صنعت لوازم زیبایی و آرایشی در حال رونق است. فرقی نمیکند که یک بوتیک کوچک یا یک خردهفروش بزرگ را اداره میکنید، مهم است که ابزار مناسبی برای گسترش کسبوکار خود داشته باشید. یکی از راه های انجام این کار استفاده از CRM برای صنعت لوازم آرایشی است. امروزه، حضور قوی در بازار سنتی و هم زمان با آن در تجارت الکترونیک یک امر ضروری برای همه کسب و کارها است. زیرا مشتریان از کسب و کارها میخواهند که محصولات و محتوا را بر اساس آنچه آنها دوست دارند پیشنهاد دهند.
مشتریان انتظار دارند که به طور دائم با کسب و کار در ارتباط باشند و برای دستیابی به این امر، تقویت چشم انداز دیجیتال و دانستن تفاوت بین هر گروه از مشتریان برای کسب و کارهای صنعت لوازم آرایشی ضروری است. بنابراین استفاده از نرم افزار CRM در صنعت لوازم آرایشی و زیبایی برای بهبود کارایی و افزایش فروش این کسب و کارها ضروری است.
سیستم های CRM می توانند خریدهای مشتری را ردیابی کنند، پیشنهادات ویژه ارسال کنند و وظایف پیگیری مشتری را مدیریت کنند. این قابلیتها به کسبوکارها کمک میکند تا مشتریان خود را بهتر درک کنند و بینشهایی را برای بهبود محصولات و خدمات خود کسب کنند.
مدیریت ارتباط با مشتریان در صنعت لوازم آرایشی به شما کمک می کند تا مشتریان خود را پیگیری کنید، به طور منظم با آنها ارتباط برقرار کرده و داده ها را برای شناسایی فرصت های جدید تجزیه و تحلیل کنید.
CRM چیست؟
نرم افزار CRM چیست؟ CRM به معنای مدیریت ارتباط با مشتری است. این نرم افزار است که به شما کمک می کند هر مرحله از سفر مشتری را مدیریت کنید. این ابزاری است که به شما کمک میکند هر سرنخ و هر کار را پیگیری کنید. مجموعه دقیق ویژگی هایی که می توانید دریافت کنید به CRM مورد استفاده شما بستگی دارد، اما اکثر آنها به شما اجازه می دهند که به صورت دستی یا از طریق فرم ها، سرنخ ها را اضافه کنید. میتوانید اطلاعاتی درباره آنها اضافه کرده، سرنخ ها را در دستههای مختلف مرتب کنید و تماسها و جلسات را برنامهریزی کنید.
نرم افزار CRM برای صنعت لوازم آرایشی چیست؟
هدف نرم افزار CRM کمک به مدیریت یکپارچه کسب و کارتان، همه از یک پلتفرم است. از آنجایی که دادههای شما در یک فضای امن ذخیره میشوند، میتوانید در هر زمانی به اطلاعات مشتری دسترسی داشته باشید. به این ترتیب، CRM به افزایش کارایی فروشگاههای لوازم آرایشی کمک میکند.
یک ابزار موثر CRM برای فروشگاه های لوازم آرایشی، شما را قادر میسازد تا سرنخها را مدیریت کنید، کمپینهای تولید سرنخ را ردیابی و اولویت بندی کنید، تیم خود را نظارت کنید، مشتریان خود را درگیر کنید، تقویم خود را مدیریت کرده، از روندهای محبوب فروشگاههای لوازم آرایشی و غیره مطلع شوید.
چرا نرم افزار CRM برای صنعت لوازم آرایشی مهم است؟
نرم افزار CRM برای صنعت لوازم آرایشی، زیبایی و بهداشتی به عنوان مرکز تمام داده های درگیر در عملکرد کسب و کار شما عمل می کند. علاوه بر این، می توانید تمام اطلاعات مشتری خود را در یک مکان متمرکز ذخیره کنید. به راحتی داده های خود را پیگیری کنید و در عین حال دسترسی آسان از راه دور را به کاربران خود ارائه دهید؛ همه از یک پلتفرم واحد.
علاوه بر این، نرم افزار CRM برای فروشگاه های لوازم آرایشی به مدیریت موثر و کارآمد کسب و کار با حداقل زمان تلف شده کمک می کند. تمام ارتباطات و تعاملات خود را با CRM شخصی سازی کنید. با نرم افزار CRM به طور موثر ارتباط برقرار کنید، کمپین های بازاریابی را انجام دهید و طبقه بندی سرنخ خود را برای فروشگاه های لوازم آرایشی و بهداشتی خودکار کنید. از طریق CRM برای فروشگاههای لوازم آرایشی، نه تنها میتوانید در زمان ارزشمند خود صرفهجویی کنید، بلکه گزارشهای روشنگری ایجاد کنید و استراتژیهای تجاری را دوباره طراحی کنید تا به نتایج بهتری برسید.
ویژگی های نرم افزار CRM صنعت لوازم آرایشی
به عنوان صاحب یک کسب و کار لوازم آرایشی، به یک راهکار نرم افزار CRM برای صنعت لوازم آرایشی نیاز دارید که بتواند به شما در مدیریت تعاملات، قرار ملاقات ها با مشتری کمک کند. در اینجا چند ویژگی مهم CRM برای سالن های زیبایی و صنعت لوازم آرایشی آورده شده است:
برنامه ریزی قرار ملاقات
یک راهکار CRM برای صنعت لوازم آرایشی باید ویژگی های برنامه ریزی قرار ملاقات قوی را ارائه دهد که به شما امکان می دهد برنامه کارکنان خود را مدیریت کنید. به دنبال سیستمی باشید که به مشتریان یادآوری های خودکار ارسال کند و به کارکنان اجازه دهد به راحتی برنامه های خود را مشاهده و مدیریت کنند.
مدیریت مشتری
یک نرم افزار سی آر ام در صنعت لوازم آرایشی ویژگی های قوی مدیریت مشتری را ارائه می دهد که به شما امکان می دهد اطلاعات مشتری را ذخیره و سازماندهی کنید، از جمله نام، جزئیات تماس، و هرگونه یادداشت یا ترجیحات مربوط به مشتری. یک نرم افزار CRM لوازم آرایشی همچنین باید به شما امکان دهد تاریخچه خرید مشتری را ردیابی کنید و بینش هایی در مورد رفتار مشتری ارائه دهید.
مدیریت موجودی
یک سیستم CRM برای صنعت لوازم آرایشی و زیبایی باید به شما امکان مدیریت موجودی محصولات، لوازم و تجهیزات را بدهد. به دنبال راهکاری باشید که در زمان واقعی ردیابی موجودی را فراهم کند و در صورت کم شدن منابع به شما هشدار دهد. هم چنین ممکن است یک CRM در صنعت لوازم آرایشی به شما امکان دهد روابط فروشنده را مدیریت کنید و فرآیند سفارش را خودکار کنید.
اتوماسیون بازاریابی
اتوماسیون بازاریابی از جمله بازاریابی ایمیلی و بازاریابی پیامکی، یکی از ویژگی های نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) برای صنعت لوازم آرایشی است. این نرم افزار می تواند به شما کمک کند با مشتریان در ارتباط باشید و خدمات ویژه خود را تبلیغ کنید.
مدیریت نیروی انسانی
نرم افزار CRM برای صنعت لوازم آرایشی به شما امکان می دهد کارکنان خود را مدیریت کنید، از جمله برنامه ها، کمیسیون ها و حقوق و دستمزد آنها. CRM همچنین باید به کارکنان این امکان را بدهد که به راحتی عملکرد خود را پیگیری کنند و قرارهای آینده خود را مشاهده کنند.
گزارش و تحلیل
CRM برای لوازم آرایشی و زیبایی باید ویژگی های گزارش و تجزیه و تحلیل را نیز ارائه دهد که به شما امکان می دهد عملکرد خود را ردیابی کنید و زمینه های بهبود را شناسایی کنید.
کاربردهای نرم افزار CRM در صنعت لوازم آرایشی چیست؟
کاربردهای CRM در صنعت لوازم آرایشی و زیبایی می توانند به کسب و کارها کمک کنند تا مشتریان خود را بهتر تقسیم بندی کنند، از یادگیری ماشین و هوش تجاری استفاده کنند و برنامه های محرک فروش و وفاداری را توسعه دهند. وجود یک سیستم CRM در یک کسب و کار در نهایت منجر به فروش و سود بیشتر و بهبود روابط با مشتری می شود.
با استفاده از همه ویژگیهای نرم افزار CRM، شرکتهای بخش لوازم آرایشی و زیبایی میتوانند از فرصتها برای افزایش درآمد و در عین حال بهبود کیفیت کلی خدمات مشتری، بهره مند شوند.
1. بازاریابی و ارتباطات شخصی
این استراتژی شامل سفارشی کردن محتوا برای مطابقت با نیازها، ترجیحات و علایق مشتری است. خوشبختانه، CRM برای صنعت لوازم ارایشی با جمعآوری دادههایی که میتواند با ترکیبی از ویژگیهای پیشرفته به بهبود کسبوکار کمک کند، کمک زیادی به این استراتژی میکند. برخی از آنها عبارتند از: برنامه ریزی قرار ملاقات، مدیریت مشتری، مدیریت موجودی، اتوماسیون بازاریابی، گزارش و تجزیه و تحلیل.
علاوه بر این، سی آر ام برای صنعت لوازم آرایشی میتواند به بازاریابی شخصی و ارتباطات از طریق ایمیل مارکتینگ، مدیریت رسانههای اجتماعی، شخصیسازی وبسایت و پشتیبانی مشتری کمک بیشتری کند. با این موارد، کسبوکارها میتوانند تجربه مناسبتری را برای مشتریان فراهم کنند که منجر به رضایت و وفاداری بیشتر میشود.
2. تقسیم بندی و پروفایل مشتری
اهمیت CRM در صنعت لوازم آرایشی و زیبایی غیر قابل انکار است. این نرم افزار به کسبوکارها امکان میدهد تا مشتریان خود را بهتر درک کنند، استراتژیهای بازاریابی را به طور مؤثرتری توسعه دهند و پیشبینیهای تصمیم خرید را به شدت بهبود بخشند. این پلتفرم همچنین به صاحبان مشاغل اجازه می دهد تا تقسیم بندی و پروفایل مشتری را انجام دهند.
تقسیم بندی مشتری در CRM، فرآیند جداسازی یک پایگاه مشتری به گروه ها بر اساس ویژگی های مشترک مانند جمعیت، رفتار یا علایق است. در همین حال، پروفایل مشتری فرآیند جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده های مربوط به مشتریان برای ایجاد مشخصات دقیق از هر فرد یا گروه است. با این دو فرآیند، کسبوکارها میتوانند بینشی در مورد انگیزههای مشتری، ترجیحات محصول، ترجیحات کانال و سایر اطلاعات حیاتی کسب کنند.
فرض کنید یک شرکت آرایشی مشتریان خود را بر اساس علاقه تقسیم بندی کرده است. در آن صورت، میتواند بر بازاریابی محصولات خود در ارتباط با منافع خاص یک گروه تقسیمبندی شده تمرکز کند. اگر گروهی دوست دارند به باشگاه بروند یا شنا کنند، شرکت آرایشی میتواند محصولات ضد آب، ضد آفتاب و ضد عرق را به آنها پیشنهاد کند. در مورد پروفایل هم همین طور. شناخت بیشتر مشتری این امکان را به یک کسب و کار می دهد تا خدمات یا محصولات شخصی به آنها ارائه دهد و استراتژی های بازاریابی هدفمند را برای آنها اعمال کند.
3. یادگیری ماشین و هوش تجاری
یکی از عملکردهای اصلی CRM جمع آوری داده ها است. این به یک سیستم یا صاحب کسب و کار اجازه می دهد تا با پشتوانه هوش تجاری (BI) تصمیمات تجاری بگیرد. با آن، کسبوکارها میتوانند از الگوریتمهای یادگیری ماشینی بدون نظارت مانند نقشههای خودسازمانده (SOM) بهره ببرند.
برای افراد ناآشنا، هوش تجاری مجموعهای از فرآیندها و ابزارهایی است که برای جمعآوری، تجزیه و تحلیل و ارائه دادهها برای کمک به شرکتها در تصمیمگیری آگاهانه تجاری استفاده میشود. از سوی دیگر، نقشههای خودسازمانده (SOM) الگوریتمهایی هستند که همراه با CRM برای انجام بخشبندی مشتری، توصیه محصول، ارزیابی ریسک و پیشبینی تقاضا استفاده میشوند.
با استفاده از فناوریهای پیشرفته یادگیری ماشین با سیستم CRM قابل اعتماد، سازمانها به لطف درک دقیق نیازهای بازار هدف خود، آماده دریافت پاداشهای قابل توجهی از طرف مشتریان خود هستند.
4. برنامه های وفاداری
برنامه های وفاداری پاداش های فیزیکی مانند تخفیف یا هدایا را ارائه می دهند که به شرکت ها کمک می کند نام تجاری خود را از رقبا متمایز کنند. علاوه بر این، آنها به شرکتها اجازه میدهند تا ارتباطات را با جمعآوری اطلاعات اضافی مشتری با استفاده از آزمونها و نظرسنجیها از طریق نرم افزار CRM برای صنعت لوازم آرایشی شخصیسازی کنند.
سپس می توان از این داده ها برای ایجاد پیام های بازاریابی متناسب با نیازهای هر مشتری استفاده کرد. دسترسی زودهنگام، گیمیفیکیشن و ویژگیهای اجتماعی راههای مؤثری برای ایجاد مشتریان وفادار در صنعت زیبایی ثابت کردهاند. در همین حال، هنگام اجرای یک برنامه محرک فروش و وفاداری در کنار یک سیستم مدیریت موجودی کارآمد، کسبوکارها در صنعت زیبایی، بینش بهتری نسبت به انگیزههایی که به لطف CRM، برای مخاطبان هدفشان بهتر است، خواهند داشت.
شرکتها میتوانند از تمام دادههای CRM صنعت لوازم آرایشی جمعآوریشده در هنگام طراحی برنامههای وفاداری خود بهره ببرند، زیرا این امکان را فراهم میکند تا پیشنهادات خود را بر اساس روندهای فعلی بازار و بازخورد مشتریان دریافت شده در کمپینهای گذشته بهینهسازی کنند. علاوه بر این، کسبوکارها باید عواملی مانند تعامل با رسانههای اجتماعی را هنگام راهاندازی یک برنامه وفاداری در نظر بگیرند. به هر حال، خریداران مدرن اغلب به جای خریدهای آفلاین با برندها به صورت آنلاین تعامل دارند.
دادههای جمعآوریشده از سیستمهای مدیریت موجودی و برنامههای وفاداری، بینشهای ارزشمندی را درباره نحوه خرید مصرفکنندگان در صنعت لوازم آرایشی و زیبایی ارائه میدهند. همچنین به کسبوکارها کمک میکنند تا بخش هایی را که میتوان برای افزایش حجم فروش و ارزش طول عمر مشتری، بهبود بخشید، شناسایی کرد.
نحوه انتخاب و خرید نرم افزار CRM
با وجود سادگی ظاهری انتخاب بهترین نرم افزار CRM، تعدادی از شرکت ها و سازمان ها بدون تحقیق و بررسی، اولین راهکار CRM را که با آن مواجه می شوند، خرید می کنند. بنابراین یک پلت فرم CRM را پیدا کنید که از نظر قیمت، عملکرد، پشتیبانی فنی، ادغام و پیچیدگی، نیازهای شما را برآورده کند. شما یک نرم افزار می خواهید که به جای حل کردن مشکلات شما به آنها اضافه نکند.
داشتن یک کسب و کار در صنعت لوازم آرایشی و زیبایی، کار آسانی نیست. زیرا نیاز به زمان، منابع و تمرکز زیادی دارد و شما باید همیشه چیزهای زیادی را در ذهن داشته باشید. در اینجا به مهمترین مواردی که هنگام انتخاب CRM برای صنعت لوازم آرایشی باید در نظر بگیرید، اشاره می کنیم:
- نیازهای خود را شناسایی کنید
- ویژگی های ضروری CRM ایده آل خود را شناسایی کنید
- تیم هایی را که از CRM استفاده می کنند شناسایی کنید
- بودجه خود را برنامه ریزی کنید
- ببینید آیا ارائه دهنده CRM در صنعت شما تخصص دارد یا خیر
- سطح پشتیبانی از مشتری فروشنده CRM را بررسی کنید
- مطمئن شوید که سیستم با نرم افزار فعلی شما سازگار باشد
- چشماندازها و اهداف خود را بنویسید
- استفاده و کاربری ساده داشه باشد
- هزینه های اجرا را در نظر بگیرید
- درباره فروشنده تحقیق کنید
- آزمایش نرم افزار را فراموش نکنید