شماره تماس: 984191011210+

چگونه CRM بازاریابی به کسب و کارها برای دسترسی به مشتری کمک می کند؟

CRM بازاریابی

چگونه یک سیستم CRM بازاریابی استفاده می شود و چگونه می تواند به ایجاد روابط قوی تر با مشتری کمک کند. به عنوان بازاریاب، وظیفه ما ایجاد پیامی است که بیشترین تأثیر را در بین مخاطبان هدف ما داشته باشد. نه فقط برای یک جمعیت هدف، بلکه برای هر بخش مشتری مرتبط با برند ما. برای توسعه کمپین های بازاریابی موثر، باید داده های مناسبی داشته باشیم. ما باید مخاطبان هدف خود را درک کنیم؛ آنها چه کسانی هستند، علایق آنها، کانال های ارتباطی مورد علاقه آنها و غیره چیست؟

چگونه همه این داده ها را جمع آوری و سازماندهی می کنید؟ اینجاست که ابزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) وارد می‌شود. این ابزار معمولا توسط تیم‌های فروش و پشتیبانی استفاده می‌شود، یک CRM بازاریابی تمام داده‌های دقیق و تاریخی مشتری را که ما به عنوان بازاریاب برای ایجاد کمپین‌های هدفمند و شخصی‌شده به آن نیاز داریم، در خود جای می‌دهد.

بیایید کمی بیشتر در مورد چرایی و چگونگی استفاده از CRM در بازاریابی صحبت کنیم. ما همچنین تفاوت های بین CRM و نرم افزار اتوماسیون بازاریابی را توضیح خواهیم داد. بعد از آن، ما 3 راه را بررسی خواهیم کرد که یک CRM می تواند تلاش های بازاریابی شما را بهبود بخشد.

CRM چیست؟

سیستم مدیریت ارتباط با مشتری پلتفرمی است که برای کمک به کسب و کارها در مدیریت و بهبود روابط با مشتریان و مشتریان بالقوه طراحی شده است. نرم افزار CRM، اطلاعات، فعالیت و ارتباطات مشتری را در یک پایگاه داده متمرکز و در دسترس جمع‌آوری و ذخیره می‌کند و جایگزین فایل های اگسل، اسناد و برنامه‌هایی می‌شود که کسب‌وکارها اغلب برای ردیابی داده‌های مشتری از آن استفاده می‌کنند. می توانید از CRM برای برنامه‌ریزی توسعه، تجزیه و تحلیل عملکرد، مدیریت تعاملات با مشتری و ساده‌سازی فرآیندهای صورت‌حساب و پشتیبانی مشتری استفاده کنید.

CRM بازاریابی چیست؟

CRM در بازاریابی

برای اینکه یک کمپین بازاریابی قدرتمند باشد، باید با در نظر گرفتن مخاطب خاصی ساخته شود. شما می توانید این کمپین های هدفمند را با کمک CRM بازاریابی ایجاد کنید. این ابزارهای بازاریابی CRM مملو از داده‌های مشتری هستند تا بدانید که کمپین‌ها به چه کسانی باید هدایت شوند و یک گروه دوست دارد چه محتوایی را ببیند. یک سیستم سی آر ام بازاریابی به طور خودکار داده های تاریخی مشتری را ثبت و ذخیره می کند. داده هایی مانند:

  • سابقه خرید مشتری
  • تاریخچه مکالمه بین مشتریان و اعضای تیم فروش
  • اطلاعات فردی مشتری مثل عنوان شغل، نام شرکت، گروه های رسانه های اجتماعی و …
نکته مهم

برای اینکه یک کمپین بازاریابی قدرتمند باشد، باید با در نظر گرفتن مخاطب خاصی ساخته شود.

شما می توانید از داده های ذخیره شده در یک CRM مارکتینگ (بازاریابی) برای کمک به درک مخاطبان هدف خود استفاده کنید، که به شما امکان می دهد کمپین های شخصی و هدفمند ایجاد کنید.

CRM در مقابل نرم افزار اتوماسیون بازاریابی: تفاوت چیست؟

به عنوان یک بازاریاب، احتمالا در مورد نرم افزار اتوماسیونی که برای صنعت شما طراحی شده است شنیده‌اید. ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که نرم افزار اتوماسیون بازاریابی دقیقا چقدر با یک CRM متفاوت است؟

در حالی که بین این ابزارها همپوشانی وجود دارد، هر کدام ویژگی های متفاوتی را در اولویت قرار می دهند. CRM ها به طور عمده برای مدیریت سرنخ، مشتری و کاریز فروش استفاده می شوند. از سوی دیگر، نرم افزار اتوماسیون بازاریابی برای ایجاد، اجرا و آزمایش کمپین های مواجهه با مشتری استفاده می شود.

نرم افزار CRM

CRM ها برنامه های نرم افزاری هستند که اطلاعات دقیق سرنخ و مشتری مانند اطلاعات تماس و تاریخچه مکالمه و خرید را ذخیره و مدیریت می کنند. CRM بازاریابی به شرکت ها کمک می کند تا تعاملات و روابط خود با مشتریان را با سازماندهی این داده ها در یک پایگاه داده متمرکز و به راحتی در دسترس مدیریت کنند. این تمرکز باعث می شود تا نمایندگان فروش اطلاعات مورد نیاز خود را برای معنی دار و شخصی سازی هر تعامل با مشتری پیدا کنند.

ویژگی های اتوماسیون یک ابزار CRM به ویژه برای نمایندگان فروش که سعی در صرفه جویی در زمان دارند مفید است. به لطف اتوماسیون CRM، بسیاری از کارهای اداری – مانند اطلاع رسانی ایمیل و گزارش دهی – را می توان با چند کلیک انجام داد.

نرم افزار اتوماسیون بازاریابی

نرم افزار اتوماسیون بازاریابی در درجه اول برای ایجاد و پیگیری عملکرد کمپین ها استفاده می شود. این نرم افزار به بازاریابان این امکان را می دهد که پیام های خود را به طور مؤثرتری آزمایش و تکرار کنند تا بیشترین تأثیر را داشته باشند.

به عنوان مثال، این نرم افزار می تواند نه تنها برای ایجاد یک صفحه فرود بلکه برای ردیابی تعداد بازدیدکنندگان وب سایت با صفحه استفاده شود. یا، می‌توانید از نرم‌افزار اتوماسیون بازاریابی برای اندازه‌گیری نرخ کلیک یک آگهی خاص یا عملکرد یک ایمیل استفاده کنید. CRMها و نرم افزارهای اتوماسیون بازاریابی با هم داده ها و اجرای مورد نیاز برای بهبود تلاش های بازاریابی شما را فراهم می کنند.

روش هایی که CRM تلاش های بازاریابی شما را بهبود می بخشد

نرم افزار crm بازاریابی

نرم افزار اتوماسیون بازاریابی ابزاری قدرتمند برای توسعه و آزمایش کمپین های خاص است. اما این تنها یک تکه از پازل است. فناوری CRM بازاریابی دید جامع تری از داده های مشتری را نسبت به ابزارهای اتوماسیون بازاریابی ارائه می دهد. به این دلیل که CRM ها می توانند داده های تاریخی را در تیم های فروش، پشتیبانی و بازاریابی ردیابی کنند. با تجهیز به این وسعت داده، می‌توانید کمپین‌های واقعا مرتبط و سفارشی‌سازی‌شده را مدیریت کنید که بازدهی پیوسته بالایی دارند.

1. سرنخ های مناسب را پیدا و مورد هدف قرار دهید

هنگامی که صحبت از یادگیری در مورد مخاطبان هدف شما می شود، CRM در بازاریابی مملو از اطلاعات هستند. این ابزار یک پایگاه داده دقیق از مشتریان بالقوه ای است که با برند شما تعامل داشته اند. نرم افزار CRM می تواند به شما بگوید کدام سرنخ ها مشتری شدند و کدام یک در نهایت توسط تیم فروش رد صلاحیت شدند.

می‌توانید روی مخاطبین فردی در پایگاه داده یک CRM بازاریابی کلیک کنید تا اطلاعاتی مانند اندازه شرکت، صنعت، مکان و عنوان شغلی را مشاهده کنید. این داده‌ها می‌توانند به شناسایی جمعیت‌شناسی و بخش‌های مشتری در کمپین‌های شما کمک کنند. برعکس، اطلاعات سرنخ رد صلاحیت‌شده می‌تواند به شما کمک کند تعیین کنید کدام گروه از مخاطبان ممکن است کمتر به برند شما مرتبط باشد.

به عنوان مثال، فرض کنید قصد دارید ایمیلی ارسال کنید که محصول شما را به صاحبان کسب و کار در منطقه و استانی دیگر عرضه می کند. با نرم افزار CRM بازاریابی، می‌توانید با جستجوی سرنخ‌هایی که با معیارهای خاص مورد نظر شما مطابقت دارند، فهرست ایمیل خود را بسازید. این ابزار آدرس ها و نام های ایمیل را در اختیار شما قرار می دهد که می توانند با تگ های ادغام سفارشی برای اطمینان از شخصی سازی ایمیل های شما استفاده شوند. با یک CRM مارکتینگ، می توانید حدس و گمان را از شناسایی مخاطبان خود حذف کنید و شروع به افزایش لیست سرنخ های خود برای کمپین های آینده کنید.

2. کمپین های هدفمند و بیش از حد شخصی ایجاد کنید

با داده های قدیمی نرم افزار سی آر ام بازاریابی، می توانید کمپین های هدفمند و شخصی سازی شده ایجاد کنید. برای شروع، می‌توانید به داده‌های فروش در سیستم CRM نگاهی بیندازید تا به سؤالات زیر، در آمادگی برای کمپین‌های آینده پاسخ دهید:

چگونه سرنخ های تبدیل شده وارد کاریز فروش شدند؟ CRMها می توانند منبع سرنخ را ردیابی کنند، چه از فروش ورودی، چه وردی درخواست دمو رایگان یا یک تماس تلفنی. می‌توانید از این اطلاعات برای شناسایی کانال‌های ارتباطی و پیام‌هایی که در گذشته مؤثر بودند و می‌توانستند در کمپین‌های آینده استفاده شوند، استفاده کنید.

چه محصولاتی بیشتر خریداری می شود و توسط چه مشتریانی؟ پاسخ به این سؤالات به شما کمک می کند تا شناسایی کنید که کدام محصولات بیشتر با گروه خاصی از مشتریان سازگار هستند. سپس می‌توانید از این اطلاعات برای تست A/B پیام های یک محصول با مخاطبان هدف خاص استفاده کنید.

چرا مشتریان خرید خود را انجام دادند؟ CRM بازاریابی به طور خودکار مکالمات بین مدیران و کارکنان یک سازمان را ضبط و ذخیره می کنند. می‌توانید این تاریخچه مکالمه را مشاهده کنید تا مشخص کنید چه چیزی در نهایت باعث نهایی شدن معامله شده است. به عنوان مثال، ممکن است متوجه شوید که مکالمه در مورد یک ویژگی یا مزیت خاص، عاملی است که باعث خرید محصول شده است.

نکته مهم

داده‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا نقاط مهم درد یا مزایایی را که باید در کمپین خود برجسته کنید، مشخص کنید.

این داده‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا نقاط مهم درد یا مزایایی را که باید در کمپین خود برجسته کنید، مشخص کنید. همچنین شما را قادر می سازد تا روابط قوی تری با مشتری ایجاد کنید. داده های تاریخی دقیق ذخیره شده در یک CRM بازاریابی پایه و اساس تلاش های بازاریابی موثر را فراهم می کند. از این اطلاعات برای ایجاد کمپین های بیش از حد شخصی استفاده کنید.

3. با دسترسی به سوابق دقیق فروش، فروش بیشتر را افزایش دهید

علاوه بر جذب مشتریان جدید، بینش های به دست آمده از داده های CRM را می توان برای افزایش فروش و افزایش تعامل با مشتریان فعلی مورد استفاده قرار داد. دلیل آن این است که یک سیستم CRM به شما امکان می دهد سوابق خرید مشتری را مشاهده کنید. هنگامی که یک محصول جدید تولید و عرضه می‌شود، می‌توانید ارزیابی کنید که کدام مشتریان فعلی بیشتر به این پیشنهاد علاقه مند هستند.

این هدف گیری برای مشتریان فعلی به ویژه برای کمپین های در حال انجام، مانند ارسال ایمیل، مهم است. اگر به طور مرتب، به روزرسانی های محصول یا پیام های تبلیغاتی را برای مشتریانی ارسال می‌کنید که به آنها مربوط نمی‌شود، آن مشتریان در نهایت آزرده خاطر ده و اشتراک ایمیل‌ شما را لغو می‌کنند.

نرخ ROI کمپین های بازاریابی را با CRM بهبود دهید

در اکثر صنایع، خریداران لیست بلندبالایی از برندها را برای انتخاب دارند. برای متمایز شدن از رقبا، برند شما باید بتواند تجربه ای را ارائه دهد که هیچ شرکت دیگری نمی تواند. مشتریان شما باید احساس کنند که شما آنها را بهتر از هر کس دیگری می شناسید. طوری که محصولات شما به طور خاص برای آنها به عنوان افراد خاص ساخته شده است.

یک CRM بازاریابی اطلاعات دقیق مشتری را که ما به عنوان بازاریاب برای ایجاد این تجربه نیاز داریم، فراهم می کند. از نرم‌افزار CRM را در استراتژی بازاریابی خود استفاده کنید، در نتیجه بینش‌های بیشتری از مشتری برای جذب بیشتر خواهید داشت.

مزایای CRM بازاریابی

یک پلت فرم CRM بازاریابی به کسب و کارها کمک می کند تا اطلاعات مشتریان و سرنخ ها را در یک مکان جمع آوری و ذخیره کنند. داده‌های جمع‌آوری‌شده ممکن است شامل اطلاعات دموگرافیک افراد، سابقه خرید و تعاملات بین کانال‌های دیجیتال و سایر نقاط داده باشد. به نوبه خود، شرکت ها دیدگاهی کل نگر از هر سرنخ یا مشتری به دست می آورند. سپس کسب‌وکارها می‌توانند از بینش‌های حاصل از این دیدگاه کل‌نگر، برای ایجاد کمپین‌های شخصی‌سازی شده برای مشتریانی استفاده کنند که احتمال بیشتری برای خرید دارند. هم چنین می توانند بازاریابی ایمیلی خودکار را راه اندازی کنند.

برای مثال، یک کسب‌وکار می‌تواند یک سرنخ را به‌عنوان یک سرنخ در مرحله تصمیم‌گیری سفر خریدار مشخص کند، سپس یک پیگیری ایمیل ایجاد کند که نه تنها آنها را به تصمیم برای خرید ترغیب می‌کند، بلکه بعدا آ‌نها را در زمان‌های مناسب و با ارائه محصولات مناسب به خریدار تبدیل می کند.

مزایای نرم افزار CRM بازاریابی بسیار زیاد است. شامل تقسیم بندی پیشرفته، کارایی بازاریابی، ارتباطات یکپارچه، تجزیه و تحلیل عمیق و در نهایت نرخ تبدیل بالاتر، حفظ مشتری و ارزش های عمر مشتری هستند. شرکت ها حتی می توانند از داده های جمع آوری شده برای پیش بینی درآمد استفاده کنند. به همین ترتیب، اگر پیش‌بینی‌ها عملکرد فروش پایین‌تر را نشان دهند، شرکت‌ها می‌توانند به طور فعال راه‌های حل مشکلات را قبل از بروز آنها آزمایش کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در مطالب کاواک

کاواک در شبکه‌های اجتماعی

شاید دوست داشته باشید

درخواست پروپوزال