرید
  • تحلیل داده ها
  • مدیریت تراکنش ها
  • پشتیبانی مشتری
  • اتوماسیون سیستم مدیریت کارکنان
  • پرداخت حقوق و دستمزد بدون خطا
  • حفظ جزئیات مشتری
  • کاهش هزینه های عملیات
  • بهبود همکاری
  • خودکارسازی فرآیندها
  • افزایش بهره وری کارکنان

ماژول های کاواک

  • پیشخوان
  • تقویم شمسی
  • پایگاه دانش
  • گزارش فعالیت ها
  • اطلاعیه ها
  • رسانه
  • پشتیبان گیری از پایگاه داده
  • مدیریت فیلدهای سفارشی
  • تنظیمات و پیکربندی
  • درخواست رایگان دمو
نرم افزاری برای دیجیتالی سازی کسب و کار شما

اتوماسیون کارها، CRM و حقوق و دستمزد را در یک ERP یکپارچه دریافت کنید. همین امروز فرم مقابل را تکمیل کنید تا نسخه دمو کاواک را به رایگان مشاهده و ضمن آشنایی با امکانات و قابلیت های آن از مشاوره رایگان خرید ERP نیز بهره مند شوید.