شماره تماس: 984191011210+

نرم افزار CRM تحت وب چیست؟ مزایا و ویژگی های مهم برای خرید

نرم افزار CRM تحت وب

نرم افزار CRM تحت وب یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری است که در فضای ابری میزبانی می شود و توسط ارائه دهنده نرم افزار CRM مدیریت می شود. سیستم های CRM تحت وب برخلاف سیستم های CRM داخلی هستند. در سال 2023 برنامه های کاربردی مبتنی بر وب بسیار رایج تر، ایمن تر و مقرون به صرفه تر هستند. به شرطی که سیستم مناسب را انتخاب کنید.

مزیت استفاده از نرم افزار سی آر ام تحت وب این است که می توانید به شرکت ارائه دهنده CRM جهت حفظ سیستم تان اعتماد کنید. می توانید به شرکت ارائه کننده نرم افزار CRM خود اعتماد کنید تا با تعمیر و نگهداری سرور، امنیت برنامه ها، پشتیبان گیری از پایگاه داده و سایر وظایفی که CRM را تا حد امکان بهینه نگه می دارد، مقابله کند و به این ترتیب شما آزاد خواهید بود که بر برنامه ریزی متمرکز شده و کسب و کار خود را توسعه دهید.

کاواک

نرم افزار کاواک که از چندین سیستم و ماژول یکپارچه تشکیل شده است دارای یک CRM تحت وب با تمرکز بر فعال سازی فروش و مدیریت مشتریان است.

تعریف CRM

CRM مخفف چیست؟ CRM مخفف عبارت Customer Relationship Management به معنی مدیریت ارتباط با مشتری است که به فرآیندها و سیستم هایی اشاره دارد که یک سازمان برای مدیریت روابط با مشتریان خود از آنها استفاده می کند.

نرم افزار CRM توسط شرکت ها به عنوان یک سیستم مرکزی برای مدیریت نحوه ارتباط با مشتریان و سرنخ ها و هم چنین کلیه ارتباطات و تعاملات با آنها استفاده می شود. یک شرکت معمولا تیم فروش خود را از ویژگی های اتوماسیون نیروی فروش CRM استفاده می کند. تیم بازاریابی از ویژگی های اتوماسیون بازاریابی سیستم، مانند بازاریابی قطره ای (Drip Campaigns) و کمپین های ایمیلی استفاده می کند. تیم خدمات مشتری هم از ویژگی های مدیریت مشتری و سیستم تیکتینگ استفاده خواهد کرد.

ماژول مشتریان
پیشنهاد ماژول
ماژول مشتریان

نرم افزار CRM چیست؟

به عبارت ساده، CRM یک برنامه نرم افزاری است که به عنوان پایگاه داده برای ذخیره داده های مشتریان، سرنخ ها و مخاطبین یک سازمان عمل می کند. هم چنین تمام ارتباطات و تعاملات با آن مشتریان، سرنخ ها و مخاطبین را نیز ذخیره می کند. نرم افزار CRM یک پایگاه داده رابطه ای است که به شما امکان می دهد رکوردهای مختلف داده ها را با دیگران ارتباط داده یا متصل کنید. مانند ارتباط دادن یک مخاطب با یک مشتری، یا ایمیل به یک مخاطب.

سازمانی که از بهترین نرم افزار CRM تحت وب استفاده می کند می تواند یک مشتری را در سیستم باز کند و تمام اطلاعات او از جمله اطلاعات اولیه مانند نام و شماره تلفن مشتری و اطلاعات دقیق تر مانند تاریخ و زمان آخرین سفارش مشتری را ببیند. علاوه بر این، هنگام مشاهده آن مشتری در CRM تحت وب، می توانید تمام یادداشت ها، تماس ها و ایمیل های مربوط به آنها را نیز مشاهده کنید.

نرم افزار مدیریت مشتری

صفحات اکسل، Outlook و حتی ابزارهایی مانند مدیریت تماس، CRM نیستند. ابزارهای مدیریت تماس زیادی وجود دارد که به سادگی به شما امکان می دهد مخاطبین خود را در یک پایگاه داده ذخیره کنید، این بدان معنا نیست که آن ابزارها CRM هستند. در عوض به این معنی است که آن ابزار یک ویژگی CRM را دارد. به طور کلی سیستم هایی که غیر رابطه ای هستند را نمی توان به عنوان نرم افزار CRM در نظر گرفت.

 CRM تحت وب چیست؟

اصطلاح CRM تحت وب نیز به نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری اشاره دارد که از مدل Software-as-a-Service (SaaS) پیروی می کند، یک اشتراک ماهانه که مشتریان می توانند از بین ماژول های قیمت گذاری شده مختلف انتخاب کنند. جای تعجب نیست که CRM های مبتنی بر وب 75 درصد از کل هزینه های CRM را تشکیل می دهند. برای استفاده از ویژگی های آن، نیازی به اجرا یا به روزرسانی نرم افزار ندارید زیرا فروشنده این کار را برای شما انجام می دهد.

نکنه

یک CRM مبتنی بر وب، داده های مشتری را روی سرورهای خود میزبانی می کند. از طریق اینترنت می توانید از هر نقطه به این داده ها دسترسی داشته باشید. این به شما امکان می دهد تا بینش مشتری را در زمان واقعی به دست آورید و فرآیندها را خودکار کنید.

مزایای نرم افزار CRM تحت وب

فروش در crm تحت وب

مزایای نرم افزار CRM تحت وب برای کسب و کارهایی که به دنبال یک نرم افزار مقرون به صرفه و کارآمد هستند بسیار است. راه اندازی یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) داخلی مستلزم سرمایه گذاری قابل توجهی در زمان، انرژی و پول است، زیرا شما به فضایی برای سخت افزار، پرداخت هزینه خود نرم افزار، نصب نرم افزار و نگهداری از CRM در محل نیاز دارید.

CRM های تحت وب یک مزیت ایده آل برای خریداران دارند؛ راه اندازی و نگهداری آنها آسان و مقرون به صرفه است. در این پست، مزایای نرم افزار سی آر ام تحت وب را بررسی می کنیم. برخی از مزایایی که شرکت ها هنگام استفاده از CRM مبتنی بر وب از آنها بهره مند می شوند به ترتیب شامل موارد زیر است:

1- مقرون به صرفه

یکی از مزایای نرم افزار CRM تحت وب مقرون به صرفه بودن آن است. در مورد قیمت نرم افزار CRM، هیچ تفاوتی بین CRM های مبتنی بر وب و CRM های داخلی وجود ندارد. در واقع، تعداد کمی از ارائه دهندگان نرم افزار سی آر ام تحت وب، طرح های رایگانی را ارائه می دهند که ارزش کافی را برای کسب و کارهای کوچک فراهم می کند.

2- نصب آسان

یکی دیگر از مزایای نرم افزار سی آر ام تحت وب نسبت به یک CRM داخلی، سهولت نصب است. شما نیازی به خرید سخت افزار، دریافت مجوز یا نصب نرم افزار در سیستم های داخلی ندارید. در عوض، از طریق یک دامنه اینترنتی و مرورگر اینترنت خود به آدرس اینترنتی CRM تحت وب می‌روید و فورا به ویژگی های نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری دسترسی پیدا می کنید.

3- مقیاس پذیری

در حالت ایده آل، شما یک CRM می خواهید که بتواند رشد کسب و کار شما را عملی کند. در حالی که می توانید یک CRM داخلی را به گونه‌ای راه اندازی کنید که آن را متناسب با نیازهای شما سازگار کند، این CRMهای داخلی، اغلب دارای ویژگی ها و قابلیت های محدودی هستند.

از سوی دیگر، CRM های تحت وب می توانند برای سازگاری با نیازهای شما طراحی شوند. مهم نیست که شرکت شما چقدر بزرگ یا کوچک است،از مزایای سی آر ام تحت وب این است که دارای ویژگی هایی است که نیازهای کسب و کار شما را در حین تکامل برآورده می کند.

4- دسترسی آسان

از دیگر مزایای CRM تحت وب قابلیت دسترسی آسان به آن است. یعنی از هر جایی قابل دسترسی هستند به شرطی که اتصال اینترنت و اطلاعات ورود به سیستم را داشته باشید. علاوه بر این، آنها معمولا نسخه های وب و تلفن همراه دارند. به این معنی که شما می توانید از هر دو رایانه و دستگاه های تلفن همراه به نرم افزار دسترسی داشته باشید.

اگر شرکت شما دارای اعضای تیمی است که در حال دورکاری هستند، این یک مزیت عالی است. از آنجایی که آن کاربران به همان داده های متمرکز 24/7 دسترسی خواهند داشت CRM مبتنی بر وب به اعضای تیم اجازه می دهد تا به قابلیت همکاری یکپارچه دست یابند.

5- اتوماسیون

اتوماسیون یکی از مهم ترین مزایای نرم افزار CRM تحت وب است. اتوماسیون های پیچیده و ساده ایجاد کنید تا اعضای تیم مجبور نباشند برای کارهای تکراری و زمان بر، وقت بگذارند.

6- تجزیه و تحلیل و گزارش

جمع آوری و ردیابی اطلاعات ارزشمند در مورد مشتریان تان در قیف فروش از جمله مزایای نرم افزار CRM تحت وب است. این مزیت تضمین می کند که اعضای تیم با استفاده از داده های قابل اعتماد مشتری، تصمیمات تجاری آگاهانه تری می گیرند.

7- قابلیت ادغام

قابلیت ادغام و یکپارچگی با دیگر پلتفرم ها توانایی اتصال یک CRM تحت وب را نشان می دهد که از نیاز به جابجایی داده ها بین سیستم ها جلوگیری می کند. انواع ادغام با دیگر پلتفرم ها شامل ایمیل، تقویم، ERP و موارد دیگر است.

8- مدیریت اسناد

به راحتی به چرخه عمر سند دسترسی داشته باشید و اسناد را مدیریت کنید. این موضوع شامل ایجاد، سفارشی سازی و به روز نگه داشتن اسناد در نرم افزار CRM است. ما معتقدیم که این مزایای نرم افزار CRM تحت وب باید غیرقابل مذاکره باشند. فراتر از آن، همه چیز به نیازهای کسب و کار شما بستگی دارد.

آیا نرم افزار CRM تحت وب امن است؟

برخی از مزایای دست کم گرفته شده در انتخاب یک نرم افزار سی آر ام تحت وب یا CRM آنلاین به امنیت کلی سایبری مربوط می شود. برخلاف میزبانی داخلی برنامه CRM، شما می توانید مسئولیت امنیتی را به شرکت CRM محول کنید. آنها مسئول امنیت سیستم هستند و تجربه لازم برای ایمن و به روز نگه داشتن نرم افزار را دارند.

استفاده از CRM تحت وب که توسط یک فروشنده CRM حرفه ای و معتبر توصیه می شود بسیار ایمن تر است. گزینه جایگزین دانلود یک سیستم CRM داخلی است و باید خودتان آن را در شبکه داخلی شرکت خود نصب و نگهداری کنید که البته ما آن را توصیه نمی کنیم.

با استفاده از CRM مبتنی بر وب، نیازهای نگهداری و تعمیرات مربوط به میزبانی نرم افزار CRM را به شرکت نرم افزاری که استفاده می کنید واگذار می کنید. معمولا نرم افزارهای CRM تحت وب دارای مجوز نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS) هستند، به این معنی که برای هر کاربر یا کارمندی که نیاز به استفاده از سیستم دارد، هزینه مجوز ماهانه یا سالانه پرداخت می کنید.

بهترین نرم افزار CRM تحت وب

CRM ارائه شده از طریق یک نرم افزار سی آر ام تحت وب یکی از هیجان انگیزترین راهکارهای CRM امروزی است. اگر اتصال اینترنت کندی دارید، باید فکری به آن بکنید و سرعت اتصال اینترنت خود را ارتقا دهید. از طرفی اگر اینترنت سریعی داشته باشید و از نرم افزار CRM مبتنی بر وب استفاده کنید، از رشد سریع با استفاده از نرم افزارهای CRM لذت خواهید برد.

بهترین نرم افزار CRM می تواند به عنوان یک محصول SaaS (نرم افزار به عنوان سرویس) ارائه شود، به این معنی که از هر کجا قابل دسترسی است و هم چنین در فضای ابری اجرا می شود. از طریق مرورگر و یا حتی از طریق یک دستگاه تلفن همراه قابل دسترسی است.

نکته مهم

مزایای عمده نرم افزار CRM آنلاین (سی آر ام تحت وب) این است که از هر جایی قابل دسترسی است و هزینه آن بسیار کمتر از نرم افزار CRM معمولی است.

دسترسی به CRM مبتنی بر وب از هر مکانی امکان پذیر است زیرا به سرور نیاز ندارد. علاوه بر این، هیچ یک از سخت افزارهای پرهزینه مورد نیاز نرم افزار CRM داخلی لازم نخواهد بود.

آیا نرم افزار CRM تحت وب برای کسب و کار کوچک مناسب است؟

البته این موضوع به نیازهای خاص سازمان شما بستگی دارد. اگر در حال توسعه هستید و نیاز به نرم افزار سی آر ام تحت وب برای پوشش کار از راه دور با نیروی کار پراکنده دارید، می توانید راهکارهای CRM کسب و کار کوچک تحت وب را در نظر بگیرید.

انتخاب و خرید نرم افزار CRM

گزارش گیری داده از crm

انتخاب بهترین نرم افزار CRM سرمایه گذاری قابل توجهی برای آینده کسب و کار است. آگاهی از نحوه عملکرد فروشندگان و داشتن آگاهی از ویژگی هایی که می تواند به آنها کمک کند، مسأله ایی است که در تصمیم گیری در مورد قیمت گذاری تأثیر دارد. تنها با دانستن آنچه نیاز دارید و سپس تطبیق آن با سطح قیمت مناسب، بهترین CRM را برای خود به دست خواهید آورد. اما چیزهایی فراتر از آن نیز در قیمت نرم افزار CRM وجود دارد.

به عنوان مثال، راه اندازی و آموزش اولیه می تواند بخشی از بودجه را متوجه خود کند. همین طور ارتقاء و پشتیبانی مداوم نرم افزار سی آر ام تحت وب. در نظر داشته باشید که ادغام نرم افزار سی آر ام با سیستم های موجود ممکن است نیاز به تجهیزات اضافی داشته باشد که این خود هزینه بر است.

علاوه بر این، بسیاری از فروشندگان CRM در حال توسعه محصولات خود به حوزه های مختلفی فراتر از روابط با مشتری هستند. آنها در حال حرکت به سمت مدیریت چرخه عمر فروش هستند که CRM نشان دهنده سفر مشتری نیز باشد. هرچه ابزار گسترده تر باشد، به سفارشی سازی بیشتری نیاز دارید تا متناسب با نیازمندی های شما کار کند. به همین دلیل است که ارزیابی دقیق این محصولات بسیار مهم است.

مانند هر نرم افزار دیگری، استفاده از دموهای رایگان در صورت موجود بودن بسیار مهم است. تا زمانی که خودتان از آن استفاده نکنید، نمی توانید به طور کامل نحوه عملکرد نرم افزار CRM تحت وب را درک کنید. مطمئن شوید که همکارانی از بخش های مختلف نیز این نرم افزار را امتحان می کنند تا بتوانید میزان موفقیت آن را در موقعیت ها و بخش های مختلف درک کنید.

4 ویژگی اساسی یک نرم افزار  CRM

هنگام انتخاب یک CRM مبتنی بر وب برای کسب و کار خود، چه ویژگی هایی را باید در نظر داشته باشید؟

اتوماسیون: اتوماسیون های پیچیده و ساده ایجاد کنید تا اعضای تیم مجبور نباشند وقت خود را برای کارهای تکراری و وقت گیر صرف کنند.

تجزیه و تحلیل و گزارش: جمع آوری و ردیابی اطلاعات ارزشمند در مورد مشتریان خود در قیف فروش باید انجام شود. با این کار اطمینان حاصل می کنید که اعضای تیم با استفاده از داده های قابل اعتماد مشتری، تصمیمات تجاری آگاهانه تری می گیرند.

یکپارچگی: قابلیت اتصال CRM مبتنی بر وب با نرم افزارهای کاربردی فعلی شما از نیاز به انتقال داده ها بین سیستم ها جلوگیری می کند.

مدیریت اسناد: به راحتی به چرخه عمر اسناد دسترسی داشته باشید و مدیریت کنید. این شامل ایجاد، سفارشی سازی و به روز نگه داشتن اسناد در CRM تحت وب شما می شود.

چرا کیفیت داده های CRM مهم است؟

کیفیت داده ها در crm

کیفیت داده ها باید تمرکز اصلی نرم افزار CRM تحت وب طی فرآیندهای فروش باشد. باید به اطلاعات مشتری که از داخل CRM منشأ می گیرد و داده های پشتیبانی وارد شده از سیستم های دیگر، مانند داده های مالی یا خدمات، توجه کنید. اطمینان از دقیق بودن این داده ها به این معنی است که باید قابل تأیید باشند و به طور مستقیم در جستجوهای CRM قرار گیرند.

بر اساس مطالعه ای که در سال 2022 توسط Validity منتشر شد که در آن بیش از 600 شرکت استفاده کننده از CRM در سراسر جهان مورد بررسی قرار گرفت. وقتی از آنها پرسیده شد که داده های CRM چگونه بر فروش تأثیر می گذارد، 75 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که داده های با کیفیت پایین برای مشتریان شرکت های شان هزینه داشته است. 44 درصد دیگر تخمین زدند که کسب و کار آنها حداقل 10 درصد از درآمد سالانه خود را از دست داده است که مستقیما به داده های بد CRM نسبت داده می شود.

مزایای نرم افزار CRM

اطمینان از کیفیت خوب داده ها یک موضوع با اهمیت بالا است. شما باید تست های منظم و قابل تکرار را روی نرم افزار سی آر ام تحت وب خود اجرا کنید. بسته به اندازه کارکنان و سرمایه گذاری CRM، باید یک متخصص مدیریت داده را نیز به عنوان مدیر تمیز نگه داشتن داده های CRM تحت وب خود انتخاب کنید. آن شخص باید کل جریان داده را مدیریت کند، نه فقط داده های CRM، بلکه هر برنامه ای که به آن متصل است.

آنها هم چنین باید طیف کاملی از وظایف مدیریت داده، از جمله خودکارسازی گردش کار داده ها، حفاظت از داده ها، و پشتیبان گیری را انجام دهند. اگر احساس می کنید استخدام چنین فردی در آینده انجام خواهد شد، باید هر چه زودتر آن فرد را به شرکت خود جذب کنید، ترجیحا در مرحله ارزیابی قبل از خرید هر نرم افزاری.

چگونه CRM را با سیستم های موجود خود یکپارچه کنید

ادغام یا یکپارچه سازی دو شکل اساسی دارد. ساده ترین راه این است که سیستم CRM یا سیستمی که می خواهید به آن متصل شوید، دیگری را پشتیبانی کند. این بدان معناست که نرم افزار دارای یک ماژول یکپارچه سازی از پیش ساخته شده است که می توانید آن را دانلود کرده و در صورت نیاز از آن استفاده کنید.

روش دیگر ادغام به این صورت است که هر دو سیستم یک رابط برنامه نویسی برنامه باز (API) داشته باشند. رایج ترین استاندارد در اینجا، انتقال حالت REST است. با REST API، می توانید از توسعه دهنده نرم افزار بخواهید که یک یکپارچه سازی سفارشی برای شما ایجاد کند. این گزینه مطمئنا بیشترین انعطاف و سفارشی سازی را فراهم می کند.

نکته

نرم افزار کاواک دارای وب سرویس برپایه Rest است. این قابلیت امکان ادغام و یکپارچه سازی نرم افزار CRM کاواک شما را با دیگر نرم افزارهای کاربردی شما به سادگی فراهم می کند.

هم چنین ارزش دارد به هر نرم افزار دیگری که در نظر دارید یا در واقع هر نرم افزاری که قبلا استفاده می کنید نگاه کنید تا ببینید آیا یکپارچه سازی از طرف آن نرم افزار وجود دارد یا خیر. شاید قبلا نرم افزار بازاریابی ایمیلی دارید که دوستش دارید، یا می خواهید ابزار مدیریت سرنخ یا پلتفرم مدیریت خدمات مشتری خود را به نرم افزار CRM مبتنی بر وب خود متصل کنید.

کسب و کار خود را با CRM تحت وب کاواک توسعه دهید

کاواک یک CRM تحت وب است و تمام مزایای نرم افزار سی آر ام تحت وب را دارا می باشد. علاوه بر آن، نرم افزار CRM کاواک ماژولار است و قابلیت توسعه همراستا با توسعه کسب و کار شما را دارد.کاملا قابل تنظیم است که می توانید برای هر صنعت یا نیاز تجاری از آن استفاده کنید. در اینجا فقط چند روش وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید:

پروژه ها را مدیریت کنید: مدیریت پروژه، مدیریت کار، و عملکردهای همکاری تیمی که می توانید از آنها برای اطمینان از تکمیل به موقع پروژه ها استفاده کنید.

توسعه محصول را مدیریت کنید: برنامه‌ریزی نقشه راه، مدیریت اسکرام، گذشته‌نگر اسپرینت، ردیابی اشکال، و قابلیت‌های بک لاگ که می‌توانید برای توسعه محصولات جدید و حفظ محصولات موجود استفاده کنید.

بازاریابی کنید: تقویم بازاریابی، گردش کار بازاریابی و ردیابی کمپین بازاریابی

پیگیری فرآیندها فروش: مروری بر کل خط لوله فروش خود، ایجاد گردش کار فروش و اعلان های تیم برای تقویت مدیریت کار

اگر به دنبال رشد کسب و کارتان هستید، داشتن یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری حرفه ای و قدرتمند ضروری است. نرم افزار KavakCRM کاربری راحت و آسانی دارد، مقیاس پذیر و مقرون به صرفه است. علاوه بر این همه چیزهایی که جهت ارائه یک تجربه عالی برای مشتری در هر مرحله از فرآیند فروش نیاز دارید را در اختیار دارد.

به طور حتم استفاده از نرم افزار CRM تحت وب یا CRM ابری، بهتر و مقرون به صرفه تر از نصب و راه اندازی CRM تحت شبکه داخلی شرکت ها است. ما نیز توصیه می کنیم یکی از این دو گزینه را براساس نیازها و شرایط خود انتخاب کنید.

نرم افزار CRM تحت وب کاواک، نرم افزاری است که علاوه بر دارا بودن تمام ویژگی ها و مزیت های یک نرم افزار سی ار ام تحت وب کامل، با استفاده از قابلیت وب سرویس بر پایه Rest امکان ادغام و یکپارچی CRM کاواک را با سایر نرم افزارهای کاربردی شما فراهم می کند.

با تکمیل فرم زیر می توانید به یک نسخه دمو دسترسی داشته باشید تا بیشتر با کاواک و قابلیت های آن آشنا شوید.

درخواست دمو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در مطالب کاواک

کاواک در شبکه‌های اجتماعی

شاید دوست داشته باشید

درخواست پروپوزال