شماره تماس: 984191011210+

مقایسه CRM ابری و CRM تحت وب: تفاوت چیست؟ نکات مهم هنگام خرید

مقایسه CRM ابری و CRM تحت وب

چگونه می توان مقایسه CRM ابری و CRM تحت وب را جهت خرید یک سیستم برای کسب و کار به درستی انجام داد و اصولا تفاوت CRM ابری و CRM تحت وب چیست؟ به منظور مقایسه نرم افزار CRM کلود با CRM تحت وب، ابتدا باید شناخت خوبی از هر دو نوع سیستم داشته باشید و سپس با بررسی تفاوت ها، مزیت ها و معایب هر کدام نسبت به خرید نرم افزار CRM اقدام کنید. شما به تازگی از تماس فروش برگشتید. افراد و فرآیندهای حساب در حال تغییر هستند.

برای پاسخ به این سوال و رفع این دغدغه مهم به منظور کمک به شما جهت انتخاب بهترین نرم افزار CRM برای کسب و کار خود، این موضوع را در مقاله امروز بررسی کرده ایم. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) چیست؟

برنامه های کاربردی CRM، نرم افزارهایی هستند که برای بهینه سازی فروش و تولید درآمد از طریق ارتباطات بهبود یافته، خدمات بهتر به مشتریان، پیش بینی دقیق تر فروش و فعالیت های پیگیری برنامه ریزی شده، طراحی شده اند.

در اقتصاد دیجیتال امروزی، اکثر شرکت‌ها به بازارهای جهانی دسترسی دارند و می‌توانند تحت تأثیر حجم عظیم مشتریان قرار بگیرند. آنها به ابزارهای بهتری برای ردیابی همه آنها نیاز دارند. به همین ترتیب، اقتصاد دیجیتال انتخاب های بیشتری برای خرید محصولات و خدمات ارائه می دهد، بنابراین وفاداری مشتری کمتری وجود دارد. در نتیجه، شرکت ها بازی خود را برای جذب و حفظ مشتریان ارتقا می دهند.

نرم افزار CRM موثر، دید و بینش را نسبت به مراحل فروش بهبود می بخشد. این به مدیران کمک می‌کند تا از جزئیات مطلع باشند و اعضای تیم جدید را قادر می‌سازد تا از مرحله ایی که فروشنده قبلی در آن باقی مانده، کار را ادامه دهند. در نهایت، وقتی کار به درستی انجام شود، CRM باعث رشد درآمد می شود.

انواع CRM در مقایسه CRM ابری و CRM تحت وب

قبل از آنکه به مقایسه CRM ابری و CRM تحت وب بپردازیم و تفاوت CRM ابری و تحت وب را بگوییم، ابتدا باید انواع CRM را بشناسید. انتخاب نرم افزار مناسب CRM به تطابق رفتارهای فروش تیم شما جهت بهبود توانایی آنها در مدیریت زمان خود و اهداف شرکت برای به حداکثر رساندن فروش بستگی دارد. برنامه های CRM عملیاتی ابزارهای تولید سرنخ و امتیازدهی، مدیریت تماس و اتوماسیون بازاریابی را فراهم می کنند. CRM تحلیلی در مورد داده کاوی و تجزیه و تحلیل شاخص های عملکرد کلیدی برای کمک به مدیران سطح بالا در تصمیم گیری استراتژیک بهتر است.

نرم افزار CRM مشارکتی به کسب و کار اجازه می‌دهد تا بازخورد مشتری را در چندین واحد تجاری به اشتراک بگذارد تا از یک تجربه مثبت اطمینان حاصل کند. همه چیز به این بستگی دارد که سازمان چقدر به CRM نیاز دارد.

CRM مبتنی بر ابر چیست؟

نرم افزار crm ابری

CRM مبتنی بر ابر یا کلود (Cloud) یک سیستم CRM است که در فضای ابری میزبانی می‌شود و امکان دسترسی به داده‌ها را از هر نقطه (هر مکان و هر دستگاهی با دسترسی به اینترنت) فراهم می‌کند. همچنین، همکاران بدون در نظر گرفتن بخش و از هر واحد کسب و کار می توانند به طور همزمان با همان داده ها کار کنند. نرم افزار Cloud CRM شما را قادر می سازد تا از راه دور با راندمان بالا کار کنید.

CRM مبتنی بر وب چیست؟

نرم افزار CRM تحت وب نیز به نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری اشاره دارد که از مدل Software-as-a-Service (SaaS) پیروی می کند، یک اشتراک ماهانه که مشتریان می توانند از بین ماژول های قیمت گذاری شده مختلف انتخاب کنند. سیستم های CRM تحت بر وب، حدود 75 درصد از کل هزینه های CRM را تشکیل می دهند.

راهکار CRM مقرون به صرفه تر چیست؟

به طور کلی در مقایسه CRM ابری و CRM تحت وب، هزینه می تواند یک عامل تعیین کننده بزرگ برای بسیاری از کسب و کارهایی باشد که به دنبال پیاده سازی یک سیستم CRM جدید هستند و مدل های پرداخت نرم افزار CRM تحت وب در مقابل CRM ابر به طور قابل توجهی متفاوت است. روش دیگر، مدل SaaS در مقایسه CRM ابری و CRM تحت وب، به این معنی است که هزینه نرم افزار به صورت ماهانه یا سالانه پرداخت می شود.

در حالی که هزینه های اولیه در مقایسه با یک سیستم CRM مبتنی بر وب کمتر است، احتمالا هزینه های پنهانی وجود خواهد داشت. این هزینه های پنهان از عواملی مانند تعداد کاربرانی که به سیستم نیاز دارند، سفارشی سازی مداوم و آموزش کارکنان ناشی می شود. با این حال، از آنجایی که هیچ سخت افزار، زیرساخت فیزیکی یا نیازهای تعمیر و نگهداری وجود ندارد، یک راه حل CRM ابری می تواند گزینه مقرون به صرفه تری برای برخی از کسب و کارها باشد.

کسب و کار شما چه چیزی می تواند بپردازد؟

در بررسی و مقایسه CRM ابری و CRM تحت وب، مقرون به صرفه بودن می تواند به اندازه (بزرگی یا کوچکی) کسب و کار شما بستگی داشته باشد. به عنوان مثال، اگر شما یک شرکت بزرگ هستید، زیرساخت شما ممکن است به این معنا باشد که پس از غلبه بر هزینه های اولیه پیاده سازی، یک رویکرد سی ار ام تحت وب می تواند در دراز مدت ارزان تر از پرداخت هزینه اشتراک مستمر باشد.

از طرف دیگر، هزینه‌های اولیه کوچک CRM ابری ممکن است برای یک کسب و کار کوچک یا متوسط جذاب‌تر باشد، زیرا نه تنها برای آنها مقرون به صرفه‌تر است، بلکه می‌توانند زمان ارزشمند خود را در جای دیگری به غیر از مدیریت وظایف صرف کنند.

مزایای استفاده از نرم افزار CRM ابری

سیستم‌های CRM مبتنی بر ابر، فرآیندهای کسب‌وکار خودکار را برای مدیریت سفر کامل مشتری ارائه می‌کنند – از پرورش سرنخ گرفته تا مدیریت فرصت ها و نگهداری مداوم حساب مشتری. بهترین راه‌حل‌های CRM ابری، کاربران را قادر می‌سازد تا نقاط بین بازاریابی، فروش و خدمات مشتری را به هم متصل کنند و به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد تا تعاملات مشتری را در کل سفر مشتری به طور مؤثر مدیریت کنند.

مزایای CRM تحت وب

مقایسه نرم افزار CRM کلود با CRM تحت وب

مزایای نرم افزار CRM تحت وب برای کسب و کارهایی که به دنبال یک نرم افزار مقرون به صرفه و کارآمد هستند بسیار است. CRM های تحت وب یک مزیت ایده آل برای خریداران دارند؛ راه اندازی و نگهداری آنها آسان و مقرون به صرفه است. در ادامه کار مقایسه CRM ابری و CRM تحت وب، به 8 مزیت مهم این نرم افزارها هم اشاره می کنیم.

1- مقرون به صرفه

یکی از مزایای نرم افزار CRM تحت وب مقرون به صرفه بودن آن است. در مقایسه CRM ابری و CRM تحت وب و در مورد قیمت نرم افزار  CRM، هیچ تفاوتی بین CRM های مبتنی بر وب و CRM های داخلی وجود ندارد.

2- نصب آسان

سهولت نصب یکی از مزایای مهم است. شما نیازی به خرید سخت افزار، دریافت مجوز یا نصب نرم افزار در سیستم های داخلی ندارید. در عوض، از طریق یک دامنه اینترنتی و مرورگر اینترنت خود به آدرس اینترنتی CRM تحت وب می‌روید و فورا به ماژول های CRM دسترسی پیدا می کنید.

3- مقیاس پذیری

نرم افزارهای CRM تحت وب می توانند برای سازگاری با نیازهای شما طراحی شوند. از جمله نکات بررسی و مقایسه CRM ابری و CRM تحت وب این است که CRM تحت وب دارای ویژگی هایی است که نیازهای کسب و کار شما را در حین تکامل برآورده می کند.

4- دسترسی آسان

همانند CRMهای ابری، CRMهای تحت وب نیز دارای قابلیت دسترسی آسان به سیستم هستند. یعنی از هر جایی قابل دسترسی هستند به شرطی که اتصال اینترنت و اطلاعات ورود به سیستم را داشته باشید.

5- اتوماسیون

اتوماسیون یکی از مهم ترین مزایای نرم افزار CRM تحت وب است. اتوماسیون های پیچیده و ساده ایجاد کنید تا اعضای تیم مجبور نباشند برای کارهای تکراری و زمان بر، وقت بگذارند.

6- تجزیه و تحلیل و گزارش

جمع آوری و ردیابی اطلاعات ارزشمند در مورد مشتریان تان در قیف فروش از جمله مزایای نرم افزار CRM تحت وب است. این مزیت تضمین می کند که اعضای تیم با استفاده از داده های قابل اعتماد مشتری، تصمیمات تجاری آگاهانه تری می گیرند.

7- قابلیت ادغام

قابلیت ادغام و یکپارچگی با دیگر پلتفرم ها توانایی اتصال یک CRM تحت وب را نشان می دهد که از نیاز به جابجایی داده ها بین سیستم ها جلوگیری می کند.

8- مدیریت اسناد

این موضوع شامل ایجاد، سفارشی سازی و به روز نگه داشتن اسناد در نرم افزار CRM است.

چگونه راهکار Cloud CRM و یا CRM تحت وب را انتخاب و خرید کنیم؟

وقتی در مقایسه نرم افزار CRM ابری و CRM تحت وب، توانستید به تفاوت CRM ابری و تحت وب پی ببرید، نوبت به یک انتخاب بزرگ می رسد. در ادامه مطلب، نحوه بررسی، انتخاب و خرید CRM کلود و تحت وب را ذکر کرده ایم. با خواندن این بخش از مقاله، بهتر می توانید نیازمندی خود را شناسایی کرده و یکی را به دیگری ترجیح دهید.

1. اهداف تجاری

بعد از مقایسه نرم افزار CRM ابری و CRM تحت وب مشخص کنید که برای دستیابی به اهداف تجاری خود به چه عملکردی نیاز دارید و سیستمی را انتخاب کنید که نیازها و اهداف تجاری شما را برآورده کند.

2. قابلیت ادغام با دیگر برنامه های کاربردی

بررسی کنید که آیا سیستم تمام ابزارهای مورد نیاز را جهت مدیریت نیازهای اساسی دارد یا نه. به عنوان مثال ابزارهایی برای مدیریت ارتباطات از طریق ایمیل، تلفن و چت. شکی نیست که دسترسی به تمام ابزارهای مهم از یک رابط واحد، بسیار راحت تر است، نه جابجایی بین چندین برنامه.

3. کیفیت پشتیبانی فنی

عملکرد نرم افزار تنها به پیکربندی بستگی ندارد، بلکه به پاسخگویی و حرفه ای بودن پشتیبانی فنی بستگی دارد.

4. قدرت و شهرت فروشنده

بررسی های مشتریان فروشنده نرم افزار CRM و نمونه های آنها را بررسی کنید. در بررسی‌ها، می‌توانید ببینید که چه چیزی انتظار می‌رفت، و در نهایت چه چیزی مشتریان به دست آوردند، چگونه این امر بر تجارت آنها از نظر حجم فروش و بهره‌وری تأثیر گذاشت. این بررسی و گزارش‌ها به شما بینش‌هایی ارائه می‌دهند تا فروشندگان برتر را با هم مقایسه کنید و بررسی کنید که آیا فروشنده می‌تواند نیازهای دقیق کسب‌وکار شما را برآورده کند یا خیر.

5. قابلیت مقیاس پذیری مداوم

نکته دیگری که در مقایسه نرم افزار CRM ابری و CRM تحت وب باید در نظر بگیرید این است که آیا برنامه های بلندمدتی برای رشد و توسعه سازمان شما وجود دارد یا خیر. اگر پاسخ «بله» است، این ممکن است شامل ارتقاء مداوم و سفارشی سازی پلت فرم CRM شما باشد.

ادغام ها همچنین می توانند بخش مهمی از توسعه CRM شما باشند. این شامل اتصال نرم افزار CRM شما با برنامه های کاربردی دیگر مانند وب سایت، پلتفرم های رسانه های اجتماعی و … برای گسترش عملکرد و بینش سیستم شما است.

6. در دسترس بودن

با توجه به اینکه بتوانید به اینترنت متصل شوید، با یک CRM مبتنی وب و یا حتی ابری، می‌توانید از راه دور در مجموعه‌ای از دستگاه‌ها از جمله تلفن همراه به آن دسترسی داشته باشید. پس از ورود به سیستم CRM، بدون در نظر گرفتن مقصدتان، داده‌های بی‌درنگ در سراسر سازمانتان در اختیارتان قرار می‌گیرد.

این بدان معنی است که کارمندان در بخش ها و مکان های مختلف به بینش های مورد نیاز برای تصمیم گیری سریع و آگاهانه دسترسی خواهند داشت. به عنوان مثال، یک مدیر فروش که خارج از دفتر است اما قبل از تماس با مشتری باید جزئیات یک مشتری خاص را مشاهده کند.

7. راحتی استقرار

چه برای اولین بار یک سیستم CRM را پیاده سازی کنید و چه نرم افزار را به نسخه جدید و بهبود یافته به روز رسانی می کنید، یک انتقال یکپارچه ضروری است. از آنجایی که یک CRM مبتنی بر ابر توسط یک تامین کننده میزبانی می شود، در حین آماده شدن برای سیستم جدید، هیچ گونه اختلالی در زیرساخت های موجود شما ایجاد نمی شود. هنگامی که در مورد راهکار تصمیم گرفتید، باید به سادگی چندین اصلاح بالقوه در فرآیندهای کسب و کار خود انجام دهید و جزئیات ورود کارکنان را به آنها ارائه دهید.

با این حال، باید یک دوره انتقالی را برای آموزش نیز در نظر بگیرید، به خصوص اگر از یک CRM تحت شبکه داخلی به یک CRM تحت وب یا ابری می‌روید. این ممکن است مدتی طول بکشد تا کارمندان شما به تنظیمات جدید عادت کنند. خوشبختانه، اکثر ارائه دهندگان آموزش و پشتیبانی از مشتری را برای اطمینان از درک کامل سیستم جدید ارائه می دهند.

4 ویژگی اصلی یک نرم افزاز CRM تحت وب

پس از مقایسه نرم افزار CRM ابری و CRM تحت وب و هنگام انتخاب یک CRM مبتنی بر وب برای کسب و کار خود، چه ویژگی هایی را باید در نظر داشته باشید؟ این 4 ویژگی مهم را در نظر داشته باشید:

اتوماسیون: اتوماسیون های پیچیده و ساده ایجاد کنید تا اعضای تیم مجبور نباشند وقت خود را برای کارهای تکراری و وقت گیر صرف کنند.

تجزیه و تحلیل و گزارش: جمع آوری و ردیابی اطلاعات ارزشمند در مورد مشتریان خود در قیف فروش باید انجام شود. با این کار اطمینان حاصل می کنید که اعضای تیم با استفاده از داده های قابل اعتماد مشتری، تصمیمات تجاری آگاهانه تری می گیرند.

یکپارچگی: قابلیت اتصال CRM مبتنی بر وب با نرم افزارهای کاربردی فعلی شما از نیاز به انتقال داده ها بین سیستم ها جلوگیری می کند.

مدیریت اسناد: به راحتی به چرخه عمر اسناد دسترسی داشته باشید و مدیریت کنید. این شامل ایجاد، سفارشی سازی و به روز نگه داشتن اسناد در CRM تحت وب شما می شود.

نتیجه

چه یک سیستم CRM تحت وب یا CRM مبتنی بر ابر را انتخاب کنید، سیستم CRM بخش مهمی از سازمان شما را تشکیل می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا فرآیندهای روزانه خود و نحوه بهبود آنها را کاملا درک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در مطالب کاواک

کاواک در شبکه‌های اجتماعی

شاید دوست داشته باشید

درخواست پروپوزال