شماره تماس: 984191011210+

برترین تکنیک های فروش اینترنتی برای افزایش فروش فروشگاه های آنلاین

تکنیک های فروش اینترنتی

بهترین و موثرترین راه موفقیت در فروش آنلاین، دانستن تکنیک های فروش اینترنتی در فروشگاه های آنلاین است. با دانستن این روش های فروش اینترنتی می توانید فروش خود را هم در فروشگاه های تازه راه اندازی شده و هم فروشگاه های قدیمی افزایش دهید. به منظور رسیدن به افزایش فروش، به توصیه هایی فراتر از تکنیک های عمومی نیاز دارید.

بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند که کسب و کار خود را به صورت آنلاین نیز راه اندازی کنند، زیرا معمولا، مقرون به صرفه ترین راه، نه تنها برای شروع، بلکه بهترین راه برای حفظ و نگهداری آن است. به همین منظور قصد داریم در این مقاله، نکات کلیدی و بنیادی برای فروش اینترنتی را شرح دهیم. با رعایت نکاتی که ارائه کرده ایم، می توانید کسب و کار خود را توسعه دهید و در مسیر موفقیت گام های موثری بردارید. در این مقاله به 15 مورد از تکنیک های فروش اینترنتی می پردازم که باید آنها را در کسب و کار آنلاین خود پیاده سازی کنید.

نرم افزار CRM چیست؟

آشنایی با برترین تکنیک های فروش اینترنتی

1. از بازاریابی محتوا استفاده کنید

بازاریابی محتوا، از تکنیک های فروش اینترنتی

بازاریابی محتوا، در فروشگاه های آنلاین، یکی از مهم ترین روش های فروش اینترنتی است. امروزه یک شرکت نمی تواند بدون استراتژی بازاریابی محتوای مناسب دوام بیاورد. صرف نظر از هدف استراتژی محتوای شما که می تواند تولید سرنخ، آگاهی از برند، ترافیک وب سایت، افزایش فروش و غیره باشد، هدف نهایی باید یکسان باشد. یعنی افزایش میزان درآمد و توسعه کسب و کار. وقت بگذارید و به استراتژی بازاریابی محتوای خود نگاه کنید، آن را در صورت لزوم بررسی و اصلاح کنید. به یاد داشته باشید، محتوا پادشاه است، و کسانی که بهترین محتوا و جدیدترین محتوا را دارند، بر بازار حکومت خواهند کرد.

2. ایجاد کوپن برای تبلیغ

ارائه کوپن های تخفیف یک راه عالی برای جذب بازدیدکنندگان به وب سایت و خرید آنلاین شما هستند. به علاوه همه می‌خواهند یک معامله را انجام دهند، بنابراین با داشتن یک کوپن، مردم احساس می‌کنند که واقعا یک پیشنهاد عالی برای خرید دریافت می‌کنند. شما می توانید کوپن های خود را به صورت آنلاین در شبکه های اشتراک گذاری اجتماعی تبلیغ کنید یا به سادگی به لیستی از مشتریان و/یا مشتریان بالقوه ایمیل بزنید.

3. فروش بیشتر

به‌صورت آنلاین فرصت‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید مشتری خود را بدون فشار و یا ایجاد احساس ناخوشایندی مانند تماس های تلفنی مکرر، برای خرید ترغیب کنید. قرار دادن راهبردی گزینه های فروش بیشتر یا upsell در طول فرآیند فروش می تواند فروش شما را دو برابر افزایش دهد.

در این روش از تکنیک های فروش اینترنتی برای صرفه جویی در هزینه، مشوق های خرید انبوه را ارائه دهید، بر اساس روش پرداخت یا طرح خود، تخفیف بدهید، یا بر اساس خرید بیشتر، اقلام اضافی را جفت کنید یا بر اساس آنچه در سبد خریدشان است، یک کالای اضافی یا تخفیف در آینده ارائه دهید، و غیره.

4. ایجاد احساس فوریت

در این شیوه از تکنیک های فروش اینترنتی، هنگام تبلیغ خود، احساس فوریت برای تکمیل خرید ایجاد کنید. شما می توانید این کار را با تعیین مهلتی برای تبلیغ یا پیشنهاد خود انجام دهید و آن را برجسته کنید.

استراتژی فروش چیست؟

5. صفحه پرداخت را کاربر پسند کنید

برای تحقیق و مطالعه درست ترجیحات و نیازهای کاربر وقت بگذارید. از تیم فناوری اطلاعات خود بخواهید آزمایش های طولانی مدتی را برای کاربر انجام دهد تا از سهولت تجارت با شرکت شما اطمینان حاصل شود. همچنین، عملکرد فرم های موجود در سایت خود را نیز امتحان کنید. آنها را ساده نگه دارید و فقط مقدار اطلاعات مورد نیاز خود را بخواهید و نه بیشتر. مطمئن شوید که برای هر سؤالی که ممکن است در طول مراحل خرید ایجاد شود، تیم خدمات مشتری در دسترس است. قابلیت چت آنلاین 24 ساعته راهی عالی برای انجام این کار است.

6. یک هدیه رایگان در نظر بگیرید

روش های فروش اینترنتی

یک راه عالی برای حفظ مشتری این است که تجربه خرید آنها را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. در روش ارائه یک محصول اضافی رایگان از روش های فروش اینترنتی، شما می توانید به سادگی یک کالای اضافی را هنگام تحویل ارسال کنید یا اگر احساس می کنید باید خریدار را تشویق کنید، می توانید یک کالای رایگان اضافی را در زمانی که مشتری شما در فروشگاه آنلاین شما خرید می کند، ارائه دهید.

7. ویژگی ها یا محصولات ویژه را برجسته کنید

شرکت های زیادی این کار را انجام می دهند، و به نظر می رسد که این روش از تکنیک های فروش اینترنتی هنوز کار می کند. محصولات پرفروش، محصولات در حال فروش یا هر ویژگی خاص (یا جدید) را که می‌خواهید تبلیغ کنید، برجسته کنید. این یک راه عالی برای جابجایی افراد از طریق وب سایت شما و آسان کردن جستجوی موارد خاص برای آنها است. اگر خریدار احساس کند دیگران بیشتر از آن استفاده می کنند، ممکن است یک محصول متفاوت (گران تر یا بهتر) را انتخاب کند.

تکنیک های فروش

8. از CTA واضح و مشخص استفاده کنید

براساس محتوای صفحه وهدفی که دنبال می کنید، سعی کنید از Call-to-Action یا دعوت به اقدام های مناسب استفاده کنید. در انتخاب دکمه یا فروم و محتوای آن نهایت دقت را به خرج دهید تا کلیک کردن بر روی آن یا تکمیل فرم، پیچیده نباشد.

9. تصاویر یا ویدئو محصولات را اضافه کنید

استفاده از ویدئوی محصول

استفاده از ویدئو یکی از تکنیک های فروش اینترنتی است. ویدیوها می توانند به طور چشمگیری بر تعداد بازدیدکنندگان وب سایت شما و میزان تبدیلی که دریافت می کنید تأثیر بگذارند. در حقیقت:

  • حدود 46٪ از مردم می گویند که اگر ابتدا یک ویدیو یا نسخه ی نمایشی از محصول را دیده باشند، احتمال خرید بیشتری دارند.
  • کاربران به طور متوسط، 88 درصد زمان بیشتری را در وب سایتی که از ویدئو استفاده می کند صرف می کند.
  • بازاریابی ویدئویی و ایمیلی می تواند نرخ کلیک را تا بیش از 90 درصد افزایش دهد.
  • وجود ویدیو در صفحه فرود یا صفحه اصلی، احتمال اینکه گوگل شما را در صفحه 1 رتبه بندی کند، 53 درصد بیشتر می شود.
  • از 80 درصد کاربران ویدیو، 46 درصد از آنها پس از مشاهده ویدیو به نوعی اقدام کردند.

10. نظرات مشتریان را درج کنید

بر کسی پوشیده نیست که افرادی که می توانند در بازار خود اعتماد ایجاد کنند، خریداران مکرر و افرادی هستند که اطلاعات خود را تبلیغ و به اشتراک می گذارند. یک راه عالی برای ایجاد اعتماد، گنجاندن نظرات و توصیفات مشتری است، حتی بهتر است یک گواهی ویدیویی نیز در آن گنجانده شود. شبکه های اشتراک گذاری اجتماعی، تبلیغ و به اشتراک گذاری اطلاعات شرکت، محصولات یا حتی فروش و مشوق هایی را که ممکن است ارائه دهید، راحت تر از همیشه کرده است.

11. بهینه سازی فرآیند پرداخت

از جمله تکنیک های فروش اینترنتی، بهینه سازی فرآیند پرداخت است. یکی از دلایل اصلی انصراف خرید در مرحله پرداخت، کندی فرآیند است. برای جلوگیری از از دست دادن فروش، صفحات تسویه حساب باید به سرعت بارگیری شوند، فرم ها باید به راحتی و با حداقل مراحل ممکن تکمیل شوند. اساسا فرآیند باید سریع و ساده باشد تا مانع از اتمام فروش نشود.

12. اعلان در دسترس بودن محصول

اعلان موجودی محصول

علاوه بر ایمیل‌های سبد خرید رها شده، هشدارهای کمبود موجودی یک راه عالی برای بازیابی فروش‌هایی است که احتمالا از بین می‌روند. اغلب برای مشتری این است که سعی کند یک محصول خاص با رنگ و/یا اندازه خاص را با تنوعی که به صورت لحظه ای در دسترس نیست، خریداری کند. در این موارد و به منظور تلاش برای به دست آوردن مجدد این فروش، باید یک سیستم هشدار تأمین موجودی راه اندازی کنید.

تکنیک های فروش تلفنی

برای انجام این کار، کافی است یک فیلد به صفحه محصول اضافه کنید که در آن مشتریان ایمیل و نشانی از محصول مورد نظر را ارسال کنند. دقیقا در لحظه ای که تأمین موجودی انجام می شود، مشتری یک اعلان ایمیلی با لینک مستقیم به محصول دریافت می کند. در این مورد، مهم است که فراموش نکنید که هر چه به روزرسانی موجودی بیشتر طول بکشد، شانس فروش کمتر خواهد بود.

13. سیاست بازگشت و مبادله منصفانه و شفاف

بررسی ها نشان می دهد که 66 درصد از مشتریان قبل از خرید، سیاست تعویض و بازگشت فروشگاه اینترنتی را بررسی می کنند. به همین دلیل، بسیار مهم است که فروشگاه شما صفحه ای را ارائه دهد که در آن فرآیند بازگشت به وضوح توضیح داده شود. این نوع خط‌مشی‌ها باید برای مشتری نیز منصفانه باشد. حدود 95 درصد از مشتریان پس از داشتن یک تجربه مثبت از تعویض یا بازگشت، ادعا می کنند که در یک فروشگاه خاص خرید می کنند.

14. تبلیغات آنلاین

تبلیغات در گوگل ادز

هنگام اجرای هر یک از تکنیک های فروش اینترنتی و برای ایجاد یک استراتژی ارتباطی موثر، مهم است که مشخصات مشتریان خود را به خوبی بشناسید: جایی که آنها زندگی می کنند، گروه سنی آنها چیست، انواع محصولاتی که مصرف می کنند، معمولا چقدر برای خریدهای آنلاین هزینه می کنند و غیره. شما می توانید تمام داده هایی را که مشتریان در دسترس قرار می دهند تجزیه و تحلیل کرده و اطلاعات را بررسی کنید.

هنگامی که نیازهای مشتریان خود را بشناسید، دریافت محصولات مورد نظر آنها از طریق کانال هایی که بیشتر استفاده می کنند مانند گوگل، فیس بوک، اینستاگرام، لینکدین، ایمیل و غیره بسیار آسان تر خواهد بود. یک استراتژی تبلیغات آنلاین در هر تجارت الکترونیکی ضروری است. در حال حاضر، دو پلتفرم اصلی که بر تبلیغات آنلاین غالب هستند عبارتند از Google Ads و Facebook Ads.

15. بازاریابی مجدد

بازاریابی مجدد یکی از تکنیک های فروش اینترنتی و یک ویژگی عالی است که امکان نمایش محتوا و تبلیغات را به همه کسانی می دهد که قبلا با فروشگاه یا یک کمپین تماس داشته اند اما به دلایلی خرید را تمام نکرده اند. مخاطبانی که برای آنها بازاریابی مجدد فعالیت می‌کند بسیار تقسیم‌بندی شده هستند و هدف اصلی «تجدید» خاطره کسانی است که قبلا توسط محصولاتشان جذب شده‌اند. چندین شبکه تبلیغاتی ابزارهایی برای شروع یک کمپین بازاریابی مجدد ارائه می دهند که رایج ترین آنها تبلیغات فیس بوک و تبلیغات گوگل است.

نتیجه

استفاده از تکنیک های فروش اینترنتی جهت افزایش فروش کسب و کار آنلاین، تاثیر خارق العاده ای بر افزایش فروش آنلاین شما خواهد داشت. علاوه بر این تکنیک هایی که گفته شد، برای تضمین موفقیت و اثرگذاری بیشتر اقدامات انجام گرفته، شما به یک ابزار حرفه ای جهت مدیریت داده ها و اطلاعات کاربران نیاز دارید. نرم افزار CRM کاواک، سیستمی است که با استفاده از آن می توانید داده های CRM مربوط به مخاطبان را مدیریت و آنها را دسته بندی کرده و براساس نیازها مختلف در هر یک از تکنیک ها مورد استفاده قرار دهید.

برای مشاهده رایگان نسخه دمو CRM کاواک و یا ثبت سفارش خرید، همین امروز فرم زیر را تکمیل کنید تا افزایش فروش و کارآمدی سیستمی را در کسب و کار خود مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در مطالب کاواک

کاواک در شبکه‌های اجتماعی

شاید دوست داشته باشید