اگرچه همه افراد با استعداد فروش به دنیا نمی آیند، اما یادگیری و درک موثرترین نکات و تکنیک های فروش در خرده فروشی به همان اندازه در ایجاد سرنخ و بستن معاملات موثر است. صاحبان کسب و کارهای خرده فروشی و فروشگاهی در رقابتی تنگاتنگ به دنبال استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت های موجود و تکنیک های فروش هستند تا در این عرصه به موفقیت برسند. از جمله اقدامات موثر در این زمینه استفاده از استراتژی هایی موثر برای افزایش فروش است.
در این مقاله، تعدادی از نکات و تکنیک های فروش فروشگاهی را بررسی میکنیم که شما و تیمتان می توانید برای فروش بیشتر و کسب سود در این فضای بیش از حد رقابتی اتخاذ کنید.

منظور از تکنیک های فروش در خرده فروشی چیست؟

تکنیک های فروش در خرده فروشی در واقع فرآیند منظم ایجاد ارتباط بین یک خریدار و یک محصول از طریق یک رابطه انسانی در طبقه فروش شما هستند. لباسی که می پوشید، یک فنجان قهوه که در حال نوشیدن هستید، یا مبلمانی که روی آن نشسته اید و …، همگی فرآیند فروش را طی کرده اند و هیچ کالایی وجود ندارد که به کسی فروخته نشده است. تکنیک های فروش موثر در خرده فروشی شامل درک نیازهای مشتری، ایجاد ارتباط، ارائه توصیه های شخصی و ارائه خدمات عالی به مشتریان است. هدف این تکنیک ها ایجاد یک تجربه خرید مثبت است که فروش و تکرار تجارت را تشویق می کند
از زمان شیوع بیماری کرونا و بحران اقتصادی ناشی از آن، روند نگران کننده ای در خرده فروشی وجود دارد که در آن فروشگاه ها، به سرعت، فروش خود را با گفتن اینکه «شما می توانید آنلاین سفارش دهید» از دست می دهند. شما هرگز فرصتی بهتر از زمانی که یک نفر درست روبروی شما به محصول شما نگاه می کند یا آن را در دست دارد، برای فروش نخواهید داشت.
هنگامی که رفتارها و فرآیندهای فروش را در تکنیک های فروش خرده فروشی درک می کنید، می توانید به اعتراضات رسیدگی کنید و برای هر فروش نکته ای پیدا کنید. این همان کاری است که آنهایی که در این زمان ها مشتری جذب می کنند، انجام می دهند. در اینجا چند ایده برای بهبود فروش خرده فروشی وجود دارد. بیایید آنها را بررسی کنیم.
11 نکته برای فروش بیشتر در خرده فروشی

برخی از مهم ترین استراتژی های افزایش فروش در خرده فروشی ها و تکنیک های فروش در کسب و کارهای B2C عبارت است از:
1. با لبخند به همه سلام کنید
یک تبریک صمیمانه، لحن یک تجربه خرید مثبت را ایجاد می کند و منعکس کننده رویکرد مشتری محور است که برای ایجاد روابط پایدار ضروری است. بلند کردن گوشه های دهان تا زمانی که چین و چروک در اطراف چشم شما ظاهر شود نیاز به تمرین دارد، اما این بهترین راه برای ایجاد یک تاثیر خوب در اولین برخورد یک خریدار با شما است.
2. انتظار داشته باشید که بتوانید به همه بفروشید
پرورش یک نگرش خوش بینانه و فعال در محیط خرده فروشی امری کلیدی و یکی از تکنیک های فروش در خرده فروشی است، جایی که ایجاد تجربیات خرید به یاد ماندنی و شخصی می تواند به طور قابل توجهی بر تصمیمات خرید تأثیر بگذارد. قبل از اینکه وارد فروشگاه شوید، کمی تأمل کنید و انتظارات را بررسی کنید. روی چه چیزی تمرکز می کنید؟
آیا مشتریان خصمانه، بداخلاق، خواهند بود، یا این روز سرگرم کنندهای خواهد بود که به مردم کمک میکند از شما خرید کنند؟ یکی از حرفه ای های قدیمی فروش می گفت: « قبل از آمدن به محل کار مراقب آنچه گوش میدهید یا تماشا میکنید باشید، زیرا ممکن است شما را در یک جهان بینی منفی گرفتار کند.

3. لباس بپوشید تا خریداران را تحت تاثیر قرار دهید
در زمینه برندسازی خرده فروشی، ظاهر شیک و تمیز می تواند به طور قابل توجهی ارزشها و اخلاق برند را تقویت کند و تجربه کلی برند را برای مشتریان افزایش دهد. بله، میتوانید کفش های کتانی بپوشید، اما نه، نباید این کار را بکنید. به آراستگی ظاهری و مرتب بودن خود در محیط فروشگاه باید نهایت دقت را داشته باشید.
4. در مورد دیگران بدگویی نکنید
این یک واقعیت است که ما دوست داریم در مورد مردم صحبت کنیم. از احمقانهترین داستانهای اینترنتی گرفته تا سلبریتیها، شایعات محبوبتر از همیشه هستند. خطر این است که از جایی نشات می گیرد که به هزینه دیگران احساس بهتری نسبت به خود داریم. در فروش، این برعکس است.
یکی از تکنیک های فروش در خرده فروشی این است که هنگام ورود کسی به مغازه، شما باید احساس بهتری نسبت به آنها داشته باشید. پرورش فرهنگ فروشگاهی محترمانه و فراگیر، پویایی تیم را افزایش میدهد و بر ادراک مشتری تأثیر مثبت میگذارد، که در ایجاد تصویر برند معتبر بسیار مهم است.
5. چیزی را پیدا کنید که در مورد هر غریبه ای دوست داشته باشید
تکنیک های فروش فروشگاهی مستلزم آن است که افراد را قبل از اینکه شما را دوست داشته باشند، دوست داشته باشید. می دانم که این کار سختی است، اما نمی توان کتابی را از روی جلدش یا مشتری را از روی لباسش قضاوت کرد. وقتی این کار را انجام میدهیم تا تصمیم بگیریم چه کسی ارزش تلاش های ما را دارد، اغلب اشتباه میکنیم و وقتی میتوانیم کل ضیافت را داشته باشیم، به خردهها بسنده میکنیم. پذیرش تنوع و نشان دادن علاقه واقعی به هر مشتری با ارزشهای خردهفروشی فراگیر مطابقت دارد، که برای ارائه خدمات به مشتریان بیشتر ضروری است.
6. کاری کنید که مشتری ها در فروشگاهتان احساس امنیت کنند
یکی از بهترین اقداماتی که میتوانید برای افزایش فروش انجام دهید، جلب اعتماد مشتریان است. برای این منظور میتوانید تمام اقداماتی را که در محیط فروشگاه انجام می دهید توضیح دهید و از کانالهای مختلف برای اطلاع رسانی این موضوع استفاده کنید.

7. چیزی را که از آن متنفر هستید بفروشید
زشت ترین محصولات شرکت خود را که می توانید پیدا کنید. این نباید سخت باشد پنج مورد را که دوست دارید در مورد استفاده از ویژگی «دارای آن» برای پیوند دادن به مزیت «پس شما» برای مشتری تعیین کنید. متوجه خواهید شد که وقتی از فرضیات و تعصب شخصی خود دست بردارید، می توانید چندین چیز را بیابید و از فروش پیشنهادی برای ایجاد یک مورد قانع کننده در مورد اینکه چرا مشتری باید یک کالا را بخرد، استفاده کنید. توسعه دانش محصول و تطبیق پذیری در تکنیک های فروش در خرده فروشی امروزی، که در آن توجه به ترجیحات متنوع مشتری می تواند باعث رشد فروش شود، بسیار مهم است.
8. در ارتباط با اهداف فروش خود هوشمندانه عمل کنید
یکی از اقدامات کلیدی برای افزایش فروش در خرده فروشی ها تعیین اهداف فروش است. باید اهدافی چالش برانگیز اما قابل دستیابی داشته باشید. بر این اساس این هدف باید حداقل تا 70 درصد قابل تحقق باشد. در غیر این صورت به شکلی غیر واقعبینانه تعیین شده است و خطر بیانگیزگی کارکنانتان را به همراه دارد.
9. چیدمان فروشگاه

اگر میخواهید فروش بالایی داشته باشید، فروشگاه را از نظر نور، نمایش و رنگ بررسی کنید. این یکی از تکنیک های فروش در خرده فروشی است. آیا میدانستید که در محیط خرده فروشی ها 90 درصد از مشتری ها هنگام ورود به فروشگاه ناخودآگاه به سمت راست میچرخند. بنابراین این بخش بیشترین تأثیر را در اولین برداشت آنها خواهد داشت. نکته دیگری که باید به خاطر داشته باشید این است که یک مسیر کلی در فروشگاه برای بازدید از همه محصولات وجود داشته باشد تا مشتری ها بتوانند محصولات را بهتر مشاهده کنند و شانس خرید افزایش یابد.
10. مشتری ها را منتظر نگذارید
یکی از تکنیک های فروش در خرده فروشی در انتظار نگذاشتن مشتری برای خرید است. اگر مشتری های شما مجبور شوند در صف های طولانی منتظر پرداخت هزینه محصولات انتخابی خود بمانند ممکن است به راحتی از خرید منصرف شوند و هیچ خریدی انجام ندهد. بر اساس بررسی های انجام شده بسیاری از افراد تنها حدود 6 تا 8 دقیقه در فروشگاه منتظر میمانند و اگر نوبت شان نشود بدون هیچ خریدی آنجا را ترک می کنند. به همین علت لازم است تا برای جلوگیری از منتظر ماندن مشتریهایتان تعداد پرسنل کافی در اختیار داشته باشید.
11. میزان عرضه را با تقاضا هماهنگ کنید
همیشه باید از موجودی انبارتان اطلاعات داشته باشید. اینکه چقدر فروختهاید، مانده انبار چقدر است. کدام محصول را بیشتر فروخته اید و … . در هر فروشگاهی برخی از محصولات فروش بالاتری دارند. به همین علت لازم است تا در زمان مناسب به مقدار کافی از آن محصولات را ذخیره کنید. با ردیابی معیارهای کلیدی مانند میزان فروش و درخواست محصول میتوانید میزان جذابیت محصول برای مشتریان را مشخص کنید. بهترین ابزار برای انجام این کار نرم افزار CRM مانند کاواک است.

نرم افزار CRM چه نقشی در افزایش فروش در خرده فروشی ها دارد؟
در کنار استفاده از تکنیک های فروش در خرده فروشی، استفاده از فناوری نیز برای دستیابی به این هدف ضرورت دارد. نرم افزار CRM مدیریت کل فرآیند فروش و حفظ ارتباط با مشتریها را راحتتر میکند. این سیستم همچنین کمک میکند تا نتایج فروش خود را به شکل چشمگیری افزایش دهید.
نتیجه
ظرفیت های صنعت خرده فروشی، باعث افزایش رقابت در این حوزه شده است. به همین علت باید از تکنیک های فروش در خرده فروشی موثری برای افزایش فروش استفاده کنید تا در این صنعت دوام بیاورید. تا به حال از این تکنیکها استفاده کردهاید؟ به نظرتان کدام تکنیک بهترین نتیجه را به دنبال دارد؟
درخواست رایگان دمو CRM کاواک