بدون تردید افزایش درآمد با CRM یکی از اصول و اهداف استفاده از این نرم افزار در شرکت ها است. اگر یک استارتآپ را اداره میکنید، احتمالا میدانید که تفاوت بین بقا و شکست، در ترازنامهها نهفته است. به عبارت دیگر، شرکت شما چقدر میتواند درآمدزایی کند. صاحبان شرکت ها، همه در تلاش برای مطابقت با انتظارات مشتری، شروع به درک همبستگی مستقیم بین مدیریت ارتباط با مشتری و سود و زیان در بین صنایع کردهاند.
پتانسیل گسترده برای به دست آوردن مشتریان جدید و به حداکثر رساندن ارزش طول عمر مشتری باعث شده است که هم شرکت های بزرگ و هم استارت آپ های کوچکتر، نرم افزار CRM را به عنوان هسته سیستم های اطلاعاتی خود بپذیرند. برای کمک به درآمدزایی جهت راه اندازی شرکت خود، صرف نظر از اندازه یا دامنه کسب و کارتان، به CRM نیاز دارید. در اینجا، ارتباط CRM را با درآمد استارت آپ ها بررسی می کنیم.
CRM چگونه درآمد و سودآوری را افزایش می دهد؟
به گفته کارشناسان فروش، برخی از الزامات کلیدی برای بستن موفقیت آمیز فروش و افزایش درآمد با CRM عبارتند از: جستجوی خوب، شناسایی دقیق نقاط درد، ارائه پیشنهادهای متقاعدکننده، غلبه بر مخالفت های مشتری، بسته شدن فروش، و کسب فروش های مکرر/ارجاعات.
اما کنار هم قرار دادن همه این جنبه های پیچیده فرآیند فروش نه تنها خسته کننده بلکه زمان بر است. از این رو، استارتآپها به سیستمهای CRM برای کمک به سادهسازی عملیات و رشد تصاعدی فروش به سمت سودآوری با تلاش کمتر نیاز دارند.
با یک CRM، اعضای تیم – چه در فروش، بازاریابی، یا پشتیبانی مشتری – دید دقیقی از مشتریان برای به دست آوردن بینشی در مورد فعالیت و رفتار آنها به دست میآورند. به این ترتیب، مجموعه دادههایی مانند اطلاعات خریدهای قبلی برای پیشنهاد ترجیحات مشتری جهت تجربه شخصیتر در یک منبع از حقیقت در دسترس هستند. ذخیره اطلاعات در یک منبع از حقیقت کمک می کند تا هوش تجاری متمرکز شود که می تواند مقیاس فروش را به نفع شما تغییر دهد. حتی بهتر از آن، این انبار اطلاعات به راحتی در دسترس شما اعضای تیم شما است.
نحوه افزایش درآمد با CRM
طبق بررسی هاروارد بیزینس ریویو، تنها 5 درصد کاهش نرخ از دست دادن مصرف کننده ،می تواند سود شما را 25٪ تا 85٪ افزایش دهد. به طور آموزنده، شرکتهایی که به دنبال افزایش درآمد هستند، میتوانند تا حد زیادی از بینش دادههای موجود با فناوری CRM برای جلوگیری از انحراف مشتری برای شروع بهره ببرند.
علاوه بر این، یک سیستم CRM به خوبی پیادهسازی شده ابزاری ارزشمند برای افزایش درآمد با CRM باقی میماند زیرا به کسبوکارها کمک میکند تا مشتریان خود را بهتر درک کنند. وقتی تیمهای بازاریابی و فروش به اولویتهای مشتری که از بینشهای داده جمعآوری شدهاند توجه نشان میدهند، کمپینهای هدفمندی را ایجاد میکنند که الهامبخش تعامل، تبدیلها و افزایش فروش است. با استفاده از این ویژگیهای یک سیستم CRM، کسبوکارها در موقعیت مناسبی قرار میگیرند تا رشد درآمد و سودآوری بلندمدت را افزایش دهند. در ادامه نحوه افزایش فروش با CRM را بررسی می کنیم:
1. تیم های داخلی را برای کارآمدی هماهنگ کنید
ادغام سیستم CRM خود با سایر عملکردهای تجاری در بازاریابی، فروش، تولید و امور مالی می تواند فروش بیشتر با CRM را رقم زده و در واقع سود را برای شرکت شما افزایش دهد. انتقال بیوقفه دادههای مرتبط با مشتری میتواند به تیمها کمک کند تا بر روی اطلاعات دقیقتر و بهموقعتر عمل کنند.
برای تیمهای بازاریابی، سیستمهای CRM مجموعهای از دادههای ارزشمند درباره مشتریان، از جمله اطلاعات تماس، سابقه خرید و موارد دیگر را باز میکنند. این دادهها میتواند برای توسعه کمپینهای بازاریابی هدفمندی که احتمال بیشتری برای تبدیل شدن دارند، بسیار مفید باشد.
کمپین بازاریابی CRM با یک پایگاه داده متمرکز که کمپین های بازاریابی و مخاطبین مرتبط با این کمپین ها را در زمان واقعی نمایش می دهد، به اطمینان از کار مشترک بین تیم های بازاریابی، فروش و پشتیبانی مشتری کمک می کند. این از مواردی از اطلاعات مخفی شده جلوگیری می کند، که می تواند در تقویت روابط قوی تر با مشتریان مفید باشد.
در فروش، از سیستم CRM میتوان برای ردیابی سرنخها در طول فرآیند فروش و شناسایی فرصتهایی برای افزایش میانگین ارزش سفارش از طریق افزایش فروش یا فروش مجدد استفاده کرد. همچنین میتوانید از داده های CRM برای ایجاد یک طرح منطقهای برای تیم فروش خود استفاده کنید و به آنها کمک کنید تا تلاشهای خود را روی مناطقی متمرکز کنند که به احتمال زیاد منجر به فروش میشود.
تیم مالی شما همچنین می تواند از یکپارچه سازی CRM بهره مند شود. برای مثال، با استفاده از دادههای نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری، میتوانید پیشبینیهای مالی دقیقتری ایجاد کنید که الگوهای رفتاری مشتری را در نظر میگیرد. به عنوان یک امتیاز، پیوند دادن فرآیندهای صورتحساب و پرداخت به ابزار CRM می تواند به شما کمک کند سریعتر پرداخت کنید و جریان نقدی را بهبود بخشید.
در نهایت، ادغام نرم افزار مدیریت با تولید نیز می تواند تأثیر مثبتی بر حاشیه سود و افزایش درآمد با CRM داشته باشد. به عنوان مثال، اگر از داده های راه حل مدیریت ارتباط با مشتری خود برای مدیریت سطوح موجودی استفاده می کنید، می توانید از انبارهای پرهزینه و تولید بیش از حد جلوگیری کنید. علاوه بر این، پیوند دادن فرآیندهای تولید به دادههای خدمات مشتری در پلتفرم CRM میتواند به شما در شناسایی و اصلاح مسائلی که باعث کاهش میزان رضایت مشتری میشوند، کمک کند.
2. درباره رفتار خرید مشتری بینشی دریافت کنید
دومین روش افزایش درآمد با CRM، بررسی رفتار خریدار است. با کمک هوش مصنوعی در CRM و یادگیری ماشین، بخشهای بازاریابی و فروش میتوانند از سیستمهای CRM برای اندازهگیری عملکرد و تحلیل روندها و الگوها جهت پیشبینی فروش یا تغییر در رفتار درآمد استفاده کنند.
گزارش تعامل CRM زمینه کافی را در مورد تعاملات مشتری فراهم می کند تا تیم ها از آنها استفاده کنند تا تجربه مشتری تاثیرگذارتری را ارائه دهند. این ابزار یک صفحه تعاملی را نمایش می دهد که جزئیات تمام ارتباطات (و نتایج آنها) با کاربران CRM (داخلی) یا مشتریان (خارجی) داشته است.
در داخل، تیمها میتوانند یک تعامل را به یک فرصت فروش جدید برای تیم فروش مرتبط کنند یا در مورد یک مشتری خارجی، یک نامه شکایت را به تیم پشتیبانی مشتری پیوند دهند تا حل شود. برای مطابقت با انتظارات مشتری، اکثر استارتآپها رویکرد همهکانالی را برای فروش اتخاذ میکنند. کشف سودآورترین کانال میتواند یک تغییر واقعی بازی باشد، زیرا به شما امکان میدهد تلاشهای بازاریابی را با تمرکز مجدد بر پلتفرمهای برنده تکرار کنید.
در نهایت، تجزیه و تحلیل پیشرفته CRM به شما دید 360 درجه در مورد نیاز مشتریان برای تصمیم گیری آگاهانه می دهد. با این همه بینش چه باید کرد؟ تمرکز تیم بازاریابی خود را به سرنخهای گرمتر هدایت کنید و روندهای نزولی را درست قبل از تأثیرگذاری بر سود، قطع کنید.
3. روابط قوی تری با مشتری ایجاد کنید
خدمات موثر به مشتری می تواند سرنخ ها را به خریداران و سفیران وفادار برند کسب و کار شما تبدیل کند. با این حال، ابتدا باید روابط را توسعه دهید و اعتماد ایجاد کنید. یک CRM کارآمد مزایای زیادی را ارائه میکند، اما شاید مهمترین آن برای نتیجه شما این باشد که چگونه وضعیت حسابهای مشتری را در هر مرحله از سفر خریدار که در آن هستند ردیابی میکند.
گاهی اوقات، دانستن زمان مناسب برای ارسال ایمیل به مشتریان خود می تواند تفاوت بین یک تعامل سازنده یا تلاشی نافرجام برای افتادن پیام در پوشه هرزنامه ایمیل مشتری باشد. شما می توانید با نگه داشتن تک تک اعضای تیم فروش خود و تجهیز آنها به بینش دقیق برای ارسال پیام به مشتریان احتمالی و با استراتژی و زمان بندی مناسب، اعتماد و وفاداری را به دست آورید.
افزایش اعتماد و وفاداری نه تنها به معنای معرفی کسب و کار، بلکه ارجاع برای افزایش قابل توجه در پایگاه مشتری شما و افزایش درآمد با CRM است. ویژگی علاقه در CRM روش دیگری برای تقسیم بندی مشتریان بر اساس نقاط مورد علاقه مشخص شده بر اساس فعالیت یا تعامل آنها با کسب و کار است.
سپس میتوان از این بینشهای ایجاد شده برای شخصیسازی بهتر ارتباطات یا کشف فرصتهای فروش و فروش مجدد با مشتریان بالقوه استفاده کرد. علاوه بر این، استفاده از دادههای CRM برای تقسیمبندی مخاطبان به گروههای هدف میتواند به شما کمک کند پیامهای بازاریابی شخصی شده تری را که هماهنگی بهتری دارند، هدف قرار دهید.
4. بهره وری و بازده کارکنان را افزایش دهید
CRM به شما کمک می کند تا با برنامه ریزی و سازماندهی وظایف خود در داشبورد یکپارچه، گردش مالی خود را افزایش دهید، در نتیجه به اعضای تیم اجازه می دهد تا در هر زمان به وظایف و اطلاعات مورد نیاز دسترسی داشته باشند که نتیجه آن افزایش درآمد با CRM است.
پاک کردن سریع کارهای عقب مانده می تواند مشغله کاری غیرمولد را که هیچ تاثیر واقعی بر روی نتیجه کار ندارد، از بین ببرد. این امر فضای بیشتری را برای کار معنادار و درآمد بالاتر در پایان سال مالی ایجاد می کند. زیرا کار کمتر برای تیم های فروش مستلزم صرف زمان بیشتر برای رسیدگی به نیازهای مشتری است.
اتوماسیون کمپین در نرم افزار CRM مدیریت کمپین های متعدد را آسان می کند، با قابلیت از پیش تنظیم محرک های بازاریابی که پس از یک اقدام خاص فعال می شود. برای نشان دادن، یکی از اعضای تیم فروش میتواند ویژگی اتوماسیون خاصی را برنامهریزی کند، مانند ارسال یک یادآوری برای اشتراک در یک سرویس پس از اینکه مشتری قصد جدی برای تبدیل در یک تماس تلفنی را اعلام کرد.
5. چرخه عمر فروش را تسریع کنید
همان طور که مشتریان شما در سفر خرید خود پیشرفت می کنند، شما باید به طور دائم نیازها و سطح رضایت آنها را ارزیابی کنید و برای رفع هر گونه نقص در چرخه عمر فروش آماده باشید و اطلاعات مفیدی را برای هدایت آنها به مرحله بعدی در سفر ارائه دهید.
یکی از راههایی که CRM به تسریع چرخه فروش و درآمد و در نتیجه به افزایش درآمد با CRM کمک میکند، ارائه یک مرکز متمرکز برای ذخیره تمام دادههای مشتری در یک مکان است. در صورت نیاز، تیمها میتوانند به راحتی نمایههای مشتریان جامع را مشاهده و تجزیه و تحلیل کنند که شامل اطلاعات تماس، تاریخچه فروش، ایمیلها، رفتار خرید و موارد دیگر میشود. این امر دسترسی سریع به دادههای حیاتی مشتری را برای ایجاد پیشنهادات متناسب با نیازهای هر مشتری آسانتر میکند و در نتیجه بستن معاملات سریعتر را آسانتر میکند.
روش دیگری که CRM به سرعت بخشیدن به چرخه فروش کمک می کند، خودکار کردن کارهای خسته کننده است که در صورت عدم خودکارسازی، وقت زیادی را می گیرند. با تنظیم گردش کار خودکار، شرکت ها می توانند در زمان و منابع ارزشمند صرفه جویی کنند، ورود دستی داده ها را حذف و از پیگیری به موقع مشتریان اطمینان حاصل کنند. این امر به افزایش درآمد با CRM منجر می شود.
برای نشان دادن، یک شرکت میتواند یک گردش کار خودکار برای ارسال یادآوری یا ایمیلهای بعدی به مشتریان تنظیم کند تا وقتی به نقطه خاصی در چرخه فروش رسیدند، خرید کنند. این کمک می کند تا مشتریان به سرعت به خرید مورد نظر نزدیک شوند و در نتیجه روند فروش را تسریع کنند.
همه این کارها را با kavak CRM انجام دهید
بینش های موجود در CRM ها یک سطح عالی برای استارت آپ ها در صنایع فوق رقابتی است که به دنبال افزایش درآمد با CRM از طریق کمپین های بازاریابی خود هستند. آیا نیازهای مشتری در نتیجه روندهای نوظهور تغییر می کند؟ آیا سطح رضایت مشتری می تواند بهتر از سطح فعلی باشد؟ کدام پیشنهادها در صدر نمودارهای عملکرد قرار دارند؟ داده ها میز کار را برای پاسخ به این سؤالات مربوط به عملکرد تجاری، در زمان واقعی فراهم می کنند.
با رفتن به بازار با این بینش، میتوانید منابع را بهتر تخصیص دهید، فقط برای موارد مهم هزینه کنید، و تجربه مشتری خود را افزایش دهید تا کارایی فروش را افزایش دهید. یک اثر موج دار ایجاد ارتباط با کارکنان و مشتریان به رهبری CRM این است که سرمایه گذاران با خوشحالی دسته چک خود را بیرون می آورند، زیرا عملیات شما ساده، مبتنی بر داده و کارآمد است.
CRM کارآمد به شما کمک میکند تا با بینشهای دست اول به این مهم و بیشتر دست یابید تا به شما کمک کند هوشمندتر کار کنید و مشغله کاری را حذف کنید. مجموعه ویژگیهای صرفهجویی در زمان ما، عملکرد کسبوکار را افزایش میدهد و سرنخ های واجد شرایط را جذب میکند که بعدا به مشتریان وفادار دائمی تبدیل میشوند.
آیا کنجکاو هستید ببینید CRM کاواک چگونه کار می کند؟ برای شروع سفر در آینده ای مطمئن برای کسب و کار خود، یک نسخه آزمایشی رایگان درخواست کنید.