اگر فکر می کنید که نرم افزار CRM چگونه برای صنعت موسیقی مفید است، این مقاله را مطاله کنید تا با مزایا و ویژگی های CRM در صنعت موسیقی آشنا شوید. صنعت موسیقی بسیار بزرگ است و برای کسانی که به دنبال کسب درآمد حرفه ای هستند پر از پیچیدگی است. با این حال، حقیقت این است که حتی کسانی که در حال حاضر در صنعت موسیقی هستند، نمی دانند که خدمات مشتری چقدر مهم است. در واقع، آنها حتی مصرف کنندگان خود را مشتری خطاب نمی کنند بلکه آنها را طرفدار به حساب می آورند. اما مهم نیست که آنها را چه می نامید، چه طرفداران یا مشتریان، شما همچنان در صنعت خدمات مشتری هستید.
هر چه زودتر این را بفهمید و درک کنید، به موفقیتی که می خواهید نزدیک تر خواهید بود. برای انجام موفقیت آمیز این کار، باید از یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در صنعت موسیقی استفاده کنید.

سیستم CRM چیست؟
حتی اگر سیستمهای CRM معمولا به عنوان ابزاری مرتبط تعریف میشوند که شرکتها میتوانند از آن استفاده کنند، شما میتوانید از آن به عنوان یک حرفهای موسیقی استفاده کنید. به عبارت ساده، سیستم CRM ابزاری است که داده ها را جمع آوری می کند و با مشتریان (یا طرفداران) شما تعامل دارد و به شما این امکان را می دهد که مشتریان خود را بهتر بشناسید و تجربه بهتری را برای آنها فراهم کنید. اما این فقط نوک کوه یخ است. آنها می توانند کارهای بیشتری برای کسب و کار شما انجام دهند. برای آشنایی بیشتر با CRM، مطالعه مقاله راهنمای جامع نرم افزار CRM را به شما توصیه می کنیم.
CRM در صنعت موسیقی چیست؟

اگر متوجه شده اید، ما در مورد سیستم های CRM به روشی عمومی صحبت کرده ایم. به هر حال، سیستم های CRM می توانند و باید توسط همه مشاغل مورد استفاده قرار گیرند. اما نرم افزار CRM در صنعت موسیقی چطور؟ اگر به هدف اصلی یک سیستم CRM فکر می کنید، همه چیز در مورد مدیریت و پیگیری کل رابطه شما با مشتری است. یک نرم افزار CRM مانند کاواک تمام اطلاعاتی را که برای کسب و کار شما مهم است ثبت می کند.
هر بار که شرکت شما با یک مشتری تعامل می کند، با این مشتری خاص بیشتر آشنا می شوید. این بدان معنی است که شما می توانید تمام اطلاعات خود را فقط در یک مکان سازماندهی کنید. بنابراین، هر زمان که نیاز به تصمیم گیری مهم دارید، می توانید به راحتی و به سرعت به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنید.
4 مزیت اصلی استفاده از CRM در صنعت موسیقی
بدون تردید استفاده از نرم افزار CRM در صنعت موسیقی، مزایای زیادی را به کسب و کارهای فعال در این صنعت ارائه خواهد داد. در ادامه به برخی از مهم ترین مزایای CRM در صنعت موسیقی اشاره می کنیم:
1- اطلاعات سازمان یافته و بینش مشتری
یکی از مزایای اصلی استفاده از سیستم CRM در صنعت موسیقی درجه بالای سازماندهی است که ارائه می دهد. مهم نیست که در حال جمع آوری ابتدایی ترین اطلاعات مشتری یا اطلاعات مرتبط تر مانند علایق مشتری، سرگرمی ها یا هر چیز دیگری هستید، نرم افزار سی آر ام آنها را به صورت سازمان دهی شده ذخیره می کند. حتی می توانید فهرست های جداگانه ای را با توجه به اطلاعاتی که از مشتریان خود جمع آوری می کنید و نحوه استفاده از آنها ایجاد کنید.

2- ارتباط شخصی
ارتباط با مشتریان یا طرفداران بسیار مهم است، به خصوص اگر حرفه موسیقی شما تازه شروع شده است. شما می خواهید مطمئن شوید که طرفداران خود را پرورش می دهید تا بتوانند به شما کمک کنند تا پیشرفت کنید. این بدان معنی است که شما باید راه خوبی برای ارتباط با آنها پیدا کنید. با سی آر ام کاواک، همه چیزهایی را که برای انجام موفقیت آمیز این کار نیاز دارید، در اختیار دارید.
مهم نیست که به دنبال برقراری ارتباط با مشتریان خود از طریق ایمیل یا تلفن هستید، این امر با استفاده از سیستم CRM امکان پذیر است. در داخل پلت فرم، می توانید یک صندوق ورودی ایمیل پیدا کنید که در آن می توانید ایمیل ها را مبادله کنید و حتی آنها را خودکار کنید. در صورت تمایل، می توانید ارائه دهنده تلفن خود را نیز با کاواک ادغام کنید.
بهترین بخش استفاده از یک سیستم CRM در صنعت موسیقی برای ارتباط این است که شما به یک سرویس خارجی نیاز ندارید (که می تواند هزینه بر باشد) اما همیشه می توانید به تمام ارتباطاتی که بین کسب و کار شما و هر یک از مشتریانتان برقرار شده است دسترسی داشته باشید. نه تنها تمام ایمیل های شما در CRM ذخیره می شوند، بلکه تماس های تلفنی شما نیز ضبط می شوند.
هر زمان که بخواهید برای لیستی از مشتریان ایمیل ارسال کنید، می توانید به راحتی از یکی از قالب های موجود در CRM استفاده کنید و آن را مطابق با آنچه می خواهید شخصی سازی کنید. تنها با چند کلیک، همه چیز را برای ارسال یک ایمیل قدرتمند به مشتریان خود دارید.
3- اطلاعات مالی همیشه در دسترس

موزیسین ها معمولا دوست ندارند با مسائل مالی سر و کار داشته باشند. با این حال، اگر به دنبال تبدیل شدن به یک نوازنده حرفه ای هستید، باید راهی برای پیگیری پول خود پیدا کنید. ساده ترین راه برای انجام این کار استفاده از سی آر ام در صنعت موسیقی است. هنگامی که از سیستم CRM در صنعت موسیقی استفاده می کنید، می توانید تمام داده های مالی خود و هم چنین تمام فاکتورهای خود را مشاهده کنید. از آنجایی که تمام داده ها با استفاده از نمودارها و جداول نمایش داده می شوند، شناسایی و حذف تنگناها بسیار آسان خواهد بود.
4- کمپین های بازاریابی هدفمند
به عنوان یک نوازنده، شما می خواهید مطمئن شوید که همه به آهنگ های شما گوش می دهند. بنابراین، جذب مشتریان بیشتر و بیشتر (یا طرفداران، در صورت تمایل) مهم است. شما می توانید این کار را با استفاده از کمپین های بازاریابی انجام دهید. مهم نیست که به کمپین های بازاریابی رسانه های اجتماعی نگاه می کنید یا هر نوع کمپین بازاریابی دیگری انجام می دهید، می خواهید نتایج را پیگیری کنید.
حقیقت این است که شما نمی توانید یک سنت را هدر دهید. بنابراین، وقتی کمپین های بازاریابی خود را پیگیری می کنید، آنهایی که کار می کنند و آنهایی که نیستند را می شناسید. اما بیشتر از این، می توانید پیدا کنید که در کمپین هایی که نتایج مورد نظر شما را ارائه نمی دهند، چه چیزهایی کم است.
همان طور که به راحتی می توانید درک کنید، یک سیستم CRM در صنعت موسیقی می تواند بسیار مفید باشد. نه تنها برای پیگیری همه کمپین های بازاریابی شما، بلکه دانش بسیار بهتری در مورد مشتریان تان دارید. این بدان معنی است که شما قادر خواهید بود کمپین های هدفمندتری ایجاد کنید که مطمئنا نتایج بهتری را ارائه می دهند.
نتیجه گیری
صنعت موسیقی همیشه در حال تغییر است و به عنوان یک نوازنده حرفه ای، باید با آن تغییر کنید. روزهایی طولانی است که شرکت های انتشاراتی به ارتباط با مشتری اهمیت نمی دادند. در حال حاضر شرکت های بیشتری در تلاش هستند تا مخاطبان خود را بهتر بشناسند و با آنها ارتباط مستقیم برقرار کنند.
حقیقت این است که این یک پدیده جهانی است. همه صنایع در حال گذراندن یکسان هستند و صنعت موسیقی نیز از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین، این یک انتخاب برای شما باقی می گذارد: می توانید یکی از اولین کسانی باشید که قطار را می گیرید، یا ممکن است یکی از آخرین کسانی باشید که قطار را از دست می دهند.
اگر از نرم افزار CRM در صنعت موسیقی کاواک استفاده می کنید، نه تنها قادر به ایجاد روابط خوب و ارزشمند با مشتریان (یا طرفداران) خود خواهید بود، شما همچنین قادر خواهید بود که مسئول کسب و کار کلی خود باشید. هنگامی که بتوانید همه آنها را فقط در یک سیستم یکپارچه داشته باشید، استفاده از طیف گسترده ای از ابزارها را پایان خواهید داد. به هر حال، سیستم CRM ما تمام چیزی است که برای رونق کسب و کار موسیقی خود به آن نیاز دارید. برای درخواست دمو، فقط فرم زیر را تکمیل کنید.