شماره تماس: 984191011210+

چگونه شرکت خود را برای تحول دیجیتال سازمانی آماده کنیم؟

تحول دیجیتال سازمانی

انقلاب دیجیتال نحوه عملکرد سازمان ها را تغییر خواهد داد. بر همین اساس شرکت ها باید تحول دیجیتال سازمانی را جدی بگیرند و سازمان خود را برای تحول دیجیتال آماده کنند. طبق نظرسنجی مکنزی که در آوریل 2019 انجام گرفته است، 93 درصد از مدیران بر این باورند که فناوری دیجیتال برای دستیابی به اهداف استراتژیک آنها حیاتی است. حتی با وجود اینکه سازمان ها مدت ‌هاست دیجیتالی می شوند، انقلاب دیجیتال هنوز نسبتا جدید است. نه تنها سرعت پیشرفت تکنولوژی اغلب دست کم گرفته می شود، بلکه پیشرفت آن به طور فزاینده ای سریع تر می شود.

فناوری های کلیدی دیجیتال مانند اتوماسیون، هوش مصنوعی، تجزیه و تحلیل پیشرفته، اینترنت اشیاء و واقعیت افزوده و مجازی دائما در حال تکامل هستند. این فناوری ها حوزه های کاربردی پیشگامانه تری را برای ایجاد تحول دیجیتال در سازمان ارائه می کنند و به طور فزاینده ای در کل زنجیره ارزش پیاده سازی خواهند شد. در برابر این پس زمینه، شرکت ها باید اساسا ساختار سازمانی خود را بازنگری کنند و دیجیتال را در ساختار خود جاسازی کنند تا بتوانند رقابتی باقی بمانند و از مزایای فرصت های فناوری در حال ظهور بهره ببرند.

تحول دیجیتال چیست؟

تحول دیجیتال ادغام فناوری دیجیتال در تمام زمینه های یک کسب و کار است که اساسا نحوه عملکرد و ارائه ارزش به مشتریان را تغییر می دهد. همچنین این یک تغییر فرهنگی است که سازمان ها را ملزم می کند که به طور مداوم وضعیت موجود را به چالش بکشند و آزمایش کنند. ما در مقاله تحول دیجیتال چیست؟ به طور مفصل در این موضوع صحبت کرده ایم که می توانید آن را مطالعه کنید.

چرا تحول دیجیتال در سازمان مهم است؟

تنظیم ساختار سازمانی برای پذیرش دیجیتالی شدن باعث پیشرفت قابل توجهی در عملکرد مالی سازمان ها می شود. شرکت هایی که برمبنای آمادگی برای تحول دیجیتال سازمانی راه اندازی می شوند، می توانند درآمد پنج ساله خود را چهار برابر کنند و کل بازده پنج ساله خود را به سهامداران در مقایسه با شرکت هایی که چنین تغییرات سازمانی را مد نظر نمی گیرند و برای آن آماده نیستند، تقریبا سه برابر می کنند.

نکته مهم

فراتر از ابزارهای فناوری و نوآوری های پیشرو در صنعت، تحول دیجیتال یک تکامل هوشمند و نیروی انسانی محور است.

تحول دیجیتال فقط مربوط به هنجارشکنی در بازار یا فناوری نیست، خیلی بیشتر از آنها است. این فرآیند به معنای چرخش حول کارکنان، ارزش، بهینه سازی و سازگاری است.

تحول دیجیتال از فناوری ها برای موارد زیر استفاده می کند:

  • ایجاد ارزش برای ذینفعان مختلف
  • نوآوری کنید، فکر کنید و به جلو حرکت کنید
  • با شرایط متغیر، هم در داخل و هم در خارج از شرکت سازگار شوید

5 راه آماده سازی سازمان برای تحول دیجیتال

راه های تحول دیجیتال در سازمان

تحول دیجیتال سازمانی یعنی تغییر فرهنگی، سازمانی و عملیاتی یک سازمان از طریق ادغام هوشمند فناوری ها، فرآیندها و توانمندی های دیجیتال است. تحول به صورت مرحله ای در تمام سطوح و عملکردهای یک شرکت رخ می دهد. هنگامی که برای تحول دیجیتال سازمانی آماده هستید، استراتژی های زیر را در نظر بگیرید که می توانند فرآیند را آسان تر و تاثیرگذارتر کنند:

1- مدل کسب و کار خود را به روز کنید

برخی از صنایع نسبت به سایرین سریع تر از فناوری استقبال می کنند. اگر مدل کسب و کار شما فقط فناوری محدودی را شامل می شود یا اصلا شامل فناوری نمی شود، اکنون زمان آن است که تغییر را در نظر بگیرید. به این فکر کنید که چگونه فناوری ممکن است بخشی از فرآیندها و اقدامات شما در آینده شود. شما و تیم اجرایی تان باید سوالاتی از قبیل زیر را مطرح کنید:

  • ابزارهای فناوری جدید را در کجا پیاده سازی خواهیم کرد؟
  • تحول دیجیتال چگونه عملیات ما را تغییر خواهد داد؟
  • این ابزارها چگونه بر کارکنان فعلی و استخدام‌های جدید تأثیر خواهند گذاشت؟
  • چگونه کسب و کار ما نیاز به تنظیم عملکردهای اساسی خود دارد؟
  • تحول دیجیتال چگونه بر جایگاه ما در صنعت تأثیر می گذارد؟
  • چگونه بر مشتریان ما تأثیر خواهد گذاشت؟

تنظیم مدل کسب و کارتان با پیش بینی تحول دیجیتال کار کوچکی نیست، اما یکی از راه های آماده سازی شرکت شما برای تغییرات آتی است.

2- به تیم خود کمک کنید تا تغییرات را بپذیرد

در مرحله بعد، باید اعضای تیم خود را برای تحول دیجیتال آماده کنید. معمولا برای کارکنان احساس مقاومت در برابر تغییرات عمده وجود دارد، بنابراین در حین حرکت به جلو، انتظار کمی مقاومت داشته باشید. تیم خود را توانمند کنید و به آنها کمک کنید تا مطمئن شوند که می توانند در میان تغییرات پیشرفت کنند.

3- ابزارهای فناوری متناسب با فرهنگ خود را انتخاب کنید

قبل از استفاده از ابزارهای فناوری جدید یا خودکار کردن فرآیندها، مطمئن شوید که آنها به خوبی در فرآیندهای شما قرار می گیرند. اغلب اوقات، ابزارهای فناوری می توانند طیف گسترده ای از امکانات و قابلیت ها را داشته باشند که ممکن است شرکت شما را از دستیابی به اهدافش باز دارد.

ابزارهایی که انتخاب می کنید باید راه حل هایی ارائه دهند که فرآیندهای شما را برای کارایی و اثربخشی ساده تر کند. هم چنین، بررسی کنید که همه ابزارها و پلتفرم ها با فرهنگ شرکت شما مطابقت دارند.

4- فرصت های یادگیری ارائه دهید

برخی از اعضای تیم شما احتمالا می خواهند به نقش های جدید و فناوری محور تبدیل شوند زیرا شرکت شما تحول دیجیتال سازمانی را پذیرفته است. به آنها فرصت ها، آموزش ها و منابعی برای گسترش مجموعه مهارت ها و کسب مهارت های دیجیتال در محل کار ارائه دهید.

قبل از اینکه فرصت های شغلی آینده و فناوری محور را به صورت عمومی ایجاد کنید، به تیم خود اطلاع دهید که پیش بینی می کنید افرادی را برای پر کردن این موقعیت ها استخدام کنید. این کار به کارمندان داخلی شما فرصتی می دهد تا قبل از شروع استخدام از خارج از شرکت، خودشان را برای شغل جدید آماده کنند.

5- استفاده از فناوری را در فرآیند استخدام در نظر بگیرید

تکنولوژی و فناوری های آنلاین فرآیندهای استخدام حضوری را تغییر داده است. بسیاری از شرکت ها به استخدام از راه دور روی آورده اند. با تحول دیجیتال سازمانی، شرکت شما می‌تواند در صورت لزوم، تمامی نیازهای استخدام را از راه دور برطرف کند، همچنین روند به کارگیری نیروهای جدید را تسریع کرده و آن را موثرتر کند.

ابعاد تحول دیجیتال سازمانی

فرهنگ سازمانی در تحول دیجیتال

به منظور جذب پتانسیل فرصت های دیجیتال، سازمان ها باید آمادگی برای تحول دیجیتال سازمانی را در سه بعد انجام دهند:

1- ساختار

از بعد ساختار سازمانی باید به موارد زیر توجه شود:

آیا سازمان یک مدیر ارشد دیجیتال اختصاصی (CDO) دارد؟

آیا مرکز تعالی دیجیتال در سازمان وجود دارد که دیجیتالی شدن را به صورت متمرکز شکل داده و کنترل کند، یا هر واحد شرکت، واحد دیجیتالی خود را در اختیار دارد؟ آیا سازمان در ساختارهای موجود می ماند یا به سمت یک ساختار چابک ارزش محور حرکت می کند

تحول دیجیتال در منابع انسانی

2- کارکنان

آیا سازمان باید مهارت های دیجیتال کارکنان را از طریق کسب مهارت های جدید در مقیاس بزرگ، بر اساس یک اکوسیستم دیجیتال از استعدادها ایجاد کند، یا ترکیبی از هر دو؟

آیا سازمان به دنبال تراکم مهارت های دیجیتالی با افراد برتر است یا توسعه مهارت های دیجیتال در سراسر سازمان؟

چگونه می توانیم از اکوسیستم شرکای خود برای دسترسی به قابلیت ها در سراسر زنجیره ارزش استفاده کنیم؟

3- فرآیند

آیا ما به شیوه های کار امروزی پایبند هستیم یا شیوه های کار و فرهنگ ناشی از آن را تعدیل می کنیم؟

آیا باید رویکردی مرحله ای یا بیگ بنگ برای تحول دیجیتال سازمانی اتخاذ کرد؟

آیا فرآیندهای کسب و کار ما برای برآورده کردن انتظارات عصر دیجیتال به عنوان مثال، رابط های بصری، در دسترس بودن شبانه روزی، شخصی سازی، سازگاری جهانی و … به درستی تنظیم شده اند؟

نمونه ای از یک شرکت تجارت الکترونیک را نظر بگیرید. این شرکت نشان می دهد که چگونه یک سازمان دیجیتال می تواند به خوبی وارد تحول دیجیتال سازمانی شود، زمانی که ساختارها، فرآیندها و کارکنانش به اندازه کافی تحت تأثیر این تحول قرار می گیرند.

از نظر ساختار، شرکت بخش مرکزی دیجیتال را با کارمندان فناوری اختصاص داده شده با تیم های با کارکرد متقابل متشکل از خریداران و مهندسان نرم افزار، مدیران عملیات، طراحان UX و مدیران برند در کل سازمان جایگزین می کند. این تغییر ساختاری جدید تضمین می کند که تحول دیجیتال در هر عملکردی از بخش های مختلف سازمان ایجاد شده است.

نقشه راه تحول دیجیتال

برای کارکنان نیز باید سرمایه گذاری قابل توجهی انجام گیرد زیرا ساختار سازمانی جدید مستلزم مجموعه جدیدی از مهارت ها است. برخی از نقش های موجود اضافه شده و نقش های جدیدی خلق می شوند.

علاوه بر این، تیم های تازه تشکیل شده باید به شیوه ای کاملا جدید هدایت شوند، یعنی از فرآیندهای نسبتا سفت و سخت سلسله مراتبی به روش های کار چابک، متمرکز بر خروجی و مبتنی بر فناوری استفاده شود.

میزان اصلاحات سازمانی مورد نیاز برای برآورده کردن الزامات تحول دیجیتال در سازمان می تواند از شرکتی به شرکت دیگر متفاوت باشد و اجرای آن مدتی طول می کشد. با این وجود، در دوران انقلاب دیجیتال، آنها برای حفظ و گسترش موقعیت مرتبط در بازار از اهمیت اساسی برخوردار هستند.

سازماندهی تحول دیجیتال در سازمان

سازماندهی تحول دیجیتال در سازمان

وقتی صحبت از تحول دیجیتال سازمانی می شود، شرکت ها معمولا همیشه سؤالات اساسی یکسانی را از خود می‌پرسند:

چه کسی باید نیروی اصلی برای پیشبرد تحول دیجیتال در سازمان باشد؟

بهترین مدل برای تحول دیجیتال در کسب و کار و سازماندهی در یک شرکت چیست؟

اگرچه اینها اساسا سؤالات مهمی هستند، اما معمولا خیلی عجولانه به آنها پاسخ داده می شود. یک تصمیم اشتباه زودهنگام می تواند عواقب بزرگی برای شرکت ها داشته باشد و در درازمدت آنها را در مسیر اشتباه قرار دهد. شرکت ها اغلب در حرکت به سمت دیجیتالی شدن عجله می کنند و بدون درک واقعی از اهداف خود یا ایجاد یک برنامه بلندمدت، تحول دیجیتال سازمانی را انجام می دهند.

اگر سه جنبه زیر را در نظر بگیرند، شرکت ها برای تحول دیجیتال سازمانی بسیار بهتر عمل می کنند:

1- تعیین اهداف کلی خود

2- انتخاب استراتژیک مدل تحول دیجیتالی مناسب برای سازمان و قابلیت های آنها

3- به تدریج و با دقت استراتژی های فراگیر را وارد سازمان کنید. اجرای ساده پروژه های فردی منجر به ناامیدی، شکست و هدر رفتن پول می شود.

متدولوژی استراتژی دیجیتال

اجرای تحول دیجیتال سازمانی از کجا آغاز می شود؟

بسیاری از مدیران عامل می خواهند مسئولیت دیجیتالی سازی را به شخص دیگری بسپارند و اغلب بلافاصله یک مدیر ارشد دیجیتال (CDO) را استخدام می کنند. اما این اقدامات سریع و عجولانه می تواند به جای منفعت منجر به مشکلات بزرگ تر شود.

دیجیتالی شدن و تحول دیجیتال فقط به کارگیری رایانه یا تلفن همراه نیست. این کار شامل حوزه های بی شماری است که همه آنها به مشتری مربوط می شوند، چه بازاریابی، دفتر پشتیبان، تبلیغات درون فروشگاهی، تصمیم گیری بر اساس داده ها یا حسابداری. دیجیتالی شدن تمامی حوزه های یک شرکت را تحت تاثیر قرار می دهد، بنابراین تصمیم گیری باید با یک استراتژی تحول دیجیتال مشخص از قبل باشد.

این کار در سازمان منعکس می شود. شرکتی که نتواند نقش های دیجیتال، اختیارات روشن و مسیرهای تصمیم گیری را برای تحول دیجیتال ایجاد کند، همیشه با مشکلات و شکست های بزرگ در این تحول مواجه خواهد شد. به همین ترتیب، یک مدل کاملا جدید ایجاد شده از ابتدا می تواند تیم های موجود را تحت تأثیر قرار دهد و بر عملکرد آنها تأثیر منفی بگذارد.

هر کسب و کاری که به دنبال اجرای تحول دیجیتال در سازمان خود است، با سوالات و فرصت های زیادی مواجه است. برخی از سوالات در مورد استراتژی، برخی در مورد عملکرد، برخی در مورد مدیریت و برخی دیگر در مورد فرهنگ هستند. بنابراین، باید مراحل مشخصی وجود داشته باشد که شرکت ها می خواهند در سطوح استراتژیک و سازمانی و رهبری آن را تطبیق داده و به آن دست یابند.

اهداف و استراتژی های تحول دیجیتال برای شرکت ها

سازمان ها معمولا فقط سیستم های موجود خود را دیجیتالی می کنند بدون اینکه در مورد عناصر اساسی سازمان خود تجدید نظر کنند. تحول دیجیتال در سازمان به این معنی است که همه چیز باید تجدید نظر شود و رویکردهای جدیدی پیدا شود. مدل های خطی دیگر پایدار نیستند و شرکت ها باید جای خود را به مدل های تجاری دیجیتال و مقیاس پذیر بدهند.

نکته مهم

تحول دیجیتال در سازمان به این معنی است که همه چیز باید تجدید نظر شود و رویکردهای جدیدی پیدا شود.

این امر منجر به این می شود که شرکت ها باید اهداف تحول دیجیتال خود را به وضوح تعریف کنند و مطمئن شوند که می توانند حداقل به این 3 سوال اساسی پاسخ دهند.

1- هدف بزرگ و کلی شرکت چیست؟ دیجیتالی شدن را باید خدمتی برای این هدف دانست نه فقط نوعی تلاش. این کار باید با هدف شرکت هماهنگ باشد.

2- تحول دیجیتال در سازمان در چه زمینه هایی می تواند اهداف شرکت را پشتیبانی و هدایت کند؟ برای اکثر شرکت ها، به دلیل کمبود ظرفیت و منابع، دیجیتالی کردن همه حوزه ها به طور همزمان غیرممکن است. بنابراین ایجاد یک لیست واضح و اولویت بندی مناطقی که بیشترین ارزش را دارند، مهم است.

3- شرکت چقدر برای دیجیتالی شدن آمادگی دارد؟ شرکت ها باید مهارت های مناسبی داشته باشند تا بتوانند پروژه ها را به درستی اجرا کنند. به عنوان مثال می توان به مهارت های دیجیتالی کارکنان و هم چنین زیرساخت های لازم اشاره کرد. اگر این موارد هنوز آماده نیستند، ابتدا باید ساخته شوند.

آیا ایجاد ظرفیت داخلی برای دیجیتالی شدن ضروری است؟

وقتی صحبت از اجرای استراتژی های تحول دیجیتالی می شود، اغلب این سوال مطرح می شود که آیا باید بر ظرفیت های داخلی تمرکز کرد یا خارجی؟! اگر هدف ادغام پایدار فعالیت های دیجیتال در سازمان باشد، شرکت ها باید ظرفیت های دیجیتال خود را ایجاد کنند و متخصصان داخلی را استخدام کنند. هدف باید این باشد که ذهنیت دیجیتال را در سریع ترین زمان ممکن در شرکت ایجاد نمود. این کار هم چنین شامل کمک متخصصان با دانش لازم در زمینه تحول دیجیتال سازمانی است.

اغلب، این سؤال مطرح می شود که آیا باید یک مدیر ارشد دیجیتال (CDO) برای نظارت و هدایت اجرای استراتژی دیجیتال منصوب شود یا خیر. در برخی از شرکت ها، این کار ممکن است ایده خوبی باشد. با این حال، بسته به ساختار شرکت و نیازهای خاص، یک تیم متمرکز برای تحول دیجیتال در سازمان ممکن است عملکرد بهتری داشته باشد.

مزایای یک تیم متمرکز شامل امکان داشتن سخنگویی در هیئت اجرایی است که این تغییرات را هدایت می کند. یک سیستم غیرمتمرکز به معنای توانایی نظارت بر بسیاری از حوزه‌های مختلف در یک زمان است و اغلب منجر به سازگاری آسان تر می شود، زیرا تغییر به طور گسترده تر به سازمان منتقل می شود. با این حال، ممکن است به تبادل اطلاعات آهسته یا کم و عدم وجود استراتژی جهانی کلی منجر شود.

رویکرد ترکیبی می تواند ترکیبی از هر دوی این سیستم ها را ارائه دهد: واحدهای غیرمتمرکز پیاده سازی را در عملکردهای فردی تضمین می‌کنند در حالی که واحد متمرکز بسیاری از چیزها را همزمان آغاز و هماهنگ می کند.

تحول دیجیتال در بخش تولید

آیا شرکت باید بخش جداگانه ای برای دیجیتالی سازی داشته باشد؟

به طور کلی، اگر جاه طلبی های شرکت برای تحول دیجیتال در سازمان بر یک مدل کسب و کار کاملا جدید متمرکز شود و ظرفیت ها و متخصصان لازم در دسترس نباشد، یک بخش جداگانه توصیه می شود. اگر شرکت ها سعی کنند مانند استارت آپ ها کار کنند یا پروژه های تحول دیجیتال سازمانی را به عنوان یک «شرکت کوچک» جدید راه اندازی کنند، یک ساختار مستقل می تواند کاملا مناسب باشد.

با این حال، از آنجایی که این مدل کاملا با ساختارهای موجود متفاوت است، این دو سیستم می توانند در حین اجرا با هم تداخل داشته باشند. این تفاوت ها بسته به شرکت ممکن است کم و بیش شدید باشد و باید هنگام برنامه ریزی استراتژی در نظر گرفته شوند.

یکپارچگی در سازمان

در نهایت، باید توجه داشته باشید تغییراتی که به شدت از فرهنگ فعلی شرکت دور می شوند، اغلب منجر به مقاومت بیشتر می شوند و بر این اساس زمان بیشتری طول می کشد. اگر به طور مداوم فرهنگ سازمانی را بپذیرید، می توانید استراتژی های تحول دیجیتال در شرکت را در دراز مدت بسیار آسان تر و روان تر اجرا کنید. شرکت ها باید هدف خود را برای پیاده سازی کامل تحول دیجیتال در سازمان خود داشته باشند. تحول دیجیتال و طرح ریزی سازمان امروزه برای هر نوع استراتژی شرکت بسیار مهم است.

مدیریت تحول دیجیتال

تحول سازمانی چیست؟

تحول سازمانی فرآیند همسو کردن فرهنگ سازمانی آن (نحوه کار کارکنان با یکدیگر) با استراتژی آن است (معادلاتی که شرکت مایل است برای رسیدن به اهداف خود انجام دهد). البته، اگرچه این ممکن است به اندازه کافی ساده به نظر برسد، اما این فرآیند به خودی خود بسیار پیچیده تر است زیرا افراد را درگیر می کند. تحول سازمانی در نهایت به ایجاد تغییرات رفتار فردی است که مستلزم غلبه بر مقاومت اولیه کارکنان در برابر ایده‌ها و روش‌های جدید است. هم چنین ایجاد محیطی که در آن کارمندان بتوانند آن روش های جدید را امتحان کنند، شکست بخورند و یاد بگیرند.

مزایای تحول سازمانی

مزایای تحول سازمانی

تحول سازمانی و مدل های تحول سازمانی نقش مهمی در موفقیت و آمادگی سازمان برای مواجهه با تغییرات دارد. بنابراین می‌تواند بر طول عمر سازمان و ثبات آن اثر مثبتی بگذارد. با این حال، فواید و مزایای تحول سازمانی به این موارد محدود نمی‌شود. در ادامه به تعدادی از مزایای تحول سازمانی اشاره کرده ایم:

  • بهبود کارایی سازمان
  • ارتقاء فرهنگ سازمانی
  • اثرگذاری بیشتر بر بازار
  • افزایش مزیت رقابتی

مراحل فرآیند تحول سازمانی

تحول سازمانی یک شبه اتفاق نمی افتد. مسیر تحول دیجیتال در سازمان ممکن است ماه‌ها یا حتی سال‌ها طول بکشد و موانع زیادی در این راه وجود داشته باشد. به طور کلی تحول سازمانی در ۴ مرحله اتفاق می‌افتد.

1. مقاومت

تحول دیجیتال در سازمان همیشه با مقاومت روبرو خواهد شد. اغلب کسانی که بیشترین تأثیر را از تغییر می بینند، بیشترین مقاومت را نیز از خود نشان می دهند. همچینن برخی از کارکنان سازمان ممکن است با روش های قدیمی راحت‌تر باشند.

2. تعدیل

مرحله تعدیل، زمانی است که تغییرات با جزئیات بیشتری مورد بررسی قرار می گیرند و بازخورد و انتقاد کارکنان را به دنبال دارند. در این مرحله به کارکنان اجازه داده می‌شود تا در تغییر و تعدیل تحول سازمانی مشارکت داشته باشند. این کار به جلب حمایت کارکنان و افزایش رضایتمندی آنها کمک می‌کند.

3. پذیرش تغییرات

اگر مرحله تعدیل با موفقیت انجام شود، کارکنان آماده پذیرش تغییرات هستند. پس از آن نوبت به مرحله سوم یعنی پذیرش تغییرات است که در آن کارکنان، تیم‌ها و واحدهای سازمان تغییرات را می پذیرند و تردید و مقاومت آنها به تدریج کاهش پیدا می‌کند.

4. ثبات

چهارمین و مهمترین مرحله در فرآیند تحول دیجیتال سازمانی، شروع ایجاد تغییرات سازمانی به روشی پایدار است. زیرا اجرای مداوم تغییرات بسیار مهم خواهد بود. تغییر در فرآیندها، فرهنگ سازمانی و فناوری‌های مورد استفاده در آن، همگی باید به شکلی مداوم و به صورتی انجام شوند که با چشم انداز آینده سازمان هماهنگ باشند.

نتیجه

سرعت و دامنه تغییر در بازار دیجیتال یک واقعیت است. مدیران شرکت های چندملیتی، شرکت های کوچک، متوسط و غیرانتفاعی باید در مورد چگونگی رسیدگی به چالش های تحول دیجیتال در سازمان های مربوطه خود فکر کنند. اگرچه به شکل کلی، استراتژی تحول دیجیتال، نقشه راه روشنی را برای رهبران برای ارزیابی اولویت ها و تبدیل آنها به عمل فراهم می کند.

همان طور که می بینید، آماده سازی شرکت برای تحول دیجیتال ضروری است. اگر در این زمینه مشکل دارید، از تماس گرفتن با افرادی که در این مورد تخصص دارند نترسید. شرکت شما می تواند با متخصصان تحول دیجیتال سازمانی همکاری کند که می توانند به شما در پذیرش تغییرات و استخدام استعدادهای تخصصی که برای تغییر موفقیت‌آمیز نیاز دارید، کمک کنند.

با تکمیل فرم مشاوره زیر می توانید از تیم متخصص ما برای انجام مشاوره و نحوه ایجاد تحول دیجیتال در شرکت خود با استفاده از نرم افزار تحول دیجیتال کاواک بیشتر مطلع شوید.

درخواست مشاوره رایگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در مطالب کاواک

کاواک در شبکه‌های اجتماعی

شاید دوست داشته باشید

درخواست پروپوزال