شماره تماس: 984191011210+

چگونه نرم افزار CRM می تواند به ایجاد یک استراتژی بازاریابی بهتر کمک کند؟

استراتژی بازاریابی CRM

CRM فقط مربوط به فروش نیست. بلکه می توانید استراتژی بازاریابی CRM خود را نیز با استفاده از این ابزار حرفه ای پیاده سازی کنید. به عنوان یک کسب‌وکار نوپا یا بسیار کوچک، همچنان می‌توانید مشتریان را از طریق ثبت آدرس ها در فایل های اکسل و ایمیل‌ها ردیابی و پیگیری کنید. اما با رشد شرکت، آیا این روش کار هنوز هم موثر است؟

با رشد یک شرکت، به روزرسانی فایل های اکسل سخت می شود. همچنین ردیابی داده های مشتری و برقراری ارتباط مداوم با مشتریان، چالش برانگیز می شود. این به این دلیل است که داده‌های مشتری شما اکنون در چندین کانال، افراد و سیستم‌های دیگر قرار دارد. دسترسی به این اطلاعات و تجزیه و تحلیل آن برای جذب سرنخ، پرورش و تبدیل آن به مشتری می تواند مشکل باشد.

نرم افزار CRM بازاریابی می تواند به شما کمک کند محصولات و خدمات خود را به طور کارآمد برای مشتریان فعلی و بالقوه بازاریابی کنید. این به شما امکان می دهد داده ها و تعاملات مشتری را ردیابی کنید و ابتکارات بازاریابی خود را برای نتایج بهتر بهینه کنید. در این مقاله استراتژی بازاریابی مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) را بررسی می کنیم و این که چگونه CRM در بازاریابی با شما کمک می کند.

نقش CRM در بهبود استراتژی بازاریابی CRM چیست؟

نقش crm در استراتژی بازاریابی

در نظر بگیرید که چند بار در روز پیام های تبلیغاتی از برندهای مختلف دریافت می کنید. چند پیام تبلیغاتی را می خوانید؟ دسترسی و انتخاب مشتریانی که اکنون می توانند محتوای ارسال شده را بخوانند، برای بازاریابان دشوار شده است. تحقیقات نشان می دهد که 72 درصد از مصرف کنندگان با پیام های تبلیغاتی متناسب با علایق خود درگیر می شوند. بنابراین مدل یکسان برای همه بازاریابی دیگر جواب نمی دهد.

اینجاست که نرم‌افزار CRM وارد عمل می‌شود و به شما امکان می‌دهد تعاملات مشتری را خودکار کنید و از طریق پیام‌ها و پیشنهادات شخصی‌شده با آنها درگیر شوید. در اینجا ما راه هایی را فهرست کرده ایم که از طریق آنها نرم افزار CRM می تواند به شما در ایجاد استراتژی بازاریابی CRM بهتر و بهبود تجربیات مشتری کمک کند.

1- ارسال پیام های شخصی و هدفمند

اولین استراتژی بازاریابی CRM، ارسال پیام های شخصی سازی شده به گروه های مختلف سرنخ ها و مشتریان است. نرم افزار CRM داده های مشتری را متمرکز می کند که منجر به مراکز ذخیره کمتر و ارتباطات بهتر می شود. بسته به اطلاعاتی که به دست می آورید، کسب و کار شما می تواند اطلاعات تماس و سابقه ارتباط مشتری را پیگیری کند. ممکن است به آدرس های ایمیل، حساب های شبکه های اجتماعی، گزارش تماس ها، تیکت های پشتیبانی مشتری، سابقه خرید و موارد دیگر دسترسی داشته باشید.

یکپارچه سازی نرم افزار CRM با یک ابزار خودکار برای بازاریابی ایمیلی می تواند به شما در برنامه ریزی و اجرای کمپین های جذاب کمک کند. تیم فروش و بازاریابی شما می توانند برای ایجاد روابط قوی با مشتری، تعامل بهتر با مشتریان و افزایش فروش با یکدیگر همکاری کنند. در استراتژی بازاریابی CRM، ادغام CRM با ابزار بازاریابی ایمیلی به شما این امکان را می دهد که:

  • وقتی مشتری ایمیل شما را باز می کند بدانید و لینک هایی را که روی آنها کلیک کرده است شناسایی کنید.
  • پایگاه داده خود را تقسیم بندی کنید و ایمیل های شخصی سازی شده ای ارسال کنید که با مخاطب هدف هماهنگ شود.
  • پیگیری ها را به صورت خودکار انجام دهید و با مشتریان احتمالی و موجود در تماس باشید.
  • با جمع آوری اطلاعات تماس آنها و استفاده از ایمیل برای آموزش آنها در مورد اینکه چگونه محصول یا خدمات شما می تواند به حل مشکلات آنها کمک کند، مشتریان بالقوه را پرورش دهید.
تکنیک های CRM

2- خودکارسازی فرایند

نرم افزار CRM به شما کمک می کند تا تمام فرآیندهایی را که شامل تعامل با مشتری می شوند، مدیریت کنید. این شامل بازاریابی، فروش و ارتباطات خدمات مشتری می شود. با استفاده از اتوماسیون بازاریابی، نرم افزار CRM به شما کمک می‌کند مشتریان بالقوه را در سفرهای خریدشان راهنمایی کنید، و از یک مرحله از قیف فروش به مرحله بعدی بروید.

چرخه خرید با تولید سرنخ شروع می شود. در استراتژی بازاریابی CRM و با استفاده از استراتژی های موثر تولید سرنخ، می‌توانید بازدیدکنندگان را به سرنخ تبدیل کنید، آنها را با مکالمات جذاب پرورش دهید و در نهایت آنها را به مشتریان خریدار تبدیل کنید. هر بار که شما با یک مشتری بالقوه تعامل می کنید، سیستم آن را ثبت می کند و ردیابی تمام تعاملات با آنها را برای شما آسان می کند.

هر کسی در شرکت می تواند بدون توجه به بخش کاری خود (بازاریابی، پشتیبانی از مشتری، یا فروش) به این اطلاعات دسترسی داشته باشد. تیم می‌تواند نیازها و نگرانی‌های مشتری بالقوه را بهتر درک کند و راه‌حل‌های سفارشی را برای رفع مشکلات آنها ارائه دهد.

استفاده از نرم افزار CRM نه تنها به شما کمک می کند تا مشتریان جدیدی به دست آورید، بلکه مشتریان موجود را نیز حفظ کنید. اگر مشتری احساس ارزشمندی کند، برای خریدهای مکرر به شما مراجعه می‌کند و همچنین در ارتباطات خود اطلاعاتی را درباره برند شما منتشر می‌کند.

3- افزایش فروش

نرم افزار CRM وظایف کوچک را انجام می دهد و بینش مفیدی در مورد علایق، نیازها و رفتارهای هر مشتری و مشتری بالقوه ارائه می دهد. این به شما فرصت می دهد تا با مشتریان تعامل داشته باشید و سرنخ ها را پرورش دهید. سپس فروش مجدد و فروش متقابل (Cross Selling) محصولات و خدمات شما آسان می شود که منجر به فرصت های بیشتری برای فروش می شود. با استفاده از یک سیستم CRM کارآمد، می توانید سرنخ ها را اولویت بندی کنید، فروش را افزایش دهید و زمان لازم برای بستن فروش را کاهش دهید. تیم شما همچنین می تواند بر تقویت روابط با مشتریان فعلی تمرکز کند.

با استفاده از استراتژی بازاریابی CRM شما می توانید به هر مشتری و مشتری بالقوه پیام هایی متناسب با نیازهای آنها، محصولاتی که مشکلات آنها را برطرف می کند و تجربیات استثنایی ارائه دهید. این تجربیات یکپارچه می تواند به شما در ایجاد وفاداری کمک کند و مردم را به خرید بیشتر تشویق کند.

اگر مشتری از محصولات شما راضی باشد، ممکن است نیازی به جستجوی محصولات مشابه با شرکت دیگری نداشته باشد. این وفاداری می تواند منجر به خریدهای ارجاعی بیشتر و فروش مجدد بیشتر برای کسب و کار شما شود. مشتریان اگر به یک برند اعتماد کنند، احتمالا آن برند را به دیگران توصیه می کنند و خرید بیشتری انجام می دهند.

4- استفاده از بازاریابی چند کاناله

استفاده از بازاریابی چندکاناله

امروزه 87 درصد از مصرف کنندگان، قبل از خرید، جستجوی خود را آنلاین انجام می دهند. جای تعجب نیست که 67٪ جستجوی خود را با گوگل یا آمازون شروع می کنند. همچنین مشتریان حتی زمانی که در فروشگاه هستند، از دستگاه های خود برای تحقیق در مورد محصولات، مقایسه قیمت ها و خواندن نظرات استفاده می کنند.

این بدان معناست که شما باید اطلاعات کافی در مورد محصولات خود به صورت آنلاین داشته باشید. همچنین باید محصولات و خدمات خود را با استفاده از کانال هایی که مشتریان در آن حضور دارند و آن را ترجیح می دهند برای مشتریان احتمالی و مشتریان فعلی بازاریابی کنید.

استراتژی بازاریابی با CRM به شما امکان می دهد افرادی را که در پلت فرم فروش آنلاین شما درباره محصولات تحقیق کرده اند، مشاهده کنید. سپس می‌توانید این مشتریان را هدف قرار دهید و با استفاده از کانال‌هایی که در آنها فعال هستند، پیشنهاداتی را به آنها بدهید که می‌تواند علاقه‌شان را جلب کند. این کار به شما کمک می‌کند پیام‌ها و رویکرد بازاریابی خود را برای هر مشتری، صرف‌نظر از کانالی که سرنخ از آن منشأ می‌گیرد، تنظیم کنید. آنها ممکن است با وب سایت، حساب های رسانه های اجتماعی یا وبلاگ شما برخورد کرده باشند.

انواع CRM

نرم افزار CRM همچنین نقشه راه گام به گامی را برای تیم شما فراهم می کند تا به شما کمک کند معاملات بیشتری را ببندید و طول چرخه فروش خود را کاهش دهید. با دسترسی به داده های ارزشمند مشتری، به راحتی می توانید روش های بازاریابی را بهبود بخشید و فروش را پیش بینی کنید.  تبلیغات خودکار و ایمیل‌های تبلیغاتی که در زمان‌های مناسب تحویل داده می‌شوند، می‌توانند به مشتریان بالقوه محصولی را که قصد خرید دارند یادآوری کنند. این می‌تواند آنها را تشویق به خرید محصول کند، و باعث می‌شود که شما به راحتی جذب کنید.

5- افزایش رضایت مشتری

نرم افزار CRM به شما امکان دسترسی به تمام اطلاعات مشتری را در یک مکان می دهد. این به شما امکان می دهد در زمان مناسب به دنبال سرنخ ها باشید و محتوای هدفمند ارائه دهید. می توانید تجربیات و ارزش های شخصی به آنها ارائه دهید. این داده‌ها همچنین می‌توانند به شما کمک کنند تا نیازهای مشتریان را قبل از اینکه واقعا برای کمک با شما تماس بگیرند، پیش‌بینی کنید. تیم مراقبت از مشتری شما می تواند مشکلات را به محض ایجاد آنها حل کند و مشتریان شما را راضی نگه دارد.

6- بهینه سازی کمپین های بازاریابی

بهینه سازی کمپین های بازاریابی

یکی از بهترین چیزها در مورد استراتژی بازاریابی CRM این است که در تصمیم گیری ها، برخلاف ما، براساس حدس و گمان عمل نمی کند. زیرا CRM داده‌های دقیقی را ارائه می‌کند که نشان می‌دهد چه چیزی به خوبی کار کرده و چه چیزی به خوبی انجام نشده است. با استفاده از آن، می توانید به داده های مربوط به روندها، پیش بینی ها و فرصت ها دسترسی داشته باشید. همچنین به شما امکان می دهد محصولات و بازارهایی را شناسایی کنید که سود بیشتری به همراه دارند.

هم چنین می توانید کمپین های خود را تجزیه و تحلیل کنید تا متوجه شوید که آیا آنها موفق بوده اند یا نه و به چه نوع نتایجی رسیده اند. در عین حال، می‌توانید ناکارآمدی‌ها را در فرآیندها و کمپین‌های تجاری خود ردیابی و شناسایی کنید و آنها را برای نتایج بهتر بهینه کنید.

آیا آماده اید تا استراتژی بازاریابی خود را با CRM تقویت کنید؟

انتظارات مشتری همچنان در حال رشد است و برند شما باید برای برآورده کردن آنها سخت تلاش کند. استفاده از استراتژی CRM می تواند به شما کمک کند تا با کمک به درک بهتر مشتریان خود و ارائه تجربیاتی که ارزش افزوده را به آنها می دهد، این انتظارات را برآورده کنید. بینش هایی را ارائه می دهد که می تواند به شما در بهبود و بهینه سازی استراتژی های بازاریابی شما کمک کند. با استفاده از استراتژی بازاریابی CRM شما می توانید سرنخ های با کیفیت بالا را شناسایی کنید، آنها را با محتوای هدفمند پرورش دهید و آنها را به مشتریان تبدیل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در مطالب کاواک

کاواک در شبکه‌های اجتماعی

شاید دوست داشته باشید

درخواست پروپوزال