شماره تماس: 984191011210+

قیف فروش در بازاریابی دیجیتال: 9 نوع قیف فروش و نحوه ایجاد آن – راهنمای کامل

قیف فروش در بازاریابی دیجیتال

قیف فروش در بازاریابی دیجیتال اصطلاحی است که این روزها در دنیای بازاریابی بسیار به گوش می‌رسد. با رشد اینترنت و کسب و کارهای مبتنی بر آن، بازاریابی دیجیتال به شدت مورد توجه کسب و کارهای اینترنتی به ویژه فروشگاه های آنلاین قرار گرفته است.

در این مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم که چگونه یک قیف فروش دیجیتال مارکتینگ را تشکیل می دهید، انواع مختلف آن، و این که چگونه می توانید یک قیف فروش در دیجیتال مارکتینگ سودآور را در کسب و کار خود پیاده سازی کنید.

قیف فروش در بازاریابی دیجیتال چیست؟

قیف فروش در دیجیتال مارکتینگ

قیف فروش در بازاریابی دیجیتال فرآیندی است که مشتریان بالقوه را در مورد محصول یا خدمات شما در مراحل مختلف سفر خرید آگاه می کند و در نهایت آنها را به مشتریان پولی یعنی خریدار تبدیل می کند. یک قیف بازاریابی را می توان به عنوان یک ظرف با دهانی پهن و پایه باریک تجسم کرد.

قسمت بالای ظرف نمایانگر مخاطبان زیاد است، در حالی که قسمت باریک پایین، محدود به کمترین تعداد ممکن از مشتریان بالقوه واقعی است که در حال حاضر آماده خرید هستند. بازاریابان معمولا قیف فروش بازاریابی دیجیتال را به سه مرحله تقسیم می کنند:

  • مرحله آگاهی: قسمت بالایی جایی است که شما مشتریان بالقوه را جذب می کنید.
  • مرحله بررسی: در بخش میانی، شما به آنها انگیزه می دهید که اقدام کنند و رتبه شما را در نتایج جستجو بالاتر می برند.
  • مرحله تبدیل: قسمت پایین جایی است که با واداشتن آنها به انجام پیشنهادات شما، فروش را نهایی می کنید.

قیف های فروش دیجیتال مارکتینگ می‌توانند کمی متفاوت باشند، اما همه آنها هدف یکسانی دارند: کمک به شما برای بستن فروش بیشتر با دستیابی به همان نتایجی که یک آژانس بهینه‌سازی نرخ تبدیل می‌تواند انجام دهد.

اغلب اوقات، یک قیف فروش که خوب طراحی شده است می تواند به شما کمک کند تا مشتریان بیشتری نسبت به وب سایت استاندارد خود ایجاد کنید و فروش بیشتری را داشته باشید. شما می توانید از چندین قیف فروش برای کسب و کار خود استفاده کنید، اما همه آنها یک چیز مشترک دارند: هدف آنها این است که تلاش های بازاریابی شما را سازماندهی و مؤثرتر کنند.

قیف فروش آیدا

قیف فروش دیجیتال مارکتینگ چگونه کار می کند؟

اگر به کاربرد اساسی خودِ قیف فکر می کنید، قیف را در جایی قرار می دهید که می خواهید چیزی در آن بریزید، سپس ماده را از طریق قیف می ریزید و ظرف را پر می کنید. یک قیف فروش در بازاریابی دیجیتال دقیقا از همین مفهوم پیروی می کند. ابتدا، قیف فروش خود را برای دستیابی به یک هدف خاص می سازید.

سپس با استفاده از تاکتیک‌های بازاریابی دیجیتال، قیف فروش خود را با ترافیک پر می‌کنید تا آن ترافیک را از بالای قیف به پایین قیف هدایت کنید، جایی که مشتریان بالقوه به مشتری پرداخت‌کننده تبدیل می‌شوند و سپس به حامی کسب و کار محلی شما تبدیل می‌شوند.

اجزای قیف فروش بازاریابی دیجیتال چیست؟

قیف بازرایابی دیجیتال

بدیهی است که گفتن این کار آسان تر از انجام آن است، اما بیایید سه جزء اصلی یک قیف فروش در بازاریابی دیجیتال را بررسی کنیم:

1. پایه – تعریف قیف فروش و هدف گذاری در دیجیتال مارکتینگ

قبل از اینکه بتوانید قیف فروش دیجیتال مارکتینگ خود را بسازید، ابتدا باید تحقیق کنید و یک استراتژی بسازید تا اطمینان حاصل شود که حداکثر کارایی با قیف فروش شما حاصل می شود. انجام تجزیه و تحلیل کامل رقبا، توسعه اهداف SMART در بازاریابی و شناسایی پرسوناهای خریدار برای موفقیت قیف شما بسیار مهم است. کار بعدی در استراتژی قیف فروش بازاریابی دیجیتال ایجاد نردبان ارزش و نقشه برداری قیف شما است.

2. Floodgates – وارد کردن ترافیک به داخل قیف فروش

قیف شما می تواند از مکان های مختلفی باشد، اعم از موتورهای جستجو، رسانه های اجتماعی، تبلیغات، کمپین های ایمیل، رویدادهای آفلاین و غیره. این جزء امکان می دهد که تعیین کنید ترافیک از کدام بخش وارد قیف فروش شما شود. در ادامه هدایت ترافیک از هر یک از کانال ها را توضیح می دهیم.

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی مسیری عالی برای جذب مشتریانی است که با آنها درگیر بوده‌اید و همچنین مشتریان وفادار خود را در مورد پیشنهادات ویژه و جدید به‌روز نگه دارید. نکاتی برای ترافیک بازاریابی شبکه های اجتماعی:

  • از قانون 3E برای ارسال پست پیروی کنید. هر چیزی که در شبکه های اجتماعی پست می کنید باید تابع یکی از قوانین زیر باشد:
  • سرگرم کردن مخاطبان Entertaining your audience
  • درگیر کردن آنها با ارزش Engaging them with value
  • آموزش آنها Education them
  • به طور منظم از قانون 3E بدون درخواست چیزی در پست های خود استفاده کنید. محتوا و اطلاعات فوق‌العاده‌ای را در اختیار دنبال‌کنندگان خود قرار دهید، و با آنها درگیر شوید.
  • هر پست را با شرکت خود علامت گذاری کنید
  • لوگوی خود را در تمام تصاویر بگنجانید

بهینه سازی موتور جستجو

سئو در بازاریابی دیجیتال

بهینه سازی موتورهای جستجو یکی از بهترین رویکردهای طولانی مدت پایدار برای جذب ترافیک دیجیتال مارکتینگ به قیف شما است. هدف این است که وب سایت خود را در بالای گوگل برای کلمات کلیدی تعیین شده رتبه بندی کنید تا زمانی که بازدیدکنندگان در جستجوی اطلاعاتی هستند که شما ارائه می کنید، روی وب سایت شما کلیک کرده و اکنون در قیف شما قرار می گیرند.

تبلیغات پولی

تبلیغات در اشکال مختلفی از تبلیغات فیس بوک گرفته تا گوگل ادوردز وجود دارد. در تبلیغات، هدف یکسان است، پر کردن قیف فروش در بازاریابی دیجیتال با ترافیک مرتبط.

رویدادهای بازاریابی

رویدادهای بازاریابی منبع بزرگی برای ترافیک به قیف شما هستند. رویدادها می توانند در قالب های مختلفی از وبینارهای آنلاین گرفته تا رویدادهای حضوری برگزار شوند. از این رویدادها به عنوان وسیله ای برای ارتباط با مشتریان احتمالی خود، ایجاد آگاهی برای برند، و تشویق مردم برای بررسی وب سایت ترجیحا صفحه ای که برای رویداد یا موارد مشابه تعیین شده است استفاده کنید. این کار بازدیدکنندگان را به قیف شما هدایت می‌کند و فرصت‌های هدف‌گیری مجدد را از طریق تبلیغات از طریق فیس‌بوک یا گوگل فراهم می‌کند.

بازاریابی ایمیلی

تاکتیک‌هایی که برای پرورش ترافیک قیف بازاریابی دیجیتال مارکتینگ استفاده می‌شوند می‌توانند به طور قابل‌توجهی از ادغام ربات‌های چت، کمپین‌های پیامکی، پست صوتی و غیره متفاوت باشند، با این حال، یکی از بهترین استراتژی‌ها استفاده از اتوماسیون بازاریابی ایمیلی است.

هنگامی که یک مشتری مشترک، برای دانلود یا اقدام دیگری در وب سایت شما ثبت نام می کند، می توانید حداقل نام، شماره تلفن و آدرس ایمیل او را ثبت کنید. هنگامی که آنها مشترک شدند، ابزارهایی مانند نرم افزار CRM مثل CRM کاواک را برای ارسال کمپین های ایمیلی که شما برای آن مشتریان تعیین می کنید، ارائه می دهد.

هنگام اجرای یک قیف فروش در بازاریابی دیجیتال، مطمئن شوید که کمپین های اتوماسیون ایمیل را به کار می گیرید تا مشتریان بالقوه خود را برای رفتن به مرحله بعدی در قیف خود ترغیب کنید.

ایجاد خط لوله فروش

3. انتقال در قیف فروش

ترافیک بازاریابی دیجیتال خود را از بالا به پایین انتقال دهید. قیف واقعی از 3 جزء تشکیل شده است: یک آهنربای سرنخ، یک تقویت شده و یک رویداد تبدیل. بسته به اهدافی که برای قیف خود دارید، می‌توانید فروش‌های بالا، کاهش فروش، محتوای خوب و غیره داشته باشید.

فرقی نمی‌کند که این کارکرد یکسان است: ترغیب بازدیدکننده به اینکه اطلاعات تماس خود (و/یا سایر اطلاعات مربوط به اهداف شما) را در ازای چیزی که برایشان ارزشمند است، ارائه کند. با توجه به مرحله بازدیدکنندگان در قیف، محتوای رد و بدل شده می تواند شامل یک کتاب الکترونیکی یا وبینار رایگان، تخفیف در یک سرویس یا محصول، یک مسابقه/پیشنهاد تبلیغاتی و غیره باشد.

تبدیل قیف فروش دیجیتال مارکتینگ

آیا همه چیز را برای تبدیل بازدیدکنندگان با دادن اطلاعات شان به شما تنظیم کرده اید؟ به طور کلی، هرچه دسترسی شخصی به آنچه بازدیدکننده می‌خواهد دشوارتر باشد، احتمال اینکه شما را ترک کند و به جای دیگری برود، بیشتر می‌شود. در اینجا نکاتی در هنگام تنظیم فرم‌ها وجود دارد تا بازدیدکننده را وادار به تبدیل کنید:

  • دسترسی راحت. معمولا بهتر است دکمه ای برای یک فرم در بالای صفحه و سپس دوباره در پایین صفحه قرار دهید.
  • فقط اطلاعاتی را که واقعا نیاز دارید جمع آوری کنید
  • بالای قیف اطلاعات زیادی نپرسید. یک قانون کلی خوب در بالای قیف این است که فقط نام و ایمیل را جمع آوری کنید و با پیشرفت آنها در قیف، می توانید اطلاعات شخصی بیشتری را جمع آوری کنید مثلا تلفن، بودجه، وضعیت تأهل، آدرس و غیره.

انواع قیف فروش در بازاریابی دیجیتال

یک قیف فروش از تکنیک ها و استراتژی های مختلفی برای جذب مشتریان، تبدیل آنها به مشتری استفاده می کند. در قلب یک قیف فروش این ایده وجود دارد که همه سرنخ‌ها یکسان ایجاد نمی‌شوند و هر فردی که وارد قیف شما می‌شود آن را تا انتها نمی‌برد و مشتری نمی‌شود. در اینجا رایج ترین انواع قیف فروش در بازاریابی دیجیتال آورده شده است:

1. قیف تولید سرنخ

قیف تولید سرنخ اولین نوع قیف فروش در دیجیتال مارکتینگ است که می خواهید برای کسب و کار خود ایجاد کنید. کار اصلی آن تولید سرنخ برای شرکت شما است، یعنی اطلاعات تماس افرادی که به محصول یا خدمات شما علاقه نشان می دهند را دریافت می کند. این اولین گام در فرآیند فروش است و بنابراین، پایه و اساس هر چیزی را که بعد از آن اتفاق می افتد، تشکیل می دهد.

سرنخ ها مشتریان بالقوه ای هستند که به محصول یا خدمات شما علاقه نشان داده اند. این را می توان از طریق تبلیغات، رسانه های اجتماعی و بازاریابی محتوا انجام داد. هنگامی که سرنخ ایجاد کردید، باید آنها را با ارائه چیزی ارزشمند به مشتری تبدیل کنید مانند یک کتاب الکترونیکی یا یک تماس مشاوره رایگان. در مورد اینکه چگونه می توانند از این منبع ارزشمند استفاده کنند، باید سرنخ را پیگیری کنید.

2. قیف ایمیل

بازاریابی ایمیلی شکلی از بازاریابی دیجیتال است که شامل استفاده از ایمیل برای تبلیغ محصولات و خدمات کسب و کار شما می شود. این یکی از قوی ترین اشکال بازاریابی آنلاین به دلیل ماهیت شخصی سازی شده و توانایی دستیابی به مخاطبان بزرگتر در مقیاس است.

هدف اصلی بازاریابی ایمیلی متقاعد کردن گیرندگان به انجام اقداماتی بر اساس ایمیل‌هایی است که دریافت می‌کنند، مانند کلیک کردن روی لینک‌ها یا خرید. یک کمپین بازاریابی ایمیلی موثر با هدف جذب افراد بیشتر به انجام آنچه می‌خواهید، انجام می‌شود. مانند: خرید چیزی از وب‌سایت خود یا مشترک شدن در یک خبرنامه و …

3. قیف محتوا

قیف محتوا نوعی دیگر از قیف فروش در بازاریابی دیجیتال است که می‌خواهید پس از شروع به تولید سرنخ ایجاد کنید. وظیفه آن پرورش آن سرنخ ها، کمک به آنها در تصمیم گیری و تبدیل آنها به مشتری است. فرآیند قیف ساده است:

  • ابتدا محتوای آموزشی مربوط به محصول یا خدمات خود را منتشر می کنید و آن را در کانال های مرتبط مانند وب سایت، وبلاگ، بازاریابی ایمیلی، رسانه های اجتماعی و موارد دیگر توزیع می کنید. این محتوا باید برای جذب مشتریان ایده آل مفید، روشنگر و جذاب باشد.
  • هنگامی که مشتریان با آن تعامل کردند، می توانید با استفاده از بازاریابی ایمیلی که آنها را وادار می کند قدم بعدی را برای خرید از شما بردارند، آنها را پیگیری کنید.

4. قیف ثبت نام وبینار

قیف ثبت نام وبینار

قیف ثبت نام وبینار ابزاری موثر است که می توانید از آن برای ایجاد لیست ایمیل خود و ایجاد فروش استفاده کنید. وبینارها راهی عالی برای تعامل با مخاطبان هستند و می توانند به افزایش تبدیل، بهبود تولید سرنخ و فروش بیشتر کمک کنند. وبینارها معمولا توسط یک متخصص در زمینه یا صنعتی که شما هدف آن هستید میزبانی می شود که اطلاعات ارزشمندی را در مورد موضوعات زیر ارائه می کنند:

  • راهنماهای چگونه
  • نکته ها و ترفندها
  • بهترین شیوه ها

با این حال، میزبانی وبینارهای معمولی می تواند پرهزینه باشد و ممکن است منابع لازم برای انجام این کار را نداشته باشید. در این صورت می توانید یک قیف ثبت نام وبینار را پیاده سازی کنید. این قیف فروش ساده با تماس شما برای ثبت نام در وبینار شروع می شود. CTA احساس فوریت را اضافه می کند و فروش را تا 332٪ افزایش می دهد. بازدیدکنندگان روی لینک یا CTA کلیک می کنند و به صفحه ثبت نام وبینار هدایت می شوند. سپس آدرس ایمیل خود را وارد می کنند یا با استفاده از روش تماس دیگری ثبت نام می کنند.

5. قیف رزرو تماس فروش

قیف رزرو تماس فروش مانند ترکیبی از قیف تولید سرنخ و محتوا است. این یک قیف فروش قوی است که میزبانی وبینارها را با روش‌های رزرو سرنخ مؤثر و CRM ترکیب می‌کند. این نوع قیف فروش در بازاریابی دیجیتال به طور موثر دو ابزار قدرتمند را با هم ترکیب می کند که می تواند به شما در ایجاد فروش و سرنخ بیشتر کمک کند.

وجود هر دو ابزار در یک قیف به این معنی است که مجبور نیستید بین آنها یکی را انتخاب کنید. این قیف عالی برای کسب‌وکارهایی است که محصولات و خدمات با ارزش بالایی دارند و نیاز به نگه‌داشتن زیاد تیم فروش دارند. این یک راه عالی برای جذب مشتریان بیشتر و ایجاد فروش بیشتر است.

6. قیف داخلی

قیف داخلی یک قیف فروش در بازاریابی دیجیتال است که می‌خواهید برای مشتریان، پس از اولین خرید خود ایجاد کنید. این قیف جهت ورود مشتریان جدید به کسب و کار شما و کمک به آنها برای تبدیل شدن به مشتریان وفادار طراحی شده است. ایجاد یک قیف ورود یا داخلی موثر ضروری است زیرا اولین لحظات پس از خرید مشتری برای موفقیت کسب و کار شما بسیار مهم است.

7. قیف تولید لید اختیاری

به طور کلی می‌توان مطرح کرد که این نوع قیف، به عنوان سنگ بنای هر نوع قیف فروش در دیجیتال مارکتینگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع قیف به مدل «لید مگنت» (Lead Magnet) هم معروف است و هدف آن، به دست آوردن سرنخ بیشتر از بالای قیف است. اما در کنار این هدف، قیف تولید لید اختیاری قادر به انجام عملیات تبدیل لیدها به مشتری‌ در انتهای مسیر هم است.

کلام آخر

یک آژانس دیجیتال مارکتینگ می‌تواند یک قیف فروش در بازاریابی دیجیتال را برای هر استراتژی بازاریابی آنلاین فراهم کند. این به شما کمک می کند مشتریان بالقوه را جذب کنید، آنها را به سرنخ تبدیل کنید و فروش را تقویت کنید. هرچه قیف شما بهتر باشد، فروش بیشتری خواهید داشت.

برای ایجاد یک قیف بازاریابی موفق، باید مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید، درک کنید که آنها چه می خواهند و نقاط دردناک آنها را شناسایی کنید. سپس، باید یک سری محتوای بازاریابی ایجاد کنید که نیازهای مخاطبان شما را برطرف کند و آنها را به صفحه فروش شما هدایت کند.

برای هدف گذاری بهتر نتایج حاصل از قیف فروش و بازاریابی دیجیتال، به ابزارهایی نیاز دارید تا ارتباط با سرنخ ها و مشتریان تان را مدیریت کنید. چه ابزاری بهتر از نرم افزار CRM می تواند در این راه به شما کمک کند. با تکمیل فرم زیر بیشتر می توانید با نرم افزار CRM کاواک و قابلیت های آن آشنا شوید. فرصت را از دست ندهند و همین امروز فرم زیر را تکمیل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در مطالب کاواک

برچسب ها

کاواک در شبکه‌های اجتماعی

شاید دوست داشته باشید