لوگو کاواک

شماره تماس: 982191016453+

چگونه تجربه کاربری در CRM عملکرد شما را افزایش می دهد؟

تجربه کاربری در CRM

وقتی صحبت از استفاده از عملکردهایی می‌شود که CRM شرکت شما باید ارائه دهد، طراحی تجربه کاربری در CRM، نقش تعیین کننده‌ای ایفا می‌کند. در نتیجه، تیم و مشتریان شما الهام می‌گیرند که از CRM استفاده کنند.

وقتی کسب‌وکارها به دنبال یک پلتفرم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) هستند، اغلب مواردی مانند ادغام نرم‌افزار، قابلیت‌های تحلیلی و گزینه‌های شخصی‌سازی آن را در نظر می‌گیرند. علیرغم این واقعیت که هر یک از این عناصر بسیار مهم هستند، اگر استفاده از آنها نیاز به تلاش بیش از حد داشته باشد، چه فایده‌ای خواهند داشت؟ در این پست بحث خواهیم کرد که چرا UX در CRM موفق ضروری است.

9 روشی که تجربه کاربری در CRM، عملکرد CRM شما را افزایش می دهد

تجربه کاربری در سی آر ام

یک تجربه کاربری در CRM شامل یک تجربه کاربری عالی می‌تواند به روش‌های مختلفی از جمله امور مالی به کسب و کار شما کمک کند. این سناریویی را ارائه می‌دهد که در آن هیچ منحنی یادگیری قابل توجهی در ادغام کاربران جدید در CRM وجود ندارد.

همه می‌توانند به سرعت یاد بگیرند که چگونه از آن استفاده کنند و هر برخوردی را که با مشتریان دارند، پیگیری کنند. رسیدن به این بهشت، واقعا امکان‌پذیر است؛ تنها چیزی که لازم است معماری UX خوب است. حالا بیایید عمیق‌تر به این موضوع بپردازیم.

۱. استفاده مؤثر از زمان و هزینه

شما می‌توانید با صرف زمان کمتر برای حل عملیات بسیار پیچیده، روی وظایف پرسودتر مانند تجزیه و تحلیل داده‌ها، کشف بخش‌های جدید مشتری و توسعه روابط با مشتریان تمرکز بهتری داشته باشید. باز هم، بخش عمده‌ای از ویژگی‌های خودکار در CRM شما به اندازه کافی ساده خواهد بود که کارمندانتان بتوانند خودشان آن را کشف کنند. سلف سرویس بیشتر برابر است با هزینه و زمان کمتری که برای رفع اشکال کارکنان پشتیبانی پس از خرید و هزینه‌های آموزش اولیه هدر می‌رود.

اگر یک سیستم CRM مبتنی بر تجربه کاربری انتخاب کنید، نیازی به صرف هزینه اضافی برای آموزش کارمندان نخواهید داشت، زیرا آنها قادر به استفاده سریع و آسان از آن خواهند بود. این امر به شما امکان می‌دهد در زمان و بودجه بیشتری که در غیر این صورت صرف آموزش تیم در مورد مسائل مربوط به تعمیر و نگهداری می‌شد، صرفه‌جویی کنید. علاوه بر این، شما قادر خواهید بود زمان اضافی برای تمرکز بر سایر تلاش‌های سودآور تجاری خود به دست آورید.

ریزش مشتری

۲. افزایش ثبات در مدیریت و ارتباطات تیمی

هر کسی در شرکت شما می‌تواند با CRM بحث و گفتگو کند و میزان حفظ مشتری را افزایش دهد، که این یکی از مزایای CRM آن است. اما، وقتی تجربه کاربری در CRM به خوبی طراحی شده و CRM دارای UX عالی باشد، این کار به طور قابل توجهی ساده‌تر می‌شود. این بدان معناست که آنها به هرگونه داده مرتبط ذخیره شده در ساختار شرکت دسترسی ساده‌ای خواهند داشت که طبیعتا تعاملات تیمی را افزایش می‌دهد. بنابراین، کارمندان می‌توانند با دسترسی به داده‌های اولیه در مورد مشتریان قبلی و فعلی و همکاری مؤثر با همکاران، خدمات مشتری برتر ارائه دهند.

حال، اگر تجربه کاربری (UX) به طور بی‌نقص و با تیم بی‌نقصی از محققان و طراحان تجربه کاربری طراحی شده باشد، کار ساده‌تر می‌شود. وقتی از خدمات شرکتی استفاده می‌کنید که می‌داند چگونه یک تیم تجربه کاربری را ساختاردهی و مدیریت کند، هر یک از اعضای کارکنان، زمانی که از خواسته‌های خاص و سابقه خریدهای قبلی هر مشتری آگاه هستند، بهتر می‌توانند خدمات درجه یک به مشتری ارائه دهند.

3. کاهش از دست دادن سرنخ ها با فعالیت های خودکار

در غیاب یک CRM سازمان‌یافته، به طرز باورنکردنی مشتریان بالقوه و بالفعل در قیف بازاریابی سرگردان می‌شوند. کسب‌وکارهایی که تجربه کاربری در CRM روان و بدون نقصی را به کار نمی‌گیرند یا به تجربه کاربری ضعیف بسنده می‌کنند، اغلب به طور نامنظم با مشتریان بالقوه جدید تماس می‌گیرند.

شما می‌توانید با استفاده از یک CRM کارآمد، رویه‌های لازم برای بستن یک سرنخ خوب را خودکار کنید. هر مرحله از فرآیند فروش، از ارسال اسناد فروش گرفته تا تکمیل مدارک و نوشتن ایمیل‌های پیگیری، می‌تواند به طور مؤثرتری انجام شود. هیچ چیز از قلم نمی‌افتد.

برای مثال، وقتی صحبت از سرویس‌های ایمیل خودکار می‌شود، چندین ویژگی اضافی با آن ادغام می‌شوند. وقتی در این مورد بیشتر مطالعه کنید، خواهید دید که بهترین ابزارهای اتوماسیون، ویژگی‌هایی را ارائه می‌دهند که از کمپین‌های بازاریابی ایمیلی و امتیازدهی به سرنخ‌ها گرفته تا گردش‌های کاری اتوماسیون و ویژگی‌های پیشرفته تقسیم‌بندی را شامل می‌شود.

۴. افزایش نرخ پذیرش CRM

از آنجایی که CRM شما به ساده‌تر کردن کارها کمک می‌کند، نه دشوارتر کردن آن، کاربران واقعا می‌خواهند آن را بپذیرند. پذیرش CRM فقط زمانی واقعا مفید است که همه از آن استفاده کنند. اگر این کار را نکنید، اطلاعات مهمی را که برخی از نمایندگان فراموش کرده‌اند وارد کنند، نادیده خواهید گرفت. با استفاده از یک CRM با تجربه کاربری آسان‌تر، می‌توان میزان پذیرش را افزایش داد.

۵. خلق محصولات با در نظر گرفتن بازار هدف

تجربه کاربری در مدیریت ارتباط با مشتری

موقعیت‌هایی وجود دارد که خود محصولات با در نظر گرفتن نیازهای کاربر ساخته نمی‌شوند. شاید مشتریان و مخاطبان مورد نظر دقیق باشند، اما ممکن است کاربران برنامه اینطور نباشند. از آنجایی که مشتری کسی است که بیشترین استفاده را از برنامه می‌کند، ضروری است که تجربه خوبی از استفاده از آن داشته باشد. اگر بخواهد از برنامه به شیوه‌ای خاص استفاده کند، اما به نحوی این اجازه را به او ندهد، ممکن است احساس ناامیدی و طرد شدن کند.

حتما به مخاطبان مورد نظر نرم افزار CRM و اینکه چگونه می‌توانند از هر ویژگی خاص به بهترین نحو بهره‌مند شوند، توجه دقیقی داشته باشید. شما باید مطمئن شوید که سیستم CRM که برای نهاد تجاری خود انتخاب می‌کنید، متناسب با بازار هدف باشد. تحقیقات UX می‌تواند در این امر کمک کند زیرا بر توسعه محصولاتی تمرکز دارد که نیازهای کاربر را برآورده می‌کنند. کاربردی بودن سیستم CRM انتخابی خود را بررسی کنید و آن را با الزامات جمعیت اصلی شرکت خود تطبیق دهید. برای بهینه‌سازی تدریجی تجربیات کاربری برای مشتریان بیشتر، می‌توانید آن را با کاربران واقعی نیز بررسی کنید.

۶. تضمین کاربردپذیری CRM

هدف از پیاده سازی CRM در یک شرکت، بهبود تعامل بین یک شرکت و مشتریان آن است. با این حال، کارکنان قادر نخواهند بود آنطور که باید از CRM استفاده کنند و ممکن است نتایجی را که انتظار داشتید در برند خود نبینید. در نتیجه، ممکن است نرخ حفظ مشتری شما تحت تأثیر قرار گیرد. تجربه کاربری در CRM با اطمینان از طراحی مناسب و عملکرد کارآمد نرم‌افزار CRM، میزان مقبولیت آن را در بین کارکنان در نظر می‌گیرد.

علاوه بر این، تجربه کاربری در سی آر ام تضمین می‌کند که برنامه شما اطلاعات نادرست یا نتایج جستجوی نامربوطی را که می‌تواند عملکرد آن را دشوار کند، نمایش ندهد. از آنجایی که تجربه کاربری ضعیف می‌تواند کسب و کار شما را نابود کند، در نظر گرفتن بهترین اصول طراحی تجربه کاربری هنگام ساخت پلتفرم CRM می‌تواند به تضمین قابلیت استفاده کمک کند. از آنجایی که CRM شما به جای سخت‌تر کردن کارها، کار افراد را ساده‌تر می‌کند، افراد بیشتری مایل به استفاده از آن خواهند بود که این امر نرخ پذیرش شما را افزایش می‌دهد.

تجربه مشتری

۷. اجرای بی نقص طرح های تجاری

هر سازمان موفقی یک استراتژی مشخص دارد. اگر قصد دارید از یک راهکار CRM استفاده کنید، این برنامه باید در نظر گرفته شود. هنگام ساخت یک سیستم CRM، یک طراح UX پس از در نظر گرفتن هدف و اندازه شرکت، تصمیم می‌گیرد که کدام عناصر را در آن بگنجاند.

با CRM کاواک تجربه مشتری خود را بهینه کنید

در CRM کاواک، ما اهمیت ایجاد یک تجربه کاربری در CRM استثنایی برای مشتری را درک می‌کنیم. به همین دلیل است که پلتفرم CRM ما برای بهینه‌سازی تعاملات با مشتری در هر نقطه تماس طراحی شده است. با CRM مدرن و مقیاس‌پذیر کاواک، می‌توانید نیازهای مشتریان خود را بهتر درک کنید، ارتباطات را شخصی‌سازی کنید و سریع‌تر به درخواست‌ها پاسخ دهید، در حالی که وقت خود را برای کارهای استراتژیک‌تر آزاد می‌کنید.

پلتفرم یکپارچه مشتری ما، مکانی واحد برای داده‌های مشتری فراهم می‌کند و شما را قادر می‌سازد تصویر کاملی از هر مشتری، از جمله علایق، ترجیحات، سابقه خرید و موارد دیگر او را مشاهده کنید. این امر به شما و تمام تیم‌هایتان اجازه می‌دهد تا ارتباطات خود را با نیازهای خاص هر مشتری تنظیم کرده و تجربه‌ای شخصی سازی شده‌تر ایجاد کنید. با راهکار CRM کاواک، می‌توانید تجربه مشتری خود را ارتقا دهید و به پیشرفت کسب و کارتان کمک کنید.

درخواست رایگان دمو CRM کاواک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در مطالب کاواک

برچسب ها

کاواک در شبکه‌های اجتماعی

شاید دوست داشته باشید

درخواست پروپوزال