شما می خواهید با تولید سرنخ بیشتر، رشد بیشتر داشته باشید. اما شما چطور این را انجام می دهید؟ 85 درصد از شرکت های B2B سرنخ جدید را به عنوان مهم ترین هدف بازاریابی خود ذکر می کنند. با این حال، تنها 62 درصد از شرکت ها با آن دست و پنجه نرم می کنند. ما می دانیم که تلاش برای ایجاد سرنخ ممکن است چالش برانگیز باشد. به هر حال، جذب مشتریان رگ حیاتی هر کسب و کاری است. اما لازم نیست پیچیده باشد.
ما قصد داریم فرآیند تولید سرنخ را با همه چیزهایی که باید بدانید تا به شما کمک کند که تلاش خود را به حداکثر برسانید و با اعتماد به نفس رشد کنید، به شما بگوییم. در این مقاله، همه چیزهایی را که برای جذب و تولید لید نیاز دارید، خواهید دانست.
سرنخ چیست؟
سرنخ یا لید (Lead) شخص یا کسب و کاری است که به محصولات یا خدمات شما علاقه نشان داده است. معمولا، این شخصی است که اطلاعات تماس خود را مانند نام و نام شرکت، ایمیل و شماره تلفن خود، از طریق فرم وب سایت یا رسانه های اجتماعی به شما داده است و نشان داده است که می خواهد بیشتر با شما ارتباط برقرار کند. لید یا سرنخ همچنین ممکن است شخصی باشد که از یک ارائه دهنده اصلی دریافت کرده اید یا یک حساب که در LinkedIn پیدا کرده اید و تصمیم دارید با او تماس برقرار کنید.
تولید سرنخ چیست؟ – تعریف تولید سرنخ
تولید سرنخ (Lead Generation) به فعالیتها و تکنیکهای استراتژیک اشاره دارد که توسط کسبوکارها برای جلب علاقه و اطلاعات تماس مشتریان بالقوه با هدف پرورش آنها برای تبدیل به مشتریان پرداختکننده استفاده میشود.
همان طور که توسط ماریام ماتوک، گفته شده است: «تولید سرنخ هنر تبدیل غریبه ها به دوستان و دوستان به مشتریان است. این یک فرآیند دقیق است که برای موفقیت به پیام رسانی، هدف گذاری و ارزش پیشنهادی مناسب نیاز دارد.» این به این معنی است که مردم را از کسب و کار خود آگاه کنید. سپس کسانی را که مورد علاقه شما هستند شناسایی کنید و اطلاعات تماس آنها را برای برقراری ارتباط بیشتر دریافت کنید. تبدیل شخصی به سرنخ ممکن است شامل پر کردن فرمی در وب سایت شما برای خبرنامه، منبع قابل دانلود یا آزمایش رایگان دمو شما باشد.
تولید سرنخ هنر تبدیل غریبه ها به دوستان و دوستان به مشتریان است. این یک فرآیند دقیق است که برای موفقیت به پیام رسانی، هدف گذاری و ارزش پیشنهادی مناسب نیاز دارد.
ماریام ماتوک
اکنون، شما اطلاعات آنها را در اختیار دارید و برای گپ زدن بیشتر با آنها ابراز تمایل می کنید. این به معنای آغاز رابطه شماست. هدف در اینجا این است که خط لوله فروش خود را با سرنخ های باکیفیت پر کنید که می توان آنها را در جهت بستن معامله پرورش داد.
انواع سرنخ ها
اینها چهار نوع اصلی سرنخ یا لید هستند که در ادامه مطلب در مورد آنها بیشتر خواهید دانست:
1. سرنخ واجد شرایط بازاریابی (MQL)
سرنخهای واجد شرایط بازاریابی در تولید سرنخ، بازدیدکنندگانی هستند که به راهکار شما علاقهمند هستند و از طریق تلاشهای بازاریابی با شرکت شما درگیر شدهاند. مانند پر کردن یک فرم، کلیک کردن بر روی فراخوانهای اقدام خاص (CTA) یا تعامل با شما در رسانههای اجتماعی.
تیم بازاریابی شما از روشهای مختلفی استفاده میکند تا این سرنخها را بهعنوان مناسب برای کسبوکار شما ارزیابی کند و آنها را به بخش فروش منتقل کند تا کار خود را انجام دهد. برای ادامه حرکت MQL ها در مسیر خرید، بازاریابان معمولا آنها را از طریق کمپین های اتوماسیون بازاریابی که اطلاعات مفیدی در مورد محصولات یا خدمات شما در اختیار آنها قرار می دهد، پرورش می دهند.
2. سرنخ واجد شرایط فروش (SQL)
SQLها در تولید سرنخ فروش نشان دهنده مشتریان بالقوه ای هستند که به اندازه کافی به محصولات یا خدمات شما علاقه نشان داده اند و اقداماتی را انجام داده اند که نشان می دهد آماده خرید هستند. به طور معمول، این به معنای مخاطبینی است که اقداماتی مانند درخواست نسخه دمو یا نمایشی یا اطلاعات قیمت را انجام دادهاند، یا سرنخهایی هستند که قبلا توسط بازاریابی واجد شرایط شدهاند و برای بستن معامله به تیم فروش منتقل شدهاند.
یک معیار کلیدی در سنجش اثربخشی فرآیند صلاحیت سرنخ شما، نرخ تبدیل MQL به SQL است. این مقدار MQL هایی را نشان می دهد که با موفقیت تبدیل به SQL می شوند. برای محک زدن تلاش های خود، میانگین نرخ تبدیل MQL بهSQL حدود 13 درصد است.
نحوه محاسبه نرخ تبدیل MQL به SQL
نرخ تبدیل MQL به SQL = (تعداد SQL / تعداد MQL) X 100
3. سرنخ های واجد شرایط خدمات
یک سرنخ واجد شرایط خدمات مشتری است که به تیم خدمات شما اعلام کرده است که به ارتقا یا محصولات اضافی ارائه شده توسط شرکت شما علاقه مند است. به عنوان مثال، این می تواند مشتری باشد که یک سیستم نرم افزاری از شرکت شما خریداری کرده است و علاقه مند به ارتقاء بسته خود یا اضافه کردن ماژول های اضافی است. سپس سرنخهای واجد شرایط خدمات به تیم فروش منتقل میشوند که برای بستن معامله تلاش خواهند کرد.
4. سرنخ های واجد شرایط محصول (PQL)
سرنخهای واجد شرایط محصول (PQL) در تولید سرنخ یا لید جنریشن مشتریان بالقوهای هستند که قبلا از محصول شما استفاده کردهاند و علاقهمند به تبدیل شدن به یک مشتری پولی یا ارتقاء هستند. اینها معمولا افرادی هستند که یک نسخه آزمایشی رایگان یا اشتراک محدود نرم افزار شما را خریداری کرده اند و آماده چت کردن با فروش و ارتقاء به اشتراک پولی هستند.
چرا تولید سرنخ برای کسب و کارها مهم است؟
وقتی نوبت به راه اندازی یک کسب و کار موفق می رسد، تولید سرنخ (Lead Generation) بخش مهمی از فرآیند است. اگر سرنخ ایجاد نمیکنید، فرصت ارزشمندی را برای ارتباط با مشتریان بالقوه و ایجاد روابط پایدار از دست میدهید. یک مطالعه توسط نمودارهای بازاریابی نشان داد که 74.6٪ از فروش B2B حداقل چهار ماه طول می کشد تا نهایی شود، 46٪ هم هفت ماه یا بیشتر طول می کشد.
اگر سرنخ ایجاد نمیکنید، فرصت ارزشمندی را برای ارتباط با مشتریان بالقوه و ایجاد روابط پایدار از دست میدهید.
کسی نباشید که در چرخه فروش بی پایان گیر می کند. با یک استراتژی تولید سرنخ قوی، می توانید شروع به ایجاد روابط با مخاطبان هدف خود کنید و فضایی را برای آنها در خط لوله یا پایپ لاین فروش خود ایجاد کنید تا مشتریان پولی را پرورش دهند.
هنگامی که شروع به گرفتن اطلاعات تماس سرنخ های علاقه مند کردید، اینجاست که جادو واقعا اتفاق می افتد. اکنون، میتوانید واجد شرایط باشید که چه کسی به احتمال زیاد برای کسب و کار شما درآمد ایجاد میکند و بدانید کجا باید زمان و تلاش خود را اولویت بندی کنید. این همان چیزی است که کسب و کارهای موفق را از کسانی که برای رشد تلاش می کنند جدا می کند.
تولید سرنخ درونگرا در مقابل تولید سرنخ برونگرا
تولید سرنخ قبلا برای جلب علاقه کسبوکارهای بالقوه (برونگرا) نیاز به تماس سرد و ایمیل داشت، اما اکنون میتوانیم مشتریان را به طور طبیعیتر از طریق کانالهای دیجیتال خود جذب کنیم تا درست در شروع سفر خرید آنها (درونگرا) اعتماد ایجاد کنیم.
در واقع، بازاریابی درونگرا هم هزینه کمتری دارد و هم در تبدیل سرنخ، ۱۰ برابر موثرتر از بازاریابی برونگرا است. مصرف کنندگان زمان بیشتری را به صورت آنلاین سپری می کنند و ترجیح می دهند تحقیقات خرید خود را با شرایط خودشان شروع کنند، و این امر برای برندها جهت توسعه حضور دیجیتالی قوی بسیار مهم است.
اما در حالی که روشهای درونگرا مانند بازاریابی محتوا و سئو در کانون توجه قرار میگیرند (به شایستگی)، هنوز جایی برای برونگرا وجود دارد. اکثر کسب و کارهای موفق B2B شامل ترکیبی از هر دو با دقت برنامه ریزی شده در استراتژی های تولید سرنخ می باشند. هنگام تعیین محل تمرکز، نحوه برنامهریزی تلاشهای تولید لید به مدل کسبوکار خاص، مخاطبان، اهداف و بودجه شما بستگی دارد.
تولید سرنخ درونگرا چیست؟
تولید سرنخ ورودی یا درونگرا فرآیند جذب مشتریان برای ارتباط با شما با ارائه محتوای مرتبط و ارزشمند است. در اینجا چند روش متداول برای جذب سرنخ های درونگرا آورده شده است:
- بازاریابی محتوا (به عنوان مثال، پست های وبلاگ، فیلم ها)
- بهینه سازی برای موتور جستجو (SEO)
- بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
- صفحات فرود
- فرم های وبسایت
- بازاریابی ایمیلی
- نظرسنجی ها
تولید سرنخ برونگرا چیست؟
تولید سرنخ برونگرا شامل دستیابی فعالانه به تجارت بالقوه است. تماس اولیه توسط شما آغاز شده است. این می تواند به معنای هدف قرار دادن مشتریان ایده آل خود در گوگل، لینکدین، تبلیغات یا پرداخت هزینه به یک شرکت باشد تا مخاطبین امیدوار کننده را به شما تحویل دهد. با روش برونگرا، سطح آگاهی سرنخ شما در کسبوکارتان اغلب ناشناخته است، بنابراین باید به سرعت آنها را آموزش دهید و اعتماد ایجاد کنید. در اینجا چند روش متداول برای تولید سرنخ برونگرا آورده شده است:
- تبلیغات (مانند تلویزیون، رادیو، بیلبورد)
- ایمیل سرد
- تماس سرد
- ایمیل مستقیم
- پیام لینکدین
تولید سرنخ چگونه کار می کند؟
تولید سرنخ در درجه اول یک فرآیند بازاریابی است که بر ایجاد محتوا برای شروع یک رابطه و ایجاد اعتماد با مخاطبان هدف تمرکز دارد. هدف در اینجا این است که مردم را وادار کنیم تا اطلاعات تماس خود را با میل به اشتراک بگذارند و آنها را در سفر مشتری شما قرار دهند.
تولید لید یا سرنخ در بالای قیف بازاریابی درونگرای شما اتفاق می افتد، پس از اینکه افراد را به وب سایت خود جذب کردید. هنگامی که سرنخ تولید شد، تلاش های بازاریابی شما برای واجد شرایط بودن و پرورش آنها ادامه می یابد و آنها را برای تیم فروش خود آماده می کند (یعنی تبدیل آنها به SQL). مهم است که نگاه دقیق تری داشته باشید و هر مرحله را تعریف کنید که فرآیند برای کسب و کار شما چگونه به نظر می رسد. به این ترتیب می توانید تلاش های خود را بهتر تجسم و اندازه گیری کنید.
فرآیند تولید سرنخ
1. جذب کنید
این مرحله ای در تولید سرنخ جدید است که بازدیدکننده ابتدا از برند شما آگاه می شود. آنها ممکن است شما را از طریق کانال های مختلف، مانند موتورهای جستجو، رسانه های اجتماعی، تبلیغات یا ارجاعات مشتریان فعلی پیدا کرده باشند. فرض کنید شما یک کسب و کار مشاوره دارید و شخصی به دنبال خدمات مشاوره برای استارتاپ خود است. بنابراین، آنها در گوگل چیزی مانند «چگونه کسب و کار استارتاپی خود را توسعه دهم؟» جستجو می کنند. به لطف تبلیغات هدفمند یا تلاش های سئو، وب سایت شما نمایش داده می شود و شما در دسترس آنها هستید.
2. آهنربای سرنخ
مرحله بعدی فرآیند تولید سرنخ زمانی است که بازدیدکننده بر روی دکمه تماس به اقدام شما کلیک می کند که از آنها می خواهد به آهنربای سرنخ شما دسترسی پیدا کنند. آهنربای سرنخ یک منبع یا پیشنهاد رایگان است که بازدیدکنندگان می توانند در ازای اطلاعات تماس خود به آن دسترسی داشته باشند. آهنربای اصلی شما می تواند هر چیزی مرتبط و ارزشمند برای مخاطبان شما باشد. این می تواند به شکل راهنما، کتاب الکترونیکی، الگو، مطالعه موردی، وبینار و … باشد.
به مثال قبلی برگردیم، شاید بازدیدکننده وبسایت در محتوای شما پیمایش میکند و چیزی را میبیند که مورد توجه او قرار میگیرد. یک مطالعه موردی در مورد «چگونه [شرکت استارتآپ] سرمایه را در ۱۴ روز دریافت کرد؟» با یک CTA که میگوید: «دانلود به صورت رایگان.»
3. صفحه فرود
سپس CTA شما بازدید کننده را به یک صفحه فرود اختصاصی می برد که برای تبدیل آنها به سرنخ با گرفتن اطلاعات آنها از طریق یک فرم طراحی شده است. در این مرحله از فرآیند تولید سرنخ بازدیدکننده باید فرم سرنخ را با اطلاعات تماس خود، مانند نام کامل، ایمیل، نام شرکت، یا هر اطلاعات مرتبط دیگری که به دنبال آن هستید تکمیل کند تا بتواند به پیشنهاد شما دسترسی پیدا کند.
4. گرفتن سرنخ
هنگامی که بازدیدکننده فرم شما را تکمیل کرد، شما یک سرنخ دارید. اکنون، سرنخ جدید می تواند به آهنربای سرنخ شما دسترسی داشته باشد. پس از گرفتن اطلاعات تماس سرنخ خود، مهم است که در ذهن او بمانید و اعتماد ایجاد کنید تا آنها را از طریق قیف حرکت دهید.
این کار را میتوان از طریق روشهایی مانند ایمیلهای شخصیسازیشده، استفاده از رسانههای اجتماعی و تبلیغات هدفگیری مجدد انجام داد که همچنان با سرنخها درگیر هستند و هر گونه اعتراضی را که میتوانند در مورد راهکارهای شما داشته باشند، برطرف میکنند.
5. امتیازدهی و احراز صلاحیت
همه سرنخ ها امروز آماده خرید نخواهند بود. هنگامی که یک سرنخ ایجاد کردید، باید تعیین کنید که آنها در کجای سفر مشتری شما قرار دارند. امتیازدهی سرنخ قابلیتی در نرم افزارهای تولید سرنخ، مانند نرم افزار CRM است که به تیم های بازاریابی و فروش شما کمک می کند تا بفهمند کدام سرنخ ها را اولویت بندی می کنند. این کار با جمعآوری بینش در مورد دادههای هدف آنها مانند رفتار و تعامل آنها با برند شما کار میکند تا ببینید آنها در کجای سفر مشتری شما قرار دارند و به طور خودکار امتیازی را بر اساس هر شرایطی که تعریف کردهاید تعیین میکند.
شرکتها ممکن است از معیارهایی برای رتبهبندی سرنخها مانند عنوان شغل، اختیار تصمیمگیری، اندازه شرکت و رفتار آنلاین مرتبط برای تعیین کیفیت سرنخ استفاده کنند. با امتیازدهی خوب، تیمهای شما میتوانند کارآمدتر حرکت کنند و بدانند که روی کدام سرنخها باید تلاش خود را متمرکز کنند.
نمونه های تولید سرنخ
بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا یکی از محبوب ترین استراتژی های تولید سرنخ است. هر روز، میلیونها مشتری در سراسر جهان به جستجوی نکات و راهحلهایی برای مشکلات خود میپردازند. هنگامی که محتوای آموزنده و ارزشمند ایجاد می کنید – مانند پست های وبلاگ – می توانید از هدف جستجوی مخاطبان هدف خود استفاده کنید و به طور مستقیم با آنها صحبت کنید و به آنها بگویید که راه حلی برای آنها دارید.
در واقع، 47 درصد از خریداران حتی قبل از اینکه با یک فروشنده صحبت کنند، به 3 تا 5 محتوا نگاه می کنند و بیشتر آنها «انتظار دارند که برندها برای جلب علاقه آنها محتوا تولید کنند». بنابراین، شما نمی خواهید فرصت تعامل با مخاطبان خود را در اولین مراحل حیاتی سفر خرید آنها از دست بدهید.
محتوای شما ابزاری کلیدی برای ایجاد اعتماد و ایجاد رابطه با مخاطبان هدف شما خواهد بود. یعنی تبدیل بازدیدکنندگان، به سرنخ ها و مشتریان. از محتوای خود، میتوانید بازدیدکنندگان علاقهمند را به صفحه فرود خود هدایت کنید – و با یک آهنربای سرنخ قوی و CTA، آنها را به سمت تبدیل هدایت کنید.
بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)
اگر می خواهید بازدیدکنندگان را به محتوای وب سایت خود بیاورید، بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) ضروری است. سئو فرآیند بهینه سازی محتوای آنلاین شما برای رتبه بندی در بالای صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) است. از طریق سئو، میتوانید هم کمیت و کیفیت بازدیدکنندگان وبسایت خود را افزایش دهید و هم سرنخهای بالقوه به دست آورید.
هنگامی که وب سایت شما در موتورهای جستجو رتبه بالاتری دارد، به این معنی است که وب سایت شما توسط افراد بیشتری دیده می شود و احتمال بازدید از سایت شما را افزایش می دهد. با ایجاد محتوای ارزشمندی که به هدف جستجوی مخاطبان شما پاسخ می دهد، می توانید به طور موثر توجه آنها را جلب کنید و حجم زیادی از ترافیک را به بالای قیف تولید سرنخ هدایت کنید.
رسانه های اجتماعی
رسانه های اجتماعی با 3.78 میلیارد کاربر فعال، فرصتی عظیم برای تولید سرنخ ارائه میدهند. میتوانید با ایجاد محتوای قابل اشتراکگذاری، تبلیغات مبتنی بر رفتار کاربر و استفاده از تأثیرگذاران، از رسانههای اجتماعی برای ایجاد سرنخ استفاده کنید. شما می خواهید به طور مداوم محتوای مرتبط، جذاب و ارزشمند را برای کمک به رشد آگاهی از برند خود و تقویت رابطه با فالوورهای خود پست کنید.
همچنین میتوانید پیشنهادات خود و آهنرباهای اصلی مانند کتابهای الکترونیکی، وبینارها و راهنماها را تبلیغ کنید و CTA را در پست خود قرار دهید. رسانههای اجتماعی این کار را برای بینندگان آسان میکند که از پستهای شما اقدام کنند و آنها را مستقیم به صفحه فرود شما هدایت کنند. از طریق گوش دادن به رسانههای اجتماعی، میتوانید اشارهها، نظرات و مکالمات را کنترل کنید تا محتوایی را که ایجاد میکنید اطلاع دهید و مخاطبین بالقوه خود را دقیقتر هدف قرار دهید.
تبلیغات آنلاین و ریتارگتینگ
تبلیغات هدفمند می توانند به طور مستقیم به اقداماتی که می خواهید انجام دهند به سرنخ های شما برسد و با آنها ارتباط برقرار کند. تبلیغات آنلاین و هدفمند شامل موارد زیر هستند:
تبلیغات جستجوی پولی
با جستجوی پولی، میتوانید تبلیغات خود را مستقیم در بالای صفحات نتایج موتورهای جستجو قرار دهید تا توجه مشتریان بالقوهای را که فعالانه در حال جستجوی آنلاین برای راهحلهای خاص هستند، جلب کنید.
تبلیغات نمایشی
تبلیغات نمایشی در تولید سرنخ، تبلیغات آنلاینی هستند که به اشکال مختلف مانند بنرها، ویدیوها و پنجره های بازشو در وب سایت ها، برنامه ها و رسانه های اجتماعی مرتبط ظاهر می شوند. با تبلیغات نمایشی، کسبوکار شما میتواند مخاطبان خاصی را هدف قرار دهد و پیشنهادات شما را به شیوهای جذاب به نمایش بگذارد که نتیجه آن بهبود دید برند و جذب مشتریان بالقوه است.
ریتارگتینگ
هدف گذاری مجدد یا ریتارگتینگ (Retargeting) شامل نمایش تبلیغات به افرادی است که قبلا با وب سایت شما یا سایر محتوای آنلاین تعامل داشته اند. این روش بسیار مؤثر است زیرا برند شما را در ذهن افرادی که قبلا علاقه نشان داده اند حفظ می کند. با استفاده از هدفگیری مجدد، میتوانید محصولات یا خدمات خود را به مشتریان بالقوه یادآوری کنید و هر گونه اعتراضی که ممکن است داشته باشند را برطرف کنید.
برای استفاده موثر از تبلیغات و هدف گذاری مجدد یا ریتارگتینگ به عنوان یک استراتژی تولید سرنخ، مطمئن شوید که کپی و تصاویر شما قانع کننده هستند و پیشنهاد و صفحه فرود شما به خوبی با پیام تبلیغ شما همخوانی دارد. در نهایت، اطمینان حاصل کنید که CTA شما بهینه شده است و به وضوح اقداماتی را که می خواهید بیننده انجام دهد هدایت می کند.
نحوه ایجاد استراتژی تولید لید
به منظور جذب سرنخ های عالی در تکرار، ابتدا باید چند چیز را مشخص کنید. با یک استراتژی قوی تولید سرنخ یا لید در کمربند ابزار خود، یک طرح کلی برای ایجاد آگاهی از برند، جذب سرنخ های ایده آل و در نهایت افزایش فروش خود خواهید داشت. البته، ایجاد یک استراتژی تولید سرنخ برنده نیاز به برنامه ریزی و اجرای دقیق دارد. بیایید به 3 عنصر کلیدی برای تنظیم تلاش های شما برای موفقیت بپردازیم:
1. مخاطب هدف خود را شناسایی کنید
مخاطبان هدف شما اولین گام مهم در تولید سرنخ هستند. می خواهید به چه کسی برسید؟ آیا آنها برای محصول شما مناسب هستند؟ این تحقیق میتواند شامل ارزیابی پایگاه مشتری فعلی و دادههای تبدیل قبلی شما، تحقیق در مورد اینکه رقیب شما با چه کسی صحبت میکند، انجام تحقیقات بازار و ایجاد پرسوناهای خریدار باشد.
تعیین ویژگی هایی مانند جمعیت شناسی و فیرموگرافیک و همچنین رفتار آنلاین، علایق و اهداف یک فرد می تواند به شما کمک کند خریدار ایده آل خود را با دقت شناسایی و مورد هدف قرار دهید. هنگامی که درک واضحی از مخاطبانی که می خواهید جذب کنید به دست آورید، می توانید شروع به ایجاد کمپین های بازاریابی شخصی سازی شده بکنید که نیازها و نقاط دردناک آنها را برطرف می کند.
2. نقشه سفر مشتری را ترسیم کنید
درک سفر مشتری کلید تولید سرنخ موفق است. سفر مشتری نشان دهنده هر زمانی است که یک فرد با برند شما در تعامل است. شما باید بدانید که مشتریان بالقوه شما قبل از خرید چه اقداماتی را انجام خواهند داد. این به شما کمک می کند تا محتوای موثر و پیشنهادهایی ایجاد کنید که آنها را در هر مرحله از سفر هدف قرار می دهد.
هر یک از مراحل مختلفی را که یک مشتری با کسب و کار شما برمی دارد ترسیم کنید، از زمانی که برای اولین بار از کسب و کار شما آگاه می شود تا زمانی که مشتری می شود، و فراتر از آن، چه زمانی و چگونه می توانید آنها را به بزرگترین حامیان خود تبدیل کنید. هنگامی که مراحل را شناختید، محتوایی را که باید برای هر کدام ایجاد کنید، ترسیم کنید، مانند پست های وبلاگ، کمپین های ایمیل و موارد دیگر. مطمئن شوید که استراتژی های تولید لید یا سرنخ خود را با سفر کلی مشتری خود هماهنگ کنید.
3. کانال های مناسب را هدف قرار دهید
هنگامی که مخاطبان هدف خود را شناسایی کردید، باید در انتخاب کانال های تولید سرنخ مناسب برای دستیابی به آنها استراتژیک باشید و دقت کنید. هدف قرار دادن تلاشهای خود در کانالهای مناسب با محتوا و تبلیغات مناسب میتواند کیفیت ایجاد سرنخ شما را به شدت بهبود بخشد و بازگشت سرمایه شما را افزایش دهد. به خاطر داشته باشید که چشم انداز دیجیتال به طور دائم در حال تغییر است، بنابراین تمرکز خود را در محل حضور مخاطبان خود قرار دهید و با تغییر روندها سازگار باشید.
برای رشد آماده اید؟
فرصتهای زیادی برای تولید سرنخ جدید وجود دارد. همه اینها به ملاقات با مشتریان ایدهآل شما در جایی که هستند، با پیام مناسب و در زمان مناسب بستگی دارد. با ایجاد محتوای بهینه، پیشنهادات عالی، صفحات فرود، و CTAها – و برقراری ارتباط با آنها از طریق کانال های مناسب – در مسیر جذب مشتریان بیشتر و بیشتر خواهید بود. اگر میخواهید تلاشها و رشد سرنخ خود را افزایش دهید، استفاده از مزایای CRM بهترین گزینه است.
با استفاده از CRM کارآمدی مانند CRM کاواک، ما به شما کمک میکنیم تا مسیر بازاریابی را به فروش سادهتر کنید تا واجد شرایطترین سرنخها را ایجاد و سریعتر آنها را به مشتری تبدیل کنید. هم چنین نگاهی جامع به سرنخهای خود داشته باشید، درک کنید که کدامها را اولویتبندی کنید، و سریعتر آنها را ثبت کنید.
آیا برای ایجاد سرنخ های بیشتر و رشد کسب و کار خود به جایی که می خواهید و فراتر از آن آماده اید؟ امروز با تکمیل فرم زیر و درخواست مشاهده نسخه نمایشی می توانید با قابلیت ها و امکانات کاواک بهتر آشنا شوید.