نرم افزار CRM موبایل یک برنامه مدیریت ارتباط با مشتری است که به طور عمده برای تلفن های هوشمند، تبلت ها و سایر دستگاه های هوشمند قابل حمل طراحی شده است. این نوع CRM به تیم های فروش، بازاریابی و خدمات کمک می کند تا به اطلاعات مهم در مورد مشتریان خود در حال حرکت دسترسی پیدا کرده و آنها را مدیریت کنند.
راهکارهای مدیریت ارتباط با مشتری موبایل، قدرت سیستمهای CRM را به گوشیهای هوشمند و سایر دستگاههای متصل به اینترنت میآورد و به متخصصان فروش، نمایندگان خدمات مشتری و سایر کاربران کمک میکند بدون اتصال به رایانه رومیزی به عملکردهای ضروری CRM دسترسی پیدا کنند.
با سی آر ام موبایل، کارکنان فروش دیگر نیازی به منتظر ماندن در دفتر برای شروع فعالیت های فروش خود ندارند. آنها اکنون می توانند مخاطبین را مدیریت کنند، سرنخ ها و فرصت ها را ردیابی، خطوط لوله فروش را مشاهده و با اعضای تیم از هر کجا و در هر زمان همکاری کنند.
مزیت کلیدی CRM تلفن همراه، توانایی آن در ارائه دسترسی هم زمان به بینشهای حیاتی مشتری است که به شما امکان میدهد حتی زمانی که از دفتر دور هستید مطلع و پاسخگو باشید. این برنامهها اغلب دارای ویژگیهایی مانند دسترسی آفلاین، اعلانهای سریع، و رابطهای مخصوص موبایل هستند که برای نمایشگرهای کوچکتر بهینهسازی شدهاند و آنها را برای تیمهای فروش کاربرپسند و سازنده میسازند.
CRM موبایل چیست؟
CRM موبایل به نرم افزاری اطلاق می شود که به کارمندان اجازه می دهد از دستگاه های تلفن همراه مانند گوشی های هوشمند و تبلت ها به حساب های مشتری و سایر اطلاعات دسترسی داشته باشند. این امر به متخصصان فروش، کارکنان خدمات مشتری و سایر کارمندان امکان می دهد تا روابط با مشتری را مدیریت کنند، تعاملات گذشته را مشاهده و داده ها را در زمان واقعی به روز کنند.
با برنامه CRM موبایل، کسبوکارها میتوانند به کارمندان اجازه دهند به ابزارهایی که برای ارائه تجربیات عالی به مشتری خارج از شرکت، نیاز دارند دسترسی داشته باشند. در حالت ایدهآل، یک ابزار CRM موبایل باید همان عملکرد یک CRM دسکتاپ را ارائه دهد، اما در یک برنامه کاربردی تلفن همراه با قابلیت پیمایش آسان.
دلایل اهمیت CRM موبایل چیست؟
امروزه استفاده از برنامههای CRM تلفن همراه در بازار اپلیکیشنهای تلفن همراه تقریبا ضروری شدهاند، زیرا کسبوکارها در یک چشمانداز بیشتر کاربر محور حرکت میکنند. اپلیکیشن موبایل CRM با ارائه دسترسی یکپارچه به دادههای حیاتی مشتری و ابزارهای ارتباطی تلفنهای هوشمند و تبلتها، این شکاف عدم حضور کارکنان در محیط کار – هنگام دورکاری – را پر میکنند.
ویژگیهای پیشرفتهای مانند بینشهای مبتنی بر هوش مصنوعی، رباتهای گفتگو و فرمانهای صوتی در راهکارهای CRM تلفن همراه، آنها را به ابزاری ضروری برای کسبوکارهایی تبدیل میکند که به دنبال راههای هوشمندتر برای افزایش فروش و افزایش درآمد هستند.
1- اهمیت CRM موبایل برای کسب و کار
راه های زیادی وجود دارد که یک CRM تلفن همراه میتواند بر بسیاری از جنبههای یک کسب و کار، از جمله مدیریت، عملیات و هزینهها تأثیر مثبت بگذارد. بیایید ببینیم چگونه:
- برنامه ریزی تماس ها: متخصصان فروش اغلب برای ملاقات با مشتریان احتمالی به مکان های مختلفی سفر میکنند، و سی آر ام تلفن همراه به آنها کمک میکند در حال حرکت در ارتباط باقی بمانند و ارتباطات خود را مدیریت کنند.
- امکان دسترسی در حال حرکت: تیمهای فروش و خدمات مشتری میتوانند به اطلاعات مشتری دسترسی داشته باشند، به سؤالات پاسخ دهند و سرنخها را در حین حرکت مدیریت کنند. عملیات را ساده می کند، به کسب و کارها کمک می کند زمان پاسخگویی را بهبود بخشند، رضایت مشتری را افزایش دهند و بهره وری را افزایش دهند.
- اشتراک گذاری فایل ها/به روزرسانی ها در زمان واقعی: CRM موبایل به تیمها اجازه میدهد تا فایلها و بهروزرسانیها را فوری از هر کجا به اشتراک بگذارند. این می تواند به شما کمک کند سیستمی را راه اندازی کنید تا مطمئن شوید همه اعضای تیم در یک صفحه هستند و می توانند بدون تاخیر بر اساس آخرین اطلاعات عمل کنند.
- دسترسی به داشبورد در زمان واقعی: تیم های فروش و بازاریابی می توانند از اهر جا و حتی در حین حال حرکت، به داشبوردها دسترسی داشته باشند و اطمینان حاصل کنند که آنها به داده ها و بینش های زمان واقعی متصل هستند. این به آنها کمک میکند بر معیارهای فروش نظارت کنند، تعاملات مشتری را ردیابی و استراتژیها را فوری و از هر کجا که هستند تنظیم کنند.
- همکاری پیشرفته: پلتفرمهای CRM موبایل بدون در نظر گرفتن مکان، ارتباط و هماهنگی بهتری را بین اعضای تیم تسهیل میکنند. این قابلیت تضمین میکند که همه اعضای تیم میتوانند به آخرین به روزرسانیها دسترسی داشته باشند، اطلاعات را به سرعت به اشتراک بگذارند و به نیازهای مشتری به طور مؤثرتری پاسخ دهند.
- پیگیری خط لوله فروش در زمان واقعی: کارمندان و کارفرمایان می توانند فروش شرکت و خط لوله فروش کلی را در زمان واقعی پیگیری کنند، و اطمینان حاصل کنند که همیشه در جریان هستند.
2- اهمیت CRM موبایل برای کارکنان
پیاده سازی اپلیکیشن CRM می تواند نحوه مدیریت تعاملات روزمره تیم های فروش را تغییر دهد. نسخه موبایلی CRM برای کارکنان طیف وسیعی از مزایا را ارائه می کند. مانند:
- دسترسی به CRM از هر مکان و هر زمان: یک سیستم CRM تلفن همراه به تیم های فروش کمک می کند تا به اطلاعات از هر نقطه دسترسی داشته باشند، چه در دفتر، چه در خانه و چه در حال حرکت.
- زمان پاسخگویی سریع: تیمهای فروش و خدمات مشتری میتوانند به سرعت به دادههای مرتبط با مشتری، از جمله تاریخچه، تعاملات، و سایر بینشهای مرتبط دسترسی پیدا کنند و آنها را بازیابی کنند. این به آنها کمک می کند تا به سؤالات و مسائل مشتری پاسخ دهند و روابط با مشتری را بهبود بخشند.
- به روزرسانی های لحظه ای داده ها: تیمها میتوانند اطمینان حاصل کنند که هرگونه به روزرسانی دادهها در زمان واقعی منعکس میشود. این تضمین می کند که تیم های فروش به آخرین اطلاعات دسترسی دارند.
- پیگیری های به موقع: تیم فروش میتواند با دسترسی به زمان بندیها، یادآوری ها و تاریخچه مشتری، از راحتی تلفنهای خود، از پیگیری به موقع مشتری اطمینان حاصل کند.
- ابزاری برای آماده سازی جلسات: دسترسی به نرمافزار CRM تلفن همراه میتواند برای کارمندانی که سعی میکنند برای جلسات مهم خارج از دفتر آماده شوند، بسیار مفید باشد و به آنها امکان دسترسی به تاریخچه مشتری، دادهها، گزارشها و موارد دیگر را بدهد.
- دسترسی مداوم به بینش مشتری: کارمندان همیشه می توانند به بینش مشتری دسترسی داشته باشند. این ویژگی همچنین مشتریان را بر اساس اینکه چه کسی هستند، ترجیحات آنها، آنچه می خواهند، تاریخچه و موارد دیگر تجزیه و تحلیل می کند و به کارمندان اجازه می دهد تا با مشتریان به شیوه ای شخصی تر برخورد کنند.
- پیگیری ها و یادآوری ها: با دسترسی مداوم به نرمافزار CRM موبایل، کارمندان میتوانند از ویژگیهای یادآوری و هم چنین پیگیریها تا زمانی که خارج از دفتر نیستند استفاده کنند. و اطمینان حاصل کنند که هر کاری را که لازم است، انجام میدهند.
3- اهمیت CRM موبایل برای مشتری
یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری موبایل می تواند تجربه مشتری را به کارآمدترین راه ها افزایش دهد. این کار به این صورت انجام می شود:
- پشتیبانی 24/7: CRM موبایل تضمین می کند که کمک همیشه در دسترس است. با کمک مستمر، مشتریان میتوانند در هر زمان با سؤالات ارتباط برقرار کنند و قابلیت اطمینان و پاسخگویی خدمات شما را افزایش دهند.
- دسترسی چند کاناله: مشتریان می توانند از طریق کانالهای دلخواه خود، اعم از تلفن، ایمیل یا گفتگوی آنلاین، درگیر شوند. این دسترسی چند کاناله، انتظارات جدید مشتری را برای راحتی و انتخاب برآورده می کند.
- دسترسی فوری به اطلاعات: به مشتریان خود امکان دسترسی فوری به جزئیات حساب، وضعیت سفارش و موارد دیگر را بدهید. این شفافیت باعث ایجاد اعتماد و کاهش اصطکاک در تعامل با مشتری می شود.
- مکانیسم های بازخورد کارآمد: سی آر ام موبایل جمع آوری و مدیریت بازخورد مشتری را ساده می کند. فرآیندهای بازخورد سریع و آسان زمان حل مسئله را بهبود می بخشد و تعهد به رضایت مشتری و بهبود مستمر را نشان می دهد.
موارد استفاده از نرم افزار CRM موبایل
موارد استفاده از CRM موبایل چیست؟ ابزار CRM تلفن همراه کارمندان را قادر می سازد تا خدمات شخصی سازی شده را در موارد استفاده زیر ارائه دهند:
- مدیریت ارتباط: کارمندانی که با مشتری روبرو هستند، مانند مدیران حساب، میتوانند به هنگام تعامل با مشتریان و ایجاد روابط، به حسابهای مشتری رجوع کرده و به روزرسانی کنند.
- خدمات مشتری: نمایندگی های پشتیبانی از راه دور مشتری می توانند با مشتریان ارتباط برقرار کنند و به داده های درلحظه از دستگاه های تلفن همراه دسترسی داشته باشند و زمینه مورد نیاز برای ارائه یک تجربه مثبت مشتری را فراهم کنند.
- فروش: متخصصان فروش می توانند هنگام ملاقات با مشتریان جدید و فعلی به داده ها دسترسی پیدا کرده و داده ها را به روز کنند. آنها میتوانند سرنخها را از هر جایی، مانند کنفرانسها و نمایشگاه های تجاری، مدیریت کنند و در حین شبکه سازی، سرنخهای جدید ایجاد کنند.
ویژگی های CRM تلفن همراه
چیزهای زیادی وجود دارد که اپلیکیشن CRM را مفید می کند، اما در اینجا ویژگی های اصلی آن وجود دارد:
داشبورد قابل دسترسی
CRM موبایل به کارمندان اجازه می دهد تا در هر مکان و هر زمان به داشبورد خود نگاهی سریع و آسان داشته باشند. این میتواند دادههایی را در مورد سرنخها، از جمله وضعیت، پیشرفت و فعالیت خدمات ارائه کند، و به کاربران هشدارهایی را ارائه دهد تا اطمینان حاصل شود که هیچ چیز از دست نرفته است.
خدمات پشتیبانی مشتری در زمان واقعی
کارمندان می توانند به جای اینکه منتظر بمانند تا زمانی که به دفتر بازگردند، به مشتری پاسخ دهند، می توانند به مشتریان در زمان واقعی پشتیبانی ارائه دهند.
تجزیه و تحلیل و گزارش بر اساس تقاضا
سی آر ام موبایل به کارمندان این امکان را می دهد که به داده ها و گزارش ها از هر مکان و حتی در حال حرکت دسترسی داشته باشند و به آنها امکان می دهد کارهای خود را به طور موثرتر و کارآمدتر انجام دهند.
مدیریت پروژه عملی
اپلیکیشن CRM میتواند به کارکنان کمک کند پروژههای مختلف را به طور همزمان پیگیری کنند. همه از طریق یک دستگاه تلفن همراه، بدون نیاز به لپتاپ یا تعداد زیادی کاغذ.
قابلیت بازاریابی حساس به زمان
نسخه موبایلی CRM را می توان برای بازاریابی خودکار استفاده کرد و تضمین می کند که محتوای حساس به زمان، همراه با ایمیل، همیشه در حال بررسی است.
اطلاعات متمرکز
اگر همه کارکنان به صورت 24 ساعته به نرم افزار CRM دسترسی داشته باشند، این اجازه می دهد تا تمام اطلاعات متمرکز شوند و فرآیندها ساده شوند.
چگونه یک برنامه CRM موبایل انتخاب کنیم؟
هنگام انتخاب برنامه CRM موبایل ایده آل برای کسب و کار خود، چندین فاکتور کلیدی را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که با نیازها و اهداف خاص شما مطابقت دارد. با ارزیابی نیازهای کسب و کار خود و شناسایی ویژگی ها و عملکردهای ضروری برای گردش کار تیم خود شروع کنید. به دنبال یک نسخه موبایلی CRM با یک رابط کاربر پسند، ناوبری بصری، و یکپارچه سازی یکپارچه با سیستم های نرم افزاری موجود خود باشید. گزینههای مقیاسپذیری و سفارشی سازی برنامه را برای تطبیق با رشد کسبوکار و فرآیندهای منحصربهفرد در نظر بگیرید.
سازگاری نرم افزار CRM موبایل با دستگاه های تلفن همراه و سیستم عامل های مختلف را ارزیابی کنید تا از دسترسی گسترده اعضای تیم خود اطمینان حاصل کنید. علاوه بر این، برای محافظت از اطلاعات حساس مشتری، ویژگی های امنیتی مانند رمزگذاری داده ها، احراز هویت کاربر و ذخیره سازی امن داده ها را در اولویت قرار دهید. طرحهای قیمت گذاری CRM، مدلهای اشتراک و گزینههای صدور مجوز را مقایسه کنید تا یک برنامه CRM تلفن همراه را پیدا کنید که متناسب با بودجه شما باشد و ارزش پول را ارائه دهد.
با CRM موبایل کاواک قابلیت های کسب و کار خود را تقویت کنید
اگر به دنبال یک CRM قوی و با کاربری آسان هستید که قدرت و انعطاف پذیری خود را به دستگاه تلفن همراه شما گسترش دهد، نرم افزار CRM کاواک اینجاست تا به شما کمک کند. CRM موبایل کاواک به شما و تیم فروشتان کمک می کند تا در حین رعایت سهمیه فروش خود، از میزهای خود رها شوید.
برخی از ویژگی هایی که با نسخه تلفن همراه کاواک دریافت می کنید عبارت هستند از؛ قابلیتهای مدیریت کار و رابط کاربری آسان، CRM مبتنی بر هوش مصنوعی کاواک به شما یک نمای فوری از برنامه روزتان در صفحه اصلی می دهد.