هر شرکت و کسب و کاری که در سمت دیگر فعالیت های خود با مشتری سر و کار دارد، جهت مدیریت ارتباط با مشتریانش به یک ابزار حرفه ای و قدرتمند نیازمند است. نرم افزار CRM در اردبیل بهترین و قدرتمندترین ابزار جهت مدیریت ارتباط با مشتریان است که برای تمام شرکت ها و کسب و کارهای فعال در شهر و استان اردبیل می تواند مورد استفاده قرار گیرد. پیدا کردن سرنخ فروش، پرورش و مدیریت سرنخ ها تا تبدیل شدن آنها به خریدار و سپس مشتری وفادار، مهم ترین و اصلی ترین کارکرد نرم افزار CRM است.
از این موضوع به راحتی می توان فهمید کسب و کارهایی که از نرم افزار سی آر ام در اردبیل استفاده نمی کنند دارای مشکلات بزرگی در بخش بازاریابی و فروش خود هستند و از عدم استفاده از چنین ابزاری در سازمان خود رنج می برند. شاید به عنوان مدیر یک کسب و کار این سوال برای تان مطرح شود که CRM در اردبیل چه مشکلاتی را حل می کند؟همان طور که گفتیم، بزرگ ترین و مهم ترین عملکرد نرم افزار CRM مدیریت ارتباط با مشتریان است.
اگر به عنوان مدیر یک شرکت تولیدی یا خدماتی مشتری محور، نمی دانید روزانه چند سرنخ یعنی فرصت فروش جدید را به دست می آورید، یا چند فرصت را از دست می دهید، اگر نمی دانید سرنخ های شما در چه مرحله ایی از فرآیند فروش شما قرار دارند، اگر از اطلاعات متشریان خود آگاهی ندارید، یا هیچ گزارش و آماری از میزان فروش یا عدم فروش خود در اختیار ندارید، هم چنین در سازماندهی تیم بازاریابی و فروش خود ناموفق و در داخل شرکت نیز دچار ناهماهنگی بین بخش ها و کارکنان تان هستید، باید بدانید که شما نیاز مبرمی به استقرار نرم افزار CRM در اردبیل در کسب و کار خود دارید.
چرا CRM در اردبیل برای کسب و کارهای این شهر مهم است؟
برای پی بردن به اهمیت موضوع باید شرایط جدید دنیای تجارت و کسب و کار را درک کنید. مسأله ای که لازم است نسبت به آن آگاهی داشته باشید این است که متغیرهای دنیای تجارت و کسب و کار با سرعت زیادی در حال تغییر است. این تغییرات اگر به درستی شناسایی و مدیریت شود عاملی برای رشد، توسعه و بقای یک کسب و کار خواهد بود و در غیر این صورت، آسیب های جدی به کسب و کارها وارد خواهد نمود که ممکن است جبران ناپذیر باشد.
در شرایط متغیر امروز که به سرعت به سمت دیجیتالی شدن و عصر دیجیتال در حال حرکت است، و همه چیز از شیوه خرید مصرف کننده تا رفتار مشتریان و حتی کسب و کارها را تحت تأثیر مستقیم قرار می دهد، با اتکا به روش های قدیمی و سنتی نمی توان یک کسب و کار را به سمت توسعه، رشد و سودآوری هدایت نمود.
در چنین وضعیتی، بدون استفاده از ابزارهایی مانند نرم افزار CRM در اردبیل، هیچ یک از شرکت های تولیدی و خدماتی مشتری محور شهر و استان اردبیل توان رقابت با رقبای داخلی و خارجی را نداشته و به ناچار باید بازار و مشتریان خود را به رقبا واگذار کنند و این حقیقتی تلخ است که دیر یا زود اتفاق خواهد افتاد. تنها راه در امان ماندن از این خطرات، تجهیز کسب و کار به ابزارهای تحول آفرین در جهت مصون ماندن از تحولات است. ایجاد تحولات بنیادی و ساختاری یکی از دشوارترین مراحل حیات یک کسب و کار است و به همین دلیل نباید بدون شناخت و آگاهی نسبت به انجام آن اقدام کنید.
تعریف نرم افزار CRM
نرم افزار CRM چیست؟ CRM در اصل به معنی مدیریت ارتباط با مشتریان است. ارتباطات یکی از ابزارهای اصلی شرکت ها و سازمان ها برای ایجاد پایگاه مشتری برای خودشان است. برای هدایت کسب و کار، لازم است ارتباط دائمی با مشتریان و مشتریان بالقوه (سرنخ ها) حفظ شود. این ارتباط به ایجاد رابطه و تعامل با مشتریان و سرنخ ها کمک می کند. CRM این فرآیند را ساده و ساده می کند، به برقراری ارتباط کمک می کند. تعامل با مشتریان از طریق ابزارهای مختلف موجود، از اهداف نرم افزار CRM است.
CRM یک پلتفرم متمرکز برای تیم های فروش فراهم می کند تا تعاملات با مشتری را مدیریت کنند و فعالیت ها را اولویت بندی کنند تا هیچ مشتری احساس نادیده گرفته شدن نکند و در نتیجه تجربه مشتری را تقویت کند. این کار اجازه می دهد تا کسب و کارها زمان بیشتری را با مشتریان بگذرانند، به این معنی که معاملات بیشتری انجام می شود. از این رو، CRM به ایجاد یک پایگاه مشتری وفادار کمک می کند.
برخی از دلایل اهمیت CRM به اختصار در زیر آورده شده است:
- ساده سازی فرآیند کسب و کار
- مدیریت ارتباط با مشتریان
- جمع آوری داده های مشتریان
- تقسیم بندی مشتریان
- افزایش سوددهی
نقش CRM در رشد کسب و کارهای اردبیل
مهمترین کاربرد نرم افزار سی آر ام در اردبیل ایجاد روابط سالم با مشتریان و ایجاد فرصت های فروش جدید است، برخی از موارد مهم استفاده از CRM در اردبیل که به رشد کسب و کارها کمک می کند به شرح زیر است:
تولید سرنخ و اولویت بندی آنها
با استفاده از قابلیت های سی آر ام در اردبیل کمپین های مختلفی را می توان برای تولید سرنخ ها اجرا کرد و این کمپین های ایجاد شده را می توان با دادن رتبه های مختلف با استفاده از قوانین خاص اولویت بندی کرد. این رتبه بندی به تجزیه و تحلیل تعامل پیشرو با کسب و کار کمک می کند.
خودکار کردن وظایف روتین
CRM ها را می توان برای ارسال پیام ها و ایمیل های شخصی سازی شده خودکار کرد. قالب های ایمیل را می توان ایجاد کرد و به محرک های خاصی متصل کرد. به عنوان مثال، هر زمان که یک معامله جدید ایجاد شود، نماینده فروش اعلان را از طریق ایمیل یا پیام دریافت می کند. در موردی دیگر، اگر مشتری درخواست یا شکایتی را مطرح کند، مشتریان یک ایمیل سفارشی دریافت میکنند که به آنها اطلاع میدهد که درخواستشان ارسال شده و در حال پردازش است.
تجزیه و تحلیل فعالیت ها
بدون تردید نرم افزار CRM در اردبیل ابزاری قدرتمند برای تحلیل رفتار مشتری است. با استفاده از این ابزار، کسب و کارها می توانند رفتار مشتری را دنبال کنند. این قابلیت بینشی نسبت به مشتریان و پذیرش محصول ارائه می دهد که به تعیین محبوبیت محصول کمک می کند. سپس کسب و کار می تواند برنامه ها و استراتژی هایی برای هدف قرار دادن مشتریانی خاص ایجاد کند.
ساده سازی فروش و بازاریابی
CRM به مدیریت فعالیت های فروش کمک می کند. با اجازه دادن به فروشندگان برای برنامه ریزی و اولویت بندی وظایف به مدیریت زمان نیز کمک می کند. تیم های بازاریابی می توانند مناطق خاصی را برای دستیابی به مشتریان بالقوه هدف قرار دهند. این کار با کمپین های ایمیل، تماس و نظرسنجی به دست می آید.
به طور کلی عملکرد نرم افزار CRM در اردبیل به این صورت است که به شرکت های تولیدی و خدماتی که به صورت مستقیم با مشتری ارتباط دارند کمک می کند تا بتوانند نیازهای مشتریان را درک کنند، خدمات مشتری و پشتیبانی از مشتری را بهبود بخشند. هم چنین می توانند با درک نیازهای مشتریان محصولاتی متناسب با نیاز آنها تولید و عرضه نمایند.
آشنایی با ظرفیت های اقتصادی و تجاری اردبیل
اردبیل یکی از کلان شهرهای ایران در شمال غرب کشور و سومین شهر بزرگ منطقه آذربایجان است. اردبیل به علت قرار گرفتن در مسیر جاده ابریشم از رونق اقتصادی بسیار خوبی برخوردار بوده است. این شهر از جمله شهرهایی است که دارای صبغه تاریخی کهن از پیش از اسلام و بعد از آن است. در طول تاریخ بعد از اسلام، اردبیل به نام های «دارالارشاد، دارالملک، دارالعرفان، و دارالامان» معروف بوده است.
شهر اردبیل که مرکز استان اردبیل است، دارای ابنیه های تاریخی و باستانی بسیاری است. هم چنین جاذبه های طبیعی گردشگری بی نظیری دارد که باعث رونق صنعت گردشگری در این خطه از کشورمان شده است. وجود زیرساخت های مهم اقتصادی مانند فرودگاه بین المللی، راه آهن و ترمینال موقعیت خاصی را به این منطقه اعطا کرده است.
عبور کریدور شمال – جنوب، هم جواری با کشور جمهوری آذربایجان و دسترسی به کشورهای حوزه قفقاز، ایجاد منطقه آزاد تجاری – صنعتی اردبیل، دسترسی به دریای خزر و … از جمله مهم ترین ظرفیت های کلان اقتصادی و تجاری اردبیل به شمار می روند. وجود این ظرفیت های اقتصادی و تجاری استفاده از قابلیت های نرم افزار CRM در اردبیل را توجیه پذیر می کند.
به طور کلی ظرفیت های اقتصادی و تجاری شهر و استان اردبیل را می توان به صور زیر خلاصه کرد:
صنایع اردبیل
استان اردبیل تعدادی از صنایع بزرگ در حوزه های مختلف انرژی، فلزات و … را در خود جای داده است. کارخانه فولاد، نیروگاه سیکل ترکیبی، تأسیسات استخراج میدان نفتی مغان، مجتمع نیروگاه زمین گرمایی و … از جمله صنایع بزرگ اردبیل هستند.
گردشگری
همان طور که گفته شد، اردبیل دارای سابقه تاریخی کهن از قرن ها قبل از میلاد مسیح تا امروز است. به همین دلیل دارای ابنیه های تاریخی بسیاری است. هم چنین از نظر جاذبه های طبیعی نیز مکان های دیدنی زیادی دارد. بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی، آرامگاه شاه اسماعیل، دریاچه شورابیل، دریاچه سوها، جنگل فندقلو، کوه سبلان، چشمه های آبگرم و … از جمله معروف ترین این آثار هستند.
برای آژانس های گردشگری استفاده از CRM برای آژانس ها گردشگری و مسافرتی فرصت خوبی جهت افزایش مشتریان و جذب مشتریان جدید است. هم چنین CRM برای هتل ها و مراکز اقامتی می تواند بسیاری از مشکلات این کسب و کارها را حل نماید.
کشاورزی
استان اردبیل یکی از مناطق حاصلخیز و مستعد برای کشاورزی است. این منطقه به دلیل وجود دشت های پرآب و آب و هوای منحصر به فرد امکان کاشت اغلب محصولات زراعی و باغی را دارد. استان اردبیل هم چنین منطقهای استراتژیک برای صادرات محصولات کشاورزی نیز به شمار می آید. در حال حاضر مهم ترین محصولات کشاورزی تولیدی این استان شامل: حبوبات، سیب زمینی، ذرت، گندم و جو، پنبه، دانه های روغنی، سبزیجات و صیفی جات، و محصولات باغی است.
صنایع دستی
صنایع دستی اردبیل بسیار دوست داشتنی و جذاب است و اغلب توسط روستایی ها و عشایر این منطقه تولید می شود. عمده شهرت صنایع دستی اردبیل مواد اولیه طبیعی آن است که در تولید آنها استفاده می شود. مهم ترین و معروف ترین صنایع دستی اردبیل شامل: گلیم بافی، جاجیم بافی، قالی بافی، پلاس بافی، چنته بافی، اجاق قراقی، خورجین بافی، سفارلگری، سراجی و … می باشد. برای کسب و کارهای کوچک و متوسط تولیدی صنایع دستی، استفاده از نرم افزار CRM برای کسب و کارهای کوچک و متوسط توصیه می شود.
معرفی نرم افزار CRM کاواک
CRM کاواک یک نرم افزار قدرتمند و حرفه ای با رابط کاربری ساده و راحت است. این نرم افزار برای تبدیل سرنخ های بیشتر، تعامل با مشتریان و افزایش درآمد کسب و کارها مورد استفاده قرار می گیرد. CRM کاواک به عنوان یک مخزن واحد عمل می کند تا فعالیت های فروش، بازاریابی و پشتیبانی مشتری شما را یکپارچه کند و فرآیند، خط مشی و کارکنان شما را در یک سیستم ساده سازی کند. کاواک از چندین ماژول پایه و قابل انتخاب و چندین ابزار یکپارچه شده با ماژول ها جهت مدیریت ارتباط با مشتریان تشکیل شده است.
چرا CRM کاواک؟
نرم افزار کاواک راهکاری قدرتمند برای مدیریت روابط تجاری و تغییر فرآیندهای فروش، بازاریابی و خدمات مشتری به سازمان های در حال رشد ارائه می کند. عملکرد عملی کاواک به کارکنان اجازه می دهد تا بهره وری و دانش بیشتری داشته باشند و به مدیران بینش عمیق تری نسبت به عملکرد، فرصت ها و روابط با مشتری می دهد.
چرا کسب و کارها CRM کاواک را انتخاب می کنند؟
- افزایش فروش و سودآوری
- افزایش رضایت مندی مشتریان
- بهبود روابط با مشتریان
- درک نیازها و خواسته های مشتریان
- کاهش هزینه ها
- حذف کارهای تکراری
- گزارش گیری آنی از داده های فروش
- بهبود همکاری تیمی
- گروه بندی مشتریان
ویژگی های CRM کاواک
نرم افزار CRM کاواک می تواند به عنوان یک گزینه انتخابی جهت استفاده به عنوان نرم افزار CRM در اردبیل مورد استفاده قرار گیرد. در زیر به برخی از مهم ترین مزیت ها و یژگی های کاواک اشاره می کنیم.
– هماهنگ سازی و خودکارسازی فرآیند فروش
– امکان ارائه پیشنهادات هوشمندانه به مشتری
– امکان کار از راه دور برای کارکنان فروش
– قابلیت توسعه برمبنای نیازهای پیش بینی نشده کسب و کارها
– قابلیت پیاده سازی فرآیند فروش براساس سیاست های فروش هر کسب و کار
– گروه بندی مشتریان جهت ارسال پیام های انبوه دلخواه برای هر گروه
– امکان ارسال پیامک انبوه براساس موقعیت، فصل کاری و …
– امکان پرداخت آنلاین تمام یا بخشی از پیش فاکتور یا فاکتور توسط مشتری
– امکان چت آنلاین بین کاربران داخلی و خارجی کسب و کار
– دارای پنل مشتریان برای هر مشتری
– مدیریت فرصت های فروش جدید
– پشتیبانی فنی