رویدادهای نمایشگاههای تجاری فرصتهای بسیار خوبی برای ارتقای سطح فروش شما هستند. برای تمام شرکت هایی که در چنین رویدادهایی شرکت می کنند، استفاده از نرم افزار CRM در نمایشگاه ها یک ضرورت است. ۸۱ درصد از شرکتکنندگان در نمایشگاههای تجاری، قدرت خرید دارند؛ به این معنی که از هر ۵ نفری که در راهروها قدم میزنند، ۴ نفر مشتری بالقوه هستند. با این حال، سوال این است که چگونه میتوان از این فرصتها بهرهبرداری کرد؟
احتمال خیلی کمی برای نهایی کردن فروش در طول این رویداد وجود دارد. به سختی کسی را پیدا میکنید که آماده خرید فوری باشد. هر کسی قبل از سرمایهگذاری پولهای گرانبهایش فکر میکند، که قابل درک است. اما این بدان معنا نیست که آنها هرگز خرید نخواهند کرد. بله، بعضی افراد فقط برای بررسی محصول و ایجاد شبکههای جدید از یک نمایشگاه تجاری بازدید میکنند. اما در میان آنها، کارآفرینانی را خواهید یافت که در تلاش برای یافتن راهحلی برای مشکلات جاری کسبوکار خود هستند.
آنها مشتریان بالقوه شما هستند که باید آنها را پرورش داده و به تدریج تبدیل کنید. بهترین راه برای انجام این کار، کمک گرفتن از یک نرم افزار CRM برای غرفه داران نمایشگاه ها است.

نرم افزار CRM در نمایشگاه ها چیست؟
CRM برای غرفه داران نمایشگاه ها یا سیستم مدیریت ارتباط با مشتری برای غرفهداران، یک راهکار نرمافزاری تخصصی است که به مدیریت روابط با غرفهداران در رویدادهایی مانند نمایشگاههای تجاری و کنفرانسها کمک میکند. این سیستم ارتباطات را ساده میکند، سرنخها را ردیابی میکند و وظایف را خودکار میکند تا تعامل و کارایی فروش را بهبود بخشد.
دلایل نیاز به نرم افزار CRM در نمایشگاه ها

نمایشگاههای تجاری رویدادهای پرسودی هستند که در آنها اطلاعات زیادی جمعآوری میکنید که اگر عاقلانه استفاده شوند میتوانند به افزایش فروش کسبوکارتان کمک کنند. وظیفه واقعی شما زمانی شروع میشود که این رویداد به پایان برسد. با یک نرم افزار CRM در نمایشگاه ها، میتوانید فعالیتهای پس از نمایشگاه تجاری خود را به طور مؤثر مدیریت کنید تا بازگشت سرمایه نمایشگاه تجاری خود را به حداکثر برسانید. در اینجا پنج دلیل وجود دارد که چرا به عنوان یک غرفهدار نمایشگاه تجاری به یک نرم افزار CRM نمایشگاهی نیاز دارید:
۱- سازماندهی مخاطبین نمایشگاه تجاری
از ایجاد غرفه ای جذاب از نظر بصری گرفته تا اهدای هدایای جالب، شما هر کاری که از دستتان بر میآمد را برای جذب مخاطب و جمعآوری اطلاعات تماس مشتری بالقوه خود انجام دادهاید. بعد از تمام زحماتی که کشیدهاید، مطمئنا نمیتوانید از دست دادن آن مخاطبین ارزشمند را تحمل کنید. با استفاده از CRM در نمایشگاه ها، آن مخاطبین را در یک مخزن متمرکز ساده کنید تا از آشفتگی و سردرگمی جلوگیری شود.
- به راحتی از هر مکانی به مخاطبین خود دسترسی داشته باشید
- سابقه تعاملاتی را که با هر مخاطب داشتهاید، ثبت کنید
- مخاطبین را طبق نیازهای خاص خود فیلتر و اولویتبندی کنید
- انجام فعالیتهای مختلف روی چندین مخاطب به صورت همزمان
- یک نمای کلی از مخاطب و تمام فعالیتهای او دریافت کنید
۲- به دست گرفتن کنترل فروش
در یک نمایشگاه تجاری، با افرادی از بخشهای مختلف یک صنعت ملاقات خواهید کرد. برای اینکه در مسیر درست بمانید، میتوانید برای هر بخش در سی آر ام نمایشگاهی چندین خط لوله ارتباطی ایجاد کنید. این امر وظیفه مدیریت فروش شما را آسانتر میکند و دید بهتری از چرخه فروش شما ارائه میدهد. نرم افزار CRM به نظارت بر هر مرحله از فرآیند خرید مشتری بالقوه کمک میکند تا اقدام صحیح را در زمان واقعی انجام دهید. با مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در نمایشگاه ها میتوانید:
- سلامت فروش خود را مدیریت کنید.
- به راحتی معاملات را در خط لوله ایجاد کنید و پیشرفت آنها را پیگیری کنید.
- برای پیشبرد سریع معاملات، بهروزرسانی های به موقع در مورد هر مرحله از قیف فروش دریافت کنید.
- احتمال برد و زمان رسیدن به آن را تنظیم کنید تا مطمئن شوید هیچ فرصتی را از دست نمیدهید.

۳- برنامه ریزی جلسات و دریافت هشدارها
جلسه کوتاه در غرفه نمایشگاه برای انتقال ارزش پیشنهادی محصول شما کافی نیست. شما باید زمان بیشتری را با مشتری بالقوه بگذرانید تا مزایای محصول را توضیح دهید. حدود ۵۱٪ از شرکتکنندگان در نمایشگاههای تجاری درخواست کردند که یک فروشنده پس از نمایشگاه از شرکت آنها بازدید کند.
اغلب اوقات وقتی مشغلههای زیادی دارید، احتمال دارد جلسات برنامهریزی شده در دفتر مشتری بالقوه را فراموش کنید. برای جلوگیری از این اتفاق، استفاده از سیستم CRM در نمایشگاه ها را در نظر بگیرید. با یک نرم افزار CRM، جلسات را برنامهریزی کنید و بدون وقفه در مورد آنها یادآوری تنظیم کنید تا مطمئن شوید که مشتریان بالقوه خود را منتظر نمیگذارید.
۴- پیگیری فوری پس از رویداد
این شاید یکی از مهمترین فعالیتهای پس از نمایشگاه تجاری باشد که غرفهداران نباید نادیده بگیرند. اما متأسفانه، ۸۰ درصد از سرنخهای رویداد، دنبال نمیشوند. هر معاملهای که در پایگاه داده شما وجود دارد ارزشمند است. بنابراین، بلافاصله پس از نمایشگاه تجاری، مطمئن شوید که با هر مشتری بالقوه ارتباط برقرار میکنید.
در طول نمایشگاه تجاری، مشتریان بالقوه بروشورها و تراکتهای متعددی دریافت میکنند، بنابراین احتمال دارد که بروشور محصول شما را نخوانند. برای احتیاط بیشتر، آن را دوباره از طریق ایمیل ارسال کنید. پیگیری صمیمانهای داشته باشید. با آنها تماس بگیرید تا نیازها، انتظارات و اهدافشان را جویا شوید. با CRM برای غرفه داران نمایشگاه میتوانید:
- گردش کار را تنظیم کنید و ایمیلهای خود را خودکار کنید تا با مشتریان بالقوه تعامل داشته باشید.
- تماسهای فروش خود را ضبط کنید تا درک بهتری از چالشهای کسبوکار به دست آورید.
- به طور خودکار معاملات را بین تیم فروش خود توزیع کنید تا مشتریان بالقوه در لحظه به آنها دسترسی پیدا کنند.
۵- پیگیری فعالیت ها و اندازه گیری نتایج

برای بهبود و رشد، هر فعالیت پس از نمایشگاه تجاری خود را پیگیری کنید. با استفاده از یک سیستم CRM نمایشگاهی، میتوانید ایمیلهای خود را پیگیری کنید تا متوجه شوید که آیا مشتری بالقوه ایمیلهای شما را باز میکند و میخواند یا خیر. اغلب اوقات، مشتریان بالقوه به یک محصول علاقهمند هستند اما در مورد سرمایهگذاری مطمئن نیستند. آنها چندین بار ایمیل را باز میکنند اما پاسخی نمیدهند. با پیگیری ایمیلها و رفع ابهامات آنها، در زمان مناسب به چنین مشتریان بالقوهای نزدیک شوید.
علاوه بر این، شما حتی میتوانید تماسهای فروش خود را با یک CRM که قابلیت تماس داخلی دارد، پیگیری کنید. این به شما کمک میکند تا بفهمید چه چیزی مؤثر است و در کجا باید تلاش بیشتری کنید. با استفاده از یک سیستم CRM در نمایشگاه ها که به شما در تجزیه و تحلیل فرآیند کلی فروش کمک میکند و شما را با بینشهای حیاتی فروش بهروز نگه میدارد، بر بهبود خود تمرکز کنید.
با استفاده از قابلیت گزارش دهی CRM، گزارش های فروش دقیقی را برای اندازهگیری نتایج و اصلاح فرآیندها ایجاد کنید. اکثر سیستمهای CRM برتر، انعطافپذیری لازم برای سفارشیسازی گزارشها را نیز در اختیار شما قرار میدهند تا بتوانید به طور دقیق همان چیزی را که نیاز دارید، دریافت کنید.
مزایای CRM نمایشگاهی

- بهبود کارایی: با خودکارسازی وظایف و سادهسازی فرآیندها، یک CRM در نمایشگاه ها میتواند به طور قابل توجهی کارایی مدیریت غرفهدار را بهبود بخشد.
- ارتباطات پیشرفته: این امر امکان ارتباط بهتر و هدفمندتر با غرفهداران را فراهم میکند و روابط قویتری را پرورش میدهد.
- افزایش فروش: با مدیریت مؤثر سرنخها و فرآیندهای فروش، یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری(CRM) برای غرفهداران میتواند به غرفهداران کمک کند تا فروش و درآمد خود را افزایش دهند.
- بازگشت سرمایه بهتر: با ارائه بینشهای دقیق در مورد اثربخشی مشارکت در نمایشگاه، یک CRM برای نمایشگاه ها به غرفهداران کمک میکند تا تلاشهای خود را بهینه کرده و بازده سرمایهگذاری خود را به حداکثر برسانند.
در اصل، CRM در نمایشگاه های تجاری ابزاری قدرتمند است که به برگزارکنندگان رویداد و غرفهداران کمک میکند تا روابط را مدیریت کنند، ارتباطات را بهبود بخشند و موفقیت در رویدادها را رقم بزنند.
جمع بندی
نمایشگاههای تجاری شما را با تعداد زیادی از مشتریان بالقوه آشنا میکنند. شما باید گامهای درستی برای تبدیل سرنخ های نمایشگاه تجاری به فروش بردارید. همان شور و شوقی را که قبل و در طول نمایشگاه تجاری داشتید، حفظ کنید. بر ایجاد روابط پایدار با مشتری تمرکز کنید. نقاط ضعف کسب و کار مشتری بالقوه خود را پیدا کنید و به آنها در غلبه بر آنها کمک کنید. از نرم افزار CRM در نمایشگاه ها نهایت استفاده را ببرید تا فرآیند فروش خود را ساده کرده و سود خالص کسب و کار خود را بهبود بخشید.
مطمئن شوید که CRM ای را برای نمایشگاههای تجاری انتخاب میکنید که استفاده از آن آسان باشد و تمام ویژگیهای لازم برای موفقیت در فروش را داشته باشد. نرم افزار CRM کاواک به عنوان بهترین نرم افزار CRM است که به عنوان بهترین ارزش در برابر قیمت و سهولت استفاده شناخته شده است.
درخواست رایگان دمو CRM کاواک