نرم افزار CRM آنلاین ستون فقرات یک کسبوکار موفق است، اما استفاده از روش های سنتی و دستی مانند ایجاد پوشههای فیزیکی برای هر مشتری یا یک سیستم CRM داخل، مشکلات بزرگی را ایجاد می کند. نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) آنلاین روش کار تیمهای فروش، بازاریابی و پشتیبانی را متحول می کند. سیستم CRM یک سرمایه گذاری بلند مدت است. این ابزاری است که به شرکت ها کمک می کند نه تنها داده های خود را متمرکز کنند، بلکه آنها را مدیریت و ذخیره کنند. این به نوبه خود به کسب و کارها اجازه می دهد تا سریعتر و کارآمدتر رشد کنند.
اگرچه عوامل مختلفی وجود دارد که صاحبان کسب و کارهای کوچک و مدیران فروش باید در هنگام جستجوی بهترین نرم افزار CRM باید در نظر داشته باشند، در برخی مواقع ممکن است با این سوال روبرو شوند: آیا CRM مبتنی بر وب بهتر از CRM داخلی است؟ پاسخ کوتاه بله است. در این پست وبلاگ، مزایای استفاده از CRM آنلاین برای یک کسب و کارها را بررسی خواهیم کرد.
CRM آنلاین چیست؟
نرم افزار CRM آنلاین یک ابزار مدیریت ارتباط با مشتری است که بر روی سرور ارائه دهنده CRM میزبانی می شود. به عبارت دیگر، نیازی به نصب بر روی کامپیوتر اداری یا خانگی شما ندارد. یک CRM آنلاین به شما امکان دسترسی آسان به داده های خود را از هر دستگاهی و از هر کجا که هستید، می دهد.
کاربر هزینه اشتراک می پردازد و از راه دور از طریق مرورگر وب خود با استفاده از لاگین و رمز عبور به CRM متصل می شود. به همین دلیل است که CRM آنلاین گاهی اوقات به عنوان CRM مبتنی بر اشتراک (یا Saas CRM) نامیده می شود.
چند مترادف دیگر برای نرم افزار CRM آنلاین وجود دارد، مانند CRM ابری، CRM مبتنی بر وب و CRM میزبان. مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) به فرآیندهای درگیر در ارتباط با مشتریان فعلی و ایجاد روابط با مشتریان جدید اشاره دارد. اساسا CRM شامل موارد زیر است:
- راضی نگه داشتن مشتریان فعلی
- ارائه پشتیبانی از مشتری در صورت نیاز
- تلاش فعالانه برای افزودن مشتریان جدید
نرم افزار سی آر ام آنلاین دارای ویژگی هایی است که پیمایش و خودکارسازی روابط با مشتری را در کل چرخه عمر مشتری آسان می کند.
دلایل سرمایه گذاری در نرم افزار CRM آنلاین
یک نرم افزار CRM آنلاین در بسیاری از زمینههای حیاتی بر CRM در محل یا داخل شبکه برتری دارد. چند مورد را در زیر بررسی می کنیم.
1. بدون نیاز به تعمیر یا به روزرسانی سرور داخلی
با یک نرم افزار CRM آنلاین، نیازی به استخدام متخصصان فناوری اطلاعات برای مدیریت شبکه داخلی ندارید. فروشندگان CRM مسئول نگهداری سرور و به روزرسانی پلت فرم هستند. اگر مشکلی در برنامه یا نرم افزار وجود دارد، می توانید با تماس با پشتیبانی مشتری، آن را در اسرع وقت برطرف کنید.
2. ذخیره سازی متمرکز داده ها
یک نرم افزار CRM آنلاین همه داده های شما را در یک مکان ذخیره می کند. این شامل اطلاعات مشتری، معاملات فروش، کمپین های بازاریابی و غیره می شود. سپس مدیران یا رهبران تیم می توانند مجوزهای دسترسی را برای اعضای تیم مناسب فراهم کنند. اما یک CRM در محل یا داخل شبکه، ممکن است در یک مکان میزبانی شود، اما داده های آن بسته به کاربران و نقش های شغلی آنها پراکنده است.
3. به روزرسانی داده های مشتری آسان تر است
با یک CRM داخلی، داده های مشتری در چندین فایل اکسل و پوشه پخش می شود. اعضای تیم فروش و پشتیبانی مشتری باید برای یافتن اطلاعات مرتبط به جستجو بپردازند، که باعث اتلاف وقت و در نتیجه مشتریان ناراضی می شود. در حالی که نرم افزار سی آر ام آنلاین چنین مشکلی ندارد زیرا تمام داده های مشتری و فروش برای افراد مناسب در هر زمان و هر مکان قابل دسترسی است.
4. کار از راه دور کارآمد را فعال می کند
تیم های راه دور، و به طور کلی کار از راه دور، در آینده فراگیر خواهد شد. در یک نظرسنجی انجام شده، از 670 مدیر عامل، 78 درصد موافق بودند که همکاری از راه دور برای درازمدت باقی خواهد ماند. چه تیم های فروش، بازاریابی و پشتیبانی مشتری شما در یک شهر یا از نقاط مختلف جهان مستقر باشند، یک CRM آنلاین می تواند یک فضای کاری مشترک برای آنها ایجاد کند تا در آنها پیشرفت کنند. از سوی دیگر، کار با CRM داخل شبکه، برای تیم های راه دور بسیار سخت است.
5. مقیاس پذیری
CRM آنلاین با شرکت شما رشد می کند. اندازه و تعداد تابلوهای فروش و پروژه شما ممکن است افزایش یابد، اما شما می توانید همه چیز را تنها با چند کلیک انجام دهید. توسعه CRM داخلی، اغلب شامل نصب سرورهای جدید و استخدام افراد بیشتری برای نگهداری آنها می شود.
6. تنوع گزینه های پرداخت
اکثر ارائه دهندگان نرم افزار CRM آنلاین برنامه ها یا ماژول های CRM را به صورت ماهانه یا سالانه ارائه می دهند، اغلب با دوره آزمایشی رایگان. این کار هم برای بودجه بندی و هم برای پذیرش نرم افزار عالی است. کسبوکارها مجبور نیستند برای دیدن اینکه آیا نرمافزار خاصی ابزار مناسبی برای آنها است یا خیر، ولخرجی کنند. آنها می توانند به سادگی آن را برای یک یا 2 ماه امتحان کنند و اگر این تجربه را دوست ندارند، اشتراک خود را لغو کنند.
7. یکپارچه سازی
CRM شبکه داخلی شامل داشتن یک ابزار CRM است که تیم شما باید در کنار سایر برنامهها و پلتفرمهای خود از آن استفاده کند. ولی بسیاری از CRMهای آنلاین امکان ادغام با برنامهها و ابزارهای دیگر ارائه میکنند، بنابراین کل گردش کار شما در یک فضای کاری پویا مدیریت میشود.
8. CRM موبایل
لازم نیست تیم فروش شما پشت میز خود باشند تا با یک CRM کار کنند. فروشندگان در CRM آنلاین، برنامه هایی دارند که از دسکتاپ، تلفن همراه و تبلت پشتیبانی می کنند. اگر یک کارمند فروش، بیرون از شرکت با مشتری تماس بگیرد، می تواند به سادگی از برنامه اندروید یا iOS خود برای دسترسی سریع به اطلاعات لحظه ای استفاده کند.
9. تجارب بهتری برای مشتری ارائه دهید
تمام مزایای ذکر شده در بالا باعث میشود تیمهای بازاریابی، پشتیبانی مشتری و فروش شما راحتتر به نیازهای مشتری رسیدگی کنند و تجربه مشتری مداری بهتری را ارائه کنند.
5 مزیت استفاده از CRM آنلاین
اگرچه هر دو نوع CRM مزایا و معایب خاص خود را دارند، کسب و کارهای کوچک معمولا نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) آنلاین را ترجیح می دهند. زیرا حداقل 5 دلیل برای این وجود دارد.
1. هزینه خدمات پایین
سیستم های CRM در محل گران قیمت هستند. هزینه ها شامل هزینه نرم افزار، سخت افزار، نصب و راه اندازی است. از آنجایی که داده های موجود در CRM در محل به صورت داخلی ذخیره و مدیریت می شوند، این شرکت همچنین به یک تیم اختصاصی برای پشتیبانی تعمیر و نگهداری نیاز دارد.
علاوه بر این، سرمایه گذاری اولیه معمولا زمان زیادی طول می کشد تا بازدهی داشته باشد. قیمت سیستم های CRM آنلاین می تواند به صورت ماهانه و کم باشد. علاوه بر این، پرداخت معمولا ادامه دارد، به این معنی که تا زمانی که از سیستم استفاده می کنید، پرداخت می کنید.
2. انعطاف پذیری
نکته دیگری که باید در نظر گرفت، عامل زمان است: یعنی مدت زمان لازم برای پیاده سازی CRM. سیستم های CRM در محل به مقدار زیادی کار روی سرورها و تجهیزات شبکه نیاز دارند. ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا CRM به طور کامل نصب و پیکربندی شده و برای استفاده در سطح شرکت در دسترس باشد.
برعکس، سیستم های CRM آنلاین عاری از مسائل تعمیر و نگهداری فنی هستند. آنها فقط به یک اتصال اینترنتی پایدار و سریع نیاز دارند. علاوه بر این، همیشه می توانید استفاده از نرم افزار CRM آنلاین فعلی خود را متوقف کنید و به راحتی از یک راه حل مبتنی بر وب به راه حل دیگر تغییر دهید.
3. امنیت داده ها
اگرچه ممکن است به نظر برسد که CRM های داخلی ایمن تر هستند، ولی CRM آنلاین همان سطح از حریم خصوصی و امنیت داده ها را ارائه می دهد:
- اکثر CRM های آنلاین چندین لایه امنیتی دارند و به کاربران اجازه می دهند تا احراز هویت دو مرحله ای را فعال کنند.
- شبکه آنها از طریق یک اتصال اینترنتی امن قابل دسترسی است.
- اکثر ارائه دهندگان CRM مبتنی بر وب داده ها را در مراکز داده قابل اعتماد، ذخیره می کنند.
در حالی که CRM های داخلی همیشه به درستی نظارت نمی شوند و می توانند توسط کرم ها و ویروس ها مورد حمله قرار گیرند، نرم افزار CRM آنلاین مدرن از روش های رمزگذاری در سطح جهانی استفاده می کند که مشابه روش های رمزگذاری در بانکداری آنلاین است.
4. شخصی سازی
یکی از دلایلی که شرکتهای بزرگ CRM آنلاین را انتخاب میکنند، این است که میتوانند راهحلهای خود را به صورت سفارشی متناسب با عملیات منحصربهفرد و پیچیده خود تنظیم کنند. کسب و کارهای کوچک مانند شرکت های بزرگ فرآیندهای پیچیده ای ندارند. با این حال، راه حل های میزبانی شده CRM همچنین به کاربران اجازه می دهد تا نرم افزار را برای رفع نیازهای منحصر به فرد خود از طریق زیر انجام دهند:
- ارائه الگوهای سفارشی برای شخصی سازی گردش کار آنها
- ایجاد فیلدهای سفارشی برای گرفتن تمام اطلاعات تماس مربوطه
- تنظیم فیلترهای منحصر به فرد برای یافتن آسان هر گونه اطلاعات در سیستم
- ایجاد گزارش های سفارشی برای نظارت بر آنچه در شرکت اتفاق می افتد
- استفاده از گزینه های چند ارزی برای بهبود اسناد مالی
- خودکارسازی کارهای معمولی که مختص کسب و کار هستند
راهکارهای CRM آنلاین به گونه ای طراحی شده اند که استفاده از آنها آسان باشد. با این حال، از آنجایی که مشتریان مختلف ممکن است از CRM به روشهای متفاوتی استفاده کنند، مهم است که یک تیم پشتیبانی مشتری پاسخگو برای پاسخ به هر سؤال خاصی داشته باشید.
5. قابلیت دسترسی
نرم افزار CRM آنلاین از راه دور قابل دسترسی است. کار کردن با یک CRM مبتنی بر وب آنلاین تقریبا از هر کجای دنیا ممکن است. برای دسترسی به دادههای خود و مدیریت آنها، فقط به دستگاهی با اتصال اینترنت نیاز دارید. دسترسی به CRM در حین حرکت نیز برای موفقیت در فروش شما بسیار مهم است. سیستم های CRM آنلاین برای دسترسی فوری به داده ها از دستگاه های تلفن همراه ایده آل هستند.
هنگامی که خارج از شرکت هستید، دسترسی به یک سیستم CRM داخلی چندان آسان نیست. به عنوان مثال، بسیاری از ارائه دهندگان CRM آنلاین، برنامه های CRM تلفن همراه را با ویژگی های متنوعی ارائه می دهند که امکان اداره یک کسب و کار را دور از میز کار فراهم می کند.
نکات مهم خرید نرم افزار CRM آنلاین
هنگامی که می خواهید برای خرید CRM آنلاین سرمایه گذاری کنید، 7 ویژگی حیاتی وجود دارد که باید به دنبال آنها باشید. هم چنین باید به نکات مهم خرید CRM توجه داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر، مقاله راهنمای خرید نرم افزار CRM ما را هم می توانید مطالعه کنید.
1. راه اندازی سریع
تیم های فروش و بازاریابی شما نباید ساعت ها و ساعت ها برای انطباق با نرم افزارهای جدید و گیج کننده تلاش کنند. یک نرم افزار CRM آنلاین به تیم ها کمک می کند تا با الگوهایی که با تمام نیازهای شما مطابقت دارند، به کار خود ادامه دهند.
2. داده های متمرکز
وقتی تمام دادههای مربوط به سرنخها، مشتریان موجود، معاملات فروش، برنامههای جلسات/تماسها و غیره در یک فضای کاری مرکزی در دسترس باشد، تأثیر مثبتی بر فروش، بازاریابی و تیمهای پشتیبانی دارد. تمام داده های مشتری شما متمرکز و در زمان واقعی به روز می شود.
این سطح از سازمان عملکرد را بهبود می بخشد و بنابراین، به تیم فروش کمک می کند تا تعامل با مشتری را افزایش دهند، به بازاریابان کمک می کند تا کمپین های سازنده ایجاد کنند، و به عوامل پشتیبانی در جایگزینی پاسخ های عمومی با مکالمات تأثیرگذار کمک می کند.
3. اتوماسیون
یک پلت فرم CRM که وظایف تکراری را در کاریز فروش خودکار نمی کند، بی اثر است. نرم افزار CRM آنلاین به شما امکان می دهد قوانین اتوماسیون سفارشی را نه فقط در کاریز فروش، بلکه در کل گردش کار خود ایجاد کنید. تیم شما می تواند کارهای روزمره را فراموش کند و روی کارهای مهم تمرکز کند. دیگر نیازی به جابجایی دستی موارد از فیلدی به فیلد دیگر یا ارسال ایمیل دستی نیست.
4. بهبود همکاری
یک صفحه کامبان در CRM (صفحه ای ستون بندی شده جهت مدیریت فرآیندها به صورت دیداری) که در آن می توان به تمام اطلاعات مرتبط دسترسی پیدا کرد و در زمان واقعی به روز شد، یک فضای کاری آگاهانه و مشارکتی ایجاد می کند. تیمهای فروش میتوانند سردرگمیهای مرتبط با مشتری را با خطوط کاریز فروش دقیق از بین ببرند، جایی که میتوانید ستونهایی را برای نشان دادن وضعیت سرنخ، واگذارندگان، زمانبندی تماسها و موارد دیگر، مشاهده و اضافه کنید.
5. تجزیه و تحلیل
تجزیه و تحلیل، کلید ساده سازی فرآیندها در سراسر شرکت است. تا زمانی که فرآیندها را تجزیه و تحلیل نکنید، هرگز نمی دانید که چگونه جنبه های مختلف گردش کار شما بر نتایج تأثیر می گذارد. برای مثال، اگر متوجه تاخیر مداوم در پروژههای مشتری خاص شدید، میتوانید از تجزیه و تحلیل برای پی بردن به علت و رفع مشکل استفاده کنید.
در یک یادداشت مشابه، مدیران تیم فروش می توانند از تجزیه و تحلیل لحظه ای برای ارزیابی عملکرد برتر استفاده کنند. سپس می توانند برای بهبود کل فرآیند کار از این مجریان پیشنهاد یا بازخورد بخواهند.
6. ادغام
استفاده از CRMهای داخلی یا در محل چالش برانگیز است زیرا ادغام آنها با برنامه های موجود – حتی برنامه های ضروری مانند Gmail می تواند دردسرساز و دشوار باشد. در حالی که یک نرم افزار CRM آنلاین مانند Kavak CRM این مشکل را با فعال کردن یکپارچه سازی CRM برنامه های کاربردی دیگر با تمام برنامه های ارتباطی برتر، اشتراک گذاری فایل، رسانه های اجتماعی، مدیریت پروژه و برنامه های مدیریت فرآیند برطرف می کند.
7. CRM موبایل
در یک نظرسنجی که در سال 2020 از 400 فروشنده انجام شد، 41.2 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که تلفن موثرترین ابزار فروش است. اما یک تماس تلفنی ساده کارساز نیست. اعضای تیم فروش شما باید اطلاعات حیاتی مشتری را در مقابل خود داشته باشند تا تعاملات معناداری با مشتری داشته باشند.
به همین دلیل است که CRM موبایل بسیار مهم است. از آنجایی که نمیتوانید انتظار داشته باشید که تیم فروش شما تمام روز را در کنار رایانههای خود بنشینند یا هر بار که بیرون میروند، لپتاپها را با خود حمل کنند، باید دادههای مشتری در هر دستگاه تلفن همراه یا تبلت قابل دسترسی باشد.
آیا سیستم های CRM آنلاین فروش را افزایش می دهند؟
بله. زیرا استفاده از CRMهای آنلاین ساده است و پیچیدگی CRMهای قدیمی و داخلی را از بین می برد. به همین دلیل است که کسب و کارها می توانند به جای حل مشکلات مربوط به فناوری اطلاعات، بر فروش تمرکز کنند. با یک نرم افزار CRM آنلاین، کسب و کارها می توانند به راحتی کاریز فروش خود را مدیریت کنند، پیگیری ها را برنامه ریزی کنند و یادداشت های جلسه را ثبت کنند. یکپارچگی با سایر راهکارهای مبتنی بر ابر، مزایای بیشتری را به همراه دارد. به عنوان مثال، می توانید فرم وب سایت خود را به CRM متصل کنید.
CRM آنلاین خود را با کاواک بسازید
چه شما یک استارت آپ باشید که به دنبال رشد هستید یا شرکتی که به پیشرفت های جدیدی دست یافته است، نرم افزار CRM آنلاین کاواک یک سیستم قدرتمند برای شما است. ما می دانیم که هر تیم در یک سازمان به هم مرتبط است، بنابراین فضای کاری «همه در یک» ما، شما را فراتر از مدیریت پروژه یا CRM می برد.