تولید سرنخ در CRM یکی از مهم ترین فعالیت های تیم بازاریابی و فروش است. حدود 85 درصد از بازاریابان B2B تولید سرنخ را به عنوان هدف اصلی خود عنوان می کنند، پس از آن فروش با 84 درصد و پرورش سرنخ با 78 درصد قرار دارند. به طور خلاصه، تولید سرنخ یک فعالیت جدی است و در نهایت این چیزی است که پایپ لاین فروش شما را تکمیل و باعث افزایش فروش می شود. فروش بیشتر نیز به معنای رشد بیشتر کسب و کار است.
برای تولید سرنخ، کسبوکارها به نرمافزار CRM روی میآورند تا تلاشهای تولید سرنخ در CRM متمرکز شده و مسیر تبدیل را سادهتر کنند. در نتیجه، نرم افزار CRM نشان می دهد که تبدیل سرنخ را تا 300٪ می تواند افزایش داد. بیایید عمیقتر به این بپردازیم که چگونه CRM به فرآیند تولید سرنخ برای نتایج موفقتر قدرت میدهد.
تولید سرنخ در CRM چیست؟
تولید سرنخ می تواند به عنوان یک ویژگی مستقل در نرم افزار CRM وجود داشته باشد. اما یک نرم افزار تولید سرنخ مستقل محدودیت هایی دارد. اگر دادههای سرنخ شما فاقد زمینه حیاتی از تعاملات برای شناسایی سرنخهای خوب از بد، اطلاعرسانی به استراتژی های فروش و بازاریابی و پیشبینی فروش باشد، بیفایده است. اینجاست که یک پلتفرم CRM وارد می شود.
تولید سرنخ در CRM شامل کل فرآیند شناسایی، جذب، به دست آوردن، واجد شرایط بودن و پرورش افراد بالقوه به سمت تبدیل است و ابزارهایی برای مدیریت و بهینه سازی تلاش های شما در هر مرحله ارائه می دهد. این پلتفرم دادههای سرنخ و مشتری چند کانالی را در یک مکان مرکزی قیف میکند و تمام سوابق تعامل را با بینشها و زمینههای حیاتی جمعآوری میکند تا شما را از تلاشهای انجام گرفته آگاه کند.
چگونه نرم افزار CRM به تولید سرنخ کمک می کند؟

نرم افزار CRM نقشی کلیدی در ردیابی اطلاعات در مورد مشتریان بالقوه ایفا میکند و اطمینان میدهد که بدانید چه کسی را هدف قرار دهید، چه چیزی را چه زمانی به آنها بگویید، و کدام سرنخها را باید در اولویت قرار دهید. در اینجا، ما برخی از روش های تولید سرنخ در CRM را جهت ایجاد سرنخ و هدایت تلاشهای شما در جهت تبدیل، بیان میکنیم:
1. ردیابی رفتار و تجزیه و تحلیل
حجم عظیمی از داده ها در سراسر خط لوله فروش – از هر نقطه تعامل جمع آوری می شود. تفسیر این حجم عظیم از داده ها بدون قابلیت پردازش داده توسط یک پلت فرم CRM دشوار خواهد بود. استفاده از نرم افزار CRM برای تولید سرنخ در CRM شامل جمعآوری و تجزیه و تحلیل این نقاط داده است و به شما این امکان را میدهد تا در مدیریت سرنخ خود فعالتر شوید و پتانسیل تبدیل هر سرنخ را به حداکثر برسانید.
به لطف پیشرفتهای تعبیهشده هوش مصنوعی در CRM و ML (یادگیری ماشین)، CRMها میتوانند تجزیه و تحلیلهای گستردهای را بر اساس رفتار، فعالیت، و روند سرنخها در خط لوله فروش تولید کنند. تصمیمگیری مبتنی بر دادهها که بهروزرسانیهای 24 ساعته و 7 روزه بر روی دادههای موجود انجام میشود، همچنین به این معنی است که میتوانید به طور منظم استراتژیهای خود را در حین پیشرفت بهبود بخشید.
بینشها، پیشبینیهای روند و جهتگیری استراتژیک که به فرآیند داخلی شما میآورد، بدون شک نتایج تبدیل اصلی (و تبدیل) شما را افزایش میدهد، زیرا تیمهای فروش و بازاریابی شما اکنون بر اساس گزارشهای لحظه ایی برای اتخاذ این تصمیمات هوشمندانه عمل میکنند.
2. کمپین های بازاریابی داده محور
هنگام تولید سرنخ در CRM، رفتارهای مخاطب هدف خود را شناسایی و درک کنید تا بهتر به آنها دسترسی پیدا کنید. بازاریابها میتوانند از داده های CRM برای ایجاد سرنخ شخصی سازی شده، به موقع و کمپینهایی پرورش دهند که در واقع با مخاطبانشان هماهنگ میشوند. از ایمیلها گرفته تا رسانههای اجتماعی و هدفگیری مجدد تبلیغات، بینشهای CRM به هدف قرار دادن کمپینهای آنها برای افراد مناسب – در زمان مناسب – کمک میکند و پیامهایی را ایجاد میکنند که با نقاط درد، نیازها و اولویتهای آنها همدردی میکند. در نهایت خط لوله را با سرنخهای آماده فروش بیشتر پر میکند.
علاوه بر این، این نرم افزار به آنها کمک می کند تا بفهمند کدام یک منجر به اولویت بندی، اندازه گیری اثربخشی کمپین و بهینه سازی استراتژی ها می شود و از دسترسی موثرتر اطمینان حاصل می کند.
3. اتوماسیون
امروزه حفظ تعادل بین فرآیندهای خودکار و ارتباط انسانی کلیدی است. استقرار نرمافزار CRM برای تولید سرنخ در CRM به شما این امکان را میدهد که نه تنها نحوه انتقال اطلاعات را بهطور یکپارچه خودکار کنید، بلکه به تیمهای فروش، بازاریابی و موفقیت مشتری این آزادی را میدهد تا وقتی واقعا اهمیت دارد، شخصا درگیر شوند.
علاوه بر این، با شناسایی سفرهای مشترک مشتری، میتوانید اتوماسیون بازاریابی ایمیلی را برای ارائه اطلاعات به موقع و مرتبط پیادهسازی کنید و تیمهای خود را از کارهای تکراری که زمان را برای نیازهای فردی مشتری و پرورش سرنخ آزاد میکند، رها کنید. تیم های فروش می توانند از اتوماسیون برای ارائه قابلیتهای برنامهریزی تقویم، یادآوریها و یادداشتبرداری استفاده کنند و آنها را با اطلاعات جامع قبل از جلسات برای تقویت روابط بهتر و ارتقای تجربه مشتری تجهیز کنند.
4. همسو کردن بازاریابی و فروش
امروزه در بازاریابی دیجیتال، یک کمپین بازاریابی دارای لایه ها و کانال های زیادی است. از خبرنامهها گرفته تا وبلاگها، بازاریابی تحت تأثیر اینفلوئنسرها، تبلیغات رسانههای اجتماعی و غیره، کانالهای زیادی برای تولید سرنخ وجود دارد که میتوانید از آنها به نفع خود استفاده کنید.
به لطف CRM، تیمهای بازاریابی و فروش میتوانند امتیازات سرنخ را بررسی کنند تا بدانند چگونه تلاشهای فروش را اولویتبندی کنند. پاسخگو نگه داشتن تیم برای پیشرفت بسیار مهم است. به این ترتیب، دادههای مربوط به عملکرد تیم در یک CRM ردیابی و جمعآوری میشوند تا به بهبود تجربه مشتری کمک کنند. زیرا رضایت بیشتر مشتری منجر به فروش بیشتر می شود.
نقش CRM در مدیریت سرنخ

فراتر از تولید سرنخ در CRM، نرم افزار CRM خود را به عنوان یک GPS قابل اعتماد در نظر بگیرید که سرنخ های بالقوه شما را در پیچ و خم های کل قیف فروش به صورت آزمایشی هدایت می کند. بیایید ببینیم که چگونه CRM تمام پنج مرحله اصلی مدیریت سرنخ را هدایت می کند:
1. جذب سرنخ
CRM شما را قادر می سازد از منابع مختلف، مانند فرم های سفارشی در وب سایت در صفحات فرود، رسانه های اجتماعی، کمپین های ایمیل، یا حتی رویدادها، سرنخ ها را جذب کنید. همچنین امکان ضبط خودکار سرنخ ها را فراهم می کند، بنابراین نیازی نیست که سرنخ ها را به صورت دستی وارد سیستم کنید. این باعث صرفه جویی در زمان می شود و اطمینان حاصل می کند که همه سرنخ ها به به صورت متمرکز گرفته و ذخیره می شوند.
2. ردیابی سرنخ
هنگامی که سرنخ ها جذب شدند، می توانید آنها را در سراسر قیف فروش با کمک CRM دنبال کنید. به این ترتیب، می دانید با کدام سرنخ ها تماس گرفته شده است و می توانید کارکنان فروش را برای تماس با افرادی که نیاز به پیگیری دارند، تعیین کنید. همچنین می دانید که کدام یک آماده تبدیل شدن به مشتری هستند. این بینش به اولویتبندی تلاشهای فروش کمک میکند و از سقوط سرنخها جلوگیری میکند.
3. صلاحیت سرنخ
به دنبال حذف سرنخ های ضعیف و گرم کردن سرنخ های با کیفیت هستید؟ تولید سرنخ در CRM با تخصیص امتیازات سرنخ در معیارهای مختلف مانند جمعیت شناسی، رفتار و تعامل، تمرکز شما را روی امیدوارکننده ترین سرنخ ها هدایت می کند که نتایج فروش را بهبود می بخشد.
4. توزیع سرنخ
شما می توانید بر اساس منطقه جغرافیایی، تخصص یا عوامل دیگر، سرنخ ها را بین تیم فروش خود توزیع کنید. این تضمین می کند که هر سرنخ به مناسب ترین فروشنده اختصاص داده می شود و شانس تبدیل را افزایش می دهد.
5. پرورش سرنخ
تولید سرنخ در CRM به شما کمک می کند تا با ارسال پیام های هدفمند، ردیابی رفتار سرنخ ها و خودکارسازی وظایف پیگیری، سرنخ ها را پرورش دهید. این امر باعث می شود که سرنخ ها درگیر و علاقه مند به محصول یا خدمات باشند و احتمال تبدیل آنها به مشتری را افزایش دهد.
با بهترین CRM برای تولید سرنخ، سرنخ های بیشتر را به فروش تبدیل کنید
جلو افتادن از منحنی فروش مستلزم یک رویکرد هوشمندانه و کارآمد برای تولید سرنخ است. CRM ابزارهای لازم را برای شناسایی، جذب و پرورش سرنخهای بیشتر با دقت فراهم میکند و بهعنوان بهترین پلتفرم تولید سرنخ برای کسبوکارها در رتبه بالاتری قرار میگیرد. با این حال، اگر نیاز به دسترسی سریعتر به لیستهای خود دارید، نیاز به ردیابی بهتر فروش دارید، یا در ردیابی تعاملات با مشتریان بالقوه خود در کانالها مشکل دارید، وقت آن است که تغییر مسیر دهید.
نرم افزار CRM کاواک یک رابط کاربری آسان با ترکیبی متعادل از عملکردهای اساسی و پیشرفته CRM ارائه می دهد که در هر صنعتی که در آن هستید، کار سنگینی را برای استراتژی اصلی شما انجام می دهد. می خواهید ببینید چگونه؟ امروز یک نسخه دمو را بدون هیچ هزینهای و رایگان برای خود رزرو کنید تا بدانید که چگونه یک CRM کارآمد به شما کمک میکند تا سرنخهای با کیفیت بالا را بهطور یکپارچه به مشتری تبدیل کنید. همین الان فرم زیر را تکمیل کنید.