شماره تماس: 984191011210+

CRM تحلیلی چیست؟: کاربردها، ویژگی ها و مزایای آن برای کسب و کارها

CRM تحلیلی

نرم افزار CRM تحلیلی داده های جمع آوری شده از سازمان را پردازش می کند تا بینش های کاربردی را برای بهینه سازی کسب و کار استخراج کند. نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان تحلیلی، عملیات پشتیبان را به راحتی مدیریت می کند. کسب‌وکارها را قادر می‌سازد تا با ارزیابی رفتار مشتری و پیش‌بینی قصد خرید، تصمیمات مبتنی بر داده ها را اتخاذ کنند.

CRM تحلیلی به کسب و کارها این امکان را می دهد که:

  • اطلاعات مشتری را جمع آوری کرده و در یک مخزن سازماندهی کنید.
  • تعاملات شخصی را برای بهبود روابط با مشتریان فعلی و مشتریان بالقوه ارائه دهید.
  • با تفکیک مخاطب بر حسب معیارهای مختلف، کارایی کمپین های بازاریابی را بهبود بخشید.
  • پیش بینی و جلوگیری از نارضایتی مشتری برای افزایش حفظ مشتری.
  • پیش بینی های مالی را با پشتیبانی از تجزیه و تحلیل معیارهای عملکرد برنامه ریزی کنید.

CRM تحلیلی چیست؟

CRM تحلیلی چیست؟

CRM تحلیلی زیرمجموعه ای از انواع CRM است که در آن یک شرکت داده هایی را در مورد تعاملات مشتری خود جمع آوری می کند تا رضایت مشتری و نرخ حفظ مشتری را افزایش دهد. analytical CRM یک فرآیند پشت صحنه است زیرا مشتری از ضبط و تجزیه و تحلیل اقدامات و تعاملات خود با شرکت آگاه نیست.

شرکت‌ها ممکن است رفتار مصرف کننده را پیش بینی کنند و بر اساس اطلاعات جمع آوری‌شده در مورد رفتارها، تجربیات و اثرات نهایی این تجربیات، کالاهایی را پیشنهاد کنند که احتمال بیشتری دارد به آنها پاسخ بهتری بدهند. CRM تحلیلی بخش مهمی از مدیریت ارتباط با مشتری است که داده های مشتریان از انواع مختلف را جمع آوری و تجزیه و تحلیل می کند، از جمله:

  • اطلاعات فروش: تاریخچه خرید و بازگشت، ترجیحات برند و غیره
  • داده های مالی: پرداخت و سابقه اعتباری، از جمله نوع پرداخت، امتیازات اعتباری و غیره.
  • داده های بازاریابی: نرخ پاسخ مشتری به کمپین های بازاریابی، داده های رضایت مشتری، داده های حفظ و غیره.
نرم افزار CRM چیست؟

مهم ترین اجزای CRM تحلیلی چیست؟

به عنوان یک قاعده، نرم افزار CRM تحلیلی از اجزای زیر تشکیل شده است:

1. بازاریابی

هنگامی که ترجیحات یک مشتری یا کسب و کار را می دانید، می توانید نیازهای آنها را به روشی خاص برآورده کنید. بخش بندی ایمیل یک نمونه از کارهایی است که بازاریابی مبتنی بر حساب می تواند انجام دهد، بنابراین نظارت بر نقاط تماس ضروری است.

2. ایجاد پرسونای خریدار

هنگامی که سی آر ام تحلیلی بخش های جدیدی از داده های مشتری را جمع آوری و تجزیه و تحلیل کرد، می توانید تصویر واضح تری از هویت مشتری در رابطه با مدل کسب و کار خود ایجاد کنید. درک نیازها و رفتارهای مشتری به شما در بهبود بازاریابی کمک می کند. وقتی تجربه مشتری را برای افراد سفارشی می کنید، مشتریان شما می دانند که آنها را درک می کنید. این نتیجه ای است که تفاوت بزرگی ایجاد خواهد کرد.

3. داده کاوی با CRM تحلیلی

داده کاوی با crm تحلیلی

همان طور که در بالا ذکر کردیم، CRM تحلیلی از تکنیک های داده کاوی برای ترسیم اطلاعات مربوط به مصرف کننده و روند داده ها استفاده می کنند. این کار بینش عمیق تری از سفر مشتری یک شرکت ارائه می دهد؛ چرخه ای که شامل شناخت مشتری، علاقه، حفظ و رشد است. داده کاوی تکنیک های زیادی برای شناسایی ساختارها و تعیین اهمیت به داده ها مانند همبستگی، طبقه بندی و نظارت بر اشیاء دارد.

برای مثال، ممکن است از گروه بندی برای ساختن دسته های مشتری بر اساس ویژگی های خاص استفاده کنید. ممکن است جمعیت شناسی، گروه های سنی، و روشی که آنها به دنبال کلمات کلیدی هستند، باشد.

4. بهینه سازی فعالیت های بازاریابی و فروش

در حالی که این مزیت CRM عملیاتی است، نرم افزار ردیابی می تواند اطلاعات تحلیلی را در سراسر بخش ها ارائه دهد. با تمرکز بر مشتریان احتمالی که احتمالا با تلاش آنها متقاعد می شوند، تیم های فروش و بازاریابی شما می توانند یاد بگیرند که زمان و منابع را بیشتر به حداکثر برسانند.

5. آگاهی از آنچه مشتریان بالقوه را برای تبدیل شدن به مشتری ترغیب می کند

هنگامی که جزئیات جمعیتی مشتریان بالقوه را با پایگاه داده ای از ترجیحات و تجربیات بازاریابی آنها ترکیب می کنید، شروع به دریافت ایده ای از انگیزه آنها برای تبدیل شدن به مشتری خواهید کرد. اگر این داده ها را به درستی تجزیه و تحلیل کنید و آنچه را که می آموزید در تلاش های آینده به کار ببرید، سرنخ های بیشتری را به مشتری تبدیل خواهید کرد.

CRM مشارکتی

6. پردازش تحلیلی آنلاین

گروهی از روش های مورد استفاده در مطالعه پایگاه های داده است. این ابزارها برای ارزیابی داده های بسیار پیچیده هستند. به جای تجزیه و تحلیل هر یک از این جنبه ها به صورت جداگانه، پردازش تحلیلی آنلاین این امکان در CRM تحلیل، تجزیه و تحلیل همه موارد را فراهم می کند. هم چنین، شرکت ها می توانند نحوه تعامل مشتریان با وب سایت خود را به سرعت در بازه های زمانی خاص مشاهده کنند.

7. فرصت های فروش جدید

زمانی می‌توانید فرصت‌هایی را برای فروش بیشتر و فروش مجدد مشاهده کنید که بفهمید با مشتریانتان چگونه ارتباط دارید و چه چیزی باعث انگیزه هر بخش هدف می شود. به علاوه، این تکنیک های CRM پیش بینی کننده آن را به موقع و ضروری‌تر می‌کنند. به عنوان مثال، اگر یک ایمیل از مشتری خواسته شود موارد اضافی را در سایت شما مشاهده کند، ممکن است به شما اطلاع داده شود که با آن شخص تماس بگیرید و با او صحبت کنید.

مزایای استفاده از CRM تحلیلی چیست؟

1. نرخ تبدیل سرنخ بهتر

2. بهبود تجزیه و تحلیل بازار قبل از اجرای کمپین بازاریابی

3. افزایش وفاداری و رضایت مشتری

4. پیش بینی و برنامه ریزی مالی دقیق تر

5. اقدامات پیشنهادی از حجم وسیعی از داده‌های مصرف‌کننده می‌آیند که رسیدگی به آنها برای یک فرد بسیار دشوار است

6. فرآیندهای خودکار به CRM تحلیلی اجازه می دهد تا رفتار مشتری آینده، قدرت خرید مشتری یا نیازهای مشتری را نتیجه گیری کند

7. مشتریان را بهتر درک کرده و عملکرد فروش را افزایش دهید

8. بهتر است تلاش‌های فروش خود را با استفاده از محصولات و استراتژی‌های ارتباطی که مناسب مخاطبانی هستند که می‌خواهید به آنها بفروشید متمرکز کنید.

انواع تجزیه و تحلیل

نرم افزار CRM تحلیلی

تجزیه و تحلیل مشتری

سیستم CRM تحلیلی با شناسایی الگوها و تجزیه و تحلیل آنها برای شناسایی مشتریان سودآوری که شایسته پیگیری هستند، به تولید گزارش‌های رفتار مشتری کمک می‌کند.

تجزیه و تحلیل بازاریابی

در برنامه ریزی و مدیریت کمپین های بازاریابی در سطوح مختلف جغرافیایی، برندسازی و تجزیه و تحلیل محصول استفاده می شود. تجزیه و تحلیل بازاریابی همچنین اطلاعات ارزشمندی در مورد فرصت های بازاریابی استفاده نشده ارائه می دهد.

تجزیه و تحلیل فروش

به کاهش چرخه فروش، بهبود کاریز فروش فروش و طراحی مجدد طرح ها کمک می کند. همچنین با بررسی دقیق رفتار فروش به پیش بینی سود و فروش کمک می کند.

ماژول های CRM

تجزیه و تحلیل خدمات

جمع آوری اطلاعات از منابع مختلف برای ارزیابی رضایت مشتری از خدمات است. علاوه بر آن، کسب‌وکارها می‌توانند خدمات خود را از نظر هزینه خدمات و درآمدهای انباشته شده بهینه کنند.

تجزیه و تحلیل کانال ارتباطی

به کسب و کارها کمک می کند تا ترجیحات مشتری را در مورد وسایل ارتباطی مانند تلفن، ایمیل و غیره تعیین کنند. همچنین به کسب و کارها در تنظیم دقیق ارتباطات عمومی خود نیز کمک می کند.

نتیجه

علاوه بر افزایش استفاده از نرم‌افزار CRM تحلیلی در طول زمان، با جمع‌آوری داده‌های با ارزش‌تر و بیشتر، می‌توانید با استفاده از CRM تحلیلی یا analytical CRM نیز در طول زمان مزایای بیشتری کسب کنید. و با این اوصاف، اکنون زمان برای شروع به خوبی هر زمان دیگری است.

بسیار مهم است که قبل از خرید CRM، به استراتژی کسب و کار فکر کنید و مطمئن شوید که نوع راه حل های نرم افزاری CRM که انتخاب می کنید بهترین گزینه برای به حداکثر رساندن حجم فروش و رونق کسب و کار شما است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در مطالب کاواک

کاواک در شبکه‌های اجتماعی

شاید دوست داشته باشید

درخواست پروپوزال